Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Diana: super nieuws. Fijn dat het jou zo'n goed gevoel geeft!

@Bemy: ik zit ook net weer op mn startgewicht. In mijn geval prima. Ben tijdens mn vorige zwangerschap maar liefst 30 kilo gegroeid. Ga er nu vanuit dat het wat normaler gaat deze zwangerschap.

@Miranda: fijn dat jij ook een goede arbo-arts hebt getroffen. Gelukkig bestaan ze echt!

2. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Nou, ik ga het nog een keer proberen om hier in te komen! Dit zijn altijd zulke grote forums dat je het echt moet bij houden anders begrijp je er niets meer van. Maar ik vind het ook wel weer leuk om met mensen te kletsen die ongeveer even ver zijn. Dus nog een keertje...!
    Misschien nog leuk als ik me voorstel: Ik ben Ariska, 20 jaar, getrouwd, ik ben nu 17 weken zwanger van ons eerste kindje! O ja, en ik werk in het onderwijs.
    Bemy: tegen maagzuur schijnt ook gewoon brood eten te helpen. als je het voelt opkomen of zo. brood neemt die zuren op en neutraliseert het. en inderdaad vla of ander melkproducten. als dit allemaal niet helpt, kan je ook overstappen op juist het tegenovergestelde van wat ik net noemde en juist zure dranken gaan drinken: sinaasappelsap. Dit schijnt de darmen dan samen met het maagzuur op te nemen... Ook allemaal maar gelezen hoor! ;)

@ Petra: ik rond pas af als ik twee dagen voor de nieuwe week zit: dus vorige week maandag was het 16 weken, toen 16,5 week en zaterdag werd het 17 weken. maar ik reken niet echt met maanden.

ik heb vandaag afspraak gemaakt voor 20 weken echo! spannend! 27 maart ben ik aan de beurt! heb ook wel weer zin om ons kindje te zien. en hopelijk is alles goed!

Groetjes en hopelijk tot gauw... :S

3. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    @Daisy Nee was bij lingerie zaak maar in oss heb je ook een
    winkel met fysio spullen en daar hebben ze hem ook.
    Alleen wist ik niet waar die straat lag en aangezien
    ik zo,n last had van me rug wilde ik hem zo snel mogelijk hebben.
    Het scheeld echt wel het draagt mee zeg maar dus extra buikspier heb je dan .

Ik heb ook al af en toe last van een harde buik,
    maar maak me er niet zo,n zorgen over hoort er allemaal
    bij voor als als je al kinderen hebt gehad.

@petrabr hahah ik duik er zo ook weer even lekker in hoor hihi lekker ontspannen.
    Jee ook lekker dominicaanse republiek .

@bemy vanilie vla werkt heel goed en als dat niet helpt kan je ook maalox pakken net wat beter dan rennie,s

4. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ik heb gelijk een vraagje!
    Heb net 1 hapje van yoghurt op wat niet over datum was, maar bij de eerste hap het niet echt meer smaakte zoalshet hoort... dus niet meer goed. Kan dit kwaad?
    ben toch nog wel eens onzeker, merk ik...

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    arri kan geen kwaad hoor, je kan er zelf mischien wat last van hebben, maar dat ene hapje doet niets hoor.

daisy ik bedoelde niet jouw gewicht, maar dat van de babys en vruchtwater e.d. je draagt het toch maar mee!
    en doe je rustig aan, die harde buiken zijn echt niet goed. volgens mij moet je maar gewoon eens informeren of werken nog wel verstandig is.

ja nou ben ik al weer kwijt wat ik reageren wou.....

oh ja, maagzuur. ik had dat bij mijn zoontje, en ik dronk iedere avond alleen maar melk. ik was er ook nog eens gek op, maar zo gauw ik eens geen melk had dan kwam het zuur.

jennifer spannned morgen! ga aan je denken.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ bemy ik was zoveel afgevalen dat ik zelfs nog voor mijn start gewicht zit.
    en ik heb ook last van het zuur.meestal kijk ik het aan.maar als het lang aan houd neem ik een renie.dat mag ook gewoon

@ natas wat een leuke kleertjes en leuke wagen hebben jullie

@diane gefeliciteerd met de uitspraak.

