Vandaag de nekplooi meting gehad. En de uitslag was echt super kan van 1 op 17.000. Dus we zijn daar erg blij mee! Eerst wilde de baby niet echt mee werken, maar uiteindelijk toch gelukt!
haha ja diana, als die dan niet goed ligt dan kunnen ze je laten springen. bij de nekplooi moest ik even een stukje gaan lopen en naar de wc om te kijken of die daarna omgedraaid was en dat was gelukkig zo. miranda ik ben blij dat je je ziek gemeld hebt. kan je even lekker met je zelf bezig zijn, en met je kindjes petra, lekker buiten gespeeld hihi chantico, ik heb dat boek net uit, en het is een geweldig boek. ook heb ik het boek van daphne deckers geleend bij de bieb en dat is toch ook heel leuk (had ik niet verwacht eerlijk gezegd) je hebt ook nog een boek van rebecka eckland, en dat is ook hilarisch. gaat ook over zwangerschap en is heel herkenbaar. vond ik nog leuker dan kluun linka moet jij ook flossen of met raggertjes aan het werk? dat is mij laatste keer geadviseerd omdat mijn tandvlees ook niet in zo`n mooie conditie was, en nu is het al een stuk beter geworden puck veel plezier op zwangerschapsyoga
@Chantico: 4 blijft toch altijd stabieler dan 3. Ik ging in de winkel al haast over de kop met de 3-wieler. En wij lopen veel in het bos met de honden dus dan is stabiliteit extra belangrijk. @Natas: haha, ik weet niet meer wat je vroeg/zei maar ik kwam voorheen wel veel op het HF.
Tja Rebecca dat heb ik nu ook. Vorige week nog niets en nu shrik ik er allemaal van. Ik krijg echt een buikje! Raar. Leuk, maar het gaat wel een beetje tegen mijn gevoel in. Begrijpen jullie dat? Miranda je gezin is het belangrijkste en jij bent daar onderdeel van. Goed dat je naar jezelf luistert! Natas goed om te horen dat het iets beter gaat met Chis. Rebbel en Binna heel veel beterschap gewenst! Ik ga lekker een beetje tv kijken. Groetjes
zijn de paardrijders nog allemaal aan het paardrijden? en hebben jullie je al opgegeven voor zwangerschapsgym of iets dergelijks?
hallo meiden, ik kom ook weer even langs ik heb de laatste 2 dagen ook last van mijn buik. voglens mij maakt mijn uk een groeispurt. ik zie mijn buik namelijk ook dikke worden bijna. Vind het wel heel gaaf hoor! Alleen die buikpijn, laat maar. En ik heb ook zo'n honger, nog steeds, behalve in warm eten! Miranda, even lekker rustig aan doen hoor! Voor iedereen die morgen naar de gyn of vk moet, heel veel succes! Oh ja en over bevallen. Ik wil proberen thuis te bevallen. We zullen zien!
@Voor de meiden met een goede nekplooi,helemaal super! Gefeliciteerd! @Miranda,fijn dat je lekker ff tot rust kan gaan komen dat heb je ook nodig zo nu en dan! @Chanti,ik merk het zelf ook,sinds vandaag is het NOG erger geworden,ik kan niet te lang staan maar ok niet te lang zitten,ik word er gek van! Ga Donderdag ff langs de huisarts,het lijkt ook wel in mn kont te zitten,iemand meer last van? Het boek vanKluun heb ik mn vriend cadeau gedaan bij mn vorige zwangerschap alleen zelf nog niet gelezen,toch maar aan beginnen dan.. @Alie,dat heb ik ook dat ik geen zin in warm eten heb,mn vriend was al bang dattie straks helemaal niks meer krijgt,haha.... Komt wel weer heh! Wij moeten ook in het ziekenhuis bevallen,no choice.... Enne over die banners,het gaat echt hard dames,pfff... Voor je het weet zijn we al bevallen en kunnen we foto's van elkaars baby's bekijken,owwww daar heb ik nu al zin in... Leuk Leuk! Nou ik ga lekker douchen en mn bedje in... Salap lekker voor strakkies! Liefs Dais..
