Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Met phoemba gaat 't wel goed, ik droom er alleen nog wel veel over!

Kristel is nu zo aan de beurt om te bevallen! :D ben wel 'n beetje jalours, ik wou dat het voor mij ook al zo ver was 8) vorige week is er ook al 'n andere vriendin van mij bevallen, ik lijk hier wel de laatste die aan de beurt is! Maarja alles heeft z'n tijd nodig. En tussen haakje's ik vind kristel altijd zo'n leuke spontane meid, de wereld is idd klein.

@Boogschutter - gefeliciteerd met jullie meisje

@Daisy - kan me voorstellen dat die klusje's man frustratie's met zich meebrengt! Maar jezelf niet te druk maken. En als je man wilt schilderen of helpen dan maakt hij dat toch zeker zelf uit! ik zou zeggen dan maar boos, het is toch jullie huis! De klusje's mannen die wij hadden begrepen heel goed dat we dingen zelf wilden doen en die waren blij dat ze geholpen werden omdat ze dan weer sneller aan de volgende klus konden beginnen.

@Muis - super dat je de kleine iedere dag voelt, ik kan niet wachten tot het bij mij zo ver is.

@JennyS- Veel plezier in almere

@Petrabr - geweldig dat de kleine al zo hard schopt, bij mij moet de pappa nog even wachten tot hij de kleine kan voelen. Ze schopt ook meestal op tijden dat pappa er niet is :rolleyes:

2. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik moest ook iedere keer klossen in huis halen, ondanks dat ik in het ziekenhuis bevallen ben.
    Zoals Daisy al zegt, het is voor een goede bedhoogte voor de kraamverzorging.

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik heb hier op forum gelezen dat veel vrouwen echt tegenop zien om kraamzorg in huis te hebben, nou nou, sorry hoor, ik vind stelletjes zeikerdjes, maar tsja, ik begrijp heel goed dat je geen vreemde wil in huis, maar tsja, je moet allang blij mee zijn als je hulp krijgt na de bevalling, is gewoon ff fijn dan heb je tijd voor je vriend/man en baby en nog andere kinderen.

Jeroen wil ook eigenlijk geen kraamzorg in huis hebben, ik zei jawel ik wil dolgraag, dat zou ik fijn vinden en het is alweer 6,5 jaar geleden en voor Jeroen is de eerste keer, dus is gewoon ff fijn als je hulp hebt die ook aan Jeroen kan uitleggen, soms is hij zo onhandig, haha!

Maar wat vinden jullie dan?

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik wil zeker WEL kraamzorg hebben.
    We hebben natuurlijk die andere twee meiden hier ook in huis en die vragen best veel aandacht.
    Kan me voorstellen dat ik daar de dag na de bevalling nog niet echt de puf voor heb, dus is het heerlijk om iemand in huis te hebben die de kleine dingen overneemt.
    Ik zeg met nadruk KLEINE DINGEN want ze doen niet meer zoveel als een paar jaar geleden.
    Ze willen dat er nu veel meer gedaan word door mantelzorgers (man, ouders, buren enz.) en minder door de kraamhulp.
    Ik wil in ieder geval deze keer géén stagiare erbij hebben, hadden we eerste twee keer wel.
    We zullen wel zien wat het gaat worden.

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    netals ik idd, ouders van Jeroen zijn vanuit Frankrijk in Nederland, maar ze zullen NIET hele dagen bij zijn!

Ik ga gewoon overleggen met Jeroen, hij neemt gewoon 2 dagen verlof en daarna werken en als Kraamzorg weggaat kan hij gewoon vakantie nemen, is ook goede oplossing? Maarrreee belangrijkste is dat ik Myrna na bevalling gewoon 1 week bij mij wil houden niet bij vader logeren of noem maar op want ik wil haar niet laten buitensluiten.

We zien het wel, maar ik zou ook fijn vinden om kraamhulp te hebben, heerlijk! Klopt anders dan vroeger, maakt toch niks uit als je maar hulp krijgt.

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Miranda, wil je geen stagiaire-kraamhulp vanwege de drukte of om een andere reden?

7. irissa

irissa Lid

30 nov 2007
    38
    0
    0
    zelfstandig
    schendelbeke
    goeimorgen iedereen

ik kom hier ook niet zo veel bij mij loopt de zwangerschap heel goed heb niet veel last
    ben gisteren naar de gyn geweest voor de 20 weken echo
    en alles was zeer goed hij lag goed op schema van groei en zo en de placenta lag niet in de weg alles zag er zeer goed uit
    en ja we krijgen weer een jongen
    voor de derde keer

ik wens iedereen nog een fijne dag

groetjes irissa

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Gefeliciteerd joh :D!

9. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Goedemorgen!

