Hoi! Alles weer bijgelezen. De meiden teller staat echt een stuk hoger dan de jongensteller! A.s. maandag weten wij ook meer! Vanmiddag lekker yogales gehad, lekker ontspannen, heerlijk! Verder geen nieuws eigenlijk, morgen alweer 19 weken! Fijne avond allemaal! Liefs, Puck
In België is het meer gewoon dat je in een ziekenhuis bevalt. Het is eerder een rariteit dat men thuis bevalt. Na de bevalling blijft de jonge moeder normaal gezien nog een 4 à 5 dagen in de kliniek. Toch raar dat het in de beide landen zo verschillend is. Ziekenhuis is inderdaad duurder, maar ik denk dat er heel veel mensen in België zijn die een hospitalisatieverzekering hebben. Ikzelf zou niet thuis willen bevallen omdat, stel dat er iets mis gaat, ze er onmiddellijk bij kunnen zijn. Ik zou heel graag in bad bevallen maar daar heb ik het met de gyneacoloog nog niet over gehad.
@Joy: Wat een mooie buik heb je al. @Rebecca: Ik voel sinds een paar dagen de kleine. Maar ook niet heel erg vaak, meestal wel een keer per dag. @Daisy: Wij vonden één naam verzinnen al zo moeilijk, jij moet er nog twee ook..... Fijn dat de echo zo goed is gegaan, nu eindelijk gaan genieten van je zwangerschap meis. @Happy: Vervelend dat je al zoveel last hebt van harde buiken. Doe maar lekker wat rustiger aan meis. @Kelly: Fijn dat je je weer wat beter begint te voelen. @Chantico: Beterschap @Puck: Ook voor jou lekker wat rustiger aan doen. Vervelend al die kwaaltjes. Hoop dat het snel wat minder wordt. @Monique: Wat fijn dat jullie in België elke keer een echo krijgen. Zou willen dat dat hier ook zo was, dat lijkt me wel wat! @Linka: Dat zal wel wennen zijn een nieuwe wijk! @Mik: Wat naar dat je zo moe blijft. Even bloed laten prikken zal ik zeggen, dan weet je zeker of het door ijzer tekort komt. Succes. @Akytje: Ook jij hebt al een mooi buikje hoor. @Happy: Jij ook al zo'n mooie buik, bij jullie buiken is de mijne nog maar bescheiden hoor. @Schatje: Mooi buikje hoor, en wat een onzettend mooie babykamer. Wow. Joy: Spannend hoor morgen, heel veel succes. Ga je het met ons delen? Miranda: Gefeliciteerd met de 20 weken, wat gaat de tijd snel he? Philly: gefeliciteerd met je meisje! Wordt echt een meiden maand hoor. @Loutje: Fijn dat alles goed was bij de VK. @BinnaBinna: Mooi buikje hoor. @Noura: Dan sta je wel raar te kijken, heb je allemaal roze gekocht, blijkt het een jongetje! @Mik: Pfff 300 euro dat is een hoop geld! Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, dit geeft me een vertrouwder gevoel. @Miranda: Het worden inderdaad spannende weken voor je. Gelukkig houden ze je goed in de gaten. Heel veel sterkte meis en op naar de 30 weken! @Mijnkleineboa: leuk eindelijk ook weer een jongetje erbij gefeliciteerd. @Diasy: Ik zou ook zo graag het kleintje al in mijn armen willen houden. Maar we moeten nog even geduld hebben! @Kikki: bedankt voor de tip, dit wist ik ook niet. @SM591: Heb je voor mij ook zo'n lekker kopje soep dan? Ik wil hem wel een proeven! Zo ben weer helemaal bijgelezen en heb weer een reageer poging gedaan. Vandaag bij de VK geweest en alles met het beebje gaat goed, groeit goed en het hartje klinkt super. Helaas begin ik alleen ook last te krijgen van mijn bekken. Moet nu naar een therapeut voor oefeningen o.i.d. Hoop dat deze me wat tips kan gaan geven. Verder heb ik last van wat bandenpijn, maar dat kan gelukkig helemaal geen kwaad. Maandag 31 maart hebben wij de 20 weken echo. Spannend! Nou ik ben kapot, ga even wat eten maken en dan heerlijk een avondje op de bank hangen, heb ik wel verdiend al zeg ik hetzelf.
Ik weet nog niet waar ik wil bevallen. Nou ja, in eerste instantie wil ik wel thuis bevallen, maar ik heb zo'n schrik voor de pijn. En bij een thuisbevalling is er geen pijnbestreiding mogelijk. Toch ben ik bikkelhard. Ik kan echt wel wat hebben, maar toch . . . Ik ben trouwens wel aanvullend verzekerd en zou alles vergoed krijgen als ik in het ziekenhuis zou willen bevallen.