Pfff hier is de vermoeidheid weer terug van weggeweest. Ben na zo'n dag werken echt helemaal niks meer waard. Vandaar dat ik ook niet op iedereen ga reageren, heb er gewoon weg even de kracht niet meer voor. Daisy: Fijn dat je afspraak staat. Nog anderhalve week geduld meis. Leuk om over al die groeiende buiken te praten. Mijn buikje lijkt ook met de dag te groeien en heb er op het moment erg last van, maar zal ook door de vermoeidheid komen. Ik ga het nog even aankijken, maar als dit zo blijft ga ik toch aanvragen om wat kortere dagen te gaan maken. De laatste twee uur zit ik er helemaakl doorheen en komt er maar weinig uit mijn vingers. Fijn he meiden dat we al weer opschieten naar de helft. Ik wil trouwens in de kraamsuites van het ziekenhuis bevallen. Kan iemand mij vertellen vanaf hoeveel weken het geslacht zichtbaar is, heb namelijk een echo met 15w en 2d en ben benieuwd of ze het dan al kunnen zien. Ga nu even lekker douchen en daarna snel mijn bedje in! Voor iedereen alvast weltrusten en tot morgen! Liefs Naat
*inbraak* Hoi augustusmama's! Ben een septembermama, maar kwam even melden voor degene die me nog kennen dat mijn echo goed is gegaan! Ik ben 1 september uitgerekend, dus bíjna een augustusmama! Groetjes Ingeltje
O ja, ik ga in het ziekenhuis bevallen. Vanwege een medische indicatie maar was anders ook mijn keuze geweest. Nu alleen met VK van ziekenhuis of gyn. ipv mn eigen VK.
Daisy, zal voor je duimen de 20ste en voor de uitslag! Pendrag, zal wel aan de zwangerschapsdementie liggen maar ik legde vandaag ineens de link tussen jou (niet veel voorkomende, notabene) nickname en de naam Jarissa. Ik kom al een tijdje niet meer op HF.
@Natas: ik ook al tijden niet meer. Ach, sommige dingen komen en gaan. En je kunt uiteindelijk ook niet ieder forum bijhouden, haha. En over zwangerschapsdementie gesproken: ik stond vorige week bij de Prenatal te klagen over gaatjes in mn trui. Had ik de trui bij Miss Etam gekocht.
Ik moet met speciale borsteltje ook flossen, dat doe ik al vaker hoor Op de advies van mondhyg. kreeg ook speciale tandpasta voor tandvlees om voor te komen.
Goedemorgen meiden, wie heeft er gisteren nog meer de nekplooimeting gehad? Ik dus, erg spannend ik moest eerst weer in een potje plassen (weet ik veel dat dat moet, ik was thuis al geweest) ik kreeg er net een paar druppeltjes uitgeperst) in Belgie moet dat dus nog steeds bij iedere controle (kijken ze naar glucose en eiwitten) De nekplooi was netjes, en het kleintje was lekker beweeglijk, het leek net of hij/zij aan het boksen was met de armpjes. Mijn man helemaal in de gloria die was de eerste keer nog niet meegeweest. Hij zat de hele tijd te roepen hahaha. Nu over 4 weken weer terug voor controle...
Nee het valt wel mee, maar het ligt eraan waar je bent verzekerd. Ik ben bij VGZ verzekerd en dan mag ik bevallen in het kraamhotel en een week blijven. Per dag betaal ik gewoon een eigen bijdrage voor 8 uur zorg (maar je krijgt 24 uur per dag zorg) Dus uiteindelijk hetzelfde wat ik zo betalen als er iemand bij ons thuis zou komen. Je kunt er voor kiezen om de maaltijden daar te gebruiken( dat doe ik wel, lekker makkelijk) en daar betaal je een bijdrage voor en als je partner blijft slapen betaal je ook een bijdrage (maar dan krijgt hij wel ontbijt) Ik vond het echt super daar de vorige keer.
naat80: Bij ongeveer 20 weken kunnen ze pas zien wat het wordt. Ik heb gisteren een echo gehad en daar was echt nog niks van het geslacht te zien. De verloskundige zei dat rond de 20e week de schaamlipjes of balletjes wat opzwellen, en het daardoor beter te zien is.
@diana81. Bij mijn vriendin zagen ze het al bij de 16 weken en ik geloof hier op de site bij Austin ook. Ik denk dat je 'n beetje geluk moet hebben om het bij de 16 weken al te kunnen zien. Maar in veel gevallen als ze het niet kunnen zien gaat het bakerpraatje dat het een meisje is. Ben benieuwd of het bij jou waar is? ikzelf heb ook een pretecho staan met 16 weken?
