Heb gisteren de consulente gehad (provincie Overijssel) en krijg minimaal 32 uur en maximaal 45 uur (normaal komen er nog 4 uur bij voor borstvoeding, dus 49 uur). Ze vroeg wel of het mogelijk was dat ik na een paar dagen de indeling zo kan maken dat de kraamhulp er max. 4 uur was, zodat ze er nog een gezin naast kan draaien. Tja vakantietijd....
Ik vind het toch een vreemde zaak hoor, net alsof de vakantietijd ons probleem is. Dat moet ik hier op mijn werk toch ook afstemmen enz.. Maarja het zal wel. Voor zover ik weet krijg ik mijn uren en hoef ik niet te delen. Is voor zo'n hulp toch ook niet te doen, 2 gezinnen op 1 dag.
Hoi mieden, Wat komt het allemaal dichtbij nu he? Steeds een stapje verder. Lees dat velen van jullie nu kraamzorg op bezoek hebben gehad. Wij ook, krijgen 49 uur met kans op herindicatie ivm psychische problemen, hopelijk is dat niet nodig dat zou geen goed teken zijn. Ik lees zo nu en dan wel mee, maar lijk een beetje in een prenatale depressie te zitten (bestaat dat ook?) maar ben heel angstig in alles wat ik doe, dus heb het even niet zo makkelijk. Maar ik denk wel aan jullie hoor,... Knuf van mij!
Hallo meiden, Aan iedereen veel sterkte die het nodig heeft! Met mijn bekken gaat het wel weer redelijk. heb wat minder pijn.... ga zo bij de prenatal de blije doos ophalen! enne 27weken vandaag!
@ellyn jeetje wat schrikken meis maar lekker dat alles goed was met de kleine . ik had het ook hoor een dag minder gevoeld maar gelukkig werd er de volgende ochtend weer verbouwd van binnen.! hihihihihihih @daisy ja meis het leven is af en toe oneerlijk he? aqua ja die weet ik nog wel. wat erg voor haar. ik hoop dat ze snel weer zwanger mag zijn en dat de kleine nu blijft zitten.en nou laat die kleintjes maar lekker groeien hoor! liever wat dikkere tweeeling als dat ze nog in couveuse moeten @noura jeetje wat een l*l zeg die kerel. jouw een beetje aanrijden en geeneens sorry zeggen! @naat80 deze kleine is ook een beetje eigenwijs en ligt ook met het hoofdje bovenin. is gewoon teruggedraaid @duster2000 ik hoop het toch net hoor want het doet nu al best pijn als die kleine draait dus laat staan als dit nog gebeurt met 36 weken! @petrabr ik ken het meis. ik ben ook alleen maar moe moe moe @bemy ik vind het best met de lijst! @jolanda 1979 jeetje meissie het word jouw ook niet gegund he? jij krijgt dit kadootje niet voor niets ! succes meis. @miranda jeetje ook niet leuk een blaasontsteking. maar wel lekker de 31 weken gehaald @myangel ja meis niet leuk he? maar je krijgt zo'n leuk kadootje aan het eind? nou vannacht weer fantastisch genoten NOT! drie nachtmerries. eentje waar bij mijn man toch iets in zijn hoofd was gevonden.(onbewust toch meer met me gedaan?) eentje waar ik zwanger achternagezeten werd door mannen die me wilden verkrachten (hoe verzin je het?) en eentje waar mijn man bij me wegging. (heb vanmorgen even gezegd dat hij dit niet in zijn hoofd moest halen) echt waar ik werd helemaal gek wakker en was helemaal van mijn stuk. bah bah . ik was wel in alle nachtmerries zwanger dit keer! gr kim
@My Angel, wat een verhaal. Hoe oud is je zoontje inmiddels? Kan me voorstellen dat je er flink van baalt. Wel erg lief van je dat je nog vraagt naar mijn vader. Volgende week woensdag hebben we een afspraak in een kliniek in Groesbeek, Dekkerswald. Ik hoop dat ze daar nog iets kunnen doen. De vrouw van hun huisarts blijkt ook longarts te zijn en die heeft ook nog eens naar de papieren gekeken. Ze had alleen de foto's niet. Volgens haar is het haast onwaarschijnlijk dat de hele long vol zit met kanker, omdat ze het telkens hebben over verschillende vlekken. En kanker schijnt te ontstaan op een plek en die wordt dan steeds groter. Dus nu hebben we helemaal goede hoop. Verder ben ik gisteren bij de gyn geweest. Alles was goed, baby ligt alleen nog steeds met z'n kontje onderin. Toen ik vroeg wat er gaat gebeuren als hij zo blijft liggen, zei hij gewoon: niks, dan wordt ie zo geboren. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Hopen dat ie nog gaat draaien.