@rebecca5: N++ gaat over de grootte van je baarmoeder. N = je navel. ++ is iets boven je navel. B gaat over de ligging van je kind. In mijn geval kon de VK de baby goed voelen, op dat moment lag brusje met het hoofd naar beneden. @mik25: ik ga op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen. Vorige keer ook en het is mij uitstekend bevallen. En over bekkeninstabiliteit: in mijn ogen helpt fysio niet/nauwelijks. Ik zou naar een goede ortho manueel arts gaan als ik jou was. Helpt heel veel beter. De kosten van een ziekenhuisbevalling zou ik trouwens gewoon voor lief nemen. Je kijkt je hele leven terug op je bevalling, die moet zo prettig mogelijk zijn. Een baby kost toch al heel veel geld. @JennyS: ik heb de vorige keer ook een voorlichtingsavond bezocht. Vond het meer dan de moeite waard. Je weet gewoon hoe het er daar uitziet, wat er kan gebeuren. En b.v. wat ze gebruiken om de vliezen te breken en hoe een vacuumpomp er nu uitziet. Ook nog eens goede uitleg over de verschillende fases van de geboorte. Ik vond het een hele zinvolle avond. Op de site van je eigen ziekenhuis staat bijna altijd wanneer er zulke avonden zijn. En anders gewoon even bellen. @naat: wij hebben op dezelfde dag onze screeningsecho!
ZOOOOO NAAT,jij hebt wel heel erg goed je best gedaan zeg! Fijn dat alles goed was met jullie beebje! Ga maar lekker rustig aan doen hoor meis! Ik heb nieuwe foto's van mn schatties in mn album gezet,ik krijg weer de kriebels als ik er naar kijk Ik ga koken,lekker rauwe andijvie stamp met spekjes en slavinkjes voor mn ventje.... Maybe see you laterr! @Miran,gefeliciteerd met je 20 weken,joehoe op de helft! \/ @Puck,en is dat fijn de yogales? @SM591,rust maar lekker uit meis,dat kan nooit geen kwaad hoor! Enne ik zou ook wel zo'n kopje lekkere tomatensoep ala SM willen proeven hoor! @Mik,ik heb ook erg veel lat van mn stuitje,als ik zit/sta of loop,ook met omdraaien voel ik mn rug/bekken erg goed,net of hij niet meer mee wil bij het opstaan idem,dus dat is precies hetzelfde heh. Ik heb deze band van mn fysio,ik mag m een week lenen,das wel fijn! Rustig aan heh! @Kiki,weer iets geleerd,wist ik ook niet hoor,haha.. @Noura,je hebt groot gelijk joh je gaat toch niet fietsen met dit weer,vallen Ik heb zo'n lieve tanta die heeft mij vanmorgen gebracht en weer opgehaald,hihi... Wat fijn dat je je kindje nu aan de buitenkant voelt,wij nog niet jammer genoeg @Esprit,waar ben je? Dames met een echo morgen heel veel succes en plezier met het bekijken van jullie beebje Nou ben ik echt koken!
Weer wat geleerd, ik zocht me ook altijd de Pietjes naar waar ik was gebleven. Vandaag ben ik naar vk geweest, kindje leek wel een paard, dat waren de hartkleppen volgens vk. Echt heel leuk! Bloeddruk was goed, ben alleen nog steeds geen gram aangekomen, was natuurlijk in het begin zoveel afgevallen dat er nu nog steeds niks bij is,...papieren voor 20 weken echo meegehad en weg was ik weer,.. Ik ga nu weer even verder bijlezen, maar wilde veen quoten. Bye bye meiden!
@ aykietje ik zie trouwens nu dat we wel dicht bij elkaar wonen! ik woon in turnhout. In welk ziekenhuis ga jij? ik het st. joseph
Hey allemaal, hier ben ik nog heel even nadat ik alles bijgelezen heb. Ik wil graag thuis bevallen, mocht er iets niet lekker verlopen dan ben ik zo in het ZH want ik woon er vlakbij. Mijn belgische collega had mij al es verteld over de geboortepremie daar..... willen wij ook! Weten jullie al hoeveel weken voor de uitgerekende datum jullie op verlof gaan? Ik aarzel vreselijk tussen 6 en 4. Vroeg stoppen is natuurlijk lekker maar wat langer met je beebje thuis blijven ook. Het lijkt me best wel snel om je kindje 10 weken na de geboorte 3 dagen naar de kdv te moeten brengen. Maar ik kan nu niet voorspellen hoe ik me dan voel, terwijl mijn werkgever en kdv het nu willen weten.
