Zo ben weer terug Ziet er weer gelikt uit,hahahaha @Natas,komt goed meis,thanks! @Austin,valt mee hoor,kapper zit hier om de hoek,en dan wil ik zo ff naar de Prenatal,ff kijken @Monique,ja klopt het was gister echt superlekker weer! Van mij mag de zomer ook komen,ben er klaar voor! @Petra,veel leesplezier! @Puck,knap van je hoor! Wat heb je er allemaal op zitten? Ik ga mn moeder maar ns bellen of ze mee wil nar Prenatal,zal wel loeidruk zijn maar ach,moet nog zoveel hebben! Dames,maak er een leuke middag van! Doeiii xxxDais..
Bedankt. We gaan naar Groenlo (Marveld Recreatie). We wilden ook wel héél graag een weekje naar de zon, maar dat durf ik eigenlijk niet aan. Vandaar dat we iets in Nederland hebben opgezocht. Volgend jaar beter!
hey meiden ik ben even bij mijn mama want mijn intrenet doet het niet en de stucadoor is bezig. dus een grot zooitje is het thuis. vanmiddag naar prenetal. @austin rustig aan he meissie ik weet hoe je je voelt ik verveel me af en toe ook dood als ik weer 'rustig aan moet doen" . hihihihih maar meissie we doen het voor een goed doel he dus nog even volhouden. @ miranda en daisy tuurlijk is jullie meissie ook nog steeds jullie 1e of 3e kindje en dat zal ze altijd blijven. gr kim
Zo, terug van de gyn. Ik ben ruim 24 weken zwanger maar ik zit qua buikmaat op ....... 28 weken.... (andere dokter vond me bij 19 wk ook al groot, en mn moeder riep ook al bij 14 wk dat 14 wk echt niet kon...) Of ik ECHT niet langer zwanger kan wezen: nou nee, zakenreis, ongesteld etc... Of is het een tweeling? (ze had mn dossier nog niet gelezen, was de 1e keer bij haar). WAT!? 28 weken... wie kan mij gerust stellen. Ben niet abnormaal aangekomen, maar mn buik is gewoon groot. Toen ik binnenkwam had ze meteen al het idee dat ik niet 24/25 kon zijn... Maar de beeb is gewoon op schema (gemiddeld), volgens de echo van 19 wk, qua botjes en zo... Is ze dan dik? (nu al vet aanleggen?) Of kan het echt het vruchtwater wezen (wat ik eerder noemde). (misschien, zei ze, maar houdt rekening met een grote baby) Heb nog gevraagd of een grote buik kan betekenen dat je eerder bevalt, maar das niet zo zei ze. Sommigen zitten gewoon de 40 wk uit, ook met een dikke buik en/of grote baby. Word er gewoon een beetje bang van, toen ze over "groot kind" begon, en "in de gaten houden" en zorgen dat je niet hoeft te bevallen van een >4kg kind, das nogal heavy voor een 1e keer moeder. Heeft er iemand een geruststellend woord? Nou ja, ben verder niet echt ongerust hoor, maar is even verwerken, die bijna 4 weken extra in mn buik, terwijl het eigenlijk niet kan.... Ze houdt ook gewoon begin aug aan als bevaldatum... Poeh, bevallen... moet er nu even niet aan denken... Verder was ik gezond hoor, bloeddruk en zo, prima, houd geen vocht vast. Maar ja, daarom dus wel veel last, snachts en zo... Hijg puf kreun steun. Yaiks.... poeh... zucht....
@ Debbie: Jee dat is schrikken zeg. Hebben ze nu niet een extra echo kunnen maken om de groei te controleren? 19 weken is natuurlijk al weer even geleden. Misschien ligt de baby nu wel flink voor met groei, en dat is wel prettig om te weten natuurlijk. Kom maar even rusig bij van dit nieuws. Verder wet ik niet hoe ik je kan gerust stellen, heb zelf géén ervaring met "grote baby's". Die van ons waren juist altijd te klein!
@ Daisy: Ik heb op de luiertaart een t-shirt, broekje, sokjes, slabbetjes en spuugdoekjes gemaakt. Verder leuk versierd met mooi lint etc. Vond het echt leuk om te doen! @ Miranda: Lekker genieten hoor! @ Debbie: ik krijg ook al een grote buik en mensen gaan nu al vragen hoe lang ik nog moet, als ik dan zeg augustus is het van " Zo, dan heb je al een aardige buik!" Vorige week bij de gyn. bleek dat ons mannetje groot is maar nog wel in de normale groeicurve past, hij is dus niet te groot. Wel heb ik best veel vruchtwater, daardoor ben ik ook wat boller. Liefs, Puck
Ha ha, ik kom er net achter dat ik mijn vakantie moet melden bij de uitkeringsinstantie (ivm ziektewet). Net eerst maar eens een tel.nr opgezocht en gelijk gebeld. Nou ik mocht gelukkig wel gaan! Het kan dus ook zijn dat ze je géén toestemming geven om te gaan. Voel me net een klein kind, ........ om toestemming vragen! Maar ik kan nu dus met een gerust hart op vakantie. Joepie!