LIJST VOOR AUGUSTUS 2008 *(16-07-2008): # Austin 25 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen wordt: meisje *(26-07-2008): # Janine 26 jaar 1e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: meisje *(27-07-2008) # Petrabr 31 jaar 1e kindje *Kalender: meisje/ Denkt zelf: ??????? *(30-07-2007): # Eimat 23 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf:meisje *01-08-2008: # Diana81 26 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Miranda3xmama 30 jaar 4e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje *02-08-2008: # Philly 31 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Angelique 27 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje *03-08-2008: # Mik25 25 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # MissyN 24 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Esprit 29 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Noura 30 jaar 4e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ??????? *04-08-2008: # Natas1 40 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ?????? # Mandje 21 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Daisy 32 jaar 2e+3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje (verwacht een tweeling) *05-08-2008: # QueenBee 26 jaar 2e kindje * Kalender: meisje / Denkt zelf: ????? # Eliesja 34 jaar 3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Kiki 33 jaar 3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf:jongen *06-08-2008: # Littleme 25 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # Joy72 35 jaar 3e kindje *kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen *07-08-2008: # Rachel1984 23 jaar 2e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje # Rebbel 24 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Aykietje 32 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ?????? *08-08-2008: # Puck2008 29 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Zibella 34 jaar 1e kindje *09-08-2008: # Chantico 30 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ??????? *10-08-2008: # Bumba 30 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje # Duha 22 jaar 1e kindje * kalender: ???????/ Denkt zelf: jongen *11-08-2008: # Aliekeleppink 25 jaar 1e kindje *kalender:jongen/ Denkt zelf: jongen # Mariel77 30 jaar 1e kindje *Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # Almira 21 jaar 2de kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Debbie2007 30 jaar 1e kindje *12-08-2008: # Pendrag 36 jaar 2e(6e) kindje # CynthiaB 26 jaar 1e kindje # Zonneveldje 27 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen *13-08-2008: # Passiepaard 30 jaar 1e kindje * Kalender: jongen # Schatje1 20 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje # Marleen83 24 jaar 1e kindje *14-08-2008: # Snelle 38 jaar 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: ???? # Naat80 27 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ?????? # AmyLee 30 jaar 2e kindje * kalender:jongen / Denkt zelf: meisje # Jolanda1979 28 jaar 1e kindje *Kalender: meisje Denkt zelf ??????? *15-08-2008: # Boogschutter 29 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # Licrys 33 jaar 1e+2e kindjes (Verwacht een tweeling) # Happy1980 27 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ????? *16-08-2008: # Jelske1978 29 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Tammie 26 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen *17-08-2008: # Bemy 25 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje # Jennifer70 37 jaar 2e kindje *18-08-2008: # Moniquekenitra 28 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen 19-08-2008: # sm591 35 jaar 1e kindje *kalender: jongen/ denkt zelf ????? *20-08-2008: # Bizzy 26 jaar 1e kindje # Babsie 27 jaar 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf:meisje # JennyS 27 jaar 1e kindje # Jekkia 32 jaar 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf:meisje (kz in week 38 ) *21-08-2007: # Sjorsje 28 jaar 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: jongen *22-08-2008: # Jerl74 33 jaar 2e kindje *23-08-2008: # Muis80 27 jaar 1e kindje # Lauwie 34 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ???????? *24-08-2008: # Galadrose 31 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje *25-08-2008: # Linnie83 24 jaar 1e kindje # Linka76 31 jaar 2e kindje Denkt zelf: meisje *26-08-2008: # Jikke 34 jaar 5e kindje * Kalender:jongen / Denkt zelf: jongen *27-08-2008: # Binnabinna 24 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje *28-08-2008: # Sjarlottuh 27 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # Mees 31 jaar 3e kindje *kalender:meisje/ Denkt zelf: meisje # Kelly83 24 jaar 1e kindje (*01-09-2008) # Loutje83 25 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen * ER ZIJN 70 AUGUSTUS-MAMA'S* * Deze lijst graag overnemen, is als laatste aangepast! vergeet niet de quote haakjes weg te halen anders is al het gekleurde weg * Meiden geef even door als er nog gegevens missen!!!! AGENDA: 12-2: Loutje83 verloskundige 12-2: Esprit echo 12-2: Miranda gynaecoloog 12-2: joy72 verloskundige 13-2: Muis nekplooimeting 14-2: Kiki VK op zoek naar een hartslag 15-2: Mariel77 gynaecoloog 18-2: Binnabinna echo 19-2: Babsie verloskundige 19-2: Bemy verloskundige 19-2: Galadrose NP meting 20-2: Daisy Nijmegen 21-2: Rebbel verloskundige 22-2: Galadrose, extra echo ivm oefenen VK 23-2: Naat pretecho met 15 weken en 2 dagen 25-2: Rachel1984 geslachtsbepaling 25-2: Miranda gynaecoloog 25-2: Aykietje echo 25-2: Kelly verloskundige 25-2: Marleen controle huisarts 27-2: Pien verloskundige 28-2: puck2008 echo 29-2: Bemy pretecho 29-2: Natas1 pretecho 01-3: Mystic sun verhuizen 03-3: Linka verloskundige 03-3: Daisy ziekenhuis 04-3: Jennifer70 vruchtwaterpunctie 05-3: Petrabr verloskundige 05-3: Jikke verloskundige 05-3: Austin 20 weken echo ( met 21.5 week ) 05-3: Puck2008 gynaecoloog 05-3: Alieke verloskundige 05-3: Tammie verloskundige 07-3: Petrabr 20 weken echo 07-3: Noura verloskundige 07-3: Galadrose controle VK 07-3: Schatje1 verloskundige 13-3: Naat verloskundige 17-3: Noura 20 weken echo 17-3: Miranda 20 weken echo 17-3: Puck2008 20 weken echo 18-3: Esprit 20 weken echo 18-3: Mariel77 20 weken echo 18-3: Kiki 20 weken echo 21-3: Rachel1984 20 weken echo 21-3: Queenbee 20 weken echo 25-3: Marleen 20 weken echo 26-3: Passiepaard 20 weken echo 27-3: Natas1 20 weken echo 27-3: Alieke 20 weken echo 31-3: Tammie 20 weken echo 09-4: Jikke 20 weken echo 12-4: Austin 3D/4D echo
hey meiden! Hier dan ff een berichtje van mij! Heb heel veel last gehad van steken in mn buik, vooral na toiletbezoek. T lijkt wel of mn beebje elk stukje ruimte dat vrij komt benut! T zwakt nu gelukkig weer wat af, heb het minder, maar t weekend was echt met een kruik op de buik, pffff....Maar ALLES voor t BEEPJE hè! Vanavond naar dde Vk, dan kan mn vriend ook mee...ik hoop heel erg op een echo, maar vermoedt dat t alleen hartje luisteren wordt.... Ik leef elke keer weer naar de controle toe, naar de bevestiging dat het allemaal goed zit met ons kleintje! Vond mezelf altijd behoorlijk nuchter, maar daar is weinig meer van over! Gisteren naar de ARBO-arts geweest, ik blijf 100% ziekgemeld en ga therapeutisch werken....enige oplossing voor mijn pijntjes en kwalen is bevallen, "humor".....Nou daar wachten we nog wel 5 maanden mee....Dit zo opschrijvend, denk ik jeetje over 5 maanden al, wat gaat de tijd toch snel, maar aan de andere kant wilde ik maar dat t kleintje al lekker in mn armen lag.... HORMONEN, HORMONEN, HORMONEN...... Blij te lezen dat het met iedereen goed gaat! Goed van je miranda, dat je voor jezelf en je gezin kiest! Doe t maar lekker kalm aan! Wij hebben en driewieler, mn zus en broer hebben er ook 1 en ik heb ze nog nooit horen klagen of mopperen, dus volg hun maar..... We gaan nog wel op zoek naar een hele dure 4-wieler...we hebben nu een 3 deurs, maar das straks helemaal niet handig met het kleintje, dus nog weer een aanslag op ons budget....Houden t maar vast in op zijn/haar zakgeld, hihihi.... Natas: Fijn dat het weer wat beter gaat met Chris! Voor iedereen met een goede echo en uitslagen: GEFELICITEERD! Ik hoop niet dat ik mensen vergeten ben.... O ja , als ik het vol kan houden ga ik vrijdag naar de 9-maanden-beurs...sowieso al met de bus, zie een eind autorijden echt niet zitten... Liefs