Ik denk dat ik ga proberen te starten met borstvoeding, maar het is toch mogelijk om al snel melk in te vriezen/ op te slaan? want wil al snel het via de fles geven zodat mijn mannetje het ook kan geven. gr jenny
je kan beter gaan kolven wanneer de voeding goed op gang is, na een week of 6. ook omdat je kindje dan gewend is aan de borst. hij kan dan geen borst/speen verwarring krijgen. ik heb ook altijd vit. k voorgeschreven gekregen. en als borstvoeding lukt en het gaat allemaal goed, dan denk ik dat het iets heel moois en goeds is wat je je kind meegeven kan. maar als je dat niet kan of wil dan is flesvoeding een heel goed alternatief, wat je met net zo veel liefde geven kan, en waar je je kindje zeker niet mee te kort kan doen. het is toch prachtig dat er een keuze is tussen 2 heel goede voedingen voor je kindje JOEPIE 20 WEKEN ik ben vandaag zo geschrokken, ik was aan het werk op de computer en kijk op en alles gaat draaien, en mijn benen voelde ik niet goed meer, moest opzij stappen en me vastgrijpen aan de balie. heb daarna heel rustig gedaan maar het was wel schrikken, en ben nog wel wat licht in het hoofd. morgen maar aan de vk vragen ik ga er weer vandoor joy beterschap
Ik ga wederom starten met BV. Bij Jarissa helaas niet gelukt. Zij wilde gewoon niet aanleggen. Heb 2 weken fulltime gekolfd. Dat werd mij te zwaar. Eerst FV geven (duurde toen bij madam zo'n 3 kwartier), verschonen, kolven en dan was ik alles bij elkaar anderhalf uur verder. En met het kolven kreeg ik ongeveer 1 voeding per dag bij elkaar. Geen succes dus. Toch ga ik het nu weer proberen. Zou niet weten waarom het niet zou gaan lukken. En voor degene die opzien tegen kolven/steriliseren enzo: FV is ook veel werk hoor! Iedereen moet lekker doen waar die zich het prettigst bij voelt. Maar beide hebben voor- en nadelen.
Ik was vrijdag bij de verloskundige en zij vertelde, toen z'n m'n bloeddruk op ging meten, dat de bloeddruk rond deze periode op z'n laagst is. "Ben je nog niet omgevallen?" vroeg ze. Ik ben wel af en toe een beetje dizzie als ik wat snel opsta, maar verder heb ik er gelukkig geen last van.
Heel juist.... ik vind zelfs ook fijn dat je ook zeker weet als baby voldoende krijgt, ik vond al fijn toen Myrna een flesvoeding kreeg, daar genoot ik zo erg van en mijn moeder en vader van Myrna hebben ook veel van genoten, veel met liefde.... Ik heb Myrna ook 1 dag borstvoeding gegeven. Ja ben zelfs ook blij dat Bilbo weer terecht is.
Hey girlies! Nah,het zit er weer op,gister visite en vandaag verjaardag,net gegeten en lekker gedouched want we stonken toch naar de rook,bah! Hoe is het hier met iedereen? Over ondergoed,ik heb vorig jaar zwangerschapsstrings gekocht en die kan ik nu niet hebben,irriteert op mn buik dus ik draag gewoon og mn eigen boxers,heerlijk,niks op je buik! @Noura,wat zit er dan in een turkse of marokkaanse soep? Heb je wel beter geslapen vannacht,enne ik zou maar goed uitkijken dan als ik jou was meid,ben benieuwd wat de VK morgen zegt! Gefeliciteerd met je 20 weken! \/ Ik wil je heel veel succes en plezier wensen morgen bij je 20weken echo! @Rebbel,spannend,ik ben ook heel benieuwd wat het zal zijn,jongen og meissie? Nog ff! Had je het nog goed vol kunnen houden met je visite? @Bizzy,welkom hier en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet er van! @Natas,ja jammer he,ik had ook echt op betere tijden gehoopt maar ach zolang het goed gaat,het is voor een heel goed doel @Bumba,mij ijzer is ook goed en als ik heel eerlijk ben is mn bloeddruk allang niet meer gemeten,hij is normaal aan de lage kant maar denk dat er Dinsdag weer naar gekeken wordt! Gefeliciteerd met je 19 weken! \/ @Mik,eigenlijk wel onbeleefd om te vragen hoe lang je nog moet heh,hahah,ik maak het ook heel vaak mee,moet je ze zien kijken als ik zeg,nog lang Gefeliciteerd met je 20 weken! \/ @Linka,leuk joh volleybal,en heb je gewoon mee gedaan toch niet? Wel gezelli! @Naat,ik wil ook borstvoeding gaan proberen,maar dan wel om en om,ik wil niet de hele dag bezig zijn met voeden dus de 1 de fles en de ander de borst. @Esprit,heej meissie,hoe gat het nu met je nog steeds zo''n bleh dag? @Joy,hoe gaat het met jouw,beetje opgeknapt? Beterschap meis! @Monique,prachtig nummer he van Marco @Miranda,heel veel succes morgen meid,ik denk aan je! @Puck en Diana,jullie ook heel veel succes morgen! Weet je wat ik nu heb,mn borsten lekken al,is dit normaal? Vannacht zat mn pyama vol en vanmiddag hebben we nog ff op bed gelegen en weer was het nat? Ze zijn ook wel heel erg gevoelig moet ik zeggen.. Gister naar Kesteren geweest maar viel echt tegen vonden wij,we gaan toch maar naar Tilburg daar is het meer onze smaak... Nou meiden,heb mn best gedaan! xxxDais..
