Morgen ga ik alles bijlezen, maar nu moeten we dadelijk weg en wilde toch even een vraagje stellen: Wie kent een goed middeltje om zwangerschapsstriemen te voorkomen? fijne zondag xxx zibella
Het schijnt dat door veel smeren met creme, lotion of olie wel helpt. Als je een middeltje gebruikt wat je huid soepel houdt, heb je minder kant op striemen. Ik gebruik zelf de "buik en striae crème" van kruidvat. Er staat op dat het is ontwikkeld om het ontstaan van zwangerschapsstriemen te helpen voorkomen, en het herstelproces van de uitgerekte huid bevorderd. Het verzacht, kalmeert en helpt uitdroging voorkomen. Tja, ik weet niet of het echt werkt, maar het valt te proberen, toch?
hey meiden. @ daisy mijn man had al heel lang hoofdpijn en afwezig gevoel . vandaar dat we naar de huisarts zijn gegaan en toen er niets uit de bloedtestenm kwam werd hij doorgestuurd naar de neuroloog! @ austin nee de klachten begonnen met het afwezige gevoel en dat was ongeveer een half jaar geleden alleen dachten we toen dat het kwam door de stress misschien. of misschien een beetje te hard gewerkt maar ja dit soort dingen verwacht je niet he? @iedereen bedankt vor alle sterktebetuigingen. vanaf donderdag weten we als het goed is iets meer! dus duim vor ons meiden dikke kus aan iedereen! gr kim
Naat, ik had ook een paar dagen zo'n gevoel van kramp/spanning. Ik hield het maar op dat m'n baarmoeder aan het groeien was. Wel fijn dat je snel een echo hebt! Ik mag nog meer dan een maand wachten... En fijn dat ik verderop lees dat het beter gaat met je buikpijn. Was het leuk bij FC U? Enne, waarom denk je dat je een jongetje krijgt? Pendrag, dank voor je ervaring met mensendieck en orthomanueel therapie. Ik zal het eens gaan googlen. Toen ik vannacht opstond om te gaan plassen, kraakte m'n bekken ook heel erg. Niet echt fijn. Vraagje: zijn er hier eigenlijk meiden die al een kindje hebben en géén eigen auto? Wij hebben geen auto en vragen ons nu af of het handig is toch een maxicosi te kopen, of dat het zonde van het geld is. Ik geloof dat je die dingen ook kunt gebruiken in een wandelwagen of zelfs achter op de fiets in een speciale houder. En natuurlijk als je bij iemand anders in de auto meerijdt. Bijvoorbeeld met de taxi naar huis uit het ziekenhuis na de bevalling Maar ja, als je kindje er maar een korte tijd in past (max een jaar ofzo?) en je in die tijd bv maar 3 keer met de auto gaat, is het het dan waard? Ik hoor graag hoe jullie dat hebben ervaren: zonder eigen auto en dan wel of geen maxicosi. Petra, idd mooie banner! Mik, ik duim voor jullie! Hoe is hij er zelf onder? Gisteren hebben we het aan de laatste groep vrienden verteld. Echt grappig om het verschil te zien tussen de reacties van de jongens en de meiden. De meiden gingen meteen gillen, me feliciteren en allemaal vragen stellen over hoe ik me voelde enzo. De jongens daarentegen waren even stil, zeiden daarna tegen m'n vriend: 'goed gedaan, jongen!' en gingen weer verder met de gesprekken over voetbal en andere belangrijke zaken.
Striae of te wel die fijne zwangerschapsstriemen die je kan krijgen, ontstaan van binnenuit dus smeren heeft eigenlijk niet zoveel zin. Wel voelen die crèmetjes lekker aan dus waarom niet. Je hebt er aanleg voor of niet en als je heel snel aankomt / afvalt loop je meer risico. Er valt dus niet heel veel aan te doen maar lekker smeren kan nooit kwaad!
Chantigo. Ja gelukkig is de buikpijn minder, wel geeft mijn lichaam gelijk aan wanneer iets te veel is. Maar goed dan weet ik ook te stoppen. Tja waarom een jongetje, gewoon een gevoel.... De FC was een groot drama, bijna alle vaste spelers geblesseerd en jongens uit het tweede erin. Erg slecht en dus ook 4-1 verloren! Mik: Heel veel sterkte. Ga voor je duimen donderdag. Hoop dat het allemaal meevalt.
wat een onwijs lekker weertje vandaag, daar wordt toch iedereen vrolijk van? ik had ergens gelezen dat het goed is om je voor te bereiden op de borstvoeding en dan met je blote borsten in de zon te gaan, heb ik vanmiddag dus maar eens gedaan, hihi. was alweer heel wat jaren geleden dat ik topless in de zon had gelegen!
Denk je dat een crème niet verder naar binnen trekt? Er zijn toch ook spierbalsems die lekker diep intrekken, en ik had een crème tegen jeuk die ik van de huisarts niet tijdens de zwangerschap mag gebruiken omdat het in het bloed terecht kan komen. Dus dat wil toch zeggen dat het diep intrekt. Ik denk eigenlijk dat een crème tegen striae dat ook kan.
