Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    @ linka, rode hond, daar heb ik helemaal niet over nagedacht.. hoe weet je dat je daar te weinig antistoffen voor hebt? en hoe is je slinger geworden? je bent snel met je kaartjes, zeg! goed hoor. fijn als het geregeld is. wat voor kaartje hebben jullie?

@denicepino, waren de speklapjes lekker?

@noura, wat leuk dat het kaartje gelukt is zoals jullie willen! succes met het dakraam morgen!

@queenbee, irritant die harde buiken. meteen een waarschuwing als je iets teveel doet. ik had het net ook met een stukje lopen. als dat al niet meer kan... en flesjes voor jamie maken en in bed liggen lijkt me ook geen overbodige luxe. hoop dat je het niet meer zo erg krijgt! succes met het kaartje!

@daisy, wat leuk vrijdag het kamertje, kan me voorstellen dat je je er ontzettend op verheugd!

@rebbel, vandaag echt gefeliciteerd! fijn dat het goed was bij de vk, ondanks de harde buiken!

@bemy, dat de hele dag wel kunnen plassen heb ik ook. we blijven bezig!

@esprit, leuk maar idd wel vermoeiend zo'n oppasdag! je hebt ook wel veel leuke dingen voor ze gedaan! maak je je zorgen over de ligging van de placenta? zijn ze bang dat ie voor de uitgang ligt? succes morgen!

@schatje, ook al het kaartje klaar! fijn hoor! wat hebben jullie voor kaartje uitgekozen? en fijn van de oppas!

@lycris, wat goed dat je je niet gek laat maken! en ze houden het toch wel extra in de gaten. als er echt iets is hoor je het idd vanzelf.

@aykietje, goed dat je rustig aan gaat doen nu het zwaar wordt. wat een lieve schoonmoeder!

we hebben net een laptop gekocht in de stad. onze studeerkamer wordt tot de verhuizing babykamer. dus de pc moet weg. weer iets geregeld! was wel een snelle aankoop!

weltrusten!

2. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Linka76 & Denicepino: Daar heb ik aan gedacht ja, om mijn zus een keer mee te nemen naar de verloskundige of de fysiotherapeute.
    Ik ben vanmiddag dus ook nog bij de fysiotherapeute geweest, maar ze speelde vandaag even niet voor fysiotherapeute maar voor psychotherapeute (ofzoiets). Ze zei dat ze vanaf de eerste keer dat ik bij haar kwam, zag dat ik ergens mee zat. Dat ik me niet kon ontspannen. Ik had wel al eerder verteld dat mn zus op huwelijksreis was en dat ik er op het werk even alleen voor stond, maar ze zag aan me dat er meer aan de hand was.
    Tja, onder het brullen heb ik uitgelegd hoe het precies zit. Zij zegt ook, zoals iedereen dat ik gewoon met haar moet praten. Desnoods doet zij het voor me, zegt ze. Is wel lief aangeboden, maar ik denk dat ik het toch beter zelf kan doen.
    De fysiotherapeute raadt me ook aan om met halve dagen te gaan werken.

Noura: Mijn zus heeft nog geen kinderen, en natuurlijk sta ik voor haar klaar als ze minder kan werken. Maar mijn zus doet net alsof ze het psychisch niet aan kan om meer te werken. Dat heeft ze niet zo gezegd, maar dat merk ik gewoon aan haar. Nou, en ik kan het lichamelijk niet aan. Psychisch best wel (al zit de emmer al behoorlijk vol).
    Het zal allemaal wel niet op een ruzie uitdraaien, maar ze zal het wel behoorlijk vervelend vinden, en me dat goed laten merken, haar kennende.

Aykietje: Ik denk dat je niet Daisy, maar mij bedoelt. In het begin, toen ik de zaak net had, zou het gemakkelijker zijn geweest. Toen ontving ik alleen klanten op afspraak. Maar sinds een paar jaar heb ik gewoon openingstijden, en dan is het toch wat lastiger om je eigen uren in te delen.
    Misschien moeten we toch iets aan die openingstijden doen, als Sas het niet trekt.

