Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Hier even een vraagje van mij. Zijn jullie er al uit of jullie borstvoeding of de fles gaan geven?
    Ik wil eigenlijk borstvoeding gaan geven, maar heb vanuit mijn omgeving al zoveel negatieve verhalen gehoord dat ik nu ben gaan twijfelen.
    Ben benieuwd welke keuze jullie hebben gemaakt en waarom?

Liefs, Naat

2. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    BORSTVOEDING!

als het kan en lukt wil ik graag borstvoeding geven omdat daar gewoon meer inzit en beter is voor de kleine vind ik!

gr kim

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Flesvoeding...ivm slechte ervaring en plus zwarte/groene afscheiding uit mijn tepels door hoge hormonenspiegel na de bevalling van Myrna.

4. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Borstvoeding, als t lukt tenminste....denk dat voor iedereen de ervaring weer anders is, zul je zelf dus moeten ervaren wat je er van vindt. Er zit wel veel meer goeds dan in flesvoeding, dus daarom ga ik voor borstvoeding....heb er zelfs een borstoperatie voor uitgesteld, want bij een operatie is de kans op het kunnen geven BV maar 50%...

Vandaag een bleh-dag..hoofdpijn en misselijk, dus kga bankhangen....

Fijne dag allemaal!

Liefs

5. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Ik wil eigenlijk borstborsting geven, maar jeetje wat is het een gedoe als ik vriendinnen hoor. Kolfje mee, flesje mee, weer es aan de borst, melkeje even invriezen, spulletjes weer sterilliseren. Ik heb er zin in, maar ga met niemand een weddenschap dat ik het 6 maanden ga volhouden. Wat wel zou moeten want ik heb behoorlijk bronchitis.

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    goedemorgen!

@mik: gefeliciteerd meid met je mijlpaal! :D

ik wil ook graag bostvoeding gaan geven als het lukt!

liefs rebbel

7. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Hoi dames fijne zondag ik lig op de bank onder een denken ben vanancht harstikke ziek geworde niks als maagkrampen en buikkrampen overgeven :cry: echt vervelend zeg.

Fijne dag nog

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ga borstvoeding proberen en hoop dat dat lukt.
    Waarom : omdat het beter is voor de baby en ook voordelen voor de moeder heeft.

Ik ben naar een informatieavond geweest en ben me erover aan het inlezen. Je goed voorbereiden scheelt denk ik een hoop.

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @sms nou ik weet het niet meer.mijn baas had dit voor mijn uitgrekend dus ik hield dit ook aan.maar als ik het na reken klopt het niet.maar we moeten toch maar eerst zien waneer ik beval.en ga zo ie zo pas 2 dec beginen dus dan komt het neer op 3 weken vakantie.vindt ik ook goed.

@muis nee we moeten de hele tuin nog doen.hebben dit huis vorig jaar julie gekocht. en vinden de tuin echt helemaal niks.dus vandaar

@ naat ik ga voor fles voeding. daar ben ik eigelijk al heel lang over uit.

nou meiden ik ga lekker een dagje naar vrienden in kampen.dus spreek jullie vanf weer.

kusssss

10. Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Het heeft zoveel voordelen... en mocht het niet lekker gaan kun je altijd nog over op flesvoeding. Andersom wordt lastiger...

Hier is inmiddels de uitzet besteld, heb vrijdag een prima pretecho gehad, dus heb er weer alle vertrouwen in!

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik begrijp jullie heel goed dat jullie liever voor borstvoeding gaan, maar er zitten GEEN vitamine K in en Myrna kreeg al lage suikergehalte, moest alweer naar het ziekenhuis na 1 dagje thuis na de bevalling.....

Dus zo wil ik niet horen eigenlijk als iemand voor borstvoeding gaan terwijl VEEL beter is...

Sorry, dat is frustatie voor mij eigenlijk alsof borstvoeding de beste is....

12. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    Ik ga ook eerst borstvoeding proberen voor zolang het gaat
    Hopelijk mag ik mijn vakantie dagen na de bevalling opnemen wat betekend dat ik pas 2 januari weer hoef te beginnen dan heeft t kindje al 4 maanden borstvoeding gehad het kolven als ik werk weet ik nog niet of ik dat ga doen ligt eraan of de kleine het ten eerste goed doet anders word het flesvoeding

ik kreeg dit liedje van mijn zus toegemaild dat was wel ff janken:

Ik zie hoe je moeders ogen stralen
    De liefde heeft haar aangeraakt
    Ik zoek een zin die ik kan vertalen
    Wat jij in mij hebt losgemaakt

Slaap maar
    En weet dat je welkom bent
    We leven naar het moment
    Dat jij hier bij ons zal zijn
    Zorg maar dat je groter groeit
    Voor ons heb je al een naam
    Je wieg staat al bij het raam
    Dus neem de tijd

Ik heb een signaal van jou gekregen
    En luister hoe je hartje klopt
    Ik voel je zo nu en dan bewegen
    Wanneer je naar het leven schopt

Slaap maar
    En weet dat je welkom bent
    We leven naar het moment
    Dat jij hier bij ons zal zijn
    Zorg maar dat je groter groeit
    Voor ons heb je al een naam
    Je wieg staat al bij het raam
    Dus neem de tijd

Slaap nu maar
    En wacht op een goed moment
    Je weet dat je welkom bent
    Dus neem de tijd

13. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    @moniquekenitra Dat liedje is van Marco borsato,Is idd een erg mooi nummer moet je hem maar eens luisteren op youtube ;)

14. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    Marco heeft nog zo'n mooi nummer:

Een Liefde Voor Het Leven

Ochtendschemer danst over je lichaam
    En spiegelt in het raam,
    Wat de liefde voor een vrouw kan doen.
    En ik huil terwijl je lacht als ik je zachtjes streel
    Op de plek waar onze toekomt groeit.

Nee, nee nooit heb ik geweten
    Dat een nieuw leven aan man en een vrouw gegeven
    zoveel kracht en zoveel schoonheid brengt
    En je lacht als ik je zeg dat jij het mooiste bent
    en het allemooiste draagt wat ik ooit heb gevoeld

Het komt steeds dichterbij
    Nieuw leven maakt zich vrij
    En het is van jou en mij
    Een liefde voor het leven
    En alles wat wij zijn is zij
    Een liefde voor het leven uit de kracht van jou en mij

[ohoooow]

Alles wat ik jou ooit wilde zeggen
    hoef ik niet meer uit te leggen
    Het verleden heeft geen toekomst meer
    En ik huil terwijl je zegt wat ik je ooit misdeed
    jouw liefde voor een man
    in mij nooit heeft aangetast

En het is van jou en mij
    En alles wat wij zijn is zo ongerept en klein
    Uit de kracht van jou en mij

En het is van jou en mij

En je lichaam spreekt een taal
    die ik nimmer heb gehoord
    Maar ik versta het allemaal
    Ik versta het woord voor woord
    En we lachen en we huilen
    Van dat leven diep in jou
    De kracht die het ons geeft
    Brengt ons meer dan ooit dichter bij elkaar

[oooh]

En het is van jou en mij
    En alles wat wij zijn is zo ongerept en klein

En het is van jou en mij

En het is van jou en mij
    Een liefde voor het leven....

15. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Hoi Naat,
    Ik ben bij alle 4 begonnen met borstvoeding, maar meer uit gewoonte. Ik heb daar nooit over nagdacht.
    Bij de 1e had ik na 6 weken geen zin meer om bv te geven. Bij de 2e ben ik na 4 weken gestopt omdat hij nog onder zijn geb.gewicht zat. Bij de 3e ben ik na 3 weken gestopt omdat ik en mijn dochter spruw hadden en zij wel wat kreeg en ik niet (ggrrgrgrgrgrgrgrgr). En de laatste vorig jaar heb ik ook 3 weken vol gehouden, door een MEGA-tepelkloof. Nu ga ik het weer doen en zie wel. Heb ik er geen zin meer in of is er weer iets dan stop ik gewoon. Het moet nl. wel leuk blijven. Zo heb ik er dus al 4 thuis en ik merkte dat toen ik vorig jaar stopte en flesvoeding ging geven er meer rust in huis kwam. De oudste 3vinden het geweldig om de fles te geven en ik kreeg meer tijd en ruimte voor hun en andere dingen (waaronder mijn man).

