Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Hallo, ben er ook eindelijk weer. Kon op het werk wel meelezen maar niet inloggen. Zibella, begrijp je helemaal, daarom zeg/schrijf ik er ook nooit over. Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking. Een paar wonen begeleid zelfstandig, en anderen wonen op een groep (lekker afwisselend werken). een aantal van hun hebben ook een lichamelijke beperking. Ik weet niet eens wat ik nog meer op moet schrijven, alleen dat als mij dat zou overkomen (een kind krijgen met een beperking) ik me dan pas zorgen zou maken, dat heeft nu geen enkele zin Vandaar dat ik/wij geen extra tests gaan doen. Welkom is ons kind zowiezo. Zou ons zoiets overkomen, dan zouden wij nog heel veel kunnen leren van ons kind.

Ben nog steeds niet boos ofzo, hoor, ben blij dat je me even uitleg hebt gegeven. MEIDEN, GENIET VAN DE ZWANGERSCHAP, het leven gaat al snel genoeg.

Ik mag morgen voor mijn termijns-echo, spannend. Misschien kan mijn man niet mee, want die is nog steeds ziek (darmen, diarree).
    Laat morgen weten hoe het was en wanneer ik precies uitgerekend ben.
    groetjes, brenda (oeps, jikke)

2. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    AUGUSTUSMAMA'S 2008 MEETING:

Wil mee datum in maart 2008 (zaterdag of zondag):

Naat80, voorkeur datum: Geen

Eerste opzet, ben benieuwd of er genoeg belangstelling is.

3. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Ik heb ff bij mijn kraamzorg gekeken. en het basispakket kraamzorg is bij mij 44 uur. Ik zit bij kraamzorg friesland. Maar er staat niks bij over 1e, 2e enz kind. Wel staat er info mbt mantelzorg (naasten die helpen met bv huishouden).

4. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    ik snap je en tuurlijk mogen die van mij gewoon los als er iemand bij is en dat zou wel goed gaan, maar bedoel meer van als je even wat moet doen en je kind ligt ergens in te slaen (box, wieg of wat dan ook) dan gaan ze toch echt apart. een hap, zelfs zachtjes bedoeld in een handje ofzo van een baby kan toch veel schade aanrichten dus... vandaar dat ik met de benches wilde oefenen. De serre in zien hun als straf dus dat heeft geen zin meer.
    maar bednakt voor je berichtje, ben blij te horen dat het bij jou goed gaat.

gr jenny

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Joehoe meiden, kaasfondue was verrukkelijk! Met ham en pesto, zalig! En brocolli en balletjes worteltjes (weet het niet hoe je precies noemt) en stokbroden en komkommer salade! Is gewoon zalig ze vonden zelfs ook verrukkelijk :)

Naat: Ja, ik heb ook veel complimenten voor Daisy en dat ze veel mee moet maken, ik ben zelfs ook heel erg gevoelig....Soms kwam de woorden niet uit de mond of zo, moeilijk om te beschrijven. En of ik nog plekje over had voor kaasfondue, haha, te laat he, dat ik nu pas leest :p !

Lautje: Dat is hartstikke fijn joh dat je al snel mag ;)

Marleen: Fijn dat alles goed is gegaan ondanks de bloedingen, super!

Miranda: Super dat alles is goed gegaan, daar ben ik blij om, heel fijn!

Willielien: Is dat zo? Oh, helaas kan ik Angelsond niet gebruiken, wij zijn zwaar slechthorend, wij kunnen hartjes wel horen, maar liever als VK dat zegt dat het hart is of niet dan zet ze wel harder dan kunnen wij wel horen met gehoorapparaat, dus ik zou gek van worden als ik Angelsound gebruik.

Rebbel: Fijn dat goed is gegaan, super1

Daisy: Fijn dat je hebt opgelost met Arbo, altijd zo gedoe, maar je moet ook naar je lichaam luiseteren en ook geestelijk.

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0

Linka76: voorkeur datum: Geen behalve 15 maart ;)

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Natas1: Vervelend van Chris, wens hem veel beterschap. Heel fijn dat je goede uitslag van Combinatietest, heel blij! Super :D !

