@debby2007: wat een lieve reactie van jou! ik ga het de volgende keer ook met de vk overleggen... Ik voel me zo depri... niet bevorderlijk voor mij, de omstanders en de sfeer. gister heel veel gesproken met mijn man! was wel fijn. Wij zijn inmiddels ook uit qua namen kiezen. Ik vond vooral de meisjesnaam lastig. Maar nu zijn we er helemaal over uit. Esprit, veel succes met je huis! lijkt me lastig zoiets...
ik heb nog helemaal niet zoveel over de namen nagedacht. dat komt vanzelf wel, er is nog zoveel tijd. en mischien vernoemen we haar wel naar mijn overleden schoonzusje. maar mischien is dat ook wel te pijnlijk dat moeten we nog even overleggen met mijn schoonouders.
Nou dat is ook weer gebeurd! Wat een ontzettend rotweer is het hier toch en het waait hard,niet normaal!Ik kom bijna niet vooruit op mn fietskuh! @Esprit,hoe lang staat jullie huis te koop eigenlijk? De onze staat vanaf November te koop en we hebben echt al heel veel kijkers gehad maar alleen geen bod! Toevallig kreeg ik straks ook een brief over een open huis,ik dacht ja waarom niet,hoe hebben jullie dat ervaren open huis,druk geweest? Dat is wel slim om dat zo te regelen met jullie hypotheek,wij hebben dat niet,in de hoop dat het snel verkocht zou zijn,tsja een appartement moet toch eigenlijk zo verkocht zijn maar er staan er ook zoveel te koop,absurd gewoon! Ik snap dat je er graag vanf wil,logisch toch,wij ook ,straks dubbele lasten en god weet voor hoe lang? Mja alles komt goed! @Chanti,ach meid,maak je geen zorgen je hebt nog tijd genoeg! Wij moeten ook nog alles doen en bestellen! Wij gaan Zaerdag ff shoppen,leuk,heb er zin an! Jullie ook veel plezier met uitzoeken! @pengedrag/Esprit,als ik mag kiezen zou ik oktober/november doen. Juli lijkt me ook geen optie aangezien er een paar in Juli uitgerekend zijn en misschie ik zelf ook wel Lijkt me hartstikke leuk straks met al die beebjes,mooie foto maken,hihi! @Noura,goedat je de papieren zelf hebt gedaan zeg! Ik heb het 2x gedaan,1x goed en de tweede keer niet goed,kreeg veel terug en heb alles opgemaakt,en daarna mmoest ik ff 7000 terug betalen,oeps foutje,hahah.... Doe jij het ook rustig aan meis! @Loutje,als jij twijfelt aan iets kan je ook altijd je VK bellen hoor,je kan beter 1x teveel bellen dan 1x te weinig! En ik moet zeggen dat ik ook veel last van mn buik heb,hij voelt van binnen echt kanon hard terwijl van buiten wel meevalt en zeker als ik moet plassen ook! Nou mn schattie is voor een tweede sollicitatie gesprek nu,spannend! Hoop dat ze eruit gaan komen,lekker dichtbij ook dan kan ik mooi de auto nemen,hihi..... Vanaaf krijgen we bezoek van een vriend van ons,en ik heb er zoo geen zin in,hij komt rond uurtje of 8 en normaal ga ik om 9/9.30 slapen,hoop dat ik wakker blijf haha...
Hallo, hier weer eens een berichtje van mij. Lees veel herkenbare dingen. jeukende tepels, doodmoe en 20 weken echo's. Ik ebn supernerveus voor die 20-weken echo. heb het gevoel dat ze vanalles gaan vinden bij dr. Wie van jullie is er ook nog geen gram aangekomen? Ik word overspoelt met goed bedoelde adviezen, maar ik ben gewoon geen grote eter, nooit geweest ook. Vroeg me nu dus af of iemand van jullie nog op of onder haar eigen gewicht zit? Liefs
@Passiepaard,ben je nog niks aangekomen dan? Want je hebt toch wel al een aardig buikje toch? Is ook helemaal niet erg hoor,ik hoor het wel vaker dat vrouwen niks zijn aangekomen of zelfs zijn afgevallen. Over een tijdje zal je best wel wat aankomen! Nog een weekje voor je de 20weken echo krijgt,spannend hoor! Waarom maak je je zo'n zorgen? xxDais..