@ daisy ga je wel even heeeeeel goed aan je zefl denken.nu al last van harde buiken is neit goed hoor.

@Arri nee hoor.op zich kan dit geen kwaat omdat je maar 1 hap heb genomen.

Nou mijn dag was een hel ben echt zo moe dat ik op somige momenten bijna moets huilen van moe heid.ik werk in de kindern op vang en die kinds waren niet te genieten.echt zo erg over al werd mee gegooit en ze waren aan het rene en gillen. ik van nu gewoon zo wat in slaap.dus ga er maar heel vroeg in.

slaap zacht iedereen vanacht.

liefss sabrina

7. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Weet even niet meer wie wat vroeg, dus doe het maar zo:

@maagzuur, hier ook af en toe last. Vorige zwangerschap ook en vanillevla doet inderdaad wonderen of melk. En natuurlijk Rennie!

@kraamvisite, ik vond het hier geweldig dat iedereen gelijk wilde komen kijken. Ik voelde me ook gelijk helemaal top, dus dat scheelt ook. Was zo trots, dat ik haar gelijk aan iedereen wilde laten zien.. Verder nam ik wel mijn rust. 's Avonds optijd erin en 's middags ook mijn bed in. Heerlijk!

Vandaag naar de VK geweest. Alles was in orde. Goed gevulde baarmoeder (wat dat nou weer betekend), bloeddruk 80/120 en de hartslag van de kleine was ook top. Mag alleen waarschijnlijk niet thuis bevallen wegens mijn hoge BMI. Ze moest nog even overleggen. We wonen niet ver van het ziekenhuis, dus het maakt me niet zoveel uit. Afgelopen keer met 1 cm al naar het ziekenhuis wegens poep in vruchtwater, dus wie weet nu wel weer....
    In het ziekenhuis heb je lekker geen rotzooi en de vorige keer heb ik een prikje voor de pijn gehad en dat was best lekker hoor, haha!

8. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0

9. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Hai allemaal, grappig dat er al zoveel zijn die hun beebje voelen :)! Voel zelf nog niet duidelijk iets, en dan zijn het er nog wel twee! Heeeeel af en toe vage ondefineerbare dingen... maar ja, alles op zijn tijd. Mijn buik groeit wel hard! Sinds vorige week gaan mensen ook vragen stellen, vind dat eigenlijk ook wel leuk!

Hier verder niet veel bijzonders, nog altijd wel moe, maar verder gaat het prima. Donderdag een afspraak bij de gynaecoloog, iets vervroegd, er was iets mis gegaan bij het afspraken maken. Hihi, als ik zou kiezen voor de 20 weken echo - en ik geloof niet dat ik dat wil - zou ik die hebben als ik bijna 24 weken zwanger ben ;)! Foutje in de planning. Vond het ook wel erg lang duren tot de volgende afspraak!

Was verder altijd heel stellig dat ik niet wilde weten of het jongetjes, meisjes of een combi zou zijn, maar begin langzaam maar zeker ook de voordelen van het wel weten wel te zien... Twijfel een beetje, maar ach, alles heeft zijn voordelen.

Las vandaag in het prenatal boekje dat een verloskundige zei dat veel vrouwen nu onzekerder zijn dan vroeger. Die indruk had ik ook al een beetje. Het heeft ook wel zijn voordelen, maar veel weten heeft toch ook wel duidelijk zijn nadelen.. Als ik er uit ben vóór de bevalling, zal ik het jullie vertellen ;)!

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Esprit, fijn dat de VK je heeft kunnen geruststellen.
    En nee, niet alles gaat nu roze worden, het kamertje in ieder geval niet.

Noura, gelukkig voel je de kleine heel veel en maak je je niet ongerust om de bloeding. Ik zou het denk ik wel eng vinden hoor.

Daisy, zorg goed voor jezelf meis!

11. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

ik heb bijgelezen en ben nu eigenlijk allae sweer kwijt...

behalve dat bemy een meid krijgt! gefeliciteerd:D
    @daisy: doe het rustig aan meid!
    @esprit: fijn dat alles goed was!

ik voel me niet helemaal top! ik ben erg ongerust op het moment, in mijn naaste omgeving heb ik een paar keer meegemaakt dat het rond deze tijd mis ging... en heb over 2 weken pas de 20 weken echo! :(

wanneer hebben jullie een pretecho laten maken?
    ik heb hem nu met 18 weken staan, door dat ik me onzeker voel heb ik hem zo vroeg gezet, maar krijg ook de 20 weken echo, nou ga ik me dus afvragen of ik hem niet beter naar de 25 weken kan zetten ofzo... zou dat niet leuker zijn?

liefs rebbel

12. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Goedemorgen Dames,

Bedankt voor jullie typje's tegen brandend maagzuur.
    Voel me vandaag EINDELIJK 'n stukje fitter en vrolijker/meliger :D

@Lycres - spannend hoor om het niet te weten. ik dacht dat ik er ook spijt van zou hebben maar dat is helemaal niet. ik vind het knap als je het vol kunt houden tot de geboorte.

@Natas - sorry ik ben echt helemaal gek van roze. bijv. Ik vind zelfs roze rozen mooier dan rode rozen! en mijn vader verhuurt bouwmaterialen en die heeft hij als kenmerk allemaal gedeeltelijk roze geschilderd! Dus je begrijpt dat bij ons het roze in het kamertje eruit gaat knallen! hihi. Ik heb een roze-tick en nog eens flink ook! :( Nu kan ik me eens lekker uitgaan leven.

@Rebbel ik heb de pretecho met de ''bijna'' 16 weken gedaan. En natuurlijk is die van 25weken mooier maar als je ongerust ben zou ik toch met 18 weken doen anders wachten tot 25.

Groetjes,

13. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ha meiden!
    Mag ik even stoom afblazen?

Vertelde vanmorgen een ex dat ik zwanger ben. Hij kortaf, verrast, verbaasd.
    Zei ie: "als het een grapje is dan zeg ik "goed grapje", als het echt waar is "gefeliciteerd". Maar ik zag jou nog niet zo met babies eigenlijk".
    Dus ik melde het cliche van de dertigers en dat de klok gaat tikken (zwanger zijn is toch gewoon een positieve reactie waard of niet dan!? dus wat moest ik anders zeggen?).
    Zegt ie: "stomme reden". Dus ik pissed en mepte terug: "nee, per ongeluk is een goede reden." (bij hun was het niet echt gepland).
    Toen was ie boos. Snapt ie dan niet dat zijn eigen opmerking ontzettend hard aankomt!?
    Mijn overtuiging is dat elke zwangerschap, gepland of niet, die je met een smile aan iemand meldt helemaal super is! Of ben ik nou gek?
    K*t-exen, die laten je ook nooit helemaal los en gunnen je niks of zo. Er kon geen oprecht aardig woord vanaf. Het stomme is dat ik naief als ik wellicht ben hem gewoon wel het beste gun, hij mij kennelijk niet. En dus ging ik ervan uit dat hij het ook leuk voor mij zou vinden. Mannen, af en toe... BAH. (mijn schatje is natuurlijk "anders" dan al die andere mannen he, dat begrijpen jullie wel ;) )

BLUGH
    Zo.
    Dat lucht op! :D

Verder alles top hoor hier.
    De kleine laat steeds duidelijker van zich horen, hoewel ik soms dagenlang niks voel (en dan ongerust natuurlijk!). Gister zat ik op de bank en kreeg ineens een por. Schrok er gewoon van. Haha.
    De ongerustheid kan ik nu vaak wel met een beetje rationaliteit de kop indrukken, anders word je toch gewoon helemaal gek he?
    Voel me ook honderd keer beter dan een tijdje terug, energie is terug, niet meer misselijk, doe vanalles. Heb zelfs zin in sport, alleen valt het wat tegen dat je niet meer kunt wat je kon. :( Ach, komt wel weer. voor alles een tijd.

