Goede middag dames. Hier is het héérlijk rustig, de meiden zijn vanmorgen door opa en oma opgehaald. Ze blijven daar tot morgen logeren. Even lekker tijd voor mijzelf! Ben nog steeds helemaal happy van onze echo van gisteren. Onze meiden hebben van de echoscopist beide een echo foto van hun zusje meegekregen, leuk hè! @ Elle: gefeliciteerd met de adoptie, super dat het geregeld is! @ Daisy: ik herken die klachten niet. Ik heb ook nog nooit eerder haartjes op de echo gezien, maar nou hadden de andere dames ook niet zo'n dikke bos. Dus wie weet zijn we direct haarbandjes en knipjes nodig. @ Esprit: wat geweldig dat jullie zo'n mooie echo gehad hebben. Onze kindjes zijn bijna even zwaar! Mooie foto's hoor. @ Mik: hoe gaat het met je zere voet? @ Rebbel: fijn om iets van je te horen meid. Mooi dat je weer naar huis mag, wel rustig aan blijven doen hoor! @ Binna: het begint op te schieten met de dagen tot jullie trouwdag. Kan je nog wel wachten? @ Bemy: fijn dat je je niet meer ziek voelt. Leuk hè om te zien dat je buik beweegt. Hier soms ook hele binnenwaardse verschuivingen. :-s @ Austin: ik heb ook wel vaak dat mijn benen beginnen te tintelen, vooral als ik een tijdje moet staan. Volgens de gyn komt dat omdat je dikke buik de zenuw naar je benen een beetje dicht drukt. Is niks ernstigs werd mij verteld. Ik heb vanmorgen van mijn moeder een bos bloemen gekregen omdat het zo goed gaat met de zwangerschap. Er zat ook nog een knuffeltje voor ons meisie bij in. LIEF HÈ! Volgens mij heb ik de meeste dames nu wel gehad. Ik heb mijn best in ieder geval gedaan. Zo, nu ga ik even proberen om in het zonnetje te zitten. Tot later dames.
@ miranda dat is lief van je moeder! geniet maar lekker van de rust en het mooie weer! enne gelukkig is dat niets ernstigs hihi je krijgt er gelijk van die rare ideeen bij hahaha! xxx
Ik lees van allemaal dames hier dat die buik zo tekeer gaat, maar dat heb ik helemaal niet... Ik hoorde deze week van de vk dat mijn kindje nog met haar hoofdje naar boven ligt. Zou dat verklaren waarom m'n buik niet zo beweegt? En hoe lang heeft ze nog om te draaien? Zijn er meer meiden waarbij de baby nog in stuit ligt?
hey meiden nou mijn voet doet goed zeer zeg. heb gelukkig nog birkenstocks liggen die redelijk zitten. maar vooral die voet waar gisteren die radiator op gevallen is is superdik! nou ja, nog 4 en een half uur werken en dan weekend! joepie
ja die van mij is ook zo koppig! hihihih woordspeling. maar ik zie mij buik wel heen en weer gaan. ik denk dat het er eerder aan ligt waar je placenta zit. de mijne zit tegen mijn rug aan! dus ik voel de kleine en zie het heel erg goed
hier ligt de baby ook met het koppie naar boven, af en toe heb ik het gevoel of ze met haar benen zo aan de onderkant naar buiten komt. voelt niet fijn dat gestamp in je blaas. ze kunnen volgens mij nog draaien tot week 34 ofzo oei daisy, handtintelingen, dat is vaak het vocht, ze noemen dat carpaal tunnelsyndroom. hierbij gaan je vingers tintelen en zeer doen, en je word er snachts vaak zelfs wakker van ik kreeg bij mijn zoontje de tip om braces te dragen, of gewoon, skeeler polsbeschermers. het helpt wel iets. maar om nou te zeggen dat je er mooi bijligt in bed mik hoop dat je goed gauw beter voelt rustig aan doen lekker miranda een rustig dagje voor jezelf, geniet ervan en wat lief dat ze beiden een foto voor hunzelf hebben gekregen hhahahaha austin, save the whale elle van harte! ik baal hier een beetje, ik moet zondag werken helaas, en sta in een ander filiaal als normaal. helaas is daar geen airco, maar het word daar dus loeiwarm. de hitte kan er niet weg, en het loopt er makkelijk op tot ruim boven de 30 graden, ik zie er behoorlijk tegen op, ook al is het maar 4 uurtjes
Hi meiden, Hier al vanaf 7 uur in de weer. Boodschappen en was ( met schattige babykleertjes ook en de badkamer wordt vandaag weer gevoegd, douche aangesloten en het gat in de muur van de babykamer wordt ook gedicht. Dus druk druk.... Ellen wat fijn dat de adoptie geregeld is! Miranda wat leuk haartjes! Ik vind baby's altijd zo schattig als ze bij geboorte al haar hebben. Bemy wat leuk he wanneer je je buik ziet bewegen. Ik had het een paar dagen geleden ook voor het eerst, maar helaas daarna niet meer. Alieke Altijd weer een gedoe he dat wassen na de vakantie. En met dit weer continue staan, kan me voorstellen dat je er weer in moet komen... Ik ben ondertussen wel erg nieuwsgierig geworden naar het kraampakket. Ik heb al wel gehoord dat er niet al te charmante dingen inzitten, maar wat is voor mij de vraag. Is de eerste keer. Ik ga weer verder lezen om te reageren.