Hoi even vlug een berichtje van mij ben naar de 20 weken echo geweest en word door verwezen naar radboud nijmegen ze konden het hartje niet goed bekijken. Verwacht geen gekke dingen hoor maar de hele echo was beetje vaag ze had moeite met het bekijken de baby.
Ja heel erg misschien en ik gun niemand een ongezond kindje natuurlijk. Maar ik ga dan zo doemdenken. Jullie hebben allemaal erg goede echoos en dan denk ik, het moet toch bij iemand fout gaan? En misschien mijn verdrietige jeugd en moeilijke tijden die achter me liggen, maken dan dat ik denk dat mij dat wel zal overkomen. Dat mijn dochter iets naars heeft. Erg he? Ik ben inderdaad niks aangekomen, heb wel aardig buikje maar die is dus 'afgegeten' van mij, ik ben lijkwit, ingevallen gezicht en sprietebenen, ze eet mij leeg omdat ik zo slecht eet. Vorige week ben ik bij de kassa van de Makro onderuit gegaan, lig ik daar voor l*l,.. Zit nu te huilen, moet er weer bovenop komen maar hoe?
dank jullie wel voor jullie lieve bemoedigende woorden mbt tot overgewicht! ik hoop echt dat ik het er zometeen allemaal af krijf voordat ik weer moet werken, volgens mij pas ik niet eens meer in een vliegtuigstoel, hahaha! oh well....gaan we zometeen verder op het forum na onze bevallingen en samen afvallen! en dan zijn er dus meiden die nix nada aankomen! (zie hierboven!) grrrrrrrr..... de 20 weken echo's vliegen me om de oren! leuk! ook goed nieuws allemaal gelukkig! vanavond naar de aquarobic, heb er zin in!
@ Passiepaard: zo moet je niet denken meid. We gaan er 100% voor dat het bij iedereen goed gaat. Dus ook bij jou. Ik ben nu 6 kilo aangekomen, maar ik lust op het moment ook alles. Is er een reden dat je zo slecht eet? (ik weet niet meer of je daar als eens over geschreven hebt). @ Joy: kan je op korte termijn voor die echo? Wel vervelend dat ze niet alles goed konden bekijken.
@Joy, ik schrik een beetje van je berichtje meis! Wanneer kan je terecht? Spannend hoor! @Passiepaard,jee meissie toch... Dat je gevallen bent joh,iig je moet niet zo denken dat je voor l*l lag heh! Maar idd heb je doorgegven dat je zo weinig eet,ik wil niet gaan zeuren ofzo tegen je maar hou het wel goed in de gaten meis,je moet wel sterk blijven hoor! En als bij vele de echo's goed zijn betekent niet dat er ''wel bij iemand,en dat zal wel bij mij zijn' iets fout moet gaan,probeer te genieten meis! Heh bij mij schieten ook spontan de tranen in mn ogen... Hou je taai heh! Als je ooit wil praten pb me maar hor!
Sorry Ik zou wel wat aan willen komen maar het lukt niet. Ik eet gezond maar niet veel, als ik het omreken zal ik zo'n 1400 calorien binnenkrijgen, daar val je normaal op af, dus het is mijn zwangerschap die de kilo's compenseert en zorgt dat ik nu op gewicht blijf. Ik heb er niet echt een reden voor, kan gewoon niks bedenken wat ik zou willen eten. Bij de AH kijk ik mijn ogen uit naar al dat eten maar niks spoort me aan om klaar te maken. Koken kan ik al helemaal niet, want dan heb ik tijdens het koken al 'gegeten', dan lust ik niks meer zodra het op tafel staat, dus Rene kookt voor mij, maar is ook nogal inspiratieloos. Vriendin is me nu aan helpen, klinkt stom maar die schrijft op wat Rene klaar moet maken anders wordt het echt niks, ik hoop maar dat dat helpt, we zijn er vandaag mee begonnen. Bonen met gebakken spekjes, kipfilet en gekookte aardappeltjes. Zal mij benieuwen of het werkt,...