Ik heb ff gegoogeld en eigenlijk kom ik tot de conclusie dat striae, als je ze eenmaal hebt, niet echt te genezen is. Maar het is wel enigzins te voorkomen, of in ieder geval te beperken. één van de sites die ik erover gevonden heb: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwa ... oor.html#1
heb de schuifpui open gezet en heb dus binnen in de zon gezeten met een open blouse aan. vertoon volgens mij nog geen bevriezingsverschijnselen al zit ik wel een lekker ijsje te eten (is toch nog iemand hier helemaal gek op ijs?)
@Schatje1: het heeft bij mij niet zo lang geduurd. Ik had het een paar keer afzonderlijk met het afvegen na het plassen. het werd al gauw weer lichter van kleur....maar dat zegt niks meis, bij jou is misschien wel een groter vaatje geknapt! Maar zoals ik al eerder schreef: gewoon naar het ziekenhuis gaan! En vragen om een echo! Deze angst is ook niks en dan ben je weer gerustgesteld! Liefs
Hey meiden! Moest vandaag werken, dus vandaar nu pas op de site. Heb het 3,5 uur volgehouden, het begon weer zo erg te trekken in mn buik en wordt dan ook zo naar in mn hoofd, net of ik zo neer kan vallen....dus nu weer lekker languit op de bank en mn ventje vertroeteld me lekker. Zo'n schatje! Mik: ik ga heel hard voor je duimen meid! Kwas gelukkig niet de enige met irritaties over de drukte op de beurs! Kan er ook niet zo heel goed tegen, tegen die drukte en dan ook nog die mensen met trolleys die rondlopen alsof de hele vloer van hun is! Whaaaah, ik heb nu ook niet zo iets van; volgend jaar ga ik zeker weten weer heen, viel me echt een beetje tegen.... Nou kheb eigenlijk niet zo heel veel te vertellen, heb ook het idee dat vergeet op mensen te reageren, maar mn eten is klaar, dus ik ga er weer van door....Morgen lekker naar de kapper, heerlijk dat getrut aan mn haar.... Fijne avond nog allemaal! Liefs
Zo net terug van de beurs, vond de 9 maanden beurs een beetje tegen vallen was niet zo groot en net of ik daar een kinderwagen ga kopen NOT Maar... gelukkig was de huishoudbeurs zoals vanouds gezellig en heb ik daar alles leeg gekocht zoals altijd haha liefs jenny
Zo het is echt stil hier vandaag. Linka: Hoe is het verhuizen gegaan? Daisy: Heb je een leuke dag gehad. Esprit: Jammer dat je beurs vond tegenvallen, als ik hoor hoe druk het is geweest ben ik eigenlijk wel blij dat wij niet zijn gegaan, ik kan ook niet zo goed tegen drukte. Heb net het echobureau waar ik zaterdag een echo laat maken even gesproken en met een beetje geluk kan ze het geslacht bepalen. Dus hopen dat ons beebje een beetje wil meewerken. Omdat mijn schoonmoeder meegaat en wij er nog niet uit zijn of wij het ook de buitenwereld al gaan vertellen, heb ik haar gevraagd niks te zeggen en mocht ze het kunnen zien dit dan op een briefje aan ons mee te geven. Ik heb er nu al weer zin in om ons kleintje weer te bewonderen. Ik ga lekker mijn bedje opzoeken, helaas morgen weer aan het werk! Nog twee weekjes en dan lekker een weekje luieren op wintersport.
@Chantico: wij hebben wel een auto dus aan ervaring kan ik je niet helpen. Misschien toch een tip: mocht je een kinderwagen kiezen die de Babydump ook verkoopt, zij geven je een gratis autostoel (een Relax) of EUR 75,00 korting op een Maxicosi. Wij hebben vorige keer gekozen voor de Relax en bevalt erg goed.
@schatje: hopelijk is het een onschuldige bloeding. Ik heb een goed boek gekocht, namelijk: uw zwangerschap week na week (Deltas). Het is zo fijn om de ontwikkeling van jouw baby op de voet te volgen Ik kan maar niet stoppen om op te zoeken en te lezen (zowel in boeken als op internet). Ik vind dat fijn en bovendien bereid ik mij dan goed voor op de komst van mijn baby Er staat veel nuttige info in: Slaaphouding: ook in dat boek raden ze aan om op uw zij te leren slapen. Ik slaap sowieso het liefst op mijn zij, dus komt het goed uit. Natuurlijk gaat een goede nachtrust boven alles, dus als je echt niet kan slapen op je zij, tja dan is de keuze gauw gemaakt hé? Zwangerschapsstriemen: allerleerst wil ik jullie bedanken voor de info. Zelf heb ik ook al veel opgezocht rond dit onderwerp en ik het zoiets van smeren maar ... de huid voeden, daar kan je toch weinig kwaad mee doen. Ik gebruik amandelolie van Kneipp en afwisselend smeer ik bodylotion voor een droge huid (want daar heb ik de laatste tijd last van). Ik probeer dan ook de olie of crème in te masseren. Het is net hetzelfde met het behandelen van rimpels ... sommigen zeggen dat het geen zin heeft en anderen weer wel. Ik smeer Positiekleding: gisteren heb ik online op de site van esprit een kleedje besteld en een halflange jeansbroek ... ik ben benieuwd Verder wens ik iedereen een fijne dag toe! groetekes zibella x x
Oh ja misschien wel handige sites om de zwangerschap week na week te volgen: oeiikgroei.n zijn er nog zo van die leuke sites? groetjes zibella x