Morgen ga ik toch maar met haar praten. Hopelijk kan ik jullie dan vertellen dat ik haar verkeerd ingeschat heb, en dat ze het allemaal geen probleem vindt.

Mik: Hopelijk draait de kleine gewoon weer terug. Als het met het hoofdje naar beneden ligt, lijkt het me toch iets prettiger om naar de bevalling uit te kijken. Maar er is in ieder geval nog plaats genoeg om te draaien.

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Lauwie, wij hebben gewoon geboortekaart besteld via kaartenmix en ik wist het al wat ik wilde, gewoon simpels ;)

En hoe ik weet dat ik weinig antistoffen heb voor rode hond, door bloedonderzoek, die ik kreeg bij 1e bezoek van VK dat ik bloed moest laten prikken.

Die slinger is hartstikke mooi geworden, ben hartstikke blij mee!

Noura, ik hoop dat het mee valt morgen....

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Diana: goed dat je met je zus gaat praten. Hoop dat het een goed gesprek wordt en jullie er samen uitkomen. Succes meid!

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Dames, ik ga slapen... morgen weer aan het werk.. *zucht*.. ach, nog 6 weekjes (= 18 dagen)... ben echt aan het aftellen! ;)

Weltrusten allemaal!

Xx

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    super zeg linka dat de slinger mooi is geworden,
    en morgen houd ik jullie wel op de hoogte hoor van de bouwperikelen ;)

diana, he vind het zo vervelend voor je. maar je zal er denk ik toch mee om de tafel moeten gaan zitten, ik hoop zo dat jullie er uit gaan komen samen, veel succes

hihi lauwie, we hebben nu de tekst en het lettertype, voor de rest moet ik nog zien hoe het word. het is een kaart naar eigen ontwerp en idee, het word nog spannend,want als het niet bevalt dan zijn we er nog niet.

daisy lees nu dat het kamertje er aan komt, spannend

schatje wat superfijn dat jullie oppas hebben gevonden.

en leuk hoor lauwie een laptop, lekker in de zomer in de tuin met de laptop op de buik

ik ga zo maar slapen denk ik, welterusten allemaal

7. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ bemy is dat ver rijden? die winkel zit in Oosterhout toch he? heb daar een heel gaaf campingbedje gezien, hoop dat ze 'm nog hebben!

@ Diana dat is ook niet echt netjes van je zus...ik hoop dat jullie er samen uitkomen, je moet in ieder geval wel echt aan jezelf gaan denken!

@ kim jullie kleine meid lijkt op jou hihi ook zo rusteloos! hoe voel je je nou? misschien toch een seintje dat je iets rustiger moet gaan doen?

@ noura super dat je gedichtje toch op kaart paste! veel succes met het dakraam!

@ queenbee ja dat is leuk zo van "ik krijg een broertje" iets in die richting toch? ik heb dat probleem ook met de gedichtjes, die lange verwoorden het veel beter maar zijn...gewoon te lang hahaha!

@ daisy ja wij ook! hebben de boeken nu in huis maar er nog geen een keer in gekeken....hoe bedoel je "was echt voort zo erg" ken die uitspraak niet?

@ linka super dat de slinger zo mooi is geworden!

@ joy wat een snoezige babykamer!

@ Esprit *duim* *duim* *duim* veel succes vandaag meis!

@ lauwie je krijgt dan die anti-stof toegedient en die is niet echt prettig maar ben je zo weer vergeten! enne ja stik gezellig het is dat je soms verplicht langs moet maar daar hou ik het dan ook bij, vaker ga ik niet hahaha! heb je nog een laptop kunnen vinden?

@ licrys goed om weer eens van je te horen meis! en goed om te lezen dat alles goed met je gaat desondanks die paar puntjes! hou je ons op de hoogte?

@ aykietje wat lief van je schoonmoeder, laat je maar eens goed verwennen mag ook weleens he!

@ Elle dat is vervelend meis! ik hoop dat je je snel beter voelt!

Was er weer vroeg bij vanmorgen mijn mannetje had vroege dienst dus werd ik wakker van zijn "subtiele" alarm!