Dank je wel voor de tip van de Antagel! heb jij ook zo een leuk clubje meiden bij de yoga? en Is iedereen ongeveer rond dezelfde tijd uitgerekend? Ik moet wel wennen om me helemaal te ontspannen op zo een matje op de vloer, deed jij al eerder aan yoga? Bluf blijft gewoon in zijn oude vertrouwde stal (en wei) staan dus dat is wel super voor hem (is op mijn werk). Ik moest wel onwijs aan het idee wennen dat ik hem blijf zien maar niet meer de "baas" ben, maar nu sta ik er helemaal achter en ben ik hartstikke blij.
hey lieve meiden! Ook hier weer de zon die lekker schijnt! Voor de meiden met regen of zonloos weer, ik straal wat zon naar jullie toe! of t lukt weet ik niet hoor, maar doe mn best! Hier vandaag echt een rommeldagje! Nieuwe kleding uitwassen, afstoffen, stofzuigen, bleh! En dat terwijl de zon zo lekker schijnt! Net een megawesp uit mn keuken gejaagd! Whaaaah t was echt een hele grote! En ik vind ze al zo eng, brrrr.... Austin meis, vind t zo vervelend voor je! Als je nou wat dichterbij woonde zou ik mn dvd's ff langsbrengen! Desperate housewives, friends, sex and the city! heb daar zelf heel veel aan gehad toen ik t kalmer aan moest doen.... Er zijn trouwens van die tafeltjes te koop die je over je bed kunt schuiven en zo kunt kantelen dat je er liggend aan kunt werken...Misschien idee voor jou? Volgens mij verkoopt de blokker ze....zijn ook helemaal niet zo heel erg duur.... Daisy: meis, doe jij te ook kalm aan! Wat goed van je dat je gelijk je baas op hebt gebeld, viel denk ik niet mee....Nou ook niet te gek gaan doen in je nieuwe huissie hè! Kweet dat t niet meevalt, want je wilt zo graag, maar niet eigenwijs zijn hè! @Miranda: lekker hoor, een weekje weg! Ga er lekker van genieten, dat hebben jullie wel verdiend! @Debbie: Dat is idd schrikken! gaan ze nu een echo maken om te kijken of het echt een groot kind is? Ik heb ook een enorme buik, maar bij de 20-weken-echo was mn kindje niet extreem groot.... Meiden: veel plezier bij de Prenatal! Kweet ff niet meer wat te schrijven en mn pauze (die ik mezelf had gegeven) is ook al lang om! Misschien nog tot vanavond en anders tot morgen! Liefs
@ esprit daar zal ik mijn mannetje weleens voor wegsturen dan! blokker zei je he? mijn collega's stonden net aan de deur kreeg een beetje het gevoel dat ik gecontroleerd werd.... xxx
@miranda/ @puck/ @esprit Nou, nee, geen echo gepland. Denk dat ze het gewoon aan wil zien; alles is ok, echo was ook ok (die van 5 wk terug), dus waarom? Over 4 wk sta ik weer bij d'r. Ze doen hier altijd wel een echo bij ong 36 wk, om te kijken of de baby er zin in heeft (positie, navelstreng om nek of niet) en dan zou ook blijken of de baby "te groot" is voor een normale bevalling, zei ze. Bij beide echos (11 en 19 wk) was beeb prima op schema, maar was ik wel dik. Ze vond een eerdere echo nog niet nodig. Nou jaaaaaa, we zien het wel. Ze zal het wel weten toch, de gyn? Van het gemiddelde afwijken is altijd vervelend want dan denk je meteen dat er iets mis is vind ik altijd. Ik ging me wegen, en ze kon niet geloven dat ik zoveel woog: hoe kun jij nou zo zwaar zijn zei ze? Zit dat in je genen of zo? Ik ben zwaar idd voor hoe ik eruit zie, niemand gelooft het als ik zeg hoeveel ik weeg... Weer zoiets.... Maw, ik ben een raar geval met een veel te dikke buik Maar mn bloeddruk was wel normaal.... das dan toch iets!
