@noura... geluid wordt versterkt? arm beessie... Nou, dat doe ik dan niet meer hoor. Het kan dan misschien niet schadelijk zijn (toch een geruststelling, bedankt miranda3xmama) maar echt aangenaam kan het dan ook niet wezen. En bovendien, als ik me er niet zo bij op mn gemak voel, voelt die kleine dat ook... Gewoon een iets minder luide tent opzoeken de volgende keer dan. Ik heb het bijna nooit over weken, maanden is voor veel mensen veel begrijpelijker (je moest mij voor ik zwanger werd niet vragen hoeveel weken je moet hoor...) Dus nu zeg ik "bijna op de helft". Weet zelf goed genoeg hoeveel weken ik nog moet hoor...
dag damesch, ik zit voor de pc te eten, sjonge da's lang geleden! reden: een mannelijke gast heeft een zweetlucht waar ik bijna van over m'n nek ging! m'n man moet dus nu EN voor hem EN voor de kids zorgen... wat voor een vrouw/moeder ben ik?!?! namen... joy, ik vind jouw pseudo wel geweldig! JOY voor een meisje JOE voor een jongen? of is dat te engels? harde buiken... vervelend he... eerst loop je rond met harde tennisbal, dan harde voetbal, en aan het eind een harde skippybal! schijnt idd ook een goed effect te hebben voor kindje, maar niet teveel. ik ben nu denk ik relaxter en heb geen image meer hoog te houden van 'kijk es wat ik nog doe ook al ben ik zwanger'! ik geloof dat ik het er deze keer maar van neem, en ga genieten van genieten.. (!) muziek... weet nog dat ik me tijdens konningenach in den haag een soort van luidspreker voelde, vooral de base resoneerde in m'n buik en kreeg toen ook wel paar trappen. hoewel het misschien (nog) niet bewezen is dat het schadelijk kan zijn, heb ik erg luide concerten enzo erna wel wat vermeden. maar... ik vond dansen met dikke buik eigenlijk best leuk! ik voelde me eerder trots dan misplaatst in een bar of dansfeest. buiken... ik heb nog geen mooi buikje, eerder een mollige ronding dan echt het huisje van m'n baby! de vorige keren kwam ik zo'n 20 kilo aan. misschien nu minder? we zien wel. adios, leuke dag nog!
Bemy, beterschap voor je moeder en sterkte! En Daisy, hoe was je echo? Joy, ja wij hebben ook moeite met namen uitkiezen. Mede omdat nu blijkt dat Chris en ik een andere smaak hebben Chantico, af en toe harde buiken schijnt idd goed te zijn voor de baby. En het schijnt lekker voor hem/haar aan te voelen, als een massage. Ik heb nog geen harde buiken gehad volgens mij. Noura, een maand is 4.3 week Dus 40 weken zwangerschap is iets meer dan 9 maanden zwangerschap, is 9 maanden + 1 week. En 4 maanden is dan 17 weken + 1 dag. Wat jammer dat sommigen het hartje nog nooit gehoord hebben, dat is zo leuk! Ik heb er al..... even tellen.... 6x van mogen genieten. De laatste keer bij de pretecho vorige week, prachtig! Ik blijf maar zwijmelen bij die foto's en de DVD.