Over de namen: wij hebben ook een meisjesnaam. Daar waren we al vrij snel over uit. Toen bleek dat het een jongen zal worden, dus nu hebben we ook een jongensnaam. De meisjesnaam hebben we zo mooi achter de hand, stel dat het toch een meisje wordt! :D

Het lijkt mij heerlijk om een kraamhulp te hebben. Ze leren je toch best veel en vooral omdat het voor ons de eerste is lijkt mij het erg prettig.

Ik weet alleen niet precies hoe het gaat omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen en daar waarschijnlijk ook een paar dagen moet blijven. Hoe lang krijg je dan nog kraamhulp, weet iemand dat? Ik heb een uitgebreide ziektekostenpolis. Ik zal er ook nog met het bureau over bellen hoor, maar misschien weet een van jullie het?

Fijne dag!

Liefs, Puck

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Irissa,gefeliciteerd met jullie zoon! \:D/ \:D/

@Linka,nou geef mij ook maar kraamhulp hoor,alle hulp is welkom zo denk ik maar ;)

@Bemy,ja eigenlijk te belachelijk voor woorden,maar hij wil vakwerk afleveren zegt hij,dus mat andere woorden wij moeten overal vanaf blijven!

@Rebecca,oei dat is niet zo best!
    Alles wat je morgen wil vragen schrijf je gewoon op joh dan weet je zeker dat je niks vergeet!
    Alvast vveel succes morgen meis!

@Linka,nog ff wachten tot jullie het geslacht weten,spannend hoor!
    Ik denk een meisje,vraag me niet waarom maar dat denk ik net zoals bij Esprit,denk ik ook een meisje....

Nou heb net mn werkgever gebeld,jeetje wat een eikel is dat ook!
    Hij kapte zowat mn verhaal af,ik zeg weet je het al dan?
    Had gister mn collega gezien en verteld over het ziekenhuis en dat mocht niet meer,ik moet het eerst an hem vertellen,had ik dan moeten zeggen,ow ik mag nog niks zeggen,kom nou!
    Ik heb kwaad de foon opgegooid,ik maak me hartstikke veel zorgen om mn kindjes en hij gaat daarover zeuren.
    Toen ik opgooide hoorde ik m nog zeggen fijn dat alles er goed uit ziet!
    Wat moet ik nu doen?
    Terugbellen?
    Ik voel nu alleen maar heel veel woede in me,toen met Merel* moest ik mn afspraak van de groeiecho ook verzetten van hem,heb ik niet gedaan want je wil zsm weten wat er aan de hand is toch?
    HELLUP!

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Daisy: Hij is gewoon eikel en die geen respect voor je heeft, laat hem maar zelf bellen hoor vind ik......

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Daisy, wat een vent... Even afkoelen, bedenken wat je belangrijk vindt om tegen hem te zeggen en terugbellen misschien? Sterkte!

Puck, ik meen me te herinneren dat je voor elke dag dat je in het ziekenhuis ligt 6 uur minder kraamhulp krijgt (in het zh krijg je 24 uur per dag zorg, dus je kan het slechter treffen :) ) Met 44 of 48 uur toegewezen zorg (ligt aan je persoonlijke situatie) doe je geloof ik 8 dagen over de kraamzorg, nooit meer. Je mag dacht ik 3, 5 of 8 uur kraamzorg per dag afspreken, maar met lange dagen is je toegewezen aantal uren natuurlijk wel eerder op. Na 8 dagen zh-opname krijg je geloof ik geen kraamhulp meer aan huis. Zo kan je misschien uitrekenen wat er overblijft na ziekenhuisopname van enkele dagen :D

13. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Afkoelen zit er voorlopig niet in denk ik,ow wat ben ik over de zeik!
    Hoe kan iemand zo inelkaar steken?
    Hij heeft desnoods zelf kinderen!

Lars zei ook niet terug bellen,laat m maar zelf bellen,maar hij is zo eigenwijs doet ie echt niet!
    Ik kan ook alles via de Arbo laten gaan nu,er valt niet normaal met hem te communiceren.
    Ik wilde gelijk ontslag nemen maar dat kan niet,na mn verlof ga ik echt iets anders zoeken!
    Iedereen die er werkt klaagt over hem,niemand die er iets van zegt,misschien nu mijn taak om toch ff uit te leggen dat het niet correct is hoe hij reageert?

Nja,ik ga zo weer ff naar de Gamma met mn moeder,kan het weer ff zakken!

Bedankt voor jullie snelle reacties!
    Ik wil ff zeggen dat ik erg blij ben met jullie! :D

Dikke kus!

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Wij zijn ook blij met je Daisy!

Gewoon rustig blijven en Lars heeft idd gelijk in! Zo zou ik ook gaan voelen netals jij, maar goed, het is goed dat je naar Gamma gaat met je lieve moeder!