Daisy, neej ik heb toch niet meegedaan, had wel een team gepland en gereserveerd maar toch door zwangerschappen van mijn vriendin en ik teruggetrokken, volgende jaar beter
hey meiden nou ja borst voeding is als het kan beter voor de kleine vooral ivm allergien maar dit betekent niet dat flesvoeding slecht is. iedereen moet zelf weten wat iedereen doet. maar laten we geen oordelen geven want het is iets wat iedereen voor zichzelf moet uitmaken. het heeft niets met liefde te maken of iets. de een kan het niet ivm werk of operatie en de ander heeft er gewoon geen zin in. iedereen doet wat hij of zij het beste vind, zo kim heeft gesproken hihihihihihihihiih zijn altijd an die beladen onderwerpen he? @ daisy ja erg he meissie maar ook wel weer leuk toch dat je wat ziet. al zal het bij jou nu wel in de weg gaan zittten! hihihihihihih nou meiden vandaag verschrikkelijke heftige pijnen gehad in mijn heupen dus ik ga morgen echt even de fysio bellen. gr kim
Is ook zo Mik, maar heb zo gevoel dat veel mensen dat zeggen dat borstvoeding de beste is dan flesvoeding en dat ze slecht zijn enzovoort, al trek ik niks van aan, maar hier kan ik wel even opluchten.... Mijne beeb heeft 80% kans op allergie, dus moeten wij voor Hypoallergie flesvoeding gaan.... En sterkte en hopelijk kan je snel bij Fysio zijn..
@ linka ik ken het probleem wat je hebt qwa de flesvoeding helemaal.ik wil ook flesvoeding gaan geven en dan krijg je altijd vragen waarom en hoe zo.en die van ons heeft ook 80 % kans op alergie en als ze dat dan horen reageren ze helemaal van dan moet je zekker borst voeding geven en zo. echt ieritand iedereen denk dat ze ze met jou keuzen mogen bemoeien. doe ik toch ook niet te zeggen van borstvoeding geven is echt niks. tis jamer dat het zo;n beladen onder werp is. weet niet meer wie het zei dat het beter is om pas na 6 weken afgekolfde melk te geven.maar daar zijn wij als kdv lijdster niet zo erg blij mee.omdat de baby's daar door geen fles willen.en wij ze dus niet kunnen voeden.dus ik ben wel van mening dat je daar al vroeger mee kan beginen.tis wel beter om je bv goed de kans te geven op gang te komen.maar dat kan ook na 3 weken al zo zijn.want kofen moet ook op gang komen. nou laat ik even bij zitten voor dit hele bericht tis mijn mening. liefsss
Nog ff gelezen... Lekker allemaal zelf gaan doen wat je wilt qua voeding hoor! T gaat om jullie beebje en je moet je er zelf goed bij voelen...het lijkt mij vooral erg mooi om BV te geven, maar als het niet lukt is FV een goede oplossing....ik moet nog maar kijken of BV lukt met mn werk...kan moeilijk tijdens een conflict zeggen: "momentje, ff voeden, dusse....met een half uurtje vechten we weer verder" Hahaha, denk dat hij/zij er eerst wel door overdondert wordt, maar zo kan ik natuurlijk niet aan mn werk, hihi..... Denk dat iedereen zo zijn wens/mening en eigen ervaring heeft...dus doe wat voor jou goed voelt meiden! Nou kga naar bed, heb de halve dag al geslapen door de koppijn...hopelijk is het morgen over..niks an zo'n bleh-dag! Trusten!