@Noura en anderen. De meningen zijn nogal verdeeld wat betreft de mate waarin de baby geluiden kan horen. Als je er over nadenkt (en een beetje natuurkunde erbij pakt) dan is het onwaarschijnlijk dat geluiden worden versterkt, maar dat ze juist afzwakken. Ga maar eens in bad onder water en vraag aan iemand of ze iets (buiten) het bad aan je willen vragen.. Dan hoor je dat het geluid verstompt. Water vormt juist een barrière van geluid en is geen drager. Hard geluid kan dus geen kwaad hoor! Vraag het maar eens na aan je VK of gyn / HA. groetjes, Pien
Ik post niet zo heel veel maar lees wel elke dag trouw mee Vandaag naar de verloskundige geweest,Bloeduitslagen waren allemaal prima,bloeddruk ook prima in orde en voor het eerst bij de verloskundige het hartje geluisterd Kleine groeit als kool zei hij dus ik ben weer helemaal happy
@Noura: jeetje wat naar zeg dat bloedverlies weer, wat zul je geschrokken zijn.... dikke knuffel hoor! @Diana: dat is wel een relaxte situatie zo met je huis. het wil hier gewoon niet opschieten, er staan hier ook zo heel veel huizen te koop! Lekker ook dat extra zakcentje dan, komt nu wel heel goed van pas! Wat fijn dat de geeiste straf ook uitgevoerd moet worden! Al is geen enkele straf voldoende denk ik! Kun je het nu een beetje een plekje geven? @Miranda: fijn dat de ARBO-arts zo meelevend was! Ik heb de ervaring dat zij over zwangerschappen nooit zo heel moeilijk doen. Zij zijn verantwoordelijk wanneer er problemen voor gaan doen. Dus zij zullen jou nooit aan het werk zetten als je zwanger bent en klachten ervaart! geniet maar lekker van de rust die krijgt en pak m ook die rust! @Jennifer: idd een heel goed idee, alle visite in 1 keer! Ff druk, maar daarna lekker genieten van elkaar en je kindje! Denk dat t ook wel iets voor mij is, met een beetje mooi weer kan iedereen lekker in de tuin....Voor de kraamhulp scheelt het natuurlijk wel heel veel geloop Mischien een beetje laat, maar is het goed gegaan met de punctie? @Daisy, meis je hebt ook 2 beebjes in je groeien hè, logisch dat je dan wat sneller aankomt. Doe je het wel een beetje rustig aan met je harde buiken? Rust pakken wanneer dat nodig is hè! Hoe voelt dat trouwens die harde buiken? Ik heb er geen last van, tenminste niet dat ik weet.... Zouden ze zo'n topic accepteren op de pagina met HUIS TE KOOP!? Hihihi..... Lees nu net verder en zag nog een berichtje van he staan, doe t rustig aan meis! je werkgever krijgt het volledig vergoedt! Snap dat het lastig is om aan toe te geven, maar denk aan je zelf en je meiden hoor! @PetraBR: ik rond ook af naar boven hoor, wanneer je het deelt door 4 klopt het toch ook, hihi...Tis wel gemeen eigenlijk, ze zeggen 9maanden zwanger, maar volgende de berekeningen komen we uit op 10 maanden...wat een lekkermakertje dan hè! Fijn dat het allemaal goed was bij de VK! @Arri: welkom hier! En gefelicteerd met je beebje! @Bemy; gefeliciteerd met je babygirl! Nu ook roze aan het shoppen? Schrikken zeg van je moeder! gaat het nu weer beter met haar? @Natas; bedoelde dat niet verkeerd hoor over alles in het roze! Vindt het gewoon superschattig al dat roze en was nieuwsgierig toen ik je foto's zag! @Rebbel: kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt, hier ook al zo'n onzekere muts hoor! We moeten vertrouwen hebben dat het goed komt! De kasn dat het niet goed gaat nu nog is zo heeeeel extreem klein, meis! Ik denk dat een echo later wel leuker is, ze zeggen dat tussen 24 en 28 weken de mooiste resultaten hebben, daarna wordt het kindje te groot en liggen ze vaak opgekruld.... @Debby: leuk zo'n jaloerse ex! Lekker laten l*llen hoor! @Elies: jeetje, lijkt me niet prettig de situatie waar je in zit daar! Vooral nu met die opschudding rond de film van de nederlands beethoven-look-a-like!Mag ik vragen waarom je in Pakistan zit? @Joy: klussen, klussen, klussen! petje af hoor! Slim om nu zo veel mogelijk te doen. Ik mag straks delegeren in ons nieuwe huisje, hihi... Ook hier enorme dorst....niet te stoppen die drang naar vocht! @Muis: je bent nu gewoon minder immuun voor alle snotneusjes...vervelend is het wel...Tissue van mij voor jou... @Marleen: wat leuk die reactie van de kinderen zeg! Mijn mentorjongere heb ik het ook laten horen. Zij straalde helemaal en riep: het leeft! Hahahaha...schattig hè! @Austin: hoe is t met verhuizen? en hoe is je echo gegaan? @Linka: Meis, waar ben je toch? Alles is toch wel goed met? Zo, ik heb erg mn best gedaan, al zeg ik het zelf, hihihi....Hier gaat het allemaal eigenlijk best wel goed! Ben me een beetje aan het voorbereiden op de aankomende verhuizing, zal blij zijn als we alles achter de rug hebben!Nog 2 weken en we hebben de 20-weken-echo, toch wel spannend hoor. Ik heb het idee dat ik mn kindje heb gevoelt, ik heb af en toe van die plopjes en het gekriebel blijft aanwezig...ik vindt het heerlijk! Liefs
oei. spannend, ik moet morgen weer naar de vk! Heb er ook wel weer zin in. alleen het is de 1e keer alleen... m'n man kan echt geen vrij krijgen. vind ik wel jammer, maar ja ook wel te begrijpen. Heerlijk al die reactie van meiden die het kindje al zo duidelijk voelen. Ik heb ook het idee dat ik ons kindje soms voel, van die rare plopjes! @tammie: fijn dat alles goed was bij de vk @ harde herrie: het kindje schijnt het wel te merken. en kan er van schrikken en er last van hebben. dus ik zou er zeker wel rekening mee houden! kan iemand misschien mij duidelijk uitleggen wat harde buiken precies zijn? En moet je die hebben? ik heb soms wel een steviger buik of zo, maar er niet echt veel last van of zo.