Ik hoop voor je dat je voor jezelf de goede keuze maakt. Ik denk maar zo, als flesvoeding niet goed was voor je baby dan zouden ze het niet eens mogen verkopen, toch? Veel succes ermee.en geniet van datgene wat je doet.
    jikke

16. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    maar je krijgt van de verloskundige altijd een recept voor vit. K voor de beebie. Ik wel tenminste....bij alle 4 en bij 2 verschillende verloskundige praktijken.

17. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Dat is ook zo, maar tsja, ik heb gewoon slechte ervaring gehad......

18. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hoi,

Ik ga ook voor borstvoeding, ik hoop dat het goed gaat.
    Ik denk dat er niets intiemers is dan zelf je baby voeden. en ja nadelen zijn er ook, maar als je het niet probeert zul je het nooit weten, mijn moeder heeft het nooit geprobeert omdat ze ingetrokken tepels had en het moeilijk zou kunnen gaan, ze heeft er later altijd spijt van gehad dat ze het niet geprobeert had.
    Verhalen van anderen genoeg maar je kunt niet weten hoe het gaat bij jezelf als je het niet eerst probeert vind ik.

Groetjes

19. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @voor de gene met een eigen bedrijf en dus bijna geen verlof kunnen nemen. Dat is echt balen zeg. Want het is toch wel lekker als je even met je kindje thuis kan zijn. Hopelijk gaat alles goed. En kunnen jullie snel weer aan het werk!

@tammie. Vervelend zeg die BI. Doe rustig aan hoor. Jij kan er ook niks aan doen, dat het niet gaat. Wel vervelend dat het vanaf het begin al geen pretje is. Hopelijk gaat het snel wat beter. En kan je wel een beetje gaan genieten!

@daisy. Doe jij ook rustig aan. Want veel harde buiken is niet goed he! Teken dat je te veel doet. Weet dat het moeilijk is. Maar let wel op jezelf!

@aykietje. Dat heb ik ook. Dat is bandenpijn. Heb het aan de VK gevraagd en die zei dat. Dus dan zal het wel he! Rustig aan doen!

@Diana81. Fijn dat alles goed was met de beeb. Morgen weet je hopelijk wat het wordt. Succes morgen!

@Bizzy. Welkom. En natuurlijk gefeliciteerd.

Over borstvoeding of Flesvoeding. Ik wil ook Borstvoeding proberen te gaan geven. Is nog maar de vraag of het gaat lukken. Omdat ik een borstverkleining heb gehad. Mijn tepels zijn wel verplaatst, maar de stam is blijven zitten. Dus de kans is er dat het gaat lukken. Ben erg benieuwd.

Verder wil ik ook in het ziekenhuis gaan bevallen. Wonen niet echt op de hoek bij een ziekenhuis, dus ben ik er liever maar alvast, voor als er iets mis gaat. Waar ik natuurlijk niet van uit ga!

Van de week afspraken gemaakt met mijn hooft. Ik werk nu nog maar 50% dat betekend 15 uur per week. Zou dan 1 dag van 6, 1 van 5 en 1 van 4 uur werken. Op donderdag altijd 6 uur. En dan in gewone kleding(niet in uniform). 's Ochtends niet meer als twee mensen verzorgen. En daarna medicijnen enz. Maar niet meer in de zorg.
    Donderdag naar de bedrijfsarts en dan kijken wat ik kan regelen.

Het weekend gewerkt en vind het toch best zwaar. Vanochtend ook nog eens een zieke en dan voel je je helemaal schuldig. Maar gelukkig had ik lieve collega's en heb ik me aan de afspraken kunnen houden!

20. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Hey dames,

Ook ik kies voor flesvoeding.
    Niet uit eigen ervaring maar wel van heel dichtbij.
    Ik wil zeker weten dat mijn kindje genoeg binnen krijgt.
    Soms is het inderdaad moeilijk om dat te zeggen linka omdat iedereen wel een oordeel heeft.
    Dat ben ik met je eens.

Maar je moet doen waar jij je het lekkerst bij voeld.
    En zo slecht is flesvoeding niet.

Ik ben nooit ziek en hem 1 dag borstvoeding gehad.

Ben blij voor je dat je kat weer terecht is.

X Bumba.

Deel Deze Pagina