15. Niet meer actief

daisy:
    wat een toestand, ik vind het maar een rare man hoor, ik zou zeker niet terugbellen, laat hem zelf maar bellen.want als ik het zo lees is er met die man niet fatsoenlijk te praten.
    Geen ontslag nemen hoor blijf gewoon in de ziektewet, ze kunnen je niks maken, je loopt toch onder controle van de gyn en als die zegt thuisblijven doe je dat en kan je niks gebeuren.
    Misschien kun je later nog aan hem uitleggen dat je het er niet mee eens bent hoe hij doet maar ik zou het zeker de eerste dagen even laten doen want nu ben je te boos.

weet iemand in hoeverre die streptococ bacterie eigenlijk kwaad kan tijdens zwangerschap, ik hoor en lees vanalles en maak me toch ongerust hoor.
    ik zou het liefst vandaag nog naar HA gaan maar kon niet meer. :(

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Streptococ?

Ik heb weinig antistoffen in me lichaam dus kan ik makkelijk rode hond krijgen of waterpokken, dus ik moet zelf ook oppassen en na bevalling ga ik prik halen voor zekerheid.

Vaag hoor, bij Myrna had ik niet :( !

17. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Sorry, ik ben al voor de tweede keer al mijn tekst kwijtgespeeld dus het zal nu iets beknopter zijn, wou ik eens tijd nemen om op iedereen te reageren. :evil:

Daisy, laat die man maar doen, als je je er toch te druk in maakt kan je misschien naar een naaste werknemer van hem bellen.

Irissa, proficiat met de zoon.

Wat betreft de namen, daar zijn wij uit, een jongens en een meisjesnaam aangezien ik het geslacht niet weer. Mijn man zou graag hebben dat ik volgende week aan de gyneacoloog vraag wat het is, maar ik heb zo iets van, laat het maar een verrassing blijven.

Kraamhulp is er niet echt in België, de "nieuwe papa" krijgt 10 dagen vaderschapsverlof dus kan hij de eerste 10 dagen helpen. Al denk ik dat mijn man geen 10 dagen zal thuis zijn omdat hij zelfstandige is. Je kan wel hulp vragen via het ziekenfonds tegen een hele kleine vergoeding.

Gisterenavond zijn we terug thuisgekomen en zijn we direct frietjes gaan halen ;)
    Voor de rest heb ik vannacht rotslecht geslapen, misschien last van de "jetlag" die er niet kan zijn hihi. Ik geraakte niet in slaap en had last van mijn rug, niet de onderrug maar hoger. De laatste tijd slaap ik slecht en word ik van het minste wakker, kennen jullie dit ook. Ik zou zo graag nog eens een keer goed kunnen doorslapen, al zou ik niet moeten zeuren want voor de rest heb ik niet zo veel last.

18. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    linka, dat was bij mij ook het geval: voor rode hond kwam ik dubieus uit de bloedtest. Dus toen gaf de vk ook aan dat ik dan nog moet prikken na de bevalling. Alleen ze zijn er inmiddels achtergekomen dat dat geen nut heeft en niet hoeft. Het heeft geen enkele zin. maar misschien is het bij jou wat anders. dat weet ik natuurlijk niet.

Daisy, wat een gedoe zeg met je werkgever. Kom voor jezelf op, maar blijf wel respectvol. Met respectloos reageren en gedragen krijg je alleen maar minder respect. Dus ga met hem om zoals je ook wilt dat ze met jou omgaan. misschien wel even heel moeilijk, maar reageer dan gewoon af op je man/vriend of hier op het forum! Succes!

Kraamhulp: ja natuurlijk wil ik dat. Mijn man neemt 2 dagen verlof op, dan is er natuurlijk de kraamzorg en daarna neemt hij de zomervakantie op.

Irissa; gefeliciteerd met je kindje! mooi joh!

Namen: daar zijn wij al heel lang over uit. Begin van de zwangerschap eigenlijk al. Dus dat is erg fijn. en nog steeds vind ik die namen geweldig, dus dat blijft wel!

het gaat hier redelijk. lig nog wel op bed. MOet vandaag weer ff rustig aan doen merk ik.
    Ik vraag denk ik of mijn ouders straks ff komen. of dat ik vraag of ze mij ff ophalen, dat ik daar ben.

19. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    @ daisy jeetje wat een rotzak lekker laten lullen zeg ik bah bah

ik neem ook kraamhulp en mijn man heeft de eerste vier weken vrij ivm bouwvak heerlijkn dus.

gr kim

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Vaak bij bouwvakkers hebben in zomervakantie vrij! Mijn vader ook, lekker he ;)

Deel Deze Pagina