nou wij vanmidag een rondleinding op het kdv.ik er gewoon niet eerder plek als juni 2009 wat heb je daar nou aan.gelukkig ken ik nog bij een ander terecht waar we ok wel heen willen.dus dat is wel pretig. maar baalde wel vlink. liefs sabrina
Hoi dames! Voordat ik alles terug ga lezen even een vraag (lekker ego ), ben zo nieuwsgierig. Vanmorgen weer afspraak bij gyn. gehad. Alles is ok met de kleine, alleen durfde zij nog niet goed te zeggen wat het geslacht is. Toen we wegliepen zei mijn man dat hij wel iets had gezien, namelijk 3 witte streepjes. Weten jullie wat dit betekent? Ik heb een vermoeden, maar we durven het niet met zekerheid te zeggen. En ik wil zo graag weten wat het geslacht is 8) Ik heb ook al even gegoogled, maar is een beetje tegenstrijdig, misschien heeft 1 van jullie dit ook zo meegemaakt en kan met meer zekerheid een antwoord geven. Zo nu ga ik alles even bijlezen. Liefs, Puck
Bemy, ik hoop dat het weer beter gaat met je moeder! Daisy, hoe was je echo? Petra en Tammy, wat fijn dat alles goed gaat met jullie beebjes! Is toch weer fijn om de bevestiging te krijgen of niet? Wat zijn er veel die gaan verhuizen of net in een nieuw huis wonen, leuk hoor! Harde buiken, heb ik nu 1 keer gehad en dat was na een heel drukke dag. Ik let nu wel goed op. Met namen zitten we aardig op 1 lijn, dat is wel handig. Eerst nu het geslacht maar eens weten en dan kijken we wel weer verder 8) Wat is het toch moelijk om te reageren op wat ik gelezen heb, ben alles alweer kwijt. Volgende keer blocnote erbij . Sorry als ik je vergeten ben. Liefs, Puck
Nou...net ff de bevalling op sbs terug gekeken! jeetje, zij had haar zoon van misschien net 10 jaar oud bij zich! Ik snap dat niet hoor, dat jochie zat met grote ogen iedere keer naar zn ma in de weeen te kijken en dan weer bij haar tussen de benen.....heb met verbazing gekeken! Wat wel erg mooi was dat hij de navelstreng door mocht knippen, maar roep dan hem er bij wanneer het knipmoment daar is....Hij was ookal bij de geboorte van zijn jongere broertje geweest, toen was hij 2 jaar jonger, kan er nog niet over uit.... Maar goed ieder zijn meug hè.... Oja, Diana, ik zag dat zij plastte toen het kindje er uit kwam...de arts ging gewoon door hoor, stopte niet van schrik en hij zei ook niks....Lijkt mij ook wel genant hoor, hihihi....maar je kunt moeilijk tussendoor ff zegge...moment ff naar de w.c, hahaha....
@Puck: je zou dan haast denken dat jullie ook een roze inboedel kunnen gaan aanschaffen! Maar heb er geen ervaring in....
