Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    Dan groeit die van mij goed... Ik heb ook zo'n honger! Niet te geloven, wat ik allemaal ( vooral overdag) wegwerk.
    Let op:
    - yoghurt+ cruesli
    - Peer
    - Banaan
    - Krentenbol
    - 2 boterhammen kaas
    - 2 boterhammen pindakaas
    - koffieleutje
    - stuk appeltaart
    - pizza
    - glas chocomelk

Is toch niet te geloven!

2. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    12 weken en 0 dagen - 5,5 cm - Rebecca5
    12 weken en 4 dagen - 6,4 cm - Bemy
    12 weken en 4 dagen - 7,0 cm - Muis80

Het beebje was bij mij 9,8 cm, maar in België meten ze van het hoofdje tot het voetje... Ik was toen 12 weken en 4 dagen ver.

3. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    10 weken - 3 cm
    13 weken - 6,8 cm

ik woon ook in belgie maar mijn arts heeft van kruin tot stuitje gemeten

4. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    @muis: hmm, krijg er honger van als ik dat zo lees.

@noura: Jammer dat de site in het engels is, daar ben ik helemaaaal niet goed in. Anders had ik m ook wel heel interessant gevonden.

@Mystic: Heel veel beterschap!

@Austin: Wat een superbaas heb jij zeg! Ben hardstikke jaloers. Ik en mijn zus zijn bazen van elkaar (samen een eigen zaak, vof), maar mijn zus kan het niet hebben als ik er niet ben, dus ben benieuwd hoe dat straks gaat.

@bemy: Gefeli met de goeie uitslag van de nekplooimeting.
    Heb je overdag nog niks gevoeld? Het kan wel zijn hoor dat je wakker wordt doordat je de baby voelt. Is wel vroeg, maar het kan.
    De verloskundige zei maandag tegen mij, dat m'n placenta achter ligt, dus aan de kant van m'n rug. En dan is de kans ook groot dat ik 'm sneller ga voelen dan "normaal".
    Ik heb wel af en toe het gevoel dat ik de baby voel, maar ik weet het niet zeker, dus we wachten nog even op wat meer tekenen van leven.

@binnabinna: Mijn zus snapt niet dat ik in het ouderlijke huis wil gaan wonen. Maar we kunnen het heel goedkoop kopen en het is een groot huis. Zeer ruime kamers, en mogelijkheid tot uitbreiding. M'n ouders hebben er drie huizen naast elkaar, dus als ik plaats te kort kom, neem ik er nog wat bij van een ander huis, hihi.
    Mijn ouders hebben achter de huizen, gelijkvloers, min of meer een woning voor hunzelf gebouwd, en de huizen zelf worden verhuurd (kamers). In de tuin ligt ook een zwembad, dus zeer ideaal.
    De tuin hoort dan nog niet bij het huis wat we kopen (omdat m'n ouders daar nog gebruik van maken), maar als ze zo oud zijn dat ze niet meer kunnen (klinkt hard, maar die tijd komt ooit) dan kunnen wij de tuin er ook bij overnemen.
    Klinkt ingewikkeld, maar het is echt helemaal super!

5. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    En nu even over de rechtzaak.
    Het is me reuze meegevallen. Het was emotioneel gezien gelukkig goed te doen. Ik heb er een goed gevoel over.
    De eis is 4 jaar gevangenisstraf (onvoorwaardelijk) en TBS met dwangverpleging (met andere woorden, levenslang, want die tbs komt ie nooit meer vanaf), maar het is dus even afwachten wat de rechters beslissen. 27 februari is de uitspraak.
    Maar ja, dan is het nog niet afgelopen, want als hij vrijgesproken wordt gaat de officier van justitie in hoger beroep, en als W. Koger veroordeeld wordt gaat hij in hoger beroep, want de advocaat van hem pleit voor vrijspraak.
    Vanwege het matchende DNA en zijn verleden (hij is al twee keer eerder veroordeeld voor een soortgelijk zedendelict) heb ik er een goed gevoel over.
    Ik wil er eigenlijk heel veel over vertellen. Maar ik klap dicht. Ik weet het ff niet. Misschien morgen meer. Of over twee weken als de uitspraak is geweest.
    En trouwens . . .HARDSTIKKE BEDANKT voor jullie steun en medeleven!

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wéér een stel goede nekplooimetingen. Gefeli allemaal!

Diana, fijn dat je even hebt verteld hoe het was en super dat je er een goed gevoel over hebt. Hartstikke knap hoe je hier mee omgaat.

Mystic, nóg weer iets... Beterschap!

