Nou, achteraf gezien was dat zwembad dus niet iets om jaloers te zijn. (Vandaag dan). Het was echt ijs en ijskoud. Ik ben er eerst maar tot aan m'n middel in geweest. Later toch nog helemaal, maar dat heb ik maar een paar seconden volgehouden. Brrrrrrr. Ik heb wel lekker in de zon gelegen. Maar nu lees ik hier dat het niet zo goed is om met je blote buik in de zon te liggen. Ik heb er eerlijk gezegd niet bij stilgestaan. Is het te heet voor het kindje, of is er alleen meer kans op verbranden? Trouwens . . . ik kan me ook herinneren ergens iets gelezen te hebben over zwemmen of in bad gaan, dat dat op den duur niet meer "mag". Weet iemand daar iets van?
Even geen bijleesactie van mijn kant dus ook geen reactie. Ben net terug van 2 dagen ziekenhuis ivm vroegtijdige weeen. Gelukkig nog geen ontsluiting en naar 2 dagen platte bedrust mocht ik vanavond weer naar huis! Moet wel heel erg rustig aan doen. Moeilijk met een kleine in huis en een hoofd dat vanalles wil!
Oei meis, jij ook al! Schrikken zeg! Gelukkig geen ontsluiting! Heb je genoeg hulp, met de kleine die ook bij je rondhobbelt? Ik hoop dat je je rust kunt pakken! Liefs
@Diana: zwembad maar vooral bubbelbad e.d. mag niet meer als je ontsluiting hebt. Vooral in bubbelbaden zitten veel bacterien die dan naar binnen kunnen. Voorlopig kun je dus nog heerlijk genieten van het koude water!
@Esprit: hulp is nog even afwachten. Morgen gaat mn vriend de elfstedentocht fietsen. Mn ouders komen langs dus heb in ieder geval deel van de dag hulp. Denk dat ik mn moeder vraag om op de dagen dat mn vriend werkt, hier te komen helpen. Wil ze vast doen.
Nou hier is ff de boeken ingedoken met geboortekaartjes! Tjee, zie echt door de bomen (tranen) het bos (de kaartjes) niet meer....Ik vind heel veel leuk, maar dan net in andere combinaties...Ik kan gewoon geen keuze maken.... Lekker hoor die hormonen, hihi.... En dan hebben we nog niet eens naar gedichtjes gekeken...dat gaat nog leuk worden.... Word soms zo gek van mezelf!
@ pendrag oei meid! dat is heftig! gelukkig had je geen ontsluiting! doe je rustig aan en goed dat je je moeder vraagt om te komen helpen! veel sterkte! @ esprit wij hebben nog niet eens gekeken naar kaartjes laat staan gedichtjes...krijg steeds meer het idee dat wij een beetje achterlopen met vanalles op de rest hier...of jullie zijn allemaal zo snel? xxx
hey meiden. wat een lekker dagje. alleen jamer dat het dan moederdag is en je over al heen moet.van de ene naar de ander en dan gaan we ook altijd even naar steve zo oma die hier 73 km vandaan woont. maar ja goede doel @diana ik hoop dat je een heerlijke dag hebt gehad. zit ik dan in me opblaas badje. is het water bij jullie wel verwarmt.? @Philly wat fijn dat je zo'n goede moederdag hebt gehad. @mik gefeliciteerd wat is dat altijd lekker he op de camping. heb je nog lekker in de tuin gezeten en gebbq ? @Passiepaard blij dat je even goed tussen het klusen door wat laat horen. en vervelend he die dikke pootjes @rebbel dat is zekker wel heel raar en moeilijk. maar we gaan er van uit dat de kleine nog even blijft zitten. @austin hoop dat je lekker gepoetst heeft.. ik vindt het altijd wel heel erg lekker als ik klaar ben. en hoop dat je je ook goed voelt. @puck en lekker gw bbq @mik nou ik lig gewoon lekker in de zon. goed in smeren. en niet tussen 12 en 