hey meiden valt het julllie in je omgeving ook op dat iedereen zwanger is. zal het iets te maken hebben met het programma babyboom? @ passiepaard kop op. @ jennifer kom op zeg zwangeren komen aan zo is het en niet anders . ik ben al tien kilo aangekomen maar mijn man moet een woord zeggen en oooooooooooohhhhhhhhh..................... ik krijg hem. dag we mogen aankomen. legaal dik worden hihihihihih gr kim
@miranda3xmama& Daisy ik weet het nog niet wanneer ze gingen de verloskundige bellen. Eerst twijfelde ze ook over het mondje maar op de uitdraai van fotootje was het weer wat duidelijker. Ik maak me nog niet ongerust alhoewel ik me af en toe af vraag hoe ik me nu moet voelen haha Probeer me pas druk te gaan maken als er werkelijk iets aan de hand mocht zijn en dat is nu nog niet. En hier in ziekenhuis was het ook een oud echo apparaat zei ze. Dus had ze liever dat ik er in nijmegen naar liet kijken daar hadden ze betere apparatuur. Zal morgen wel is bellen naar de verloskundige van hoe en wat.
@passiepaard. Die afspraak met die vriendin lijkt me een heel goed plan. 1400 calorieën is echt te weinig dus je moet inventief zijn. Zou het misschien helpen om een keertje in de week een kant en klaar maaltijd te eten? Bijvoorbeeld van de AH (macaroni, boerenkool etc). Daar zitten zat calorieën in en het is een vrij grote portie dan weet je tenminste zeker dat je voldoende binnenkrijgt (tenminste als je alles braaf op eet). Als het nou helemaal niet wil lukken dan kan je je huisarts nog consulteren. Hij kan bijvoorbeeld de hulp inroepen van een diëtist. Veel sterkte hoor. Enne... dat dametje van jou is vast het toonbeeld van gezondheid! @Joy. Oud echo apparaat. Dat heeft veel met resolutie te maken en juist bij het hartje heb je een hoge resolutie nodig. Ik zou me ook geen zorgen maken en gewoon uitkijken naar de volgende echo. Krijg je echt heel mooie plaatjes! groetjes, Pien
@ joy nou meissie er zal wel niets zijn en inderdaad een oud apperaat zijn. ze moeten natuurlijk alles goed zien he. alle kamers etc en ja onze wurm is zelf al klein maar dat hartje natuurlijk nog veel kleiner gr kim
Zo ben ik weer een keer. Wel bijgelezen, maar zeker niet alles onthouden. Daisy en Esprit: Wat vervelend dat jullie je huis nog niet hebben verkocht! Hoop dat er snel rijen met kijkers bij jullie voor de deur staan. Passiepaard: Meissie, hier nog zo'n slanke den, ben inmiddels twee kilo aangekomen, maar dat gaat echt gestaag en komt meer door het snoepen! Ook ik ben nog nooit een grote eter geweest en om wel alles binnen te krijgen, neem ik nu vitamine voor zwangeren. En met jou kindje is ook vast alles goed, probeer een beetje te genieten meid. Als je wat kwijt wilt, je kan me altijd een pb sturen! Wij zijn er al helemaal uit qua naam, gelukkig zaten we heel erg op één lijn. En ik denk dat ik ook gewoon alle goed bedoelde adviezen af ga slaan en gewoon voor BV ga. Dit wou ik al, maar door alle negatieve verhalen was ik erg in twijfel gebracht. Ik ben er zeker van na jullie ervaringen en de hoeveelheid meiden die BV gaan geven. Thanx. Hier verders alles goed, ben alleen een beetje moe, nog steeds. Pfff en moet ook nog zo lang wachten op de 20 weken echo! Fijne avond allemaal.
