Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyN

MissyN Actief lid

10 sep 2007
    140
    0
    0
    Lijst voor augustus 2008.

01-08-2008.
    - Diana81 26 jaar 1e kindje
    - Miranda3xmama 30 jaar 4e kindje
    - Biancatje 30 jaar 1e kindje
    03-08-2008.
    - Eimat 23 jaar 1e kindje
    - Visjes 24 jaar 1e kindje
    04-08-2008.
    - MissyN 24 jaar 2e kindje
    - Natas1 40 jaar 1e kindje
    06-08-2008
    Rebbel 24 jaar 1e kindje
    08-08-2008
    - Tuti 1e kindje

2. MissyN

MissyN Actief lid

10 sep 2007
    140
    0
    0
    Ik heb het lijstje aangevuld maar weet niet of alles klopt...

Natas1, ik herken je verhaal! Heb voor mijn zoontje ook een mk gehad wat er toen diep heeft ingehakt wij hebben toen een half jaartje gewacht voor we verder gingen met als resultaat een prachtige zoon van nu alweer bijna 21 maanden.
    Vind het nu ook ontzettend spannend en ga ook om een vroege(re) echo vragen maar dit ivm met mijn werk (agressieve bewoners) zodat ik weet dat als alles goed is dat ik het dan kan vertellen op de werkvloer.

Diana81, ik heb het aan sommige mensen verteld, mijn ouders,schoonouders, broer, tante, schoonzus, 2 vriendinnen en 1 collega
    Voor de rest wil ik wachten en na mijn 1e echo een leuk t-shirtje voor mijn zoon bestellen met een leuke tekst en dan lang iedereen gaan hihi.

Visjes, ik ben af en toe misselijk en heb steekjes in mijn buik maar dat zullen mijn banden wel zijn denk ik. Moet ook zeggen dat er zich ook al een buikje begint te vormen waarover ik heel verbaasd ben aangezien het bij mijn vorige zwangerschap heel lang duurde voordat er iets kwam, geloof pas met een week of 15/16.
    Verder moet ik héél vaak plassen hihi.

Rebbel, ik had je al gefeliciteerd maar leuk dat je hier mee komt kletsen, kunnen we elkaar volgen!

Tuti, meid wat moet dat een grote verassing zijn geweest zeg er niet van uitgaande dat het op de "natuurlijke" weg zou gaan en dan is het raak!
    Superleuk voor jullie!

Liefs

3. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hey meiden.

Aan alle nieuwe zwangeren: Welkom!
    MissyN bedankt voor het aanpassen van de lijst, volgens mij klopt het zo wel.

@MissyN: Bij mijn 2e zwangerschap kreeg ik ook heel snel een buikje, de 1e en 3e zwangerschap groeide ik bijna helemaal niet.
    Ben benieuwd hoe het deze keer gaat.

Natas en MissyN; ik snap hoe spannend jullie het vinden om nu weer zwanger te zijn.
    Ik ken het gevoel, wij zijn op 1 aug. ons dochtertje verloren na een zwangerschap van 28 weken.
    Uit alle onderzoeken die er gedaan zijn is gebleken dat de placenta voor meer dan de helft niet meer werkte.
    Er is geen percentage bekend hoe groot de kans is dat dit weer gebeurd, heel spannend dus.
    Ik krijg straks iedere 2 weken controle en een echo, en als de artsen denken dat het weer fout drijgt te gaan willen ze zo snel mogelijk ingrijpen.
    We krijgen dus een behoorlijke spannende tijd, maar we hebben er goede hoop op dat het deze keer wel goed gaat.

Groetjes Miranda

4. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    hooi,

zie dat het lijstje aangepast is.
    moet alleen wel zeggen dat het bij mij niet helemaal klopt, maar er lezen hier bekenden mee, en ik wil nog niet bekend maken. maar binnenkort zal ik jullie meer vertellen.

ik heb trouwens ook zere borsten. en heb een schimmelinfectie, ook fijn. kan vanmiddag medicijnen op gaan halen.

5. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Jeetje Augustus mamma's alweer! :confused:

Nou meiden geniet ervan voor je het weet heb je zo'n hummeltje in je armen!

6. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hey Natas1, ik las je verhaal over de missed-abortion en ik wil je even een hart onder de riem steken (en alle anderen die hetzelfde hebben gehad) Ik heb in Juli ook een missed-abortion gehad en was superbang voor de echo deze keer, mar een kloppend hartje!

7. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Hoi hoi,
    Heb al ontzettend zere borsten. Ik wist vannacht niet hoe ik moest gaan liggen. Heb dus ook slecht geslapen.
    Voor de rest heb ik eigenlijk geen symptonen, maar toch voel ik goed dat ik zwanger ben, heel raar is dat.
    Vandaag is er al iemand van Moeders voor Moeders geweest, zij vondt het ook raar dat ik al zo vroeg een positieve test had. Haar eerste reactie was ook: misschien is het wel een tweeling.
    Tja, ik hoop het.
    Ik ben zoooooo ontzettend benieuwd. wat gaat die tijd tot aan de eerste echo langzaam hè!

8. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Hallo meiden

Ik kom mij ook aansluiten bij jullie
    Ik ben op 04/08/08 uitgerekend van mijn eerste kindje.