3 en dan moet het gewoon kunnen hoor. @muis hoop dat je veder bent gekomen met je scriptie @aykietje en lekker gegeten @noura leuke he de wieg. hoor er neit veel meiden over. @Pendrag jeetje meis dat is even schrike doe je voorzichtig @Esprit hoop dat je door de boom heen nog wel een mooi kaartje vindt sraks @liefe meiden heb even op inet gekeken over het in de zon mogen en het mag gewoon lees maar Misschien heb je al een vakantie geboekt of blijf je lekker in eigen land. Wat je ook doet, tijdens je zwangerschap vraag je je toch af of dat zonnen nu wel zo goed is voor je baby en je huid. Kan je ongeboren kindje last hebben van de straling? Eigenlijk hoef je je tijdens je zwangerschap niet meer zorgen te maken dan normaal. UV-stralen dringen niet zo diep in je huid door dat je ongeboren baby er last van zal hebben, wel is het zo dat je lichaam onder invloed van hormonen een aantal veranderingen heeft ondergaan. Zo ook bij je huid, deze is nu erg vatbaar voor het zogeheten zwangerschapsmasker. Dit is een bruine verkleuring van de huid die bij ieder zonnebad sneller verkleurt dan de rest van je lichaam. Smeer je goed in als je in de zon ligt, bij voorkeur met een hoge beschermingsfactor. Ben je al iets verder in je zwangerschap dan is er nog iets waar je rekening mee moet houden, n.l. striae. Dit zijn kleine scheurtjes in het bindweefsel, die ontstaan door het oprekken van de huid. Hier is je huid aanzienlijk dunner dus ook gevoeliger voor verbranding en uitdroging. je moet dus goed smeren en op letten dat je geen zwangerschaps masker krijgt. sorry voor het lange verhaal. ik gaat stoppen gaat nog even tv kijken en dan naar bed. liefsss
Ik ook hoor, maar hier gaat toch langzaam volgens mijn gevoel, hihi! Ach, het komt wel goed hoor En Miranda, graag gedaan, ja ik leef toch heel erg met jullie mee en ben ook gevoelig hoor Verder naar Haarlemmeersebos geweest, even aan het meertje na bezoek bij mijn moeder. Het was lekker hoor en me zusje kwam weer langs.... En vandaag weer vet gegeten, haha, morgen dan maar aardappelen, groenten en vlees als me gaat lukken met warmte ! Slaap lekker allemaal! Sorry voor egoberichten. Oja Joy, welkom thuis en vervelend en ik hoop dat je rustig kan blijven!
Oh wat vervelend, gelukkig dat het al weer beter met je gaat. Koest houden nu hè denk ik, pootjes omhoog onder de parasol hangen voorlopig. Weet niet of je werkt? ook even aandenken. beterschap Gr J
Nou lekker pootje baden had ik wel lekker gevonden in dat zwembadje van je ouders hoor. enneh buik goed insmeren en niet tussen 12 en 3 uur wanneer de zon het hoogst staat met je buik erin mag wel voor even. Wie heeft de babykamer ook niet af en lukt het ook niet helemaal? Ik zit tegen een paar spulletjes/combinaties aan te hikken waardoor het nog een rommeltje lijkt. Sommige dingen die niet zo leuk bij elkaar staan enz enz heb er al nachtmerries van haha wilde eigenlijk lime of turkoise en uiteindelijk heb ik zoveel spullen van nijntje dat die kleuren al sowiezo afvallen, dus alles moet neutraler. Las dat mensen overal naar toe moesten met dit weer voor moederdag, heb medelijden met jullie. ben blij dat bij ons in de famillie het niet verplicht is, af en toe in het hele jaar door een kado of uitje doet wonderen ; ) Geniet morgen van nog zo'n zonnige dag. Van mij mag de temperatuur een graad of 4 zakken hoor pfff Oja nog 3 dagen en dan weten we hoop ik wat het word. Gr J