Ik hoop dat ik andere niet ben vergeten zo ja, hier excuus van mij!

Tot morgen! Slaap lekker!

Oja Daisy, ik lees het dat je naar luisternaar gaat of zo, kan je me vertellen wat je allemaal bedoelt, je maakt me nieuwsgierig!

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland

petrabr, voorkeur datum: geen

9. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Goeiemorgen dames,

@Natas1: Spannende dag dus vandaag. Heel veel succes en duim voor jullie dat het goed zal gaan. Wel heel fijn dat jullie combinatietest uitslag goed was. gefeliciteerd.

@ jikke, Ik weet niet hoe laat je vandaag heen moet voor de echo maar in ieder geval succes.

Om 10:40 moeten wij in het ziekenhuis zijn voor onze 2de echo. Heb er heel erg veel zin in om de kleine weer te mogen zien.

Fijne dag allemaal

groetjes

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Succes Babsie ;)

11. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ Loutje ik heb inderdaad hetzelfde betaald als de andere meiden, indien die apparaat niet goed zou zijn bevonden of als gevolgen van gebruik op de langere termijn tot op heden onbekend zouden zijn en dus schadelijk zouden kunnen zijn dan was dit product door de VWA ( voedsel en warenautoriteit ) onmiddelijk uit de handel verwijderd. Heb het overigens ook gevraagd aan mijn VK en deze zei dat dit apparaat volgens hetzelfde principe werkt als de apparatuur die zij zelf gebruiken.

@ Miranda wat een super nieuws van je goede echo, lekker lang naar je beepje kunnen kijken! je voelt je vast heel wat geruster nu! lekker van genieten meis! ja heb inderdaad gisteren weer geluisterd en hoor er toch echt twee...ervaren jullie weleens een echo met het apparaatje? misschien is dat het wel? Super dat je het hartje zelf hebt kunnen horen en ik vind je buik prachtig! p.s. als we jou toch niet hadden was die lijst helemaal niets meer geworden hihi!

@ naat super dat je je beter begint te voelen! is toch wel lekker dat beetje extra energie!

@ Marleen wat fijn dat je nu gerustgesteld bent! hahaha ja babycentjes uitgeven is het leukst, wanneer plaats je een foto van je kamertje in je album?

@ daisy fijn dat je nu minder werkt! enne dikke kus vanuit hier ben echt super trots op je! ik wou dat ik zo sterk was! Super nieuws van de babyfluisteraar ik hoop dat het een fijn gesprek word en dat je je er lekker bij voelt!

@ Rebecca gefeliciteerd met je goede echo!

@ Diana ja meid verslavend is het gewoon niet normaal! hihi! en dat gevoel wat jij zegt dat je had dat had ik ook precies hetzelfde, voelde gewoon anders!

@ Muis ik weet 't niet meis maar ff zaterdag afwachten! vreetkicken werken wel goed he hihi! oh oh en dat van dat stuitje heb ik ook heel erg! kan niet eens langer dan een half uur in mijn bureaustoel op het werk blijven zitten!

@ Jenny wacht maar meis voor je het weet word het allemaal super super echt! veel plezier donderdag!

@ Pien he meis wanneer plaats je een buikfoto? is wel leuk zo'n beetje bij iedereen zien hoe "de groei" verloopt hihi! Ben er maar lekker trots op hoor er is niets zo mooi als een zwangere vrouw!

@ Krisstel gefeliciteerd en welkom!

@ Aykietje meid dat is een hele geruststelling! en fijn dat je naar je beepje hebt kunnen kijken!

@ Kimm precies! als je een goed excuus hebt om te gaan shoppen is het nog leuker krijg je nadien lekker geen commentaar!

@ Lise vervelend van die dromen zeg! veel plezier op donderdag en natuurlijk veel plezier met de voorpret!

@ Mik he meis we missen je! super dat je het hartje gehoord hebt! zorg maar dat je pc snel gemaakt is hihihi!

@ Natas jeetje meis das ook wat zeg! beterschap met je mannetje en veel sterkte voor hem met de operatie! Super nieuws van je combitest! gefeliciteerd!

@ Jikke veel plezier met de termijn echo vandaag meis! super spannend! veel beterschap met je man jammer dat hij niet meekan!

