@ diana nou ik zou het wel weten.denk dat ik ook daar kom wonen.wat lekker zeg zwembad in de tuin heb ik nou altijd al van gedroomt. en wat pretig dat de rechtzaak niet zo erg was als je dacht.maar een goed heftig gebeuren allemaal. @ bemy wat een mooi trouw foto's @ schatje je hebt een mooi buik hoor.is niet gek hoor dat ie aleen boven groeit. nou met mijn gaat het gelukig wel wat beter.wordt alleen beetje sufig van de medichijnen en misselijk.was gister er echt heel ziek van.maar gaat wel beter. wij gaan zaterdag vroeg naar de 9 maande beurs.ben encht heel beneiuwt. moet maandag voor een echo en zal dan de lengte van ons kindje door geven vindt de lijst er leuk.maar weet de lengte niet beetje onduidelijkheid bij ons op de echo over. Happy valentijds dag iedereeeen. kusss
Even over het verlof! Met de invoering van de levensloopregeling is er het e.e.a. veranderd. Vroeger was het zo dat je na je reguliere zwangerschaps en bevallingsverlof, betaald ouderschapsverlof kon krijgen. Stel dat je ouderschapsverlof nam voor 40 uur in de week maar bij terugkomst besloot 32 uur te gaan werken, moest je 8 uur terugbetalen over de periode van je ouderschapsverlof. Deze regeling bestaat niet meer (hoewel veel manager nog altijd deze oude regeling in het hoofd hebben zitten. Personeelszaken weet WEL wat de laatste stand van zaken is) Nu bestaat betaald ouderschapsverlof in principe niet meer. Hiervoor heb je moeten sparen in de levensloopregeling. Je hebt wel recht op onbetaald ouderschapsverlof (vaak is dit indien je arbeidsovereenkomst van langer dan 1 jaar hebt). Als je tijdens je onbetaalde ouderschapsverlof gebruik maakt van je opgebouwde levensloopregeling hoef je niet terug te betalen. Je hebt hier tenslotte zelf voor gespaard. Je bouwt over onbetaald verlof dagen geen verlof, pensioen e.d. op. Je behoudt na het ouderschapsverlof wel het recht op het aantal uren wat je voordat je met verlof ging. Ik hoop dat iedereen hier wat aan heeft. groeten, Pien
he meis fijn om te horen dat je je beter voelt! wij gaan ook zaterdag misschien zie ik je wel hihi! xxx
@ Austin dat zou wel grapig zijn. mijn vriend vraag nu al steeds wie is dat in het gast boek op de baby site en wie is dat. erg grapig. hoe gaat het vandaag op je werk. is het al wat rustiger
ging het nu over ouderschapsverlof of zwangerschapsverlof? maar ik heb wat betrefd zwangerschapsverlof eens nagevraagd, en niemand hoefde terug te betalen. stel dat je stopt met werken na je verlof, dan zou dat dus betekenen dat je alles moet terug betalen. maar het is wel verstandig om de zaken goed uit te zoeken, zodat je zelf weet hoe het zit. ik weet dat mijn werkgever, pas op het laatst is gaan uitzoeken, en nu was die al weer vergeten hoe het ging. ga zo lekker een bak met stukjes watermeloen eten
Ha meiden, Ik kan de komende dagen/week maar weinig/niet online komen. Ik ben nogal moe steeds en de komende tijd word heel druk met werken, ben nogal veel weg, avonden vol, fotovakschool etc. Daarnaast vind ik het een behoorlijke opgave om steeds die pagina's bij te lezen want ik wil wel graag op iedereen reageren. Ik vind het gewoon een beetje veel. Ik vind het een geweldig forum en ook echt gaaf dat iedereen de moeite doet om op elkaar te reageren. Maar de lijstjes enzo, die bijgehouden worden, dat gaat me gewoon een beetje ver, ik ben daar echt niet mee bezig. Heb het wel geprobeerd hoor, maar nee, ik vind dat gewoon niet zo belangrijk. Ik vind het heerlijk om de zwangerschapservaringen te delen met iedereen maar er word hier ook best veel over het priveleven gedeeld en soms erg heftige dingen, ik zit daar eerlijk gezegd niet op te wachten. Ik wil hier graag over zwanger zijn en babies praten en verder eigenlijk niet. Ik word nogal snel beïnvloed door het 'leed' van anderen, en nu helemaal, met die hormonen die af en toe op hol slaan. Dus ik kijk het even aan en kom af en toe wel binnen wippen en zie dan wel verder. Hopelijk is er begrip voor, en ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier toe en wie weet, als ik weer wat fitter ben kom ik weer wat vaker.