Hallo, Wat een verhalen hier allemaal. Jolanda en My Angel, Veel sterkte gewenst. Sjorsje sterkte met je vader. Als ik de verhalen lees dan durf ik echt niet meer te klagen. Wat betreft de prenatale depressie. Ik denk soms dat ik het niet ga aankunnen maar iedereen zegt dat vanzelf losloopt. Het is een eerste en dan is het normaal volgens iedereen dat je wat twijfelt. Mijn schoonmoeder is komen poetsen gisteren dus het is hier terug proper. Ze kan wel wat wat "zagen" maar dat moet je er maar bijnemen, ze bedoeld het allemaal goed. Verder is onze WC kapot, hij lekt, ik hoop dat mijn ventje hem snel kan maken want zonder is echt geen optie! Groetjes PS vandaag 30 weken!
Nou . . . even niet geweest hier, en gelijk 20 pagina's erbij. Heb de energie nu niet om het allemaal bij te lezen, dus hier weer even een ego-berichtje van mij. Ik heb het er met mijn zus over gehad dat mij wordt aangeraden met halve dagen te werken. Ze reageerde eerst wat raar, omdat ze net terug is en dat ze nog moet "wennen". Maar toen ik er later nog eens over begon,was het prima. Morgen en overmorgen is ze er niet omdat ze naar pinkpop is, maar vanaf volgende week ga ik lekker met halve dagen werken. Kijken of het dan wat beter gaat. Ik merk wel aan haar dat ze het niet leuk vindt, maar het is niet zo dat ze tegenstribbelt. Ik hoop dat ze het aankan. Wat ik ontzettend leuk vindt is dat een vriendin van me een cursus goudsmeden gaat doen. Als ze daarmee klaar is, wil ze één dag in de week bij me komen werken. Het duurt wel nog even, want die cursus duurt geloof ik 2 jaar, maar ik kijk er wel al naar uit. Vanavond ga ik in het ziekenhuis naar een infoavond over borstvoeding. Denk dat het wel interessant wordt. De infoavond in het ziekenhuis over bevallen vond ik ook erg interessant.
Oei, postnatale depressies... niet tof! Zoek inderdaad hulp Passiepaard en anderen die het (misschien) hebben, als je dat nog niet hebt. Sterkte!
Zo wat weer veel gekletst zeg! Zo fijn dat we zo veel kwijt kunnen hier en steun vinden! @My Angel: jeetje meis, dat is niet niks! Kan me voorstellen dat t dan moeilijk genieten is. Maar hou t positief hè! Het is met je zoontje goed gegaan en ze houden je goed in de gaten en dat is fijn toch? Nog ff de laatste loodjes en straks heb jij ook een superwondertje in je armen! @Jolanda: spannend joh! Khad er nog nooit van gehoord. Sterkte! @Miranda: gefeliciteerd met je 31 weken! Whoehoe! @Diana: goed van je dat je hebt doorgezet. Hopelijk gaat het vanaf volgende week wat beter met je en kun je rust nemen! @Linka: meis, sterretjes? Gaat t nu weer wat beter? Gewoon je VK bellen hoor, straks lig je ineens onder aan de trap ofzo! Niet eigenwijsen en luister maar is ff naar je buddy! @Mik: wat een nare dromen! Tja, daar rust je ook niet lekker van uit natuurlijk! Wat zei je mannetje op jouw preek? @Daisy: ik snap dat ook niet zo goed hoor, met dat gewicht en zo. Bij mij zeiden ze dat met 27,5 week 1250 gram erg zwaar was en bij een ander is het een mooi gewicht....bij de gyneacoloog kreeg ik te horen dat ik een mooi buikje had voor 30 weken....De 1 zegt dit en de ander dat, pffff....eigenlijk moeten we maar gewoon naar 1 expert gaan luisteren en de andere verhalen maar naast ons neer leggen, want zo worden helemaal gek van onzekerheid. We gaan er maar vanuit dat we lekkere dikke proppies in onze buik hebben! Bevalling nog maar even niet aan denken ..... @Bemy en Miranda: super dat jullie de lijst weer bij hebben gewerkt! @Austin: waar ben je meis? @Passiepaard: vervelend joh dat je je zo depri voelt! Heb je wel mensen in je omgeving waarmee je kunt praten? Tis denk een opstapeling van alles: zwanger, moe, emoties, pijntjes, onzeker of t allemaal wel goed gaat, etc..... Succes meid en haal r hulp bij! @Noura: wat een bal zeg! En dan zeggen ze: de jeugd van tegenwoordig! Idd steeds meer opletten, ongeluk zit in een klein hoekje! Vanmorgen ff naar mn werk geweest. Pfff daar gebeurt zo veel, ruik zoveel uitdaging, dus beetje hyper naar huis gegaan.....Wel leuk met collega's bijgekletst, was wel ff gezellig..... Nou kga ff bammetje eten en dan lekker gestrekt, ff slapen..... Liefs
