Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    @aykietje - Geweldig meid dat jullie zo'n mooie dag gehad hebben.
    veel plezier nog in kroatie. En mooi kamertje hebben jullie uitgezocht.

@Janineevie - dat is vervelend, ik zou er gewoon nog even over nadenken. misschien komen jullie nog een andere naam tegen en anders hou je toch gewoon die naam. Misschien zijn er in jullie dorp wel meer mensen die hetzelfde heten? Wij zitten hier ook in een klein dorpje en ik vond het ook moeilijk een naam te verzinnen die er nog niet is. Heb me er maar bij neergelegd.

@Austin - mooie buik hoor. En wat betreft die nesteldrang daar heb ik ook last van ! Hopelijk zien we je nu wat meer op site. En ben benieuwd hoe je 3d echo is. Ik ben nl. ook van plan om dat te laten doen.

@Binnabinna - Vreselijk meid, vooral dat je dat nu (tijdens je zwangerschap) mee moet maken. Normaal is zoiets al heel moelijk en nu helemaal. Sterkte en id probeer je maar te richten op je kindje.

@Aliekepink - Mooi behang, geeft 't kamertje al 'n lekker sfeertje.

@Lycres - gefeliciteerd met de goede echo.

@Natas - (85/60) is vrij laag ja, ik heb ook last van lage bloeddruk maar nog niet zo laag. Jezelf goed in de gaten houden he.

@Moniquekenitra - Wel mooi dat je dat aan je man overlaat. Alleen ik zou ook angstig zijn voor 'n baby zonder naam. Maar mijn moeder zegt ook als je je kindje ziet dan weet je het ineens, maar durf daar ook moeilijk op te vertrouwen. Maar uiteindelijk denk ik dat het toch wel goed.

@Bumba - geniet er maar van. je midweekje.

@Rebbel - dat is handig, als je zo makkelijk van kamer kunt wisselen.

2. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Gisteren is 'n goede vriendin van mij aan de gang gegaan. Nu vertelde mijn man net dat ze rond 12 uur nog gebeld hadden dat ze al geboren was. Ik lag al te slapen natuurlijk. Ben stiekem wel 'n beetje jalours, :oops: ik wou dat het bij mij ook al zover was.

Voor de verderrest slaat hier de onzekerheid weer toe! Bij mijn laatste bezoek aan de VK zij ze dat ik me even moest laten controleren op blaasontsteking maar dat het waarschijnlijk geen blaas ontsteking zou zijn. (zo dacht ik zelf ook) dus heb geen plas weggebracht! stom,stom.
    Nu heb ik afgelopen donderdag veel leven gevoeld alleen daarna ''bijna'' niet meer. Nu zit dat allemaal in me hoofd dat ons kindje niet zoveel beweegt waarschijnlijk omdat ik toch blaasontsteking heb ! Dus ik ga zometeen maar gauw naar de dokter om dat uit te sluiten! Ik probeer te geloven dat ons kindje waarschijnlijk gedraaid zal zijn en dat ik daardoor nu weer minder leven voel. Maar dan lees ik hier op de site weer leuke berichtje's van dames die in bad een golfslagbad hadden of dat 'n pappa het kindje gevoeld heeft. Dan denk ik waarom is ons kindje nog zo rustig :(

Groetjes,

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    20 weken :whistle: \:D/

Weekend goed gehad! Gisteren visite gehad en even bij buren geweest en zaterdag Ikea geweest, kast gekocht voor Myrna, eindelijk heeft ze hele mooie kast! Volgende week gaan wij weer naar Ikea om babykamertje te halen!

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    goeie morgen iedereen.
    lekker geslapen?

voor iedereen die vandaag echo heeft of controle veel plezier en succes.

mijn dag begint zo met 1,5 uur rijden (rijles)
    dan echo en dan naar school toe tot 15:25 uur. lange dag dus.

maar ik gaat weer me auto staat voor de deur ;) hihi:p

tot vanmiddag of vanavond

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    succes met rijles en succes allemaal die vandaag naar vk of echo moeten ;)

6. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    wij hadden bij onze 1e zoon hetzelfde. We zouden hem Daan noemen. We hadden wel een vriend die ook zo heette maar dat vonden we niet echt een bezwaar aangezien er een groot leeftijdsverschil tussen zat. Maar 10 weken voordat Melle geboren werd kregen vrienden van ons een zoon die ze Daniel noemden, roepnaam Daan. We hebben toen gelijk een andere naam uitgezocht want dat wilde ik niet. Twee jaar later zijn we verhuisd en nu hebben we met beide Daans geen contact meer.

