Alleen als je zelf rhesus negatief bent (dat is ongeveer 15% van de vrouwen)! Vragen is toch zowiezo niet stom? Rhesus positief is dominant en dat betekent dat als je kindje rhesus positief is (als de vader r+ is) dan kan je problemen krijgen wanneer de twee bloedbanen van moeder en kind door elkaar heen gaan lopen. Om dat te voorkomen krijg je anti-D (anti stolling). Ik moet ook... over twee weken.. bleh (en dat terwijl ik weet dat manlief ook R- is... maar goed, dat neemt de vk niet klakkeloos van me aan.. zij was tenslotte niet bij de bevruchting )
denice: maak je niet teveel zorgen om de bevalling, er zijn mensen die je helpen en anders zorg dat je tegen je man zegt wat je wilt en hoe je het wilt zodat hij het voor jou kan regelen, mijn ervaring is dat ik helemaal in mezelf gekeerd raak tijdens het weeen opvangen en er niets meer uitkomt, bespreek het van te voren met VK en manlief! vanaf deze zomer is het verplicht voor ziekenhuizen om 24/7 pijnbestrijding voor bevallende vrouwen in huis te hebben en aant e kunnen bieden, ook dit is niet voor niks en is een heel veilig gevoel dat het aanwezig is, ook al hoef je het niet te gebruiken! kijk op www.kindenziekenhuis.nl! janine: wat een vreselijke situatie zit je nu in...als ik het zo lees ben je veel beter af alleen met je buikkie, minder stress en gezeur en geen bouwval om je heen, zo'n familie als hij, daar wil je toch niets mee te maken hebben, die zuigen alle energie uit je weg en bezorgen je stress en harde buiken, helemaal niet goed! vertel het anders ook tegen je VK, stel ze op de hoogte! in je uppie is het moeilijk met een kindje op komst , maar veel makkelijker zoals nu met hem...weeg het tegen elkaar af, vertrouw op je eigen familie! sterkte meis, we denken aan je hier ok!?
aha ... maar hoe kom je daar dan achter dat je rhesus positief of negatief ben ? Ik heb niet een bloedtest of wat dan ook voor een test gehad.moet ik die dan nog gaan doen of moet je die alleen doen als iemand van je ouders dat heeft?of ene in de familie.
@Mik Kleine houdt schoonmaak voor nieuwe bewoner(s)!? Ben je gek heej!? Mag ik eerst bevallen en bijkomen en dan nadenken over nieuwe bewoners. Ik blijf tenslotte wel de huurbaas he... hahaha @Denicepino Over de bevalling en of ik hem knijp? Ehm, soms misschien, maar over het algemeen kijk ik er wel naar uit, het lijkt me een hele belangrijke grote gebeurtenis in ons leven, en ik ben ook zooooooo benieuwd naar die kleine. Ik probeer ik me zo goed mogelijk voor te bereiden, info vergaren vooral (ik doe wel een cursus) stelt me erg gerust... heb steeds minder het idee dat ik voor grote verrassingen komt te staan. En niet lukken bestaat inderdaad niet - het kan alleen anders gaan dan je verwacht had. Gelukkig zie ik zelden bevallingen op tv, want daar zou ik zenuwachtig van worden hoor, je ziet toch altijd uitzonderingen op tv heb ik het idee.
Denice, ja door bloed prikken en onderzoek Wat kan ik ff pissig zijn, heel leuk voor Myrna dat ze nieuwe oorbellen en dingetjes voor crocs gekregen van haar vader en zijn vrouw, maar kan hij dan niet 10 euro bij betalen voor schoolreisje, hij kon even niet betalen ivm schulden enzovoort, maar waarom wel oorbellen en dingetjes
Denk trouwens alleen dat ik het zwanger zijn ga missen. En dat bewegen van dat kleine moppie in mn buik, altijd dicht bij je. Wat moet dat een leeg gevoel zijn zeg... Heb geen idee of dat zo is natuurlijk, tis mn 1e... Hebben anderen dat ook?