LIJST VOOR AUGUSTUS-MAMA'S 2008 **JULI** *16-07-2008: # Austin 25 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE *26-07-2008: # Janine 26 jaar / 1e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN *27-07-2008 # Petrabr 31 jaar / 1e kindje *Kalender: meisje/ Denkt zelf: ?????/ Wordt: is bekend bij de keukenla van petra *30-07-2008: # Eimat 23 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf:meisje/ Wordt: : *31-07-2008: # Miranda3xmama 30 jaar / 4e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE **AUGUSTUS** *01-08-2008: # Diana81 26 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE # Moniki 28 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *02-08-2008: # Philly 31 jaar / 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE # Angelique(lique80) 28 jaar / 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *03-08-2008: # Mik25 25 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: Is bekend bij Mik # MissyN 24 jaar / 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen / Wordt:MEISJE # Esprit 29 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : # Noura 30 jaar / 4e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE *04-08-2008: # Natas1 40 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ??????/ Wordt: MEISJE # Mandje 21 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE # Daisy 32 jaar / 2e+3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisjes (verwacht een tweeling)/ Worden: MEISJES *05-08-2008: # QueenBee 26 jaar / 2e kindje * Kalender: meisje / Denkt zelf: ?????/ Wordt: : # Eliesja 34 jaar / 3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN # Kiki 33 jaar /3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf:jongen / Wordt: JONGEN # Nickyz 21 jaar / 1e kindje/ Wordt: : *06-08-2008: # Joy72 35 jaar / 3e kindje *kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE # Delilah 25 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : # Duster2000 29 jaar / 1e kindje / * Kalender: ???? / Denkt zelf: ?????? / Wordt: : *07-08-2008: # Rebbel 24 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje Denkt zelf: meisje/ Wordt: Is bekend bij Rebbel # Aykietje 32 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ??????/ Wordt: JONGEN *08-08-2008: # Puck2008 29 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN # Rachel1984 23 jaar / 2e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN *09-08-2008: # Chantico 30 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *10-08-2008: # Bumba 30 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN # Duha 22 jaar / 1e kindje * kalender: ???????/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : # Denicepino 21 jaar / 1e kindje *kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE *11-08-2008: # Aliekeleppink 25 jaar / 1e kindje *kalender:jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : verassing voor ons allemaal! # Mariel77 30 jaar / 1e kindje *Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: JONGEN # Debbie2007 30 jaar / 1e kindje/ Wordt: MEISJE # Arri 21 jaar / 1e kindje/ Wordt: : *12-08-2008: # Pendrag 36 jaar / 2e(6e) kindje/ Wordt: MEISJE # Maxi 28 jaar / 1e kindje *kalender:meisje / Denkt zelf:????/ Wordt: JONGEN # CynthiaB 26 jaar / 1e kindje *kalender:jongen / Denkt zelf:meisje/ Wordt: MEISJE # Nadje78 29 jaar / 1e kindje *kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE *13-08-2008: # Passiepaard 30 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE # Schatje1 20 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN # Marleen83 24 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ????/ Wordt: : *14-08-2008: # Snelle 38 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: ????/ Wordt: : # Naat80 27 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE # AmyLee 30 jaar / 2e kindje * kalender:jongen / Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE # Jolanda1979 28 jaar / 1e kindje *Kalender: meisje Denkt zelf ???????