Groetjes,
    D.
    PS: ook een mooi staaltje ego-mail. Lees jullie verhalen met veel aandacht hoor ;)

14. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @debbie2007

haha moet wel even lachen om jouw verhaal over die ex hoor. Die is gewoon jaloers joh de sukkel haha

Gr Jenny

15. elies

elies Lid

22 feb 2008
    40
    0
    0
    verre oosten
    Dag meiden!
    Leuk om weer wat van jullie te lezen…

@petrabr – ik rond inderdaad ook liefst naar boven af! En zeg meestal dat we ons kindje in augustus verwachten. (de 26ste kilinkt veel later)
    En veel plezier in de Dominicaanse Republiek! Je zal vast nu ook ineens heel veel oog hebben voor kleine baby’s daar en hoe moeders daar met hun wurmpies omgaan!

@Arri – ja, communicatie op zo’n forum als dit is een vak apart, ik moet er ook nog best aan wennen. Toch vind ik het net als jij leuk om het zwanger zijn met anderen te delen! En te lezen hoe anderen deze fase beleven.

@Lycris – to know or not to know… het is soms een gekmakende keuze! De eerste keer wilden we het een verrassing laten zijn, en toen kwam onze eerste zoon. De tweede keer zagen we het per ongeluk, en vonden het toen toch wel leuk om van te voren te weten dat er een broertje aan kwam. Nu wil ik het het liefst vandaag nog weten! Ik ben nu wel ERG nieuwsgierig. We kennen mensen die ook eerst zoons kregen, maar toch ook een dochter wilden. Uiteindelijk kwam de dochter na 4 zoons!

Meiden, ik vind het erg leuk om er echt even tijd voor te nemen om stil te staan bij het zwanger zijn. Hoewel het langzaam lijkt te gaan, lijkt het als je terugkijkt maar een korte periode! Dus… ik geniet er van en maak me geen zorgen…
    Misschien toch iets waar ik me wel zorgen over maak is dat de baby er last van kan hebben als je het te druk hebt en stress in je lichaam hebt. Ik las ergens dat te veel aan je hoofd hebben net zo’n effect kan hebben als roken; een negatieve invloed op de groei.
    En dat is iets wat ik wel doe: ik trek alles me veel meer aan, zoals het nieuws. Hier zijn veel aanslagen en nu ook rellen ivm verwachte Wilders-film.
    Net weer een bom, in een stad vlakbij. Bizar hoor… Ik denk veel liever aan ons guppy in mijn buik! Zo ga ik met mijn vriendin naar de ‘beauty parlor’, de kapper maar dan alleen voor vrouwen! (vandaag geen taalles, leraar is ziek: JOEPIEEEE!)

@bemy – lekker dat je je weer HAPPY voelt! Ik hoop dat we er in deze fase allemaal echt van kunnen genieten.

En exen… gewoon achter het behang plakken, debbie!

Liefs uit Pakistan, Elisa

16. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @JennyS
    Ja, je hebt ook wel gelijk. Gewoon maar om lachen. Dank je!

D.

17. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Zo ik heb weer even bijgelezen en alle foto's bekeken. natas leuke kamer en andere spulletjes hoor. Heerlijk he om er allemaal mee bezig te zijn. Wat voor kinderwagen heb je gekocht?

Miranda en Daisy: rustig aan doen hoor!

Diana: tjonge wat een nieuws, dat zal heftig zijn geweest, maar er is nu gerechtigheid. Achter slot en grendel!

Harde buiken: ik had het zondag voor het eerst toen ik laminaat aan het leggen was, wrs veel te veel gedaan, sjouwen, lopen, bukken vond baarmoedertje niet zo goed,..

Fijne dag allemaal!

18. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    @Rebbel: Is de pret-echo die je wil laten maken een 3d of 4d-echo? Ik heb namelijk gehoord dat deze het mooiste zijn tussen de 20 en 24 weken.
    Daarna zou de baby te groot zijn zodat ie niet meer helemaal in beeld past, en hij zou teveel "opgerold" liggen zodat er niet zo veel meer te zien is.
    Ik weet niet of het klopt hoor, maar zo is het mij verteld.

19. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Zo ik ben ook weer lekker bezig geweest in huis het moet nu echt af.Het trappengat bijna klaar met verfen en dan is het weer op naar het volgende klusje :) .Heb er ook best veel zin in ondanks dat het zuur me steeds in de keel brand .

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    joy wat ben je toch lekker fanatiek aan de klus! (hihi ander soort klus als waar hier normaal in het forum over gepraat wordt)

Deel Deze Pagina