Fijn te lezen dat je je opgelucht voelt, Littleme! Laten we maar van het postieve uitgaan (zei ik dapper...)
Ik ga het ff leuk maken, ik ben de 10de uitgerekend, ben nu 5 weken en 6 dagen zwanger en heb een cyclus van maar 25 dagen,....
Gisteren ben ik naar de huisarts geweest. Ik heb meteen formulier voor bloedonderzoek meegekregen en moest ook meteen de vk bellen. Zij willen voor de 10 week allerlei testen doen om kindje met syndroom van down eerder te zien/herkennen. Ik moet zeggen ik vond het een echte domper. Ik ga dus dinsdag om half 1 naar de vk om het hele verhaal aan te horen maar ik was dus in de veronderstelling dat ik daar pas met 12 weken heen hoefde te gaan, ik vind het zoveel ophef over iets dat ik nog maar zelf net goed en wel besef. Laat me even alleen met m'n garnaal denk ik dan! Ik weet niet of dit alleen onze vk doen of die van jullie ook allemaal. Ik kom uit een dorp en kan dus geen andere kiezen. Het komt ook een beetje door de feestdagen, zij willen alles voor de feestdagen geregeld hebben, maar ik schrik ervan, er komt ineens zoveel op je af. Ik wil gewoon lekker genieten van dit prille wezentje in mijn buik,.. Ik heb ook helemaal geen downmensen in mijn familie, en al zou het downsyndroom hebben dan is ook welkom. Vroeger was dit er toch ook allemaal niet, mijn moeder had amper een echo en niet eens een zwangerschapstest. Sorry moest het even kwijt hoor!
@Passiepaard Het is helemaal niet verplicht om die testen te laten doen. Je kunt best aangeven dat je dit niet wilt en dat je nog even gewoon wilt genieten. Het is jou zwangerschap! liefs
Almira, ik zie dat jij 6 weken en 5 dagen zwanger bent en de 11de bent uitgerekend en ik ben 6 weken en 3 dagen en ben 5 augustus uitgerekend, hoe kan dat? Viel me ff tussen neus en lippen op!
Maar je moet toch zeggen dat je het natuurlijk super leuk vind dat je vriend zo mee leeft toch? Die van mij vind het allemaal wel best. Om eerlijk te zijn wou hij helemaal niet mee naar de 1e echo! Dat is toch raar of niet? Maar hij doet het nu wel, hij zal wel niet weten hoe hij ermee om moet gaan want ik weet zeker dat hij er ook net zo blij mee is als ik
Eh ik lees nu net pas terug dat er meerdere het zijn opgevallen, sorry...vergeet de vraag hihi Littleme, wat een top nieuws zeg...
Hier trouwens nog geen rare eetgewoontes..Heb vandaag wel weer wat meer last van mijn maag, walg eigelijk een beetje van alles, maar als ik dan toch wat eet dan gaat het wel weer...denk een rare soort honger!
passiepaard, volgens mij ben je dit helemaal niet verplicht hoor, je bent geen risico en heeft het niet in de familie, vind het een beetje vreemd.. Als jij dit niet wilt, hoeft dit volgens mij ook niet hoor... Snap dat het een domper kan zijn..
Littleme, goed nieuws! Volhouden zo. Inderdaad Passiepaard, die testen zijn echt niet verplicht. Succes!
Weet niet precies meer wie het erover had, maar ik ben toevallig op de uitgerekende datum bevallen van mijn dichter afgelopen juni. En nog om 12.01 uur ook. Wat een planning hè, haha! Verder zijn die testen inderdaad niet verplicht hoor!
Zo daar ben ik weer. Gister hebben we het mijn ouders verteld. Zo leuk! En vandaag belde mijn boer of ik al een zwangerschapsdagboek had. Want die wilt hij voor mij gaan kopen. Zo lief he! Vandaag zijn moeder op de hoogte gebracht. Die is ook erg blij. Morgen zijn vader en dan zijn zus nog. Met oud en nieuw vertellen we het aan onze vrienden! Littleme. Fijn dat het nu goed lijkt te gaan. Houden zo!
Hier lekker een rustig dagje gehad. Ga zo lekker eten en het weekend inluiden. Heerlijk! Wel dus mijn suikergebruik in de gaten houden en dan woensdag weer laten testen. Is er niemand die hier ook ervaring mee heeft? Fijne avond allemaal. Liefs, Puck
Eliesja, Op pagina 75 heb ik een link gezet naar hoe ik het uitgerekend heb! Ik wacht gewoon de echo af! Dat is het leukste natuurlijk
Hey Almira, Lees dat jij 11 augustus uitgeteld bent en 6 weken en 5 dagen zwanger bent, ik ben 3 augustus uitgeteld en 6 weken en 6 dagen zwanger! Via welke site heb jij het berekent? Want die site wil ik dan ook, want dan zou ik verder zijn? Liefs
Hey Almira, Sorry was niet de bedoeling je aan te vallen hoor, heb net een berichtje geplaatst en las toen verder en zag dat ik niet de enige was. Ik wilde gewoon weten of ik misschien fout zit in mijn berekening. Ik had ook laatste NOD 28 oktober, maar mijn cyclus is 28dgn. Zal wel aan de cyclus liggen dan.... Idd eerst maar de echo afwachten hè... Zo spannend! Liefs
Ik voel me niet aan gevallen hoor! Lata gewoon graag zien dat ik gelijk heb hahahahahah Volgens die site dan he Als ik de echo heb gehad dan weet ik precies hoever ik ben maar dat duurt nog wel ff Ik ga ervandoor! Mannetje zo thuis dus lekker weekend!
Je moet ook lekker gaan genieten! Je hoeft niks te doen of aan te horen wat jij niet wilt hoor! Je bent baas over je eigen lichaam en ook over je eigen beebje! Laat hun maar kletsen, als jij pas met 12 weken een echo e.d wil kunnen ze jou niet dwingen om het eerder te doen meid! Liefs