Aan jou de keuze, sorry, jullie. Succes ermee. brenda

7. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    rijles ging goed:D me praktijk toets word aangevraagd:D heb 15 april theorie :D

spannende tijd dus. Maar ik heb er zin in:D

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Oei, dat is idd spannend :D !

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    dat is het zeker
    ik wil en zal ook in 1x de theorie halen haha althans dat ga ik proberen gewoon het goede hopen ;)

10. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Zo, net terug van mijn uitgebreide 20 weken echo

alles ok, hij/zij loopt alleen 1 week voor in groei :( haha al een dikkertje 448 gram. of hebben meerdere dit gewicht?
    helaas weten we nog niet wat het word, bij zo'n ziekenhuis-echo letten ze daar niet zo op. ze dacht wel wat te hebben gezien, maar niet met zekerheid. dus we moeten 5 weken wachten op de 3/4D echo en dan weten we het zeker. hoop dat ik zoveel geduld heb.

over dezelfde namen: ach wat maakt het uit, als je die naam echt leuk vind. later gaan ze waarschijnlijk toch naar een andere hoge school en soms is het wel schattig. misschien worden ze wel dikke maatjes ;)

gr jenny

11. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    @ jenny

kijk eens aan jij loopt voor haha
    blij dat alles goed is.

ik heb straks 20 weken echo;)
    ik zie dat je een dag langer zwanger bent dan mij :) leuk joh

12. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    ik hoor graag van je hoe zwaar die van jou is haha en of alles ok is natuurlijk ; )

13. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Goedemorgen!

dank voor jullie lieve berichtjes! De pijn is nog steeds aanwezig... Helaas...
    Zijn hier nog mensen die ervaring hebben met nierstenen? Ik ga namelijk deze week misschien de dokter bellen met de vraag of dat al gecontroleerd is, heb namelijk wel veel van die symptomen.

Mijn buik is enorm aan het rommelen: het kindje blijft maar schoppen en draaien: mijn hele buik trilt ervan! gister zo hard, dat we er allebei van schrokken! :)

Aykietje: van harte gefeliciteerd! Fijn dat een het een leuke dag was! echt kunnen genieten dus! En een fijne vakantie gewenst! als getrouwd paar!

Janineenevi: Als ik jou was, zou ik gewoon bij die naam blijven. Het is helemaal niet zo dichtbij. alshet nou een neefje of nichtje was, maar dit... Tenminste als jullie er beiden natuurlijk achter staan, anders moet je verder gaan denken...
    Ik ken ook veel mensen die tussen nu en augustus uitgerekend zijn, hoop toch absoluut niet onze naam tegen te komen...

Jenny: fijn dat alles goed was. Is het erg dat tie een week voorloopt qua groei?

Wanneer zijn jullie ongeveer de geboortekaartjes uit gaan kiezen? of wanneer zijn jullie dat van plan?
    En trouwens over die kamertje; wat snel allemaal! die van ons komt pas begin juni!

ik ga gauw weer stoppen, krijg weer enorme pijnen... auau!

14. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @Arri, nee geloof van niet, maar als hij zo door blijft groeien krijg je natuurlijk een klein varkentje haha die er ook nog uit moet

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahaha, nee ik vind het echt super vies!
    Tis soms lastig hoe je verschillende adviezen kan krijgen, de 1 zegt dat zoute drop wel helpt en de ander niet. Nou drink ik die thee niet voor m'n lol maar een zout dropje sla ik niet af, dus daar neem ik er nu ook meer van. ;)

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    De jouwe is nog lager dan de mijne, maar wel fijn dan dat jij er geen last van hebt.

Ik ben ook niet echt een theedrinker...... en al helemaal geen zoethoutthee ;)
    Ik eet al regelmatig kleine beetjes, en wat chips of een bouillon nam ik ook al. Vandaar dat ik toch maar dit probeer.

17. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    jennyS: hier ook net de 20 weken echo gehad, bij ons ook 450 gram, dus het valt mee? wij krijgen zeker weten een jongetje, was duidelijk te zien tijdens de echo plus we hadden een vruchtwaterpunctie laten doen, dus dat is zeer zeker zeker! misschien dan ook een boy voor jullie? maar je loopt een week voor?

Kimm: succes met je theorie! Ik heb nu precies 20 jaar mijn rijbewijs, maar als ik nog denk aan die vreselijke theorie test! BBBRRRRRR! ik heb er toen 3x over gedaan, maar ja, ik ben blond...en alles is nu anders zowiezo! moet jij zo nu afrijden met de tomtom?

ARRI: een hele goede vriendin van mij had nierstenen. echt vreselijk! zij werd midden in de nacht wakker met vreselijke pijnen en is toen naar het ziekenhuis gebracht, daar kreeg ze pijnstillers.