Straks maar even naar de babyzaak nog wat spulletjes halen :D ook wil ik vandaag een kaartje hebben uitgezocht en mijn "vluchtkoffer" inpakken, ik ben gisteren ook aan mijn quilt boxkleed begonnen ben er alleen nog niet helemaal aan uit wat voor patroon ik ga gebruiken...iemand misschien tips?

voor alle dames die moeten werken, werk ze en voor alle andere dames een prettige dag alvast!

xxx

8. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Hallo allemaal,

ik las in een bericht van Elle dat ze last heeft van haar rug/ribben. Ben erg benieuwd of er meer vrouwen zijn die hier last van hebben en of jullie iets weten om de pijn te verlichten.

Ik heb er al gedurende de hele zwangerschap last van, maar nu is het echt bijna niet meer uit te houden. en ik moet nog een week of 10! Na thuiskomst van mijn werk kan ik alleen nog maar plat op mijn rug liggen, zelfs zitten gaat dan niet meer. En ik wi juist alles klaarmaken voor de komst van onze kleine.

Alle adviezen om de pijn iets te verzachten zijn meer dan welkom!

Het allerbeste voor iedereen!

Groetjes Silvia

9. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    @Licrys & Noura - tegen mij is ook gezegd dat ze me in de gaten houden met eventuele groei-achterstand en als het te gek zou worden ik ook plat op bed moest. Maar ik kreeg meer het idee dat ze dat zeiden zodat ik het rustiger aan ging doen.

@Aykietje - ik heb ook geen idee, hoe een harde buik aanvoelt ?

@Elleny - ik vind het 'n heerlijk ''gerust'' gevoel om alles geregeld en klaar te hebben. Tegen mij is gezegd hoe geruster je aan de bevalling begint des te gemakkelijker het gaat! :D Misschien 'n tip? ;)

@Diana - wat doen jij en je zus? Sommige mensen zijn gewoon zo, dat ze de druk niet aankunnen. maar dit komt meestal omdat voor deze mensen altijd alles gedaan en geregeld word! Dan kunnen ze het zogenaamd niet meer aan, omdat ze niks gewend zijn. Ik werkte eerst altijd veel samen met mijn moeder, totdat ze een hartoperatie gehad heeft (4jaar geleden). En sinds dien heb ik haar werk ook overgenomen en nu krijg ik ze met veel moeite op kantoor, gewoon omdat ze weet dat het toch wel gedaan wordt! snap je me 'n beetje?

10. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    @lauwie ja das altijd fijn om te horen dat je niet de enige bent he.

Veel succes met prikken hopelijk heb je geen suiker.

@Licrys jij ook al met een te kleine baby.Ik moet dadelijk naar ziekenhuis
    ctg laten maken en echo bij gyn .tegen mij hebben ze dat ook gezegt opname
    en vroeg geboorte ben benieuwd of me meisje vandaag wel goed gegroeit is .

En wat houden bij jou de extra controlle,s in?

@QueenBee nog rustiger aan kan niet meer hoor had hele dag nog niks gedaan haha.

Veel succes bij het maken van gedichtje blij dat ik hem al af heb.
    Want mijn verstand zou nu niet mee werken hoor.

@aykietje ow lekker van genieten hoor dat ze komt poetsen.

@noura hopelijk gaat het vlot met het dakraam.

@ElleNY vervelend he die zwangerschaps pijntjes allemaal.

@linka fijn dat de slinger mooi geworden is .

@Austin dankje wel .Ik hou wel van felle kleurtjes maar het patroon is zo
    persoonlijk lijkt me.

@duster2000 ms warm bad dat dat helpt .

Dadelijk naar ziekenhuis hoop zo dat ze wat beter gegroeit is want ziekenhuis in ben ik niet zo,n typje voor .Zal het wel doen als het moet maar liever niet .

Fijne dag dames

11. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hey meisjes

vandaag laatste dag werken bij de thuiszorg. heb aangegeven dat het me echt niet lukt . word er de dag van tevoren al gestrest van . dus vandaag nog twee uurtjes en dan ben ik weer compleet in de ziektewet, (was ik al want werk liet me gewoon werken terwijl ze me wel compleet in de ziektewet schreven dus,........................) ;)
    vanaf volgende week werk ik dus nog maar drie dagen in mijn kapsalon en voor de rest vrij. erug lekker ook wel stiekem.