@ Babsie heel veel plezier met je tweede echo vandaag!

@ Linka hoe is het met jou vandaag? zie dat je lekker hebt gegeten en dat je visite er ook van heeft genoten, super!

Ik word steeds zenuwachtiger...zou het er 1 zijn....zouden het er 2 zijn....

xxx

12. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    AUGUSTUSMAMA'S 2008 MEETING

Wil mee datum in maart 2008 (zaterdag of zondag)

petrabr, voorkeur datum: geen
    Austin, voorkeur datum: geen

Misschien ook nog een idee om onze provincie's erbij te vermelden i.v.m. de ontmoetingsplaats?

xxx

13. zibella

zibella Actief lid

30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    Ik heb al enkele dagen de tijd niet gehad om te antwoorden, heb wel meegelezen.

Voor zover ik mij herinner wil ik nog even reageren op:

@passipaard: mijn job valt best wel mee hoor. Het vraagt wel veel energie, maar je krijgt heel veel terug van de kinderen. Een consequente aanpak is wel heel belangrijk, anders is het niet werkbaar in de klas, maar na jaren ervaring lukt dat prima. Het is niet alleen voor de klas staan, er komt nog zoveel bij kijken. Ook ik heb veel administratief werk en heb ook bijscholingen enz.
    Zolang we onze job graag doen hé? Dat is het voornaamste :) :)

@Pendrag: ik wil het toch nog even hebben over mijn hoge bloeddruk. Jij neemt er medicatie voor. Maar mijn bloeddruk is door mijn zwangerschap gedaald. Ik moet evenzeer mijn bloeddruk iedere dag meten en noteren. Ik word heel goed opgevolgd. Van zodra ik medicatie nodig ga hebben, zal ik er ook geen moment aan twijfelen, want het risico is veel te groot.

@Daisy: heel veel succes ermee! Ik geloof erin dat mensen met een gave contact kunnen hebben met geesten.

@Al de anderen die een goede echo hebben gehad, proficiat en geniet van jullie zwangerschap!

@Jikke: het was ook helemaal niet mijn bedoeling om jou kwaad te krijgen. Meningen verschillen en daar moeten wij respect voor hebben, niet?
    Bij ons in België wordt een nekplooimeting altijd uitgevoerd enkel de bloedtest is een keuze.

Gisteren heb ik een algemene uitleg gehad van de wroedvrouw. Ik wist niet dat ik dan ook het resultaat kreeg van mijn bloedtest. Alles is oké. Alles verloopt tot nu toe prima, dus ga ik genieten en mij niet onnodig zorgen maken. Ik ben mij mentaal helemaal aan het voorbereiden op het mama worden :) :) :) Zwanger zijn is toch een hele belevenis! :) :)

Groetjes aan iedereen! zibella x x x

14. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    De nieuwe echo foto staat in mijn album!
    Ik vind het een enorm verschil met de vorige, niet meer normaal.
    Ik voel me momenteel super goed.

Hoe gaat het verder met iedereen?

15. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Hallo allemaal! Vandaag nog een vrije dag dus lekker op het gemakje opstaan. Ik lig nu nog in bed met de laptop op schoot en vier hondjes erbij. Gezellig!

@ Marleen: mijn vader wordt ook grondig geplaagd. Voornamelijk door zijn broers en zussen. Hij is de eerste die opa wordt en moet nu ook inzien dat hij tot de volgende generatie gaat behoren. In eerste instantie had hij het daar best moeilijk mee, maar nu is hij supertrots. Mijn moeder daarentegen vind het vanaf het begin alleen maar geweldig dat ze al zo jong oma wordt. Mijn vader is nu 51 en mijn moeder 45.

Over de hondjes. Wij hebben vier hondendames in huis. Moeder en drie dochters. Een van de dochters komt uit het eerste nest en de andere twee uit het tweede nest. Moeder is 9, 1e dochter is 5 en de pups zijn 7 maanden. Met de pups heb ik de afgelopen maanden genoeg te stellen gehad. Ik moet er echt niet aan denken om dat nu nog een keer te hebben terwijl ik zwanger ben. Het is echt slopend! Verder hebben we de twee grote meiden al heel vlot aangeleerd dat ze voorzichtig moeten zijn met alles wat klein is. Als wij zeggen 'babytje' dan gaan ze het ook echt beschermen en zullen ze niets doen. De pups zijn een beetje wilder, maar ook die zullen we dit aanleren. Ik kijk er echt naar uit om te zien hoe de meiden met de kleine omgaan. Heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat, zolang je e aandacht maar eerlijk verdeelt. De honden moeten natuurlijk niet jaloers worden.