Austin, het klinkt afschuwelijk op je werk. Fijn dat je baas de ernst van de situatie in zag en de hulptroepen inschakelt. Wel gebruik maken van alle aardige dingen die hij aanbiedt, hè!

Linka, fijn dat jij en Myrna zo blij zijn met die nieuwe school. Klinkt een stuk beter dan die oude!

Esprit, misschien moet je wel even uitzoeken hoe het zit met je zwangerschapsverlof-rechten als je na terugkomst minder gaat werken. Bij mij op m'n werk moet je dan een deel van je salaris tijdens je verlof terugbetalen. Oplossing: of al met ingang van je verlof minder uren gaan werken (en dus minder vergoed krijgen tijdens je verlof), of wachten met minder gaan werken tot 3 maanden na je verlof (dat is tenminste op mijn werk de grens voor dat je het niet meer hoeft terug te betalen. Misschien dat je dan iets met vakantie-uren kan opvangen ofzo, zodat je toch niet al die uren hoeft te werken. Of misschien werkt het bij jou op je werk wel weer heel anders. Hoe dan ook heerlijk als je straks minder kan gaan werken!

Natas, slapen op de plee! :D Bij mij op m'n werk moet ergens een bed staan voor zwangere vrouwen (is blijkbaar een ARBO-verplichting ofzo), maar ik heb het nog niet ontdekt. :D

Noura, spannend hoor, dat raden bij die echofoto's! Heeft de echoscopist ook gezegd wat hij/zij er van dacht?

Ik heb niet echt een sterk gevoel of het een jongetje of een meisje wordt, maar af en toe denk ik een meisje. Vooral door stomme toeval-dingetjes: dat ik meer leuke meisjesnamen kan vinden in een boekje, dat ik de roze muisjes lekkerder vind smaken dan de blauwe, dat soort dingen. :( Maar bij de echo dacht ik juist weer 'dat is een knul!'. Dus nog maar even de vraagtekens op de lijst laten staan bij mijn naam. :D

Schatje, dat buikgevoel heb ik ook de laatste dagen. Misschien moeten we een positiebroek paraat hebben, voor als we op een ochtend opstaan met een dikke buik :D

Daisy, hoe is het met jou?

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Kom even welterusten te zeggren want voel me op dit moment echt niet lekker me hoofd zit nu helemaal vast.......

Slaap lekker!

8. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Gemeten van kruin tot stuitje
    10 weken en 0 dagen - 3,0 cm - moniquekenitra
    12 weken en 0 dagen - 5,5 cm - Rebecca5
    12 weken en 0 dagen - 5,6 cm - Noura (termijnbepaling)
    12 weken en 1 dagen - 5,1 cm - schatje 1
    12 weken en 4 dagen - 6,4 cm - Bemy
    12 weken en 4 dagen - 7,0 cm - Muis80
    13 weken en 0 dagen - 6,8 cm - moniquekenitra

Gemeten van hoofdje tot voetje
    12 weken en 4 dagen - 9,8 cm - aykietje

Zijn er nog meer dames, die ik toe kan voegen ?

9. schatje1

schatje1 Niet meer actief

chantico jah inderdaad :)
    moet zeggen dat ik die de laatste tijd al wel draag maar vind me buikje nog niet echt flink ik ga zo ff een foto in me album zetten dan kan je even kijken haha..

oh jah mijn kindje was met 12 wk en 1 dg : 5,1 cm

10. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    @diana, gelukkig dat rechtszaak meegevallen is voor je. En mijn placenta zit ook achter. Dus het zou kunnen dat ik leven voelde? Maar wacht nog even op duidelijkere bewegingen ! Tis heel vroeg, maar ik hoop 't zo !

ik zal morgen even mijn buikfoto in mijn album zetten. het lukte me niet, foto was te groot denk ik ? onze trouwfoto's zijn wel gelukt ? ga ik morgen uitvissen hoe dat komt.

11. schatje1

nou foto's staan erin dus geef jullie mening.. wat ik raar vind is dat mijn buik niet onderin dik word..
    :(

groetjes

12. Niet meer actief

muis:

56 cm bij de geboorte, pfffff ga er maar aan staan hahha, dan staat je nog wat te wachten joh. ;)
    geniet van je zwangerschap

groetjes

13. schatje1

is mijn ukje nou zo klein of die van jullie zo groot :)

14. Niet meer actief

de meting van mijn beebje was ook termijnbepaling omdat ik volgens de vk nog in een pilcycyclus zat, volgens mijn eigen berekening was ik 1 wk verder, maar ik hou het maar op de berekening van de echo, dus 5,5 cm bij 12 wkn

15. Niet meer actief

wel een heel leuk idee trouwens om een lijstje van de metingen te plaatsen.

16. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    he meid,

wat een onwijs mooie trouwfoto's! je bent een plaatje!
    waar zijn jullie getrouwd?
    p.s. is dat jullie huis, wat een plaatje!

xxx

17. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    dubbel gepost

18. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey dames,jeetje ben je een dag niet geweest,ik kan jullie echt niet bijhouden en dat vind ik heel erg kammer want ik heb niet altijd tijd om alles terug te lezen :(
    Ik ga mn best doen,komt ie: ;)

@Bemy,super gefeliciteerd met je goede nekplooi!
    Ik heb er ook wel ns last van,van een moeilijke stoelgang(sorry voor details) aar dan heb ik echt van die keuteltjes en daar zit ik dan best lang op.. :oops:
    Mooie foto's hebben jullie zeg,prachtig paar! :thumup:

@Linka,wat fijn om te horen dat Myrna het goed naar haar zin heeft op de nieuwe school,weer een zorg minder toch?
    Enne over je harde buiken dat kan best al hoor,moet je wel rustig aan doen!

@Rebbel,fijn dat je weer beter bent!

@Esprit,en ging het een beetje vandaag met werken?
    Wat fijn dat Opa en Oma wel willen oppassen,scheelt toch weer..
    Gelukkig willen ze bij ons heeeeel graag....

@Miranda,Gefeliciteerd met je 16 weken vandaag! \:D/ :whistle:
    \:D/ :whistle:
    Ik ben het ook met je moeder eens,ik dnek dat jullie nogmaals een meisje krijgen..
    Enne waar is je buikfoto?

@Noura,wat heerlijk dat je je beebje al voelt zeg,ben jaloers.....
    Ik merk er nog niks van.
    Enne a little boy?

@Chanti,hey meis,met mij gaat het goed hoor dank je wel!
    Verscrikkelijk dat vele wakker worden s'nachts ,ik hoop ook dat het snel weer over gaat.

@Diana,lijkt me ook helemaal super om in je ouderlijk huis te gaan wonen,en zo tye horen hebben jullie ruimte genoeg,heerlijk toch!
    Het was een moeilijke dag vandaag voor jouw of niet?
    Hou je taai he meissie.

@Mystic,beterschap meis,ook dat nog!

@Austin,wat een geweldige baas heb jij zeg,lijkt me heerlijk!
    Ik vind het heel knap van je dat je het op tijd aangeeft als het niet meer gaat,kunnen nog veel mensen iets van leren oa ik!
    Rustig aan heh!

@Petrar,ik denk dat je dat zelf het beste voelt tot wanneer je kan rijden,als je last krijgt,gelijk stoppen zou ik zeggen,maarja ik rijd niet...

@Jenny,wat een leuke ervaring heh :D Superr!

@Muis80,Super dat de nekplooi goed is,nu lekker genieten meis!
    Maarre een flinke jongen was jouw vriend of nu nog steeds?

@Natas,doe jij het rustig aan meis,denk goed aan jezelf hoor,je slaapt niet voor niks op het toilet :confused:
    Kan je het niet minder aan gaan doen?

@Schatje,mooi buikje heb je hoor!
    Is helemaal niks raars aan.

Hier alles zn gangetje,vandaag hele dag op pad geweest met een hele goede vriend van me,lekker wezen lunchen en flink gekletst,ik mis dat wel hoor!
    Nu ik zo oe ben en overal last van heb,heb ik ook geen zin om iets af te spreken,maar soms moet het wel heh!Vannacht heerlijk geslapen,gelukkig,we hadden een 3 planken gehaald en nu doet ons bed het weer,hahah....
    Ik ga morgen naar de huisarts voor mn rug/benen/kont,ik voel me echt net een oud wijf het is echt niet leuk zo en we moeten nog zo lang!

Ik ga lekker mn bedje opzoeken,nou het was een heel karwei weer en ik hop dat ik niemand vergeten ben!

Slaap lekker allemaal!

Liefs Dais...

19. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ow ja ,leuk idee idd om die maten van onze kleintjes erbij te zetten!
    Onze kindjes waren bij 12.2 weken:5,6cm
    6,1cm

Doeiiiii

20. Niet meer actief

schatje1

mooie buik toch? bij mij is het net zo hoor ook niet echt vanaf vanonder.en wat de meting betreft daar kan best wel wat verschil inzitten want bij mij hebben ze 2x gemeten was eerst 5.5cm en de 2de keer was beebje 5.7, ze hebben 5.5 aangehouden dus ik geloof dat het eraan ligt hoe het kindje ligt en waar ze precies het kruisje opzetten,5,1 is toch netjes!

Deel Deze Pagina