wat betrefd geluid, nergens is gezegd dat schadelijk is. maar het schijnt wel dat kindjes harde geluiden niet fijn vinden. ook mijn vk zegt dat ze daar op kunnen reageren. ik denk dat onderwater en in een baarmoeder toch wat anders is, maar goed er zijn professoren die het onderzocht hebben en geloof dat er wel een kern van waarheid in zit. eind mei hebben wij een gala en daar is ook altijd harde muziek met bass, maar ik ga wel, weliswaar niet zo lang. ehm wie had er 3 streepjes gezien... oei spannend, nu word je nieuwsgierig ieh esprit ik heb dat ook gezien, vond het maar raar hoor. en die man die er bij was, dat was gewoon een huisvriend. ze had denk ik geen partner. en die vrouw had een heel groot bed laten maken waar ze met al haar kinderen in sliep kom straks weer even ga mijn eten klaar maken
Ik lees af en toe dat iemand een kraamfeest wil geven, omdat dan lekker iedereen in één keer is geweest. Een collega van me heeft zo'n feest gegeven, maar omdat er dan zoveel mensen zijn, kan niet iedereen het kindje vasthouden enzo. Dus heel veel mensen wilden toch nog een keer apart komen. Was voor haar uiteindelijk dubbel druk... Maar het kan vast ook anders werken! Puck, als zelfs de gyn het niet met zekerheid durfde te zeggen na je beebje te hebben gezien, dan kunnen wij het zéker niet met zekerheid zeggen! Jammer hè! Volgens mij gaat het vooral om de lage bas-tonen van muziek die vrijwel ongedempt binnenkomen. Ik heb die jammer genoeg niet in m'n badkamer beschikbaar om te testen
Hey Noura, Net ff bij je foto's gekeken. Jij hebt ook een mooie kamer zeg! Zit er nog een verhaal achter de wieg? Wij gebruiken de wieg waar ik ook in heb gelegen, vindt dat zo speciaal... Liefs
Oef, das ook niet de bedoeling dan van zo'n kraamfeest Chantico! Weet zowiezo niet of ik wel wil dat iedereen mn beebje vast gaat houden....t arme kind, van arm naar arm....
Ik heb net een paar buikfoto,s geplaats. Wat is iedereen over harde geluiden aan het praten . Ik heb dan denk ik een probleem. Ik heb voor 13 juni kaartjes voor Bon Jovi. Maar als dat echt zo hard klinkt voor mijn beebje denk ik niet dat ik ga, ik was me meer druk aan het maken of ik dan wel goed kan met de hele avond staan. @esprit niet normaal dat ze zo'n kind erbij laten he , je krijgt toch trauma's als je je moeder zo ziet denk ik tenminste
hey ook een bonjovi-fan! Wij hebben ook kaarten voor 13 juni, maar zitten nog erg in twijfel of we wel gaan...nog niet eens om de harde muziek, maar meer omdat ze zo heel erg laat beginnen met spelen! Eerst de voetbalwedstrijd en dan pas om 22.30/23.00 beginnen met het concert! Weet niet of ik dat wel vol ga houden.....Baal als een stekker, heb sinds mn 15e geen concert meer gemist! We hebben wel zitplaatsen, maar toch hè....
Oh, maar ik vatte het ook helemaal niet verkeerd op hoor! Heerlijk is dat hè, je kindje voelen..... ik geniet er ook zo van. Soms als ik het voel zeg ik het tegen Chris, die arme schat kijkt dan zo sip want hij voelt tuurlijk nix
@Noura hahah dat had ik dus ook maar ben er ook weer van af gestapt. @debbie2007 Ik heb het ook in me rug maar lig altijd om me zij .Op je linker zij is het beste zeggen ze . @Janineenevie spannend morgen die 20 weken echo he . Je bedoeld de babybelt is wel heel lekker hoor draag heb ook als ik van alles aan het doen ben.Scheeld toch best veel moet ik zeggen. @petrabr fijn dat het goed is gegaan bij de vk. @elies (namen... joy, ik vind jouw pseudo wel geweldig! JOY voor een meisje JOE voor een jongen? of is dat te engels? ) Tuurlijk niet prachtige naam hoor me dochtertje heeft zo haha Joy Lynn . @Natas1 Nou heb al van alles verzonnen maar wil aparte naam en als ik er dan een vind zie ik hem weer ergens . @Tammie26 fijn dat het goed gaat. @Esprit erg he die dorst ben maar overgestapt op chocomel want krijg in eens overal het zuur van en chocomel werkt goed hihihi Heb jij het dadelijk slimmer bekeken dan met verhuisen . Vind het niet erg hoor heb altijd alles alleen gedaan . @Arri lijkt net of je hele buik beetje strak staat voelt soms niet prettig aan.en je herkent het gelijk als je het hebt. @Puck2008 jammer dat je nog geen zekerheid hebt wat het word. wil ook heel graag weten wat het word maar moet nog even 3 weken wachten.