@Debbie - ik hoor hier vaak dat de VK het mis heeft! bij 'n vriendin van mij zou het ook een grote worden en dat kindje woog iets meer dan 6 pond. Dus zou me er op dit moment nog niet teveel van aantrekken als er geen medische oorzaak bijv. suikerziekte voor is. @austin - vervelend dat je gecontroleerd wordt. @Daisy - ben benieuwd hoe het bij prenatal is, ik ga zometeen
ben vandaag naar vk geweest, alles was goed, moet het alleen wat rustiger aan doen i.v.m. harde buiken. De baarmoeder heeft een hoogte bereikt wat past bij 26 wkn zwangerschap, dus groeit wel hard volgens de vk.hoe zou dat komen? in het begin vd zwangerschap ben ik met de termijnecho 1 week teruggezet, zou ik dan nu toch 1 week verder kunnen zijn,gezien de grootte vd baarmoederm ,ik snap daar niet veel van hoor. ben in 4 wkn tijd 2 kilo aangekomen dus is wel netjes, toch? als je ziet wat ik weg eet, niet normaal, kan een hele dag door blijven eten heb constant trek. tot nu toe ben ik in totaal 5 kilo aangekomen.
Thanks Bemy... ja, is ook wel zo, gewoon maar laten gaan zo. Tenslotte heeft ze ook geen alarm geslagen. Heb mn vraag nog even bij de vk's hier voorgelegd... Maar goed, neemt niet weg dat het wel al de hele middag door mn kop gaat, moet het even verwerken. Ben wel trots op mn mooie buik hoor! Dan maar een beetje ongemakkelijk. En zolang de kleine het lekker naar dr zin heeft... Excuses dames voor dit ego-geleuter... moest het even kwijt. Ga nou mn man weer lastig vallen!
hihi, rebecca... hier nog een met een "te" grote buik. Bij mij was de schatting 28 weken... lig dus 3.5 wk voor.... Snap er ook niks meer van... Ik KAN gewoon niet langer zwanger zijn dan mn banner. Of ik ik heb aan zelfbevruchting gedaan of zo... hahaha Wat ik al zei: je wijkt af van het gemiddelde en dat krijg je te horen ook! En jij zit er mee.... Er is geen alarm geslagen hoor, niet bij mij en niet bij jou, dus zal allemaal wel loslopen, toch?
hey debbie, ja ik vroeg me ook al af hoe het kon dat de baarmoeder zo hoog stond en ze heeft het zelfs nog met grote letters op mijn zwangerschapkaart gezet met een uitroepteken en erbij gezet baarmoeder 26 wkn?, maar verder heeft ze ook geen alarm geslagen, wel zei ze toen ik op de onderzoekstafel ging liggen, hé wat is die buik hard gegroeid, je baarmoeder zit al zo hoog en ze ging zelfs nog even extra op mijn kaart kijken hoever ik nou eigenlijk was. het enige wat ik kan bedenken is dat mij bij de zwangerschap 1 week verder is omdat ik in het begin een week teruggezet ben bij de 12 wkn echo, anders zou ik het ook niet weten. het zal inderdaad allemaal wel loplopen, want als ze er verder niks over zeggen, of je eerder terug laten komen voor extra onderzoek of echo dan is alles in orde hoor,ze zei tegen mij alles is prima, dus daar ga ik dan ook wel vanuit maar dat zal bij jou hetzelfde zijn hoor, er zal ook niks aan de hand zijn anders had ze wel wat gezegd, echt waar,maar ik snap wel dat je erover zit te denken, maar niet teveel piekeren hoor.! ik moet wel volgende keer urine meenemen voor eiwit en suiker controle, moet jij dat ook al, want ik dacht dat het pas biji 30 wkn moest?
Ik heb al een paar keer Antagel gebruikt en het werkt voor mij echt heel fijn! Wij hebben een beetje een wisselend clubje bij yoga. Ik was telkens degene die als laatste moet bevallen. Gisteren was er een nieuw meisje die later is uitgerekend . Ik vind het wel heel gezellig. Ik heb op de sportschool wel eens een yogales gedaan, dus ken het al wel een beetje. Ja en dat ontspannen op een matje, ik moet uitkijken dat ik niet in slaap val! Dat is wel een hele fijne oplossing zo met Bluf. Kan me voorstellen dat het raar is dat jij zijn baasje niet meer bent en er niets meer over te zeggen hebt, maar zo heb je hem nog wel lekker in de buurt en weet je hoe het met hem gaat. Wij gaan zo naar de verjaardag van mijn zwager, we eten daar ook, dus iedereen een fijne avond!