Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Ik heb dus nog niets gehoord van MvM, en zaterdag ben ik 7 weken. Ook voor mij geen fotolijstje denk ik, haha. Lekker belangrijk.
    Volgens de bevestigingsmail krijg ik hem trouwens wel, die heb ik vorige week vrijdag al ontvangen..

2. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Hallo Dames,

ik ben met vlagen harstikke duizelig. Nu heb ik altijd al wel een lage bloeddruk maar wanneer ik echt heel moe wordt duikt tie volgens mij helemaal naar beneden. Dan wordt ik gewoon bang van de duizeligheid. Dat ik flauw ga vallen ofzo!

Iemand nog meer met deze klachten?

groetjes,
    p.s en ik kan ook de hele dag slapen als het zou kunnen.

3. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Ik ben ook vaak duizelig, ja. Maar met mijn bloeddruk is toch alles goed.
    Duizelig van de moeheid? Of door de hormonen? Ik weet het niet.
    Dat was eigenlijk het eerste wat me opviel, dat ik niet misselijk was maar wel duizelig.
    "vroeger" op school ben ik vaak flauwgevallen en was ik ook vaak duizelig, toen kwam ik zout te kort. Misschien nu weer? Of ijzer te kort, kan het ook aan liggen.

4. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Wat ik me trouwens af vraag:
    Alcohol is niet goed hè. Maar ik heb heel graag glühwein.
    Als ik de glühwein nu zo heet maak dat alle alcohol verdampt, zou ik hem dan wel mogen drinken?

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Of een te lage bloedsuikerspiegel. Dat kan gebeuren als je te lang niet eet, of nadat je juist veel zoetigheid hebt gegeten. Sinaasappelsap is daar een snelle oplossing voor (veel goede suikers), een bruine boterham of iets anders dat langzaam verteert een nog betere.

Haha Diana, we postten tegelijkertijd. Ik zou niet weten wanneer je het lang genoeg hebt verhit om alle alcohol te verdampen, jij wel?

6. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Oh en ik hou zo van brie. Dacht ik toch dat ik dat niet mocht hebben tijdens de zwangerschap!
    Nu schijnt (staat op zuivelonline.nl) dat president brie 60+ en president roombrie 60+ gewoon gegeten mogen worden. Hierin is geen rauwmelkse kaas gebruikt, maar gepasteriseerde melk.
    Er zijn nog meer kazen die wel mogen. Kijk maar op:
    http://www.zuivelonline.nl/?PageID=115

7. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Alcohol verdampt ergens in de 80 graden. Dus als ik het zou laten koken wordt het over de 100 graden. Dan zou de alcohol toch weg moeten zijn.

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Mij kan je zo overtuigen :D
    En goed nieuws dat die brie wel mag! Ik had vanavond zin in kip-kerrie salade, maar toen ik las dat daar eigeel in zat (rauw neem ik aan, net als in mayo) heb ik het maar weer teruggelegd. Lastig hoor.
    Ik had vanmiddag een lunch op m'n werk en er waren bijna alleen maar broodjes met brie en filet en vleeswaren waarvan ik niet zeker wist of ik ze mocht. Weet iemand van jullie hoe het zit met ham en bacon?

9. Eimat

Eimat Niet meer actief

Het is nu eigenlijk zo dat ik het gewoon niet kan laten, vind het rijden veel te leuk en ik heb nog nergens last van. Als ik nou er nog af zou stuiteren zou er bijna ook niet wat kunnen gebeuren omdat het toch nog diep verstopt zit (trouwens... zeg nooit nooit, alles kan). Maar zoals ik al zei, die jonge paarden stop ik straks maar es mee. Ik heb nu vrij veel last van de rug en ik vind dat als ik paardrij mn rug zo lekker kan ontspannen. Voel me na die tijd altijd veel beter. Maar als ik er last van krijg stop ik ook, zou wel moeten dan.

@chantico, sorry heb geen idee hoe dat zit met vleeswaren, weet alleen dat je moet uitkijken met veel van dat leverpastei spul enzo want dan kan je teveel Vitamine A? volgens mij binnenkrijgen en dat is niet zo goed. Maar ik denk dat je je ook niet teveel zorgen moet gaan maken. Straks vergeet je te genieten van je zwangerschap! En dat moet je ook niet hebben. Misschien moet je de mama's es vragen die al een kleine hebben, wat die toen gedaan hebben? Anders zou ik het ook niet weten.

10. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Chantico: maandag komt MvM ook bij mij. 's Morgens om half 10 al. Ga ik dus weer testen sinds de 2 testen, 2 weken geleden, spannend! Succes!

@ Eimat: is het je werk of heb je zelf paarden? Ik ben nieuwsgierig :oops: sorry. Mijn huisarts zei ook dat ik gewoon door kon rijden, hij weet natuurlijk niet dat mijn paard overleden is, maar dat als je goed kan rijden en je paard vertrouwt, dat het gewoon kan.

Ik ben "blij" te lezen dat andere meiden ook last hebben vast duizeligheid, ik ben gelukkig niet de enige, werd er weer lekker onzeker van :D

Ga zo nog weer even bloedsuiker laten prikken, kijken of het nu weer een stuk lager is dan gisteren.

Fijne dag!