Tot slot over de Angelsound. Ik kan me goed voorstellen dat je graag het hartje van de kleine wil horen, maar ben er van overtuigd dat iedere keer als je dit doet de kleine gestoord wordt. Voor mezelf ben ik er nog niet eens uit of ik de VK wel wil laten luisteren, maar dat is maar een keer per drie of vier weken. Het kan toch niet goed zijn om dit regelmatig te doen? Ieder maakt natuurlijk zijn eigen keuzes en ik wil ook niemand veroordelen, vind het gewoon een eng idee.

Meeting in maart: goed idee! Als de datum een paar weken van te voren bekend is dan maakt het voor mij helemaal niets uit. Is er al bekend waar we ergens gaan meeten?

Ik zat trouwens ook te denken. In het begin hadden veel meiden het er over dat ze graag naar de sauna gaan. Zullen we een keer met een groepje dikke buiken gaan? Lijkt me leuk :D

Groetjes en een hele fijne dag!

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Over de meeting...
    Wij hebben 7 maart al een mei mama meeting en 2 meetingen in 1 maand vind ik iets teveel.
    Ik sla dus over.

17. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    jeeeeeeeeeeehhhhhhhhh het hartje klopt

18. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hallo allemaal,

We zin weer terug van en heerlijk weekendje weg, alleen voel ik me nu zo grieperig, bah!

Gistermiddag nog een afspraak bij VK gehad en we hebben het hartje gehoord! :D Wow dat is echt leuk om te horen!

@ Claire: ontzettend veel sterkte!

Over honden: wij hebben 2 honden, een Jack Russell reu en een Labrador reu. We zulen proberen straks te baby op zo'n goed mogelijke manier bij ze te introduceren, ik maak me er eigenlijk niet zoveel zorgen over. We zullen zien.

Goed, ik ga maar eens wat eten proberen, heb zo'n zere keel :( maar heb toch wel erge trek nu.

Liefs, Puck

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Linnie83: fijn te horen dat het hartje klopt. Het verbaasd mij iedere keer dat ik zo zenuwachtig ben of het kleintje "het nog doet".

Over honden: wij hebben 1 hond, hij is nu 1 jaar en 1 maand. En hij is echt superdruk. Zodra Lianna eten krijgt zit hij erbij en wordt ze helemaal afgelikt. Vanochtend had ik 'r even op de grond gelegd en jawel hoor: hij zat er haast bovenop, zo druk was ie bezig om 'r schoon te maken.
    Hij is er gelukkig niet ruw mee.

Verder voor de meeting: ik wacht nog even een datum en locatie af. Zaterdagen vallen voor mij zoiezo af.

Groetjes Joyce

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Hoi meiden, heb heerlijk gewerkt....

Miranda: Ik heb je echo gezien, die is zo scheetje, hihihi!

Austin: Ik voel me prima vandaag, veel beter dan afgelopen dagen, ben ik blij om, alleen nog af en toe bloedneus (droog) en voel raar bij ene bil, steekpijn als ik verkeerde beweging maakt of als ik lang zit, auw! Ik heb ook steunzolen ivm doorgezakte voorvoeten, maar helpt af en toe niet.... Zit ook niet zo super lekker, gebruik ik ook niet zo vaak. Dus ik denk dat het mee te maken heeft. En met jou vandaag? En ik woon in Hoofddorp ivm meeting ;) enne ja is ook spannend of je 2 hartjes echt hebt gehoord, maarrree kan je niet alvast voor 2D echo doen?

Linnie: Fijn dat de hartje klopt, geniet ervan :D !

Puck: Fijn dat goed is gegaan en dat je hartje hebt gehoord, super :D ! En beterschap ivm je keel!

Deel Deze Pagina