@austin dus austin ik luister gerust wel hoor. veel plezier bij de babyzaak vandaag.

@licrys goed zo hoor meissie laat je niet gek maken je zal niet de eerste zijn waarvan ze eerst een groeiachterstand meten en dan ineens ligt de kleine weer op schema. je hebt nog wat weekjes he?

@queenbee je hebt hele leuke sites he voor geboortegedichtjes.
    http://www.geboortegedichtjes.nl/
    http://www.vanharte.nl/uk_baby_activite ... ichten.htm
    http://geboortegedichtjes.punt.nl/
    op die laatste heb ik de mijnes gevonden erug leuk
    GEFELICITEERD MET JE 30 WEKEN!!!!

@aykietje het was diana die met haar zus moddert. hihihihihihihih wel lekker dat je zulke heerlijke bazen hebt geniet er maar van.

@linka ik heb ook een slinger gekocht met de naam. bij www.feestslinger.nl . erg leuk geworden.

@noura leuk een dakraam en nu maar hoen dat het niet zo'n bende word als bij ons na de dakkapellen

@elleny ik ken het meissie ben de laatste dagen ok slap en moe en pijn in mijn rug. echt heel gek.

@lauwie hihihihih ff laptoppie kopen heerlijk he met de voetjes omhoog even internetten . ik ben helemaal verslaafd. whahahahahahaha

@diana meis misschien als je met je zus praat zal het best wel meevallen . probeer het gewoon. succes

@duster2000 zal misschien niet het advies zijn die jij wilt. maar hier komt ie. als je zo'n pijn hebt moet je toch echt minder of stopen met werken meis. is beter voor jou en je kindje. bepraat het met je baas.

gr kim

12. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Mik, goed dat je hebt aangegeven dat je minder wil werken! Go Girl! Ik merk het ook, ik ga straks werken om 10 uur, merk het al dat ik nu weer pijn heb, hoe kan het nou :( ! Ik ga toch gewoon proberen!

Vannacht niet goed geslapen.

Myrna gisteravond tijdens eten (toen was ze klaar met eten) in slaap gevallen op stoel, hebben wij haar naar bed gebracht, zoiets hebben wij nog nooit meegemaakt!

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Oja Mik, ik heb idd bij feestslinger bestelt ;) Hihi, ik merk het dat wij bovenraam moeten ophangen want die is groot, haha, beneden kan het niet want onze keuken zit voor en raam is niet erg groot, haha, dus ga ik proberen zelf maken met naam uit creatieve doos in zolder (scrap spullen)

14. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Goedemorgen meiden,

@Bemy,verder hoeft er niet veel meer te gebeuren nu,alles is eigenlijk klaar,alleen de lekkage nog maken en schoonmaken en dan overhuizen,weet alleen nog niet wanneer de loodgieter komt,moet m zo gaan bellen..

@Esprit,wat leuk zeg zo'n dagje oppassen maar ik geloof dat het heel vermoeiend is idd..
    Spannend vandaag heh!
    Heel veeel succes en ik duim voor je!

@QueenBee,van harte met je 30 weken! \:D/ :whistle: \:D/ :whistle:
    Succes nog met je gedichtjes,ik hou ook meer van de korte :thumup:

@Joy,wow wat een mooi kamertje,vrolijk! :thumup:
    Jij ook heel veel succes vandaag,laat je wat weten?

@Aykietje,wat een lief van je schoonmoeder :D
    Mijn schoonmoeder wilde vorige week ook komen poetsen maar aangezien ik toen al om 06.00u wakker was heb ik het toch maar zelf gedaan..

@Noura,succes vandaag!

@Elle,wat vervelend zeg..
    Wij hebben ook nog geen kaartjes,als alles volgens plan verloopt gaan we vrijdag op pad. :D

@Lauwie,ow das zo fijn een laptop,goed gedaan!

@Diana,succes met je zus,ik hoop dat ze je wel begrijpt!