lijkt me wel raar ja als straks kindje er uit is lijkt me ook zo leeg. Maar ja we zien wel bij mij is ook het eerste kindje. Het eerste wat ik ga doen als ik bevallen ben is SLAPEN OP ME BUIK. ik sliep altijd op me buik maar dat kan nu ff niet he.. Linka maar moet je voor zo'n onderzoek dan niet een verwijzing ofzo van de dokter of verloskundige hebben? of moet je gewoon dokter opbellen en zeggen dat ik dat getest wil hebben? Ja dat is wel raar. Wel crocs en oorbelletjes kopen maar geen geld hebben voor schoolreisje :S
@Austin das ook niet tof van je schoonma zou ook van me afbijten hoor. Bij de eerste was ik compleet in paniek joh voor de volgende wee. Bij de 2e zei ik steeds zo nu ga ik slapen hahahah .Sja en dat puffen ik heb er niet veel aan gehad ik maakte meer oergeluiden zelf hahaha. @mik nou urine waren geen afwijkingen in gevonden maar ze had hem toch nog voor de zekerheid op kweek gezet. Maar mik reshus prik is toch gewoon blodprikken rond de 30 weken. Je krijgt dadelijk direct na de bevalling een spuit zo ging het bij mij in alle 2 de gevallen. En vorige week hebben ze op rhusus geprikt bij mij. @denicepino bij de eerste keer bloedprikken kijken ze gelijk daar naar of je dat bent. @Linka76 hahaha ben blij dat ze nog wat krijgt die 2 van mij hebben in 8 jaar tijd nog helemaal niks gehad dan ellende van hun vader.
@Austin,ik dacht al zoiets idd(bijten) Leuk dat je vast hebt kunnen oefenen,hihi,ENN? Nou wat belachelijk van dat kdv,ik hoop dat jullie er alsnog uit gaan komen! @Rebbel,gefeliciteerd met je verjaardag! En leuk gehad gister? @Denice,ja weet je wat het is,je kan je er wel mega druk om gaan maken maar je weet van te voren toch nooit hoe het gaat lopen,je moet het over je hen laten komen,alles komt goed! @Mik,succes met de prik en veel plezier naar het beluisteren van het hartje,leuk! @Joy,en heb je de uitslag al binnen? @Linka,nou das idd minder leuk ja! Ik ben ook heel erg benieuwd naar onze meiden,ik kan echt bijna niet meer wachten,ben gelukkig ook niet bang voor de bevalling,ik wacht wel af,wat ik net ook al schreef,je weet toch nooit hoe het loopt.. Heb vanmorgen de kraamzorg gebeld en ze komen as onderdag al langs voor een intake,ivm meerlingenzwangerschap,ben benieuwd! @Joy en nog iemand maar ben de naam kwijt,ze gingen nu beginnen met bellen naar de vrouwen die in Augustus uitgrekend zijn dus als ze binnen een paar dagen niet gebeld hebben zou ik ook zelf ff bellen! Ga zo ff naar de prenatal,heb leuke EK2008 shirtjes gezien,ga ik kopen voor de twins van mn collega(Jongetjes)zo stoer,MIJN EERSTE EK staat erop,leuk! Dan vanmiddag gordijnen uitzoeken,jippie! Fijne dag allemaal!
Ik heb in me hele zwangerschap tot nu toe aan nog niet bloed geprikt en ook geen urine ingeleverd. Moet ik daar zelf om vragen of zegt de dokter of verloskundige dat ik dat moet doen? want ik wist niet dat dat gedaan moest worden bloed prikken..
