Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    1 augustus pas? dat mag toch eigenlijk niet?

2. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Allemachies, wat wordt hier veel geschreven.. Ik dacht dat ik dit wel kon bijhouden, maar het is echt veeeel! Maar, ga mijn best doen :)

Allereerst: dank voor alle reacties :)! Leuk, leuk! Over de mogelijke groeiachterstand: gyn gaf aan dat het geen zin had om helemaal plat te moeten, wel om het rustiger aan te doen. Zei wel dat ze dat vroeger wel deden - hihi, gelukkig niet meer, dat is niets voor mij ;)!

@Austin - ben zelf twee boxkleedjes/dekentjes aan het maken (patchwork/quilt) - in Indiaanse tradities maken ze een 8-puntige ster (Lakota Morning Star Quilt) - dit wordt vaak aan baby'tjes gegeven, maar ook bij huwelijken. Misschien een idee?

@Joy: ah, jij ook... Heb een extra afspraak, waarbij wordt gekeken naar de groei. Heb tot nu toe iedere afspraak echo's gehad ivm twins, dat heb ik de volgende dan ook weer. Gaan ze de groei echt in de gaten houden, meten en zo. Deze is 2 weken na de vorige afspraak, en de afspraak een week later is blijven staan. Wordt er steeds drukker mee ;)! Bij jou? Ben benieuwd!

@Joy: jeetje, 2x in de week ctg.. Vind dit wel apart, had gisteren nog ergens gelezen dat beebjes nu 2 ons per week zouden moeten groeien?! Gyn is idd wat minder gezellig... maar ik denk altijd maar: het is in het belang van het kindje - of kindjes, ze houden het goed in de gaten en daar is ook wat voor te zeggen. Probeer wel ook echt zelf te blijven voelen of het voor mijzelf goed voelt. Sterkte, meis!

@MyAngel: ik hoop dat je er snel een beetje plezier in krijgt :)! En weet je, mijn zwangerschap verliep dan weer zo voorspoedig, dat ik dacht, tja, ik heb helemaal niets interessants te melden... Heb wel de indruk dat dit juist een goede plek is om van je af te schrijven :) Sterkte!

Over kraamzorg - ik kreeg vorige week een telefoontje, een afspraak gemaakt voor volgende week ofzo, voor de intake. Had hier verhalen gehoord over de zomerperiode en weinig kraamhulpen, maar ze stelde me helemaal gerust: gaan goed voor de twin zorgen, met het volledige aantal uren :)!

En verlof... begint voor mij OVERMORGEN! Joepie! Ben er wel aan toe! Had vandaag een "koffie met wat lekkers" op het werk, en ben vreselijk verwend! Een hele mand vol cadeaus! Helemaal geweldig! En wat helemaal bijzonder is: ik werk er pas sinds januari. Na mijn proeftijd had ik opgebiecht dat ik zwanger was, toen 13 weken... De support en reacties van collega's was echt SUPER!

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Wow, je bent eerste die in verlof gaat? Geniet het ervan!

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    licrys wat heerlijk dat je zo verwend bent, en lekker met verlof super
    lekker uitrusten
    en fijn ook dat bij jullie de kraamzorg goed geregeld is. maar met 2 vind ik het helemaal wel moeten

wat leuk schatje geboortebedankjes, ik vind dat altijd zo lief he

daisy meid, doe je rustig aan, als het niet gaat dan maar niet stofzuigen hoor. let op je harde buik en doe rustig aan

petra leuk om te horen dat je het fijn hebt gehad! en lief dat je mannetje je miste

ik heb daarstraks de medicijnen opgehaald, een grote doos met grote pillen, penicilline.
    ik maak me toch wel zorgen en omdat mijn kindje altijd rustig is en meer wat draait en schuift i.p.v. schoppen werkt dat ook niet echt op mijn gemoedsrust.
    vrijdag mag ik naar de vk, ik hoopdat ik tot dan de rust kan vinden.
    want ik baal ervan om iets te moeten slikken en het enigste wat ik weet is voor een bacterie.

5. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Oooooh meiden, zijn jullie ook zo moe? Ik begin er echt schoon genoeg van te krijgen! Niet van het zwanger zijn hoor, maar wel van het continue moe zijn en het vele slapen. Ik heb normaal superveel energie en doe altijd heel veel op een dag en nu doe ik maar een fractie van wat ik normaal doe en nog ben ik compleet afgepeigerd.... BLEEEH! Herkenbaar?

Verder heb ik vandaag bloed laten prikken. De standaard bloedtest van rond de 30 weken. Volgende week woensdag naar de VK voor controle en voor de uitslag.

Hoe staat het eigenlijk met jullie sexlife? Ik kan niet veel hebben in de buurt van mijn buik en vind het echt heel vervelend om mijn mannetje steeds te zeggen dat het pijn doet of dat ik bang ben dat het pijn doet (dat is het meestal). Hebben jullie dat ook? Ik moet echt nog een beetje wennen dat niet alles meer zo flexibel is als normaal hahaha.

Nah dat is het voor nu, ik ga maar lekker slapie doen. Truste en tot snel!

Merijn

6. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    In België heb je 15 weken bevallingsverlof waarvan je verplicht bent één week voor de bevalling te nemen. Dat wil zeggen dat je 14 weken nadien kan nemen. Moet je door medische redenen eerder thuisblijven 6 weken voor je bevallingsverlof wordt dit van de 15 weken afgetrokken en ben je nadien minder thuis. Moet je verplicht de laatste week 4 weken thuisblijven dan heb je nadien recht op 11 weken bevallingsverlof.

Beval je vroeger en was je nog niet thuis dan ben je die ene week kwijt en heb je nog 14 weken nadien.

Ik weet niet of dit overeenkomt met jullie? Waarschijnlijk niet...

7. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Heey dames!
    Bedankt voor de felicitaties voor mijn vandaag bereikte mijlpaal!

:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

JIPPIE! VANDAAG 30 WEKEN ZWANGER!

:whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Zo raar he, dat het zo snel kan gaan... nog maar 10, maximaal 12 weekjes en dan heeft Jamie versterking, hihi! ;)

Ik weet zo niet meer wie het was, ik geloof Daisy, maar bedankt voor de linkjes naar de gedichtenpagina's! 2 kende ik al, maar die andere 2 niet, dus daar ga ik zeker nog even op neuzen!

@Aykietje; Bij ons is het zo dat je tot uiterlijk 4 weken voor je uitgerekende datum mag werken, langer niet. Vanaf 6 weken voor je uitgerekende datum mag je al met verlof, dan heb je na de bevalling nog recht op 10 weken, en als je 4 weken voor die tijd met verlof gaat, heb je nog recht op 12 weken erna. Ikzelf wil doorgaan tot 4 weken voor de bevallingsdatum, dus dan zou mijn verlof ingaan op 9 juli en moet ik ergens eind oktober weer werken. Maar ik denk dat ik gewoon mijn vakantie achter mijn verlof aanplak, zodat ik pas half november weer hoef te beginnen, heerlijk! Heb ik toen met Jamie ook gedaan, omdat ik toch geen zomervakantie opneem, dan zit ik immers toch al thuis..;)

Hoe gaat het verder met jullie allemaal? Wil in ieder geval iedereen hierbij een hele fijne avond wensen!

Tot snel!
    Xx

8. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Komt toch een beetje overeen, jullie hebben een weekje langer in totaal. Wij kunnen alleen wat langer thuis zijn achteraf. Zal zijn voor- en nadelen wel hebben.

9. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meiden

ik heb even nieuwe banner gemaakt met een 3d foto van ons kleine mannetje die gaapt! :)

Groetjes

10. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    oh dat is wel een verschil ja, bij ons 4 weken ervoor en dan 12 weken erna ongeacht of je later bevalt dan verwacht.

wat erg dat ze bij jullie aan jullie totaal weken mogen komen, dat mag bij ons echt niet. we hebben minimaal 16 en dus soms iets meer als je later bevalt.

alleen heeft de papa maar 2 dagen, hoeveel die van jou?

11. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mijn man is zelfstandige dus hij heeft niets of net wel :D

Een papa die in dienstverband werkt heeft recht op 10 dagen vaderschapsverlof. Is sinds kort veranderd, vroeger waren het volgens mij 5 dagen.

12. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    QueenBee: Gefeliciteerd :whistle: !

13. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ik ga officieel 23 juni met verlof maar aangezien ik al enige tijd thuis ben ben ik daar niet zo mee bezig..

@Licrys,wat een fijn gevoel of niet overmorgen met verlof!
    Ga er maar lekker van genieten meis!

@Noura,ja ik wil idd rustiger aan gaan doen,lichamelijk lukt het al sowieso allemaal niet naar wens maar nu ook geestelijk trek ik het ff niet meer...
    Komt wel weer goed! ;)
    Waarom bel je niet ff met de vk om te vragen of je misschien eerder mag langs komen?
    Ik snap dat je er van baalt meis,ik zou het proberen..
    Rustig aan heh!

@Duha,hier ook weinig sex hoor,sowieso op een andere maniet tegenwoordig anders doet het echt pijn ja,als dat maar goed komt na de bevalling ;)
    Slaap lekker!

@QueenBee,nee dat was ik niet,Mik heft die link neergezet ;)
    Succes iig!

Nou meiden,ik ga ook slapen,jeetje wat een rotdag,ben zo emo,voel me zo schuldig to Lars,hij is nu alleen naar het huis,ff alles afdekken,de loodgieter komt morgen,YES!
    Ik hoop morgen op een betere dag...

Slaap lekker meiden!
    xxxDais..

14. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    me me me
    . hihihihihihihihihihihihihihihihihihihhi maakt niet uit hoor maar graag gedaan meis. hoop dat je er wat aan hebt.

ik ga met verlof officieel op 21 juni voor de thuiszorg en op 6 juli voor de kapsalon. (voor mijzelf dus waarschijnlijk werk ik gewoon door zolang het nog kan)

vandaag is die kleine erg rustig en dat maakt me toch een beetje nerveus. maar het zal wel goed zijn want ik voel wel bewegingen . als het morgen nog zo is ga ik donderdag even de vk bellen om te ragen of dit normaal is dat die kleintjes nu minder bewegen.

hihihihi zag net bij de juli mama's een filmpje van een van de meiden die haar buik had gefilmd. echt een golfslagbad joh.

ik heb net een klacht ingediend bij prenetal want het duurt me veels te lang. ik heb acht weken geleden een badje besteld en met de mama mazzel dagen afgerekend en toen ook een voetenzak voor de maxi cosi besteld en heb nog geen van beiden binnen. ik wil nu gewoon mijn spulletjes hebben verdorie. bah bah bah

manlief heeft net op de overloop de deuren voorzien van deurgrepen etc dus helemaal mooi zijn die nu. heerlijk stukje bij beetje word ons huissie zo erg mooi.

@duha hihihihih ier nog eentje ik heb ADHD dus ben normaal alle dagen heel druk maar nu. ooooh krijg niets uit mijnn handen en ben zooooo moe. maar ik slaap ook erg slecht dus dat zal wel schelen denk.

gr kim

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

Mijn buik beweegt ook elke keer zo als een idioot en dan ga ik snel de camera pakken en dan wordt het weer rustig :(

Beebje vind het nu al leuk om mama te plagen :D

16. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @mik, op welke pagina staat dat filmpje van de juli mama's?
    ben nieuwsgierig

17. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Mijne pappa plagen :p

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ja ik was ook al gaan zoeken maar kon het zo snel niet vinden!

@ Linka, de mijne ook papa plagen hoor ;) maar papa wordt meer gek van mij, zit nl. de hele dag naar mijn blote buik te staren als ik de kans krijg of mijn buik te aaien :D

Ach ja, als ze zelf maar eens zo'n hummeltje konden voelen he!

19. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    1370, leuke filmpje uiteraard! Daarnet op bank had ik ook golfjes, heel geinig om te zien maar toen kwam me vriend erbij en praten enzovoort opeens stil :) !

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Is altijd leuk! Ja, me vriend heeft allang gevoeld, hij vond zo wonder!

Deel Deze Pagina