@Linka,fijn dat de slinger helemaal naar wens is! :thumup:

@Austin,dat betekent,dat het gewoon te erg was,snap je?
    Ze hebben haar borsten gelift maar zonder dat ze het wist ook nog ns verkleind want dat was echt nodig,dan weet jij het wel ;)
    Veel plezier vandaag in de babyzaak!
    Patroon?Was dat?Hahhaha nee ik kan je ook niet helpen helaas,succes iig!

@Duster,oei dat klinkt niet best idd,ik heb geen tip voor je misschien naar de fysio?
    Rustig aan meis!

Mik,goed zo meis!
    Doe maar lekker rustig aan!

Nou hier zijn ze op ons balkon bezig,ik schrok me rot,ik dacht al dat ie iets hoorde,dus eerst stiekem gekeken door het gordijn,normaal trek ik gelijk de gordijnen open,in mn nakie ook nog,die mannen waren zo geschrokken als ik dat nu had gedaan ,hahhha....
    Nou ik ga zo de loodgieter weer ns bellen.
    Vanmiddag poetsen,we krijgen om 17.00u kijkers en morgen ook weer,spannend!

Fijne dag allemaal!
    xxxDais...

15. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hihihihi daisy die mannen waren zich rotgeschrokken denk. een naakte vrouw is een ding maar een naakte zwangere vrouw!? whahahahahahahaha

linka ja wij hebben hem ook bij feestslinger vandaan erg leuk geworden . in de kleur met piglet van winnie the pooh ertussen. want die vinden wij zo leuk!

gr kim

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik met hartjes, hihi! Wij blij! Myrna mag nog niet zien :) !

Heb onwijs zin in, het is nog 90 dagen :D !

17. Delilah

Delilah Niet meer actief

Goede morgen mama's van augustus!

Ik ben weer op mijn werk na een lang weekend, dat viel wel tegen vanmorgen, moest er afgelope nacht 3 x uit terwijl ik de nachten ervoor toen ik kon uitslapen helemaal niet hoefde te plassen 's nachts, zul je altijd zien he ;) verder zijn we nog druk met de verbouwing van de keuken en zitten dus nog lekker in de rommel :( ik merk wel dat mijn lichaam niet meer zo mee wil werken als ik ff flink wil doorwerken thuis... Dat is wel vreemd voor me, om zo geremd te worden!

Ik heb niet alles bij gehouden in het weekend, wel een beetje mee gelezen maar op iedereen reageren lukt niet. Ik hoop in ieder geval dat jullie je allemaal goed voelen en dat het met alle babyspulletjes en babykamers goed is gekomen of goed komt! Want daar wil je geen stress over hebben die laatste weken zwangerschap he!

Ik mag morgen weer naar de vk en ben dan precies 30 weken :whistle: wat gaat de tijd snel zeg :confused: zie gewoon op de kalender bij a.s. vrijdag staan dat ik nog maar 5 weekjes hoef te werken, echt apart! Mijn beebje is nog altijd lekker actief, soms drukt hij/zij zo hard met ? ik denk het hoofdje ? dat ik denk dat hij/zij dwars door mijn buik naar buiten komt, errrrug schattig en soms errrrug gevoelig :D Ik ga morgen maar eens vragen bij de vk of ze kan voelen hoe de kleine ligt, ik kan er niet wijs uit worden nl. ik voel een hoop beweging en zie ook een hoop beweging maar waar wat nu precies zit is voor mij een vraag! Ook gaat ze morgen kijken of mijn buik op schema ligt omdat ie de vorige keer groter was dan gemiddeld maar ik hoefde me geen zorgen te maken. Heb wel wat foto's weer geplaatst waaronder de buikschildering die ik een aantal weken terug cadeau kreeg bij de prenatal.

Ik ga al het geklets vandaag proberen bij te houden zodat ik wat meer kan reageren op andere want dit is wel een 'beetje' een ego bericht he!

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    IK KAN NIET WACHTEN TOT ONZE KLEINE ER IS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

19. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Niemand kan wachten 8) :)

Ik ga nu vandoor! Fijne dag!

Kussss

20. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007