Ooh wat fijn om te horen dat Rebbel naar huis mag en dat haar beebje nog steeds lekker blijft zitten! Esprit wat een mooi gevoel is het he als je je babytje zo op het schermpje ziet. Nog even en dan weten jullie wat het wordt. Knap hoor dat jullie het vol kunnen houden.
Nou, ik zie af en toe eens even wat naar boven komen, maar de meeste schoppen zitten zo laag dat ik het niet kan zien. Vind het wel jammer, maar in ieder geval voel ik wel de hele dag door beweging. En bij de 20-wekenecho zat mijn placenta aan de voorkant, ik weet niet hoe dat nu is.
Oef, ja, ik voel dat ook vaak, dat getrap zo laag, dat je denkt: komt dat voetje er al uit ofzo? Ik hoop dat ze snel draait! Je moet maar uitkijken zondag hoor, straks wordt je helemaal eng van benauwdheid. Als het niet gaat, gewoon even uitblazen!
ik ga zeker uitkijken zondag, gelukkig sta ik niet alleen. maar als het niet gaat dan stop ik ermee. want volgens mij mag je niet eens in extreme hitte werken, je werkgever hoort volgens mij voor verkoeling te zorgen. en dan heb ik ook nog verschrikkelijke spataders waar ik goed last van heb. ik heb heel charmante steunkousen maar die zijn zo warm en dan zetten je benen op.... pffff fijn hahahaha ja dat heb ik ook dat ik echt iets voel steken daar onder in, dan denk ik ook van hoho dame, niet te ver uitstrekken
Ik ben nu wel bijgelezen, maar merk dat er niet zoveel wordt opgeslagen. Cynthia als je placenta aan de voorkant lag met 20 weken, dan ligt tie daar nu volgens mij nog steeds. het is niet zo dat de placenta losligt of van plaats verandert. Sorry als ik op mensen vergeet te reageren Ik ga weer aan de scriptie. Ben al een heel eind, maar moet ook nog wel veel. groetjes Muis
je placenta kan door het groeien wel ineens helemaal bovenin gaan liggen. ik had dat met een voor de uitgang liggende placenta bij mijn zoontje, die zat daar met 20 weken en met 28 weken zat die helemaal naar boven.
Volgens mij is het gewoonlijk zo dat je boven de 30 graden niet zomaar kan doorgaan met werken, volgens de ARBO. Als je zwanger bent, is dat helemaal anders neem ik aan. En vergeet niet dat je sowieso recht hebt op 1 uur extra pauze he?
Oh, ik dacht dat die ook nog kon draaien. Nou, dan verklaart dat waarom ik niet zo hard voel trappen, daar zal die placenta wel voor liggen. Jammer......
Maar in principe maakt het voor de bevalling niet uit of ie voor of boven ligt he? Het is alleen vervelend als ie voor de baby's uitgang in de weg ligt toch?
@Austin - waarschijnlijk komt ze begin volgende week de muurschildering er op zetten . Heb jij inmiddels de babyzaak al te pakken gehad? Oja en wist je dat kristel a.s. zondag bij life en cooking komt? i.v.m. met de 5 generatie's en moederdag natuurlijk. @ChyntiaB - jahoor, ik voelde ons meisje ook heel weinig/zachtjes. En dat komt idd. omdat ze in een stuit ligt! klopt ook wel als je er goed over nadenkt. als de het kindje gewoon met haar hoofdje naar beneden ligt heeft ze boven in de buik alle ruimte om alle kanten op te schoppen. Andersom is dat natuurlijk veel moeilijker. @mik - het zit niet mee, met je voeten misschien dat het weekend een beetje helpt ? ik ga ook maar even pauze houden! pff. . . even lekker naar buiten. Mijn vader is jarig en die zit buiten (bij de zaak) met het personeel gebak te eten. Ik ga er ook eentje pikken. O
@cynthia bij mij ligt de kleine ook nog in een stuit hoor. Heb het idee dat ze soms even andersom ligt, dan wurmt het wat vanbinnen en krijg ik ineens schopjes bovenin. Maar 95% van de tijd voel ik de schopjes rechtsonderin, en soms helemaal onderin (das echt niet lekker). Misschien ligt jouw beebje gewoon met de rug naar je buik toe, en krijg je wel schopjes, maar aan de binnenkant. Of je beebje is gewoon wat rustiger dan al die drukteschoppers waar je van hoort. Voor zover ik weet gaan babies vanaf wk 32 ongeveer "definitief" omdraaien, hoewel ze dan nog steeds wekenlang genoeg ruimte hebben om weer even met het koppie boven te liggen. Maak je geen zorgen, pas in de laatste weken kun je iets zinnigs zeggen over hoe de baby ligt. Placenta voor de uitgang lijkt me niet heel handig als beeb eruit wil, hihi. voor of boven maakt niet uit volgens mij?
Trouwens, ik word sinds een paar dagen weer misselijk wakker. Heb wel trek (tuurlijk, continu trek de laatste weken, echt erg gewoon), maar moet ff slikken hoor... poeh.... En niet te snel opstaan. En NIET op bed gaan springen!