@ natas ik stop 6 weken van te voren.maar dat komt omdat ik een zwaar beroep heb. maar wat ik heb gedaan.is ik heb nu al mijn vakantie aan mijn verlof geplakt.en zou eigelijk 11 nov moeten beginen en begin nu 1 dec. dus dan is het toch al wat ouder.vind ik ook wel pretig. liefsss
Hoi Binnabinna. Hoe heb jij gerekend? Volgens mijn berekeningen moet ik 12 november weer aan het werk (12 weken na uitgerekende datum) maar jij komt op hetzelfde uit terwijl je een week minder lang zwanger bent. En ik ben voornemens om 4 weken van te voren met verlof te gaan. misschien een handige site voor iedereen? http://zwangerschapsverlof.infozoeker.t ... ekenen.htm groetjes, Pien
@natas op papier stop ik 4 weken van te voren, maar doordat het zomervakantie is, ben ik 6,5 week van te voren al klaar. krijg 3 weken compensatieverlof vanwege het samenvallen van verlof met zomervakantie. hierdoor moet ik 4 weken voor de kerstvakantie weer aan het werk... voor de juffen onder ons... die weten dat dit een pittige periode is om te werken, sint/kerst. daarom besloten om nog 4 weken betaald ouderschapsverlof op te nemen waardoor ik pas na de kerstvakantie aan het werk hoef. zit dus thuis vanaf 28 juni t/m 6 januari 2009... ben wel blij dat ik niet hoef te beslissen of ik 4 of 6 weken van te voren ga stoppen... collega van met stopte 4 weken van te voren en is het weekend voor haar verlof al bevallen... ook niet alles, maar wel 16 weken daarna om te genieten. heb trouwens foto's in mijn album toegevoegd van onze kinderwagen die we besteld hebben...
Diasy: Die foto in je album is zoooo lief. Ik heb Rene ook even laten kijken, wat een dotjes zijn zo saampjes. Kan me voorstellen dat je smelt als je dat ziet! Ik wil ook thuis bevallen, hoop echt heel erg dat dat allemaal kan natuurlijk,... Ik ben panisch voor ziekenhuizen etc.
Hey dames, @mik, ik wil graag thuis bevallen.Als het medisch wordt dan kost het inderdaad niets voor je zelf. Maar dat hoopt niemand natuurlijk. @ daisy wat heb jij een leuke echo foto in je album zitten. Ik ben gisteren naar de vk geweest. En ik ben mijn eerste kilo aangekomen. Alles was verder goed. Kan iemand mij op de lijst erbij zetten 18 maart pretecho en 28 maart 20 weken echo. En ik kan niet wachten tot volgende week. Dan weten we eindelijk wat het is. Dan ga ik weer twijfelen hebben ze het wel goed. Heb je dalijk roze en komt er een jongentje. Of andersom. X Bumba.
Ik stop 4 weken van te voren en daarvoor 2 weken vakantie. Dan heb ik 12 weken na de bevalling en dan nog vakantie. Heerlijk heb er nu al zin in. X Bumba.
Bij de eerste is mijn thuisbevallingswens in rook opgegaan toen er zwangerschapsdiabetes werd geconstateerd. Ik kreeg een indicatie om in het ziekenhuis te bevallen, achteraf maar goed ook want met een spoedkeizersnede kwam ons dochter op het nippertje ter wereld. Hierna moet je in het ziekenhuis bevallen en in mijn geval kan ik niet op de natuurlijke wijze bevallen. Dus voor mij geld: eenmaal een ks altijd een ks. Deze keer voor mij ook ca een week van te voren de operatie. Ziekenhuis dus voor Kiki. Morgen weer naar de vlos, zal mij benieuwen want als ik zelf mijn buik voel dan zit de baarmoeder al boven de navel. Maar dat zal wel zijn omdat het de 3e is. Verder is er aan de buitenkant nog niet zo heel veel te zien, ondanks dat ik al 15 kg weer aangekomen ben Groetjes van Kiki
hey meiden @sm591 ja dat weet ik maar ik heb geen medische indicatie en ben niet van plan die te krijgen @naat jeetje hoe bedoel je op iedereen reageren @pendrag ja dat zei mijn man ook al. hij zegt je moet bevallen hoor en als je dan tegen je zin in thuis moet blijven voor die paar euries . we gaan gewoon lekker nar het ziekenhuis schattie zegt hij. hihihihi wat een topkerel heb ik toch @daisy ik moet nu ook naar de fysio. ik werd net gebeld door de vk en die zei dat het nog veel te vroeg was voor die pijnen dus als een speer naar de fysio ze zegt want je moet nog een tijdje.ja die pijn is echt niets gelukkig als ik een tijdje loop gaat het wel beter. @natas1 ik ga werken tot zes weken van tevoren want ik kan niet langer omdat ik in de zorg zwaar werk heb. en na die verofperiode ga ik niet meer terug. en na vier weken begin ik weer in de salon (eigen baas he dan moet je wel) nou meiden ijk heb net mijn vk aan de telefoon gehad en ik moet naar de fysio. ze vind het veel te roeg om nu al zo'n last te hebben en ik moet nog een tijdje dus........................... gr kim
wil graag in het ziekenhuis bevallen.. omdat ik echt niet weet wat me te wachten staat en heb dan gewoon het gevoel dat als er wat gebeurt er alles bij de hand is.. Heb de plopjes vandaag weer gevoeld dus is de BABY ! ben super happy.. Groetjes
leuk gevoel is dat hé schatje1! geniet ervan,ik vind het steeds leuker worden, nu vooral omdat je het gaat voelen en de buik goed groeit.