@rebbel gefeliciteerd met je verjaardag. @Daisy ja was niks geks op te zien maar toch nog op kweek gezegt krijg ik morge te horen. Ow goed dat ik dat weet wat een gedoe met die kraamhulp,maar wie weet heb ik die wel helemaal niet nodig net als alle andere keren haha. En wanneer moet jij weer naar de gyn? ik morge vroeg eerst ctg en dan echo bij de gyn hopelijk is ze nu goed gegroeit. Zeg daisy waar zit hier de prenatal? @denicepino meestal doen ze dat bij de 12 weken al hoor
@ kim nee helaas niet is allemaal al geregeld met mijn werk dat van mijn man en dat van mijn moeder! heb gebeld en aangegeven dat ik het niet leuk vinden dat ze daar zo kortdag mee komen ze zouden de leidinggevende terug laten bellen...ben benieuwd! @ denice zover ik weet is een bloedonderzoek aan het begin van je zwangerschap verplicht i.v.m. ijzerwaardes etc. heb jij dat niet gehad dan? @ linka kan me voorstellen dat je dat niet tof vind! @ debbie ik weet niet of ik het ga missen, is niet altijd een even fijne tijd geweest zeg maar... @ joy nee tegenwoordig word je bij voorbaat al ingeent en dat kan best een misselijk prikje zijn jammer genoeg... mijn schoonmoeder is iemand die totaal geen compassie heeft voor zwangere vrouwen, als ze dan naar mijn buik kijkt zegt ze "dat is nog niets" en pakt ze er een foto bij een uur voor haar bevalling ja dat is eerlijk vergelijken! En zodra je maar iets zegt over het feit dat je niet uitkijkt naar de bevalling en wat voor veiligheids spulletjes er tegenwoordig allemaal te koop zijn zegt mijn schoonzusje van 17 "die vrouwen in Afrika bevallen toch ook gewoon op 't land en die kinderen hebben ook geen ademende matrasjes hoor" ja net of zij weet waar ze het ook maar enigzins over heeft.... ga helemaal niet graag langs bij hen, je krijgt altijd alleen maar commentaar op alles wat je zegt! zelfs over dingen van mijn werk waar ze totaal geen verstand van hebben.... Sorry zat ff hoog moest het even kwijt hihi! xxx
@ daisy wij hebben op dezelfde dag intake gesprek! spannend hoor! zou het erg zijn dat het kamertje nog helemaal niet af is? de kleine is wel zo druk vandaag ze is al letterlijk van helemaal rechts naar helemaal links gedraaid en is nu weer op weg terug....
ik heb geen bloed geprikt. weet daar niks van anders had ik dat natuurlijk wel gedaan. Ze hebben mij niks gezegt dat k moest gaan bloedprikken. want ik was toch al met 8 weken bij verloskundige langs gegaan voor informatie enzo intake. wat raar zeg maar ik bel zo wel even dokter op zodat ik ga bloedprikken dan.
Ik ben wel blij dat ze wat krijgt van haar vader, natuurlijk, maar hij zit al 3 jaar lopen te zeuren om oudelijke gezag, ja hoor kreeg ook te melden dat hij moet wachten op vakantiegeld ! En ik ben blij dat ze haar vader ziet, ja dat is wel zo, maar tsja alleen vind ik onwijs jammer.
@Joy,nou ben benieuwd dan morgen! Och meid ik hoop ook dat ze goed gegroeid is hoor,laat je ons iets weten als je terug bent? Alvast heel veel succes! Hier zit geen Prenatal,ik ga zo naar Uden,maar meestal ga ik in Den Bosch,zit zo'n grote. Ik mag 03-06 weer om 11.30u,wanneer jij volgende week? @Austin,ik snap dat je je zo voelt ja! Zou daar ook zeker nmiet tegen kunnen hoor,je mag er best iets van zeggen! En dat is helemaal niet erg dat het kamertje nog niet af is,wij hebben nog niet eens een kamertje,wel een kamertje maar geen meubeltjes Het is gewoon een intake gesprek,spannend heh! Nu ben ik er echt vandoor hoor,heb helemaal geen zin,ben zoo moe vandaag... Doeiiii.. xxxDais..
@Austin nou zoals ik het al begreep krijg ik hem pas direct na de geboorte. gek dat dat overal anders is dan . Sja of die gemeen is weet ik niet meer heb er toen bar weinig van gevoelt. Weet alleen dat ik op de verloskamer direct een spuit kreeg van pijn of gemeen weet ik niks meer van. nou lekkere schoonma dan ms staat ze zelf te graag in de picture en daarom dit gedrag.Ik heb dat niet met schoonma want heb er geen haha weer voordeel he . Zou zeggen geen aandacht aan schenken .
@Daisy ja hoor ik laat wat weten moet al lekker vroeg op deverloskamer zijn 8.45 en dan gelijk door naar de gyn.Ik hoop het ook zo want heb geen trek in 4 weken bedrust in ziekenhuis hahaha ben ik helemaal geen type voor.Weet ook niet wat ik dan moet doen met die 2 van mij . Ik moet nu elke week komen dus zal wel volgende week 3 juni worden wie weet komen we elkaar dan tegen . Dan zal ik is een keertje naar uden gaan . Moet al me dozen nog overal gaan halen heb nog niks opgehaald haha @Linka heel goed wat dat betreft heb me er helemaal bij neer gelegt en geniet dat ik dadelijk niet hoef te delen. En dat dat stuk stress al uit me leven is. Heb alles zo goed mogelijk weten te regelen dadelijk met de bevalling dus moet goed komen he .