Daarstraks heb ik gebeld voor een eerste echo.
    Als ik 6 weken ben, mag ik al langs gaan. Is dit niet te vroeg? Heb er terug een beetje schrik van als ze zeggen dat alles perfect inorde is en als ik dan 2 weken later is, er niets meer is.

Wanneer gaan jullie voor de eerste echo?

9. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hey Mandje, jij ook gefeliciteerd.
    Ik heb een afspraak staan voor 11 december, dan ben ik 6,5 week zwanger.
    Volgens mij is dat wel normaal hoor, hoef je ook niet zo lang te wachten.
    Ik mag altijd graag op beeld zien dat ik zwanger ben, dat ik het mij niet verbeeld.
    Stom hè, dat heb ik nu de 4ekeer nog steeds.

Ik zal je op de lijst zetten.

10. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Lijst voor augustus 2008.

01-08-2008
    - Diana81 26 jaar 1e kindje
    - Miranda3xmama 30 jaar 4e kindje
    - Biancatje 30 jaar 1e kindje
    03-08-2008
    - Eimat 23 jaar 1e kindje
    - Visjes 24 jaar 1e kindje
    04-08-2008
    - MissyN 24 jaar 2e kindje
    - Natas1 40 jaar 1e kindje
    - Mandje 21jaar 1e kindje
    06-08-2008
    Rebbel 24 jaar 1e kindje
    08-08-2008
    - Tuti 1e kindje

11. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    Dank je! :D
    Ben 21 jaar.

Begin 6 weken zou het hartje al moeten kloppen?

12. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    dat word dan wel een inwendige echo

bij mijn zoontje kreeg ik eerst een intake gesprek, en toen maakte ze een afspraak voor een echo zo rond de 10 weken.

13. Eimat

Eimat Niet meer actief

met 6.5 week al echo? Ik dacht pas met 12 weken... Dan mag ik ook wel een keer bellen over hoe en wat. Hebben jullie nog eerst naar de huisarts gebeld over wat te doen of direct naar een vk?

14. Mandje

Mandje Actief lid

19 feb 2007
    263
    0
    0
    In belgie moeten wij eerst naar de huisarts om bloed te laten trekken en dan naar de gynaecoloog.

Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik inwendige echos gehad tot ik 14 weken was.
    Maar dat is bij iedereen anders, heb al gehoord van andere dat ze uitwendige echos krijgen als ze 10 weken ver zijn.

15. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik weet ook niet precies hoe het bij een verloskundige gaat, ik ben alleen maar tijdens mijn zwangerschappen onder controle bij de gyn.
    Daar krijg ik wel altijd de 1e controle een echo om de zwangerschap te bevestigen.

@ Eimat: gewoon een keer de ha bellen, dan hoor je het wel.

16. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik heb wel een paar ideeën voor je, helaas niet zelf bedacht maar soms moet je kruiwagens gebruiken. Boekje van Dick Bruna, Opa en Oma Pluis, Chocoladeletters in OPA en OMA, fotolijstje met gedichtje, EHBO (Eerste Hulp Bij Opassen) kit, deze vullen met luiers een speen, flesje enz. Of wat ook leuk is en niet zo heel kostbaar fopspenen met tekst Oma's schatje en Opa's lieveling. Nou misschien kun je hier iets mee.

Groetjes Senninha (juli 2008 mama)

17. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Die van die EHBO kit vind ik wel erg leuk.

18. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Inderdaad leuke ideeen! Heb je het zelf ook al verteld? Ik ga het in elk geval al aan 2 vriendinnen vertellen en m'n moeder. We weten eigenlijk niet wanneer we het de rest zullen vertellen, we vinden het ook wel leuk om al te vertellen maar het is zo vroeg! Hoe doen jullie dat? Heb van sommige al gelezen dat ze het aan een paar mensen hebben verteld... ben benieuwd!

Ik voel me ook wel anders dan anders. Vorige week rommelden m'n darmen al en dacht ik dat het door vet eten kwam, maar het blijft maar doorgaan. Soms wat raar gevoel in m'n buik, maar verder niet echt symptonen... Leuk om zo met meiden te kletsen in dezelfde fase!

19. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Bij ons weten de meeste het al in de omgeving. Er is 1 collega die het weet en een paar buren. De rest hoort het wel als we donderdag de eerste echo hebben gehad. Op 17 december hebben we de kerstborrel op het werk en dan zal ik het in het team mededelen. We hebben zoiets het is toch de laatste keer dus mag iedereen ook meegenieten ook. Alleen wat het wordt wil ik voor ons deze keer een verrassing laten. Bij de 1e en 2e wisten we wat het ging worden dus nu wil ik me laten verrassen.

20. biancatje

biancatje Actief lid

2 feb 2007
    213
    27
    28
    eimat je hoeft de dokter niet te bellen, maar het is wel verstandig om door te geven, zodat die ervan weet met eventuele recepten in de toekomst.
    de vk kun je bellen voor een eerste afspraak, dan word je gelijk in de computer gezet.
    bloedprikken, daarvoor krijg je bij je intake gesprek een formulier mee, wat je mee moet nemen naar de prikafdeling in het ziekenhuis.

hihi senninha dat het de laatste word dat zei ik niet zo heel lang geleden ook, en kijk nu

ik heb ook een keer een leuk idee gezien. een rol beschuit met een uitnodiging of ze over 8 maanden muisjes mee willen nemen om samen te eten

Deel Deze Pagina