heey meiden Ik ben vandaag naar paranormale beurs geweest... Ben vorig jaar oktober ook geweest en toen werd er voorspelt dat ik in november zwanger zou raken.. dit was dus ook het geval.. nu was ik vier handen op 1 buik met mijn opa en hebben we dus weer bij dezelfde man een reading gedaan met de foto van mijn opa om te kijken of die mij kon vertellen wat het ging worden enz... Die man die zei meteen dat ik met vragen zat.. Hij zei: het word of een jongentje of een meisje en als het een konijn is dan eten we hem op.. Dus jah weet nu nog niet echt veel.. Maar later begon die dus te zeggen over de baby:HIJ enz.. Dus denk dat het een jongentje word meiden we zullen zien.. Waar ik ook ongelovelijk bang voor ben is dat ons kindje op de sterfdag van mijn opa geboren gaat worden.. Dit komt doordat die man zei een stukje van je opa wordt herboren en mijn opa is overleden op 6 augustus wat die man dus niet weet.. En jullie zien het al ik ben op 13 augustus uitgerekend... MAAR die man zei tot mijn verbazing dat mijn kindje een week eerder geboren gaat worden.. En dan komen we dus uit op 6 augustus.. Voor de rest vertelde die man mij dat er iets gaat gebeuren eind mei begin juni.. wat kon die niet vertellen maar moest me geen zorgen maken.. Hoop niet dat het wat met kindje te maken heeft.. Hij zei ook dat er iets ging veranderen in huis.. verbouwing ofzo Ik weet wel dat ik gezegd heb dat als wij een gehandicapt kindje zouden krijgen dat ik daar desnoods als het moet mijn huis ervoor zou verbouwen om het thuis te laten wonen.. Dus ben als de dood dat het uitkomt.. In deze dingen geloof ik heel erg omdat ik vorig jaar daarheen ging en hij mij kon vertellen dat ik snel zwanger ging raken maar wel hormonen nodig had enz.. en dat is allemaal uitgekomen en waar.. Voor de rest niet veel te melden.. wil iedereen succes wensen voor echo's enz Kussiej
Hier ook iemandd die voor te borstvoeding gaat. En eigenlijk alleen maar om een egoïstische reden: het gemak en dat ik dan degene ben die lekker 6-7 keer per dag een half uur (of meer) met de baby mag/kan knuffelen Haha, nee flauw. Maar gemak vind ik een hele fijne reden in mijn geval. Ilse en Leo hebben beide ca 4-5 maanden gehad en ik vond het maar wat makkelijk. Vooral in de nachten, zodra ze wakker werden was het: even snuffelen, geen poep? aanleggen en na 20 minuten met een lekker vol buikje terugleggen en verder slapen. Zowel de baby als ik. Ik hoop dat we deze keer ook weer het geluk hebben dat het vrij soepel verloopt. Net als Daisy beginnen mijn borsten ook al weer te lekken, niet veel, maar elke keer als ik erg met het kindje bezig ben voel ik een soort van kriebel en komt er een beetje vocht uit mijn tepels. Was bij mijn eerste zwangerschap heel genant, in de winkel waar de babykamer vandaan kwam Groetjes van Kiki
goedemorgen meiden! @daisy: ja ik heb het nog aardig volgehouden! jij? ik ben ook heel benieuwd, maar mannetje twijfelt dus ik ben benieuwd of we het morgen weten! vandaag de fysio bellen, krijg last van mn bekken... liefs rebbel
Hoi meiden! Druk weekend gehad, nog niet bijgelezen. Wij vertrekken zo naar Utrecht voor de uitgebreide hartecho van de baby en de 20 weken echo. Hopelijk is alles goed met de kleine en ik hoop zo dat ze nu willen kijken om te zien wat het is. 3 Echo's in 4 weken en dan nog niets weten, grrr. Voor iedereen die vandaag ook de 20 weken echo heeft: veel succes! Liefs, Puck
hey meiden, nou moet weer werken ondanks dat ik erg slecht heb geslapen ivm mijn heupen en bekken. ik ga vanmiddag meteen bellen naar de fysio want word hier erg moe van. gr kim
Puck, succes vandaag! binna: Ik ben even blij met jou mening.... ik begrijp je het volledig Iedereen die borstvoeding geven is gewoon fijn idd, dat is ook een feit Maar flesvoeding vind ik ook zo prima hoor, je kan baby altijd knuffelen, heerlijk! Zucht, nu kan ik niet wachten op beeb! Haha! Ik ga maar even verloskundige smssen wat ik moet doen ivm pijn... anders dokter bellen. Pfff! Dan pas doorgeven aan mijn werk.
nog even voor de lijst voordat ik het vergeet... 11 april moet ik weer naar vk.. meiden die vandaag voor 20wk echo moeten echt heel veel succes! Groetjes Schatje1