Liefs, Puck

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    he meiden

hier is er heerlijk geslapen . verrukkelijk.........................................

over het eten wat ik heb gelezen mag je geen rauw vlees dus geen rosbief of carpaccio of biefstuk die niet goed is doorgebakken.
    verder geen orgaanvlees eten dus geen leverpastei,leverkaas etc.
    ik heb ook gelezen dat je niet teveel koffie,thee of cola moet drinken. maar anders moeten de mensen die twijfelen even aarover ze twijfelen googlen. dat doe ik ook als ik twijfel.

gisteren mijn kerstpakket opgehaald. het was een blender met sapjes en vruchtjes. wel leuk.

gr mik

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    dit vond ik op internet:

Eten tijdens zwangerschap
    Tijdens jouw zwangerschap kan je in principe alles eten wat je lekker vindt. Zorg er wel voor dat je voldoende evenwichtige voeding binnenkrijgt. Vitamine C bijvoorbeeld vergemakkelijkt de opname van ijzer in jouw lichaam. Een glas vruchtensap of een stuk fruit nuttigen bij iedere maaltijd, is een goed idee.
    Hoewel het wel kan, wordt om het risico op gezondheidsklachten van jouw ongeboren kind zo klein mogelijk te houden, aangeraden sommige etenswaren tijdens deze periode van de zwangerschap te laten staan of minder van te nemen.

De volgende dingen kan je gewoon eten, maar wel met mate:

Drop. Een dropje op zijn tijd kan best, maar eet geen zak in één keer leeg. In drop zit namelijk glycerinezuur waardoor jouw bloeddruk kan gaan stijgen.
    Leverproducten zoals paté; leverpastei; leverworst. Niet meer dan 15 à 20 gram er dag. In lever zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind.
    Zout. Te veel zout kan de bloeddruk verhogen.
    Kant-en-klare sausen
    Kant-en-klare soepen en soeparoma
    Bouillonblokjes
    Kant-en-klare vleesproducten en vleeswaren als rookworst; rauwe ham en rookvlees
    In de producten genoemd in de laatste vier punten zit namelijk erg veel zout. Let er verder op wanneer je vlees, vis of kip wilt eten, dat deze altijd door-en-door verhit worden en dat rauwkost zorgvuldig is gewassen.

De onderstaande rauwe vleeswaren mag je eten, omdat ze een speciale behandeling hebben ondergaan:

Rauwe ham
    Bacon
    Salami
    Rookvlees
    Wees tijdens de zwangerschapsperiode ook extra voorzichtig met de houdbaarheid van producten. Let hierbij op de volgende punten:

- Bewaar aangebroken producten niet te lang
    - Zet bederfelijke producten direct in de koelkast (+- 4 graden)
    - Zet aangebroken producten in de ijskast

Zorg voor een evenwichtige voeding en vermijd bepaalde producten, vermijd veel alcohol en pittige kruiden en rook niet

ik hoop dat jullie er wat aan hebben

gr mik

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Mozzarella staat er niet bij, maar die mag toch ook?

14. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
  15. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Net weer bloedsuiker nuchter laten meten was nu 8.2, gisteren 9.1 na de lunch. Woensdag weer laten meten en voorlopig even goed op mijn eten letten.

Iemand anders hier ook ervaring mee? (Ik niets namelijk, heb juist de neiging naar te laag suikergehalte)

liefs, Puck

16. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik heb ook last van duizeligheid m.n door mijn lage bloeddruk.
    Mijn eerste zwangerschap had ik dat ook, stond gewoon te tollen op mijn benen.
    Goed eten, zorgen dat je altijd iets van dextro of zoute drop bij je hebt, cup a soup of zoiets.

Ik mis filet american zo erg :oops: , lekker zondags op een hard broodje uit de oven mmhhh

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hier een waardeloze nacht gehad... :(

Zou ook zo graag heerlijk willen slapen... :(

Heb toen ik nog niet wist dat ik zwanger was een hele bak met pesto filet american opgegeten... :confused:
    Volgens mij gebeurt dat wel vaker, dat je het niet weet en je toch die dingen naar binnen heb zitten werken... kan dat kwaad?

Maar goed hebben we weer wat om naar uit te kijken na negen maanden.. ;)

18. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Eliesja, ach ja dat gebeurd wel vaker... voor die ene keer dan hihii
    Heb hier geloof ik ook nog broodje filet gehad :oops:

19. Eimat

Eimat Niet meer actief

Nee het is mn werk niet maar meer een uit de hand gelopen hobby. Ik rijd voor mensen die zelf fokken en daarbij een aantal jonge veelbelovende jonge paarden (of veulens) aankopen met de bedoeling ze in te rijden en klaar te maken voor concours zodat ze weer verkocht kunnen worden. Lesgeven is wel mijn werk dat ik er zo bij doe en dan moet ik soms ook wel die paarden een poosje rijden omdat de mensen het niet meer durven of zo, maar dit doe ik op hele kleine schaal ivm eigen bedrijf waar ik ook ontzettend veel tijd in moet steken.

20. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    goedemorgen allemaal,

had weer flink wat te lezen :D

@austin: gefeliciteerd met je mooie echo, fijn dat je nu een beetje gerustgesteld bent!

Gisteren heb ik de hele supermarkt leeg gekocht want ik had zin in van alles (boursin, brie, chocolade-krakelingen en crachottes -chips) Maar ik ben zo misselijk dat ik niks wil eten. Erg vervelend.
    Iemand nog tips tegen misselijkheid?

Fijne dag allemaal

liefs

Philly

Deel Deze Pagina