Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Hahahah denk hetzelfde Linka voor mij nu niks meer :confused: helaas was het geen rib maar zijn het spare ribs :rolleyes:

2. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Zucht.... :rolleyes:

3. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Ja die eigen risico is bij mij nog maar 60 euro dat ik moet betalen ik heb kosten gehad voor mijn beugel die ik over een maand gelukkig eruit heb. ( ik heb nogal eigenwijze tanden dit is alweer de tweede keer dat ik een beugel heb en hoop er nu af te zijn )

Linka ik had gehoort maar ja dat is ook weer via via rond de 400 euro ongeveer als je er zelf voor beslist om in het ziekenhuis te gaan bevallen. Maar dat je dan weer een deel van de belasting kan terug krijgen ik geloof zo'n 2oo tot 250 euro dus niet alles.

Ik zelf ga ook in het ziekenhuis bevallen. Ik had thuis gehoopt maar nou kreeg ik te horen dat dat niet door kon gaan omdat ik op de 3e verdieping woon. Dus nu moet ik naar het ziekenhuis daardoor ( mijn vriend helemaal gelukkig die had ook dat ik liever in het ziekenhuis ging bevallen)

Ben op dit moment beetje misselijk en me handen shaken een beetje voel me beetje raar deze dag.

4. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Wat fijn dat je ff goed in de gaten bent gehouden philly! En super dat met je beebje alles goed is! Nou niet meer gek van de trap af gaan hè! ;)...gewoon stapje voor stapje of net als vroeger op je billen en dan tree voor tree naar beneden schuifelen.....

Hier is mn buik verandert van wegenkaart in een wereldbol, heb enorme striemen, echt niet normaal meer...heb gesmeerd als een idioot, maar dat heeft geen nut gehad helaas....Ach droeg toch al nooit een biknini, dus kan me er niet zo druk om maken.....Had toch al niet zo'n droomfiguurtje en dat zal ik ook niet meer krijgen na deze zwangerschap....En mn ventje kan het niks schelen, die is megatrots op mn buik en op mij natuurlijk.....hij zegt t elke dag, wat een schatje hè!

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt my angel...en mocht je het niet vertrouwen dan vraag je toch gewoon een verwijzing voor een extra controle-echo? Gezien jouw vorige zwangerschap doen ze daar vast niet moeilijk over!

Liefs

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ga even met mijn schoonpa regelen als ik even bij het ziekenhuis ben geweest voor rondleiding en hij heeft veel verstand van belastingen ;) Komt dik in orde hoor!

dank je!

6. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    @denicepino ook vervelend dan maar ja liever de rekening in paar keer dan tegelijk 150 euro,s
    Vooral als alleen staande mama is dat een hele klap weer zeg pffff

Ms moet je wat zoets eten als je je zo voelt ms helpt dat wel.

@Esprit owjee das niet leuk had dat bij de eerste en tweede ook
    heel erg nu nog niks nja ik had ze al maar zijn er niet meer geworden gelukkig.

7. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    pfoe, wat een bedragen hè! Zo kreeg ik laatst ook een rekening van de bloedtest die mn vriend en ik hadden laten doen na de 2e miskraam, ook eigen risico...daaaag 150euro.....deed best ff zeer....

8. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Hahahah hier ook esprit doet heel pijn zo pijn dat ik even naar een tuincentrum rij om een bloementje te kopen hihihi 8)

9. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Esprit dat doet zeker zeer ja als je zo'n rekening binne krijgt. Ik vind het onzin dat het onder eigen risico valt. Je doet het niet omdat je het leuk vind denk ik zo zo'n bloedtest.

10. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    Heb maar eventjes voor mezelf een kommetje chocolade cornflakes gepakt. Misschien dat dat gaat helpen :S Zie alles beetje draaien nu. lettertjes dansen over het scherm afentoe.

11. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ik zal dan ook wel een rkening krijgen van cz! van mijn ziekehuisopname!
    eigen risico is idd 150 euro! :confused:

12. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    dat eigen risico vind ik de grootste onzin dat ze ooit hebben uitgevonden ! ik bedoel je betaald hartstikke veel aan premie en dan moet je zelf nog eens 150 euro betalen.... *zucht*

13. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Hi meid,

Heb je ook last van hoofdpijn, lichtflitsen zien, en tintelende vingertoppen? Ook een bandpijn gevoel rondom je maag!
    Mocht je dit hebben dan moet je gelijk aan de bel trekken!

Kan nl wijzen op zwangerschaps hypertensie (hogebloeddruk)

Sterkte meid!

D

14. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Ik dacht dat als je ivm je zwangerschap opgenomen moet worden je dat zelf niet hoeft te betalen.
    Dat staat in mijn polis tenminste, maar ik ben bij VGZ verzekerd.
    Heb tot nu toe geen rekening gezien, ook niet van bloedprikken of de combinatie test oid.
    Maar wie weet komt er eentje van die opname van vannacht, dat weet ik niet, maar ik verwacht van niet eigenlijk.

15. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    nou hoofdpijn heb ik wel en nogsteeds beetje misselijk :S Had vanmorgen dood gevoel in me topjes van me vingers had een theebeker latenvallen, gelukkig stevige beker alleen zonde van de thee die vervolgens tegen het plafon aan zat.

Heb vanaf even denken vorige week zaterdag op zondag en tot aan nu eigenlijk ook. Constant harde buiken. Had de VK gebelt en die zei als het constant een harde buik is en dan weer zacht en dan weer hard en dan 20 keer ongeveer dan moet je eventjes bellen dan kunnen het weeen zijn. Maar het bleef onder de 20 keer dus ik denk het zal wel goed zijn.
    Maar maandag constant aan eens stuk door harde buik. Geen lekker gevoel ook niet als je wil slapen en je draai daardoor niet kan vinden toen maar tv gekeken en wat gelezen.
    Nu ben ik al zeker 4 dagen zoooo moe en ook constant een harde buik en dan een half uur niet en dan weer wel. Beetje raar allemaal. Het zal er wel bij horen allemaal? Misschien gewoon oefen weeen? Echt pijnlijk is het niet is wel ongemakkelijk beetje als ongesteld worden.

16. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Ik las dat verloskundige zordg niet onder het eigen risico zou vallen, ik neem toch aan dat ziekenhuisopname ivm met, daar ook onder valt.

Ik beval ook in het ziekenhuis, maar met medische indicatie dan hoef je niet te betalen.

28 weken

NOG 2 nachtjes ´vrijgezel brrrrr wat gaat t ineens snel :confused: :D :confused: :D :confused: :D

17. MY Angel

Meid ik zou zeggen, niet al te lang wachten hoor, je wil toch geen vroegtijdige ontsluiting hebben!
    geen bloedverlies, of iets wat daar op lijkt?
    En met zulke regalmatige harde buiken is een beetje teveel!

Ik zou zeggen neem het zekere voor onzekere en bel je vk.

Strekte meid!
    ik zal voor je duimen!

xxx

18. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    hoe kan je zien dat je ontsluiting heb dan is dat een manier om dat te bekijken zelf of moet je dan egt naar de verloskundige gaan?

Heb geen bloeding gehad ofzo of iets wat daar op lijkt. Ik moet wel vaak naar de wc en niet voor de kleine boodschap ( sorry voor de details)

ja de verloskundige zegt zolang het geen heftige krampen zijn geen bloedverlies en het niet regelmatig komt hoef ik me niet zorgen te maken en zijn het gewoon oefen weeen.

Maar ja die harde buiken die zijn toch niet lekker lijkt alsof je met een baksteen in je buik rondloop.
    En ik doe al zo rustig aan ik werk niet ik slaap in de middag eventjes een uurtje en ik doe voor de rest geen gekke dingen in huis. dus daar kan k het niet van hebben denk ik zo

19. MY Angel

Nee een ontsluiting zie je echt op de CTG! of een verloskundige die moet echt toucheren, dus met haar hand even de baarmoeder voelen.

Maar meid heb je mischien geen blaasonsteking?
    heb je ook pijn bij het plassen, een beetje stekend, en troebel er uit ziend?

20. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @denicepino: meid ik zou echt je vk bellen en zeggen dat je ongerust bent! je kan beter 1x te veel langs gaan dan 1x te weinig! dat hebben ze mij ook verzekerd in het ziekenhuis! ik had ook rgelematige harde buiken wat later doortrok naar mijn rug, ik dacht ook niet meteen aan weeën, maar toch naar de vk gegaan en het bleken dus wel degelijk weeën te zijn! ik heb hiervoor uiteindelijk in het ziekehuis gelegen, waar ze tegen me hebben gezegd dat het heel goed was dat ik aan de bel heb getrokken want ik had een verstreken baarmoedermond, maar nog geen ontsluiting. het is schijnbaar veel moeilijker om het tegen te houden wanneer je al ontsluiting hebt! ik heb weeënremmers gekregen en zo hebben ze het weer aardig stabiel gekregen! ik heb nog wel harde buiken, maar ben weer thuis met absolute rust! je kan niet zelf zien of je ontsluiting hebt, dat bekijken ze via een inwendig onderzoek (toucheren) of een inwendige echo. via de CTG houden ze de hartslag van het kindje en de weeënactiviteit in de gaten.

een blaasontsteking kan idd ook harde buiken/weeën uitlokken, dus nooit verkeerd om je urine een keer na te laten kijken.

ik zou echt zeggen bel je vk! beter te vroeg dan te laat.
    succes!

liefs rebbel

Deel Deze Pagina