@Rebbel - fijn dat je weer thuis bent. En ook dat ze je zo goed onder controle houden. Het geeft natuurlijk ook niet dat jullie beepje 'n ''paar'' weekje's eerder komt, zolang het niet veel te vroeg komt is het goed. En toevallig had een vriendin van mij ook zo sterk het gevoel dat ze eerder zou bevallen en idd. ze is eerder bevallen van een mooie gezonde jongen. @Schatje - fijn dat jullie knulletje zich toch nog heel even heeft laten zien. @Buddy Petrabr - Gefeliciteerd met je 29 weken. Lijkt me idd. Fantastisch om volgend jaar met moederdag in de watten gelegd te worden. Ik kan niet wachten. @Diana - je schrijft meestal dat je het zonde van je tijd vind om op iedereen te reageren of achter de computer te zitten, dus vandaar dat ik ook dacht dat je je tijd anders aan het besteden was met dit mooie weer. @Austin - dan duurt het nu in ieder geval niet lang meer voordat de babykamer afgemaakt gaat worden @Mik - ik heb vandaag in bikini gelopen met daaroverheen een buikband. Het is geen schitterend plaatje maar ik durf ook niet goed met m'n buik vol in de zon. ik kan het trouwens ook maar heel eventje's uithouden in de zon, dan krijg ik hoofdpijn. @Muis - succes met je scriptie, jammer dat je met dit mooie weer nog zoveel werk hebt @Pendrag - jeetje meis, dat was even schrikken. Gelukkig zit alles nog potdicht. En als je moeder je straks een beetje helpt komt het vast wel goed @Esprit - hier nog zo'n muts! ik heb al 'n hele week voorbeeldboeken met kaarten in huis staan, maar ik weet het gewoon niet! Er was wel 1 versje wat mij aansprak nl.: naar 9 maanden binnenpret, ben ik er eindelijk uitgezet!
@bemy: Je hebt helemaal gelijk. Met dit weer vind ik dat inderdaad zonde. @JennyS: Wij hebben de babykamer ook nog niet af. We hebben wel alle spullen al, maar het kamertje moet eerst opnieuw gestuct worden. En dat doen we niet zelf, maar laten we doen. En daar wachten we dus nog op. Maar ik denk, als dat gedaan is, dat het ook zo af is. Wij doen het helemaal in winnie the pooh stijl, en limegroen. En wat die temperatuur betreft, vor mij mag het zo blijven hoor! @binnabinna: Helaas is het zwembad niet verwamd. En de zon is niet zo snel met het verwarmen van 65000 liter water. Ik denk dat jouw badje beter van temperatuur was. @austin: Hier ook nog iemand die niks aan de kaartjes/gedichtjes heeft gedaan. @pendrag: jij ook al in het ziekenhuis? Moet niet gekker worden. Hopelijk gaat het nu weer beter met je. Ik begin hier wel een beetje schrik te krijgen hoor. Maaruh . . . hoe voelt een wee eigenlijk? Ik weet niet of ik het misschien al heb verteld, maar ik zou vandaag eigenlijk een ritje maken met de motor. Met pinksteren is het hier ieder jaar "bambitreffen". Een motortreffen, waarbij gehandicapten mee mogen rijden met zijspanrijders. Ik had er veel zin in, maar de fysiotherapeute had afgeraden om mee te rijden. Zo'n ritje is namelijk best wel zwaar voor het bekken en de rug. (Mijn man heeft wel meegereden en klaagde toen hij thuis kwam ook al van z'n kont en z'n rug). Maar zo lekker genieten van de zon bij m'n ouders is gelukkig wel een goed alternatief. Ik voel trouwens wel dat m'n enkels wat dikker zijn geworden vandaag. Heb ze toch wel de hele tijd omhoog gehad liggen. Vreemd.