De pijn bij nierstenen staat op nummer 1 van de ergste pijn die er bestaat, op nummer twee staat "childbirth", ook leuk om te weten!

(daarom heb ik wederom mijn pijnstilling tijdens deze tweede bevalling errug goed geregeld, want denk maar niet dat je dat zomaar krijgt in dit land, maar dit terzijde!)

Ze was voor werk in baltimore en is toen uiteindelijk thuis bestraald voor de nierstenen om ze te vergruizen en die werden toen automatisch
    met haar urine afgevoerd. De pijn voel je vooral in je rug. Als wij aan boord passagiers hebben met suspected kidneystones moeten wij direct de allersterkste pijnstilling geven die wij aan boord hebben, dus het is niet niks! vooral geen vocht tot je nemen, want als er vocht door je nieren moet worden verwerkt onstaat de enorme pijn, naar het ziekenhuis dus! want drinken moet een mens nou eenmaal! sterkte meid! ik hoop echt niet dat het nierstenen zijn!

18. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Vanochtend bij de vk geweest. Alles was prima in orde.
    Helemaal volgens het boekje.
    En die pijn in m'n rug? Heeft ook wat met m'n bekken te maken.
    Ze gaf me het advies om alles met twee benen te doen. Uit de auto stappen: eerst draaien zodat bij het opstaan het gewicht op beide benen komt. Hetzelfde geldt bij het uit bed stappen.
    Alles zoveel mogelijk symetrisch houden. Niet met de benen over elkaar zitten, of gaan staan met het gewicht op een been.
    En ik zal het toch wat rustiger aan moeten doen, om de pijn wat minder te laten worden.
    Als ik er meer last van ga krijgen, is fysiotherapie toch de enige oplossing, zegt ze.

19. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    @Arri: ik was vrijdag bij de verloskundige en die heeft aangegeven dat ik contact op moest nemen met een fysio. Dus dat heb ik vandaag meteen gedaan, want het is niet echt handig die rugpijn. Enne zolang het niet wat minder wordt, wil het ook niet met werken.

Ik heb afgelopen donderdag de 20 weken echo gehad. Alles zag er heel goed uit! Dus daar zijn we erg blij mee. Het beebje lag alleen op het buikje en met de beentjes bij elkaar. Daardoor heeft hij nog niet een perfect zicht op het hartje gehad en hebben wij het geslacht niet goed kunnen zien. De dokter heeft toen er een beentje de lucht in ging wel een glimp van het geslacht opgevangen en denkt voor 99% al te weten wat het wordt. We krijgen 14 april nog een 20 weken echo en dan hopen wij het ook te mogen aanschouwen. Tot die tijd hou ik jullie nog even in spanning. Ik vertel het pas als het definitief zeker is. Maar het was een prachtige echo en ben wel blij dat we het nog een keertje over mogen doen. Dat heeft ook wel weer wat...een extra kijkje nemen bij ons beebje.

xxxies Gea

20. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey lieve meiden,

hoe gaat het met jullie?
    Ik las dat er goed 20weken echo's zij geweest,helemaal super!
    Gefeliciteerd!

Wij zijn heel druk bezig met ons huisje,nieuwe kozijnen en ramen,de helft zit er al in,vloer is eruit gebroken,vandaag ben ik nog niet geweest maar hoop dat ze weer veel werk hebben verricht ;)
    Ik doe niet veel in huis maar het zijn wel hele lange en vermoeiende dagen hoor,poe poe...
    Maar alles voor een goed doel!
    Vanavond de pretecho(staat fout op de lijst),spannend hoor,allebei de opa's en oma's gaan mee,heb er echt zin in!
    Morgen weer naar het ziekenhuis,durf me niet te wegen,heb nog steeds geen buikfoto gemaakt maar hij is echt behoorlijk,hihi...
    Wij zijn nog helemaal niet met geboortekaartjes bezig maar dat komt tuurlijk omdat we andere dingen nu eerst belangrijker vinden.ze moeten straks wel goed kunnen slapen heh...
    Was ff een ego berichtje maar heb geen tijd om alles terug te lezen,SORRY!

@Esprit,hoe ver zijn jullie met het huis?

@Joy,we zijn nu officieel buren heh ;)

@En weet niet meer wie het vroeg maar wij hebben idd ook een legergroene Easywalker,stoer man :D

Nou ik ga weer wat doen meiden,tot snellie weer!\
    Ow en bij de juli mama's wss ook iemand zwanger van een tweeling en is al bevallen van 1 jongetje met 27.2 weken de andere moet nog ff blijven zitten dus ze heeft volledige bedrust,we gaan hard duimen dat alles goed mag gaan heh!

xxxDais...

Deel Deze Pagina