Nog ff gauw een krabbel: @ Joy: meis dat kan maar zo hoor! Schrik wel een beetje van je berichtje, maar als zij al aangeeft dat het aan het apparaat ligt, zou ik me er niet zo heel erg druk om maken. Ik zou eerder pissig zijn dat ze mensen voor een echo laten komen, terwijl ze weten dat dat apparaat aan pensioen toe is! Gaat allemaal goedkomen hoor! @ Jennifer: meis niet druk om maken hoor! Ik ben ook niet bepaald een slank modelletje en begin ook aardig te groeien. Wanneer je normaal eet dan heb je er geen controle op. @Mik: zoals ik al eerder schreef zijn er in mijn naaste omgeving ongeveer 7 zwangeren....misschien idd babyboom? Of valt het nu meer op omdat we zelf ook zwanger zijn? @passiepaard: misschien idd een goed idee om calorievolle maaltijden te gaan eten. kant en klaar zoals lasagne zit ook heel veel in. In 1 portie, als ik terugdenk aan mn slankclub een paar jaar terug zit al 750 calorieën in.... En wat betreft dat doemdenken, meis, zo kun je jezelf wel helemaal gek gaan maken! T gaat vast allemaal helemaal goedkomen hoor! @Daisy: eind oktober is ons huis in de verkoop gegaan. Sindsdien alleen tijdens de open dag 2 kijkers gehad. daarna helemaal niet meer. Ook hier staat ontzetten veel te koop, word er niet goed van! Valt me echt tegen, vooral als je bekijkt dat we het hele huis afgelopen jaar helemaal op hebben geknapt en ze er dus zo in kunnen....Afwachten maar..... Ik ga proberen een 2d-echo te laten maken, alleen voor een foto....want we willen pas met 26-28 weken een pretecho laten maken. Dat duurt me veel te lang en ik wil zo graag een mooie foto van ons wondertje! Hopelijk doen ze dat ook, want ik lees hier in de buurt alleen over hele pakketten....Morgen maar is bellen.... Fijne avond allemaal! Liefs @
@ passiepaard ik ben ook nog helemaal niks aan gekomen.ben toen ik ziek was zelfs aan gekomen en dat is er neit eens aan gekomen. en ik ben ook zo moe echt niet normaal.ben vandaag vrij en aleen naar de markt geweest en bootschapen gedaan.en ben kapot.normaal geef savondsvan half 6 tot half 7 zwemles aan kindern met een lichamelijke of geestelijke handicap.maar het gewoon afgebeld omdat ik geen puf heb. en dat vindt ik heel erg moeilijk.dus snap je heel goed.ik ga het morgen ook aan de vk vragen of het slecht is dat ik nog niks ben aan gekomen en zo moe ben. mischien moet je het ok met je vk over legen en hoe veel eet je dan. want ik eet smorgens voor ik op me werk ben haast niks dan om 10 uur echt honger.eet ik een broodje dan om 12 2 broodjes dan om een uurtje of 3 een koekje of zo en dan savonds mijn avond eten.maar dat is sinds ik zwanger ben wel minder dan daar voor.en dan een toetje en dan niks meer zit dan zo vol. je mag me pb hoor om er over te praten liefs sabrina
Alles weer bijgelezen! Ik kan het allemaal niet onthouden, sorry. Las iets over zere borsten: gisteren liep ik even zonder jas naar buiten, na een paar minuten pijnlijke tepels! Net of er met naalden in geprikt werd Snel naar binnen gegaan, ik zou ze wel op de verwarming willen leggen zodat het maar zo snel mogelijk over ging, bah wat was dat vervelend! Verder heb ik er eigenlijk helemaal geen last van, mijn borsten zijn ook nog helemaal niet gegroeid. Nu had ik al een grote maat borsten, weet niet of dat er ook mee te maken heeft? Over aankomen: ik ben ook nog niets aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Ik ben in het begin 3 kilo afgevallen en dat zit er ook nog niet weer aan. Mijn buik lijkt wel met de dag groter te worden. Volgens de gyn. kan het geen kwaad. Ook in onze omgeving is er een ware babyboom gaande. Mijn jeugdvriendin en ik zijn nu ook samen zwanger, zo leuk! 2008 is en vruchtbaar jaar in onze familie/vriendenkring! @ Joy: wat ontzettend suf zeg! Laat ze dan zorgen dat het een goed apparaat is! Maar goed, niet de kop gek laten maken hoor! Liefs, Puck ps.: morgen 20 weken! \/
Hallo dames, @ Passiepaard ik ben ook nog niet echt aan gekomen. In het begin ben ik 2 kilo afgevallen en daar zit er nu pas 1 weer van aan. Dus bij mij staat de stand ook op -1. En ik eet best veel. Maar ben sinds ik zwanger ben verslaafd aan fruit. De vk zegt dat het netjes is en dat er aan het einde toch wel gewicht aan komt. Dus maak je niet druk. Ik wil ook gelijk even zeggen dat ik de stand een beetje ophoog kom brengen. We hebben gisteren een pretecho gehad. En er is geen twijfel over mogelijk. WIJ KRIJGEN EEN JONGEN! X Bumba.