heey meiden heb vandaag toch nog een moederdag cadeautje gekregen! en nog wel van mijn eigen mama ze gaf me een geurtje omdat ik toch al een beetje mama ben zei ze haha echt heel lief! Groetjes
heey meiden even snel een berichtje van deze kant op de vroege ochtend ik lijk wel gek geworden haha Slaap ontzettend slecht heb sinds gister dat ik vocht vast hou in me voeten en heb snachts in ene keer hele erge kramp in mijn kuiten ik kan het dan wel uitschreeuwen.. en kan er zelf niet meer zo makkelijk bij dus moet mijn mannetje dan wakker maken Voor de rest zat ik eergister in de auto en voelde me in ene keer niet goed werken en heel erg pijn aan mijn buik en ontzettende steken moest ze echt wegpuffen.. dus was ontzettend bang dat het al begon want ik weet helemaal niet wat ik moet voelen en wat weeën zijn zeg maar.. dus schrok er wel van.. maar daarna trok het weer weg en is niet meer terug gekomen gelukkig Zo nou weer even geklaagd ben ik het ook weer even kwijt haha.. Voor de rest gaat het perfect! Nou meiden doe lekker rustig aan vandaag! Groetjes
HEYYYYY Meiden, @Pengedrag,oei meisiie,das ff schrikken zeg! Gelukkig nog geen ontsluiting,doe het rustig aan hoor! @Rebbel,wat fijn dat je weer thuis bent zeg,ook jij rustig aan doen,we moeten nog ff dames! @Joy,gelukkig voel jij je ook weer wat beter,lijkt me ook allemaal niet meevallen.. @Esprit,ja meis het is ook zo ontzettend moeilijk die kaartjes,ik heb er wel ff snel overheen gekeken maar nog niet echt mee bezig. Komt wel goed hoor,enne zelf iets ontwerpen? @Austin,wat een fijn gevoel of niet om weer ns zo fit te zijn? Maar dan nog,relaxed heh! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook veel fitter ben asl eerst,zou het door de zon komen? @Linka,klinkt goed hoor,ja wat anders met zo'n weertje heh? We hebben echt wel mazzel idd! Dit is at ik heb onthouden,sorry als ik iemand vergeet en dat zal best wel weer! Ik ga ook niet met mn blote buik in de zon,heb toch het idee dat het te warm zal zijn voor de beebjes.. Ik heb wel enorme zwangerschapsmasker,wordt steeds erger,nu maar hopen dat het weer weg gaat trekken na de bevalling! De lekkage is weer verholpen,mn vriend had de badkraan er fout opgezet,oeps... De vloer is nog niet af,om gek van te worden,wat een volk zeg,lang verhaal maar iig het loopt niet echt soepel tussen mij en de verkoper,en dat terwijl we er zoveel geld naartoe brengen... Verder zijn mn voeten idd ook olifantenpootjes en mn hand wordt ook steeds erger,heb er vannacht heel slecht door geslapen,bewegen en draaien met hand werkt niet meer echt,heel vervelend.. Dan hebben we nog mn bekken,ik 'zak' er steeds doorheen zeg maar,alleen maar rechts,maar verder voel ik me toppie! Je went eraan heh Vandaag naar de Prenatal,mn tante gaat ook mee(34 jaar en net zwanger van hun eerste kindje)en aanhang ook,wordt gezelli! Hebben jullie en leuke moederdag gehad? Ik heb een schommelstoel gekregen van mn schattie,lief heh,over 2 weken issie binnen! Meiden,ik wens jullie een hele fijne dag en geniet weer lekker van het weertje! Tot snellie weer! xxxDais...
Dank voor jullie berichtjes meiden. @JennyS: werken zit er nu niet in. Met bedrust en er alleen uit voor wc en douche is werken geen optie. Enorm frustrerend maar goed.