mijn collega is nog steeds ziek maar onze boekhoudster is er vandaag en dat is zo'n toffe meid, dus ik heb iig aanspraak verders gaat het wel ook, doe het gewoon echt een heel stuk rustiger aan! zou inderdaad super grappig zijn als we elkaar tegen komen! mijn man zit ook elke x meer te gluren, vind het zo leuk dat alle meiden hier zo lekker kunnen kletsen over gevoelens enzo! xxx
Noura, ja koffie smaakt goed, ik vind vreemd dat veel vrouwen die zwanger zijn koffie niet lekker vinden ik wel...... Sinds ik gestopt met roken heb ik meer behoefde aan koffie, maar ik doe heel voorzichtig en wil gewoon aan grens houden. Enne vandaag lekker gewerkt zonder huis aan huis,. maar kreeg al een klacht van de vrouw dat ik gewoon post aan haar moest geven als brievenbus dicht is geplakt vorige week, gewoon aanbellen of bij de buren afleveren omdat ze telefoontje kreeg van TNT waar ik werk of ze verhuisd zijn of zo, vond ze niet slim van mij, ik zei het is ook niet slim om brievenbus dicht te plakken! Punt uit daarna ben ik weggegaan
Gemeten van kruin tot stuitje 10 weken en 0 dagen - 3,0 cm - moniquekenitra 12 weken en 0 dagen - 5,5 cm - Rebecca5 12 weken en 0 dagen - 5,6 cm - Noura (termijnbepaling) 12 weken en 1 dagen - 5,1 cm - schatje 1 12 weken en 2 dagen - 5,6 cm - Daisy (tweeling) 12 weken en 2 dagen - 6,1 cm - Daisy (tweeling) 12 weken en 2 dagen - 5,4 cm - Esprit 12 weken en 4 dagen - 6,4 cm - Bemy 12 weken en 4 dagen - 7,0 cm - Muis80 12 weken en 6 dagen - 6,5 cm - SM591(pien) 13 weken en 0 dagen - 6,8 cm - moniquekenitra Gemeten van hoofdje tot voetje 12 weken en 4 dagen - 9,8 cm - aykietje @Muis10 - leuk ook weer iemand uit de buurt. ik heb over 15 dagen 'n afspraak bij babylook, ik kan niet wachten ik wil zo graag weten wat het wordt ? Foto van mijn buikje is ook gelukt! staat in mijn album.
@ bemy mooi buikje hoor @linka je hebt gelijk.is ook wel stom om briefe bus dicht te plaken.wij hebben een buiten bus maar die is zo stom klein. maar ja en over die kofie heb ik nooi gelust. een echt thee leut.
Ach ik heb wel respect voor mensen die eigen keuze hebben met brievenbus maar als ze maar open zijn, punt uit, haha
@daisy ik had een vraagje. had jij een berichtje op mijn site achter gelaten? want ik ken nog een daisy maar twijfel nou wie het is liefss
@ linka tja wij hebben dit huis nog maar net en deze zat er bij.maar wil een ander.want als in er nu een keer een week niet ben past er geneens post in.
Hey meiden! @Binna,Yep dat was ikke! Mooie site hoor! Van de rest ook trouwens! @Galadrose,je hebt ook wel een beetje gelijk,er wordt echt zoveel geschreven,ja kan het ook niet allemaal bijhouden maar dat hoeft toch ook niet,schrijf gewoon wanneer je tijd en zin hebt joh! We nemen niemand iets kwalijk(hoop ik)! Doe het rustig aan en tot snellie meis! @Noura,mmm lekker watermeloen... Vanmorgen naar huisarts geweest en moet toch naar therapie,baal er wel een beetje van want dat heb ik vorig jaar ook al gehad en hielp me echt niet! Maar nu krijg ik een ervaren persoon die alleen therapie voor bekkenklachten doet dus hoop dat ik er nog vanaf kom,ik moet nog zolang. Zelfs zitten lukt niet lang,te erg gewoon! Ik moet zo gaan poetsen want we krijgen vanavond en morgen mensen die ons appartement komen bezichtigen,spannend! Verder voor iedereen een Happy Valentine Day! xxx
oke dan daisy dan weet ik dat. zat echt te twijfelen wel minder van de terapie hoop dat het gaat helpen.
he daisy wat vervelend, hoop dat deze je wel goed kan helpen linka, lekker slim van mensen ja, zou lekker zijn als je bij iedereen aan moet bellen, kan je net zo goed pakketbezorger worden in plaats van brievenbuspost en ik leef normaal op koffie, vind het zo lekker, maar ineens smaakte het me niet zo meer, en nu drink ik het al een hele tijd niet meer. heel soms probeer ik het. maar het is best raar, want bij mijn andere kinderen dronk ik het wel. maar ja, komt wel weer galadrose jammer dat je weggaat hoop dat we je nog terug zien
Voel me sinds enkele dagen grieperig (verkouden en een zwaar hoofd). Nu heb ik sinds gisteren ook terug meer last van mijn misselijkheid. Ik hoop dat het komt door het ziek zijn ... Ik dacht dat ik mijn portie misselijkheid al had gehad (ik ben daar zo ziek van geweest). We zullen afwachten ... Ik heb wel meegelezen, maar ook ik kan het niet opbrengen om op alles en iedereen te reageren, is teveel voor mij (heb daar de energie en tijd niet voor sorry). Af en toe onthoud ik iets en reageer ik. Ik lees wel bijna dagelijks mee. @Noura: mooie echo, spannend hé? Wat zegt jouw gevoel? Denk je ook dat je een jongetje krijgt? Ik denk dat je instinctief als mama toch al veel aanvoelt ... ik kan mis zijn, maar ik denk dat ik een meisje heb. Ik zal het dan ook niet erg vinden als het niet zo is, maar ik droom er steeds over. @Daisy: laat je goed verzorgen en hopelijk heb je minder last van jouw bekken. Voor alle anderen een happy valentine! zibella x x x