Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @denicepino: hoi, ik heb ook last van mijn bekken en ben nog wel aan het werk, maar das alleen omdat ik zittend werk doe en ik de afleiding graag heb. Ik moet er niet aan denken achter een bar te gaan werken nu (weet wat het is horeca) en ik kom nu al amper vooruit. Iedereen waarschuwd dat ik rustig aan moet doen, want anders houd ik te lang last ook na de bevalling.
    Je moet het natuurlijk zelf weten, en als je echt kan afspreken dat je langskomt even een praatje maakt en desnoods aan de bar kan zitten is het misschien een overweging waard.
    Ik zou zeggen kies voor je lichaam.. al komt dat misschien wat lullig over.
    Nou hoop dat mijn antwoord een beetje duidelijk is. Veel succes met de beslissing.

2. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier kan ik zooooo kwaad om worden he! als jij werkt ben je niet ziek dus moeten ze jou uit de ziektewet halen punt uit.

trouwens hun lopen een risico hoor jij niet. jij zegt dan gewoon dat je gevraagd bent om te werken en dat jij niet wist dat hun je nog op ziek hadden staan.

ik heb ook zes weken gewerkt terwijl ik op ziek stond en heb nu gezegd dat ik dit gewoon belachelijk vind als ik werk moeten hun mij betalen en niet het uwv.

als je zwanger bent en ziek betaald het uwv je hele inkomen dcus voor je werk mooi makkelijk. nee hoor niet pikken.

gr kim

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik word elke maand netjes betaalt en is niet echt verplicht om te gaan werken, als het niet gaat gaat het ook niet, als het gaat prima zijn ze ook tevreden mee ;) Ik MOET vooral rustig aan doen van me chef.

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hey meiden, ik zie dat er weer veel meiden zijn die een felicitatie kunnen gebruiken dus:

Gefeliciteerd met jullie mijlpaal! :whistle:

Zo vanmorgen weer even een paar uurtjes gewerkt.
    Nu nog maar 3 woendsagochtenden en dan heb ik officieel verlof.
    Hier op het moment ook andere bewegingen van ons meisie, het is nu meer schuiven en draaien en niet meer dat getrappel.
    Heb netjes alles teruggelezen maar ik heb niks onthouden.
    Erg hè! :oops:
    Ik ga even snel stofzuigen (moet ook gebeuren hè).

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

als je gaat werken en ondertussen in de ziektewet blijft dan zeg ik nee, dat kan je niet maken, dat is ook frauderen, om het maar even hard te zeggen.
    als je voor jezelf zegt dat je het wil proberen dan zou jehet dus wit moeten doen, en dat zou je kunnen voorleggen aan je behandelend arts of je eventueel op therapeutische basis kan werken.
    en zoals linka zegt kan je het op deze manier voorleggen aan het uwv, dat je kijkt in hoeverre het gaat.
    en daarbij je bent niet voor niets ziek thuis. het gaat nu beter juist omdat je thuis bent. dat hun de boel niet goed geregeld hebben mogen ze niet aan jou voorschotelen. het is tenslotte niet jouw zaak
    ik hoop dat je eruit komt

miranda fijn dat ik hoor dat het bij jou ook geschuif en draaien is wat je voelt.

ik las ook weer een paar mijlpalen. gefeliciteerd, wat gaat het hard he

schatje wat vervelend van die jeuk

nou ik ga gauw opruimen er komen zo kopers voor een fiets

6. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Dag dames, nou, ik heb weer een heleboel gelezen, niet alles trouwens, het gaat zo hard!

denicepino: ik vind inderdaad ook dat als je gaat werken, je dat ook bij de arbo moet gaat doorgeven en er voor moet gaan. Anders verdient jouw werkgever als het ware aan jouw ziekte, over de rug van mensen die belasting betalen. Is niet helemaal eerlijk. Maar je moet ook naar jezelf kijken, of je het aankunt, want met bekkenklachten is de hele avond staan ook niet super.....maar jij bent de enige die dat kan beoordelen.

Meiden met een mijlpaal: gefeliciteerd!

Gisteren naar de vk geweest, alles was in orde, groei was prima, maar ik had wel een te laag ijzergehalte en ben dus aan de ijzerpillen gezet.
    Verder was babylief inmiddels met het hoofdje beneden gaan liggen, dus da's mooi. Ben nu 2 kilo aangekomen...

Maarrrrr: ik kwam gisteren opeens een striaestreep tegen! Arghhhh

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    WHAAAA
    Ik heb de laatste dagen echt zo'n jeukbuik en jeuk(.)(.)... hangt dat samen met striae?... dacht wel dat de jeuk komt door rekkende huid.
    Kijk soms ook angstig in de spiegel maar heb nog niks gevonden... afkloppen...

Maar ja, WHATEVER!
    Dan maar wat strepen.. Wel een beebje in je armen straks :D

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Kut (.)(.) altijd jeuk, vooral savonds, drama :( !

Ik heb allang streaie, van 1e zwangerschap, dus hopelijk blijft dat zelfde, hihi!

Ik had nog bij mijn vriendin gewogen, 13 kilo totaal aangekomen, ai! Me vriendin vindt dat het mee valt :confused:

9. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Nou, (.)(.) heb ik niet zo'n last van, maar wel de laatste week ofzo van jeuk op m'n buik en dat had ik nog niet eerder. Dus ik ben bang dat het wel samenhangt....
    Ben gelijk nog fanatieker gaan smeren.....maar ik heb gelezen dat het eigenlijk niet echt helpt.

10. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Nou heb echt al maanden een jeukbuik, maar nog geen streepje te zien hoor. don't worry haha

11. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Da's dan weer prettig!

12. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Pfoew, moeilijke dag gehad vandaag. Gisteren avond bedacht ik me dat ik de baby eigenlijk heel weinig heb gevoeld de laatste paar dagen. Voor maandag voelde ik de baby eigenlijk de hele dag wel en dan ook flink schopjes geven. Soms zoveel dat ik het eigenlijk niet zo leuk meer vond. Maar vanaf maandag avond was het bijna niets meer. Gisteren ook heel weinig en vanochtend was het weer rustig. En dat terwijl ik altijd 's ochtends bij het opstaan de baby voel. Toch maar de VK gebeld en die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje.
    Het hartfilmpje en de echo waren gelukkig helemaal prima maar ik heb toch wel heel veel stress gehad. Gelukkig kon mijn man erbij zijn! pfff... wat een dag.
    En je zult het zien hè? Nu voel ik de baby weer regelmatig! :confused:

Zwanger zijn is toch wel een zenuwslopende bezigheid! :p

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Is af en toe idd schrikken, vanmorgen was mijne heel erg rustig terwijl ze drukke baby is, ja weet je waarom? Harde muziek op mijn werk! Toen ik wegging begon ze al druk te maken :) !

14. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Elle,gelukkig is alles in orde meid!
    Doe het verders vandaag lekker rustig aan...

@Linka,dat wordt geen muziek draaien voor jou dan,hihi...

Ik had een pb van Aqua77 kennen jullie haar nog,zij heeft ook meegekletst met de augustusmama's,helaas is dat fout gegaan,nu was ze weer zwanger en heb haar net een pb teruggestuurd om te zeggen dat ze wle moet genieten bla bla,lees ik net dat ze weer een miskraam heeft gehad,jeetje zo naar voor haar,en wat een blunder van mij heb haar snel weer een pb gestuurd...
    Wat is het soms toch oneerlijk heh meiden? :cry:

15. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Herinner me haar heel goed, neej he, alweer :( Dat is niet eerlijk :cry: !

En Mystic Sun herinner jullie nog? Nou daar ben ik heel erg nieuwsgierig naar hoe met dr gaat!

16. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Nee is zeker niet eerlijk!
    Mystic Sun ja die herinner ik me zeker,ben ook benieuwd naar haar...
    Hadden ze gen pauze ingelast?

Ik ga er vandoor,mn schattie komt me halen en dan gaan we naar ons huissie kijken,er is al flink gesloopt vandaag,en hopelijk ook gemaakt,ik ben maar naar huis gegaan want ik kan het momenteel niet aanzien allemaal :(

Fijne avond en smakelijk voor zo!
    xxx

17. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Schrikken kan dat zijn he? Ook vooral omdat je er niet altijd op let, maar als je het je opeens realiseert, dan slaat de paniek toe. Ben wel blij dat ze toch goed meewerken van de verloskundigenpraktijk en het ziekenhuis. Ze zullen je niet snel met een kluitje in het riet sturen.

18. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hey meiden!

Eindelijk toegekomen om bij te lezen....onverwacht een druk dagje vandaag.
    Vanmorgen intake gehad van de kraamzorg, ze heeft alles ff bekeken en t is goedgekeurd, had ook niet anders verwacht....Toen cadeautje gehaald voor mn nichtje, die is 2 geworden vandaag...Daarna heerlijk mn bedje ingedoken, ff bijtanken voor de verjaardag vanavond, maar kreeg telefoon van een collega en die is net de deur uit....Was erg gezellig, maar heb nu zo de kriebels om aan t werk te gaan....er is zoveel gaande dat ik er wel boven op wil springen om mn collega's bij te staan....Maar er zijn op t moment erg agressieve jongeren en dat is in mijn toestand nu echt niet verstandig om tussen te hobbelen....Ik mis t zo hè! Morgen maar is vergaderdagje bijwonen en ff bijbeppen.....

Ben "blij" te lezen dat de meiden die net zo ver zijn als ik, ook andere beweging ervaren van hun beebje dan voorheen....dat stelt mij weer wat geruster, want dat is dus heel normaal....Ook hier minder harde schoppen en meer hij schuiven van t kindje wat ik voel...wel af en toe een verdwaalde schop, zo heerlijk!
    Gisteravond de Vk gebeld, had zulke gemene steken in mn buik en tussen de benen, moest er van huilen, zo zeer! Volgens haar heeft dat te maken met de groei en het rekken van de baarmoeder en moet nog meer rust nemen...pffff, heb geen ADHD, maar vind dat wel erg lastig hoor! maar alles voor ons wondertje hè!

Meiden met een mijlpaal bereikt: GEFELICITEERD!

Mijn verlof is officieel 22 juni, maar doordat ik al zo goed als helemaal thuis zit, lijkt mn verlof nu al ingegaan....Ik neem ook na mn verlof nog vakantie op en zal waarschijnlijk per 1 november weer aan het werk gaan...Het liefst wil ik de kerst en oud&nieuw ook vrij, graag samen met mn ventje en ons kindje doorbrengen, maar weet niet of dat te regelen valt met mn werk.....

Nou kga nog ff gestrekt, over een uurtje komt mn ventje thuis en dan is het weer haasten voor de verjaardag.....

Liefs

19. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    dat is idd schrikken Elle! Fijn dat je ff langs mocht komen en gerust gesteld werd! T blijft spannend allemaal hè!

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Daisy, ja Mystic Sun, maar of ze pauze ging lassen dat weet ik niet meer, volgens mij wel, maar ze gaan wel ervoor en neem geen pil... het is nog ff spannend ;)

Ja het is gewoon niet eerlijk idd! Voor alle vrouwen die hebben meegemaakt.....

Buddy, begrijpelijk, je moet toch aan jezelf denken, nietwaar? Nou veel plezier vanaaf meis!

Deel Deze Pagina