/ Wordt: : # Myangel 33jaar / 2e kindje *Kalender: ......../ Denkt zelf:........../Wordt: : *15-08-2008: # Licrys 33 jaar / 1e+2e kindjes (Verwacht een tweeling)/ Denkt zelf: jongen en meisje/ Worden: : een verrassing # Happy1980 27 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: Is bekend bij Happy # Boogschutter 29 jaar / 1e kindje Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE *16-08-2008: # Jelske1978 29 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : # Tammie 26 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: JONGEN # Mijnkleineboa 21 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: JONGEN *17-08-2008: # Bemy 25 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE # Jennifer70 37 jaar / 2e kindje/ Wordt: JONGEN # Gea 23 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *18-08-2008: # Moniquekenitra 28 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : # Pruts27 27 jaar/ 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *20-08-2008: # Babsie 27 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf:meisje/ Wordt: MEISJE # JennyS 27 jaar / 1e kindje/ Wordt: JONGEN # Jekkia 32 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf:meisje (kz in week 38 )/ Wordt: : # ElleNY jaar / 1e kindje * Kalender: jongen / denkt zelf ?????/ Wordt: Is bekend bij Elle *21-08-2007: # Sjorsje 28 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: JONGEN # Kimm1988 20 jaar / 2e kindje *kalender:????/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE *23-08-2008: # Muis80 27 jaar /1e kindje/ Wordt: MEISJE # Lauwie 34 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ?????/ Wordt: MEISJE # Naannaan 28 jaar / 1e kindje/ Wordt: : *24-08-2008: # Galadrose 31 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *25-08-2008: # Linka76 31 jaar / 2e kindje Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE *26-08-2008: # Jikke 34 jaar / 5e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ?????/ Wordt: MEISJE # Elies 30 jaar / 3e kindje * Kalender: ????/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *27-08-2008: # Binnabinna 24 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE *28-08-2008: # Kelly83 24 jaar / 1e kindje/ Wordt: MEISJE # Bizzy .. jaar / 1e kindje/ Wordt: : **SEPTEMBER** *01-09-2008: # Loutje83 25 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt:JONGEN * ER ZIJN 75 AUGUSTUS-MAMA'S* MEISJES: 28 JONGENS: 16 GEHEIM/VERRASSING: 7 ONBEKEND: 25 : AGENDA: 29-5: Myangel gyneacoloog 30-5: Schatje1 verloskundige 30-5: Linka76 verloskundige 30-5: QueenBee verloskundige 02-6: Miranda groei-echo+contr gyneacoloog 02-6: CynthiaB groei echo 02-6: Alieke jarig! 26 jaar 03-6: Maxi gynaecoloog controle 03-6: Joy72 naar gyneacoloog+echo+ctg 04-6: Kiki verloskundige 09-6: aykietje gyneacoloog 09-6: Lique80 verloskundige 10-6: Bemy verloskundige 10-6: Denice verloskundige 11-6: Noura verloskundige 11-6: Pruts verloskundige 16-6: Bemy 3d/4d echo 17-6: Noura gynaecoloog 20-6: schatje1 gyneacoloog 24-6: Kiki gynaecoloog placentalocalisatie Buddy's: * Mik <-----> Daisy * Austin <-----> Miranda * Tammie26 <-----> Binnabinna * Bemy <-----> Petrabr * Linka76 <-----> Esprit * QueenBee <----->Delilah * Diana <----->Happy * JennyS <-----> Naat80 * Janineenevie <-----> Kiki * Passiepaard <-----> Aliekeleppink * Rebbel<----->Sjorsje * Schatje<----->Maxi * Babsie<----->Jolanda * Binnabinna<----->Debbie * Philly<----->Puck * Kelly83 <-----> Babsie * jennifer70 <-----> joy72
Telkens moet ik weer lachen en telkens vergeet ik het weer te schrijven: JennyS wat heb je een machtig leuke foto van je kindje erbij staan zeg! Ondeugendheid straalt er van af! Hihihi...
@bemy nee nog niet was niet schrikbarend maar moet wel in de gaten gehouden worden. Vandaar dat ze maandag weer een plesje op kweek willen zetten. Wel vervelend zeg dat je blaasontsteking hebt. krijg jij wel medicijnen? @MY Angel jee heftig verhaal hopelijk gaat nu alles beter als bij je zoontje.sterkte @daisy fijn dat dat geregeld is ik doe het per telefoon. @Passiepaard sterkte meid .
Daar ben ik hartstikke bang dat ik die krijg......... want na de bevalling van Myrna raakte ik ook in depressief, maar gelukkig lichte postnale depressief, daarna ging ik wel dieper, maar nu gaat het alweer goed hoor!
Lieve Buddy, maak je geen zorgen hoor meis Ik heb net uurtje geslapen en voel me wat beter, geen pijn in me stuit en billen en nog wel beetje moe maar gaat wat beter, straks Myrna halen (ben benieuwd hoe ze eruit zal zien na dagje vader, altijd andere smaak dan ik ) En daarna naar zwemles, hoera, het wordt weer feest ! Ja Mik, dat is nou eenmaal mijn lieve Buddy die Esprit, hihi! Diana, fijn dat wat is opgelost! Ik duim voor je dat goed zal komen!
hihi esprit het was niet de jeugd maar een man van middelbare leeftijd. he mik wat naar die dromen ik hoop dat je het van je af kan zetten. ik heb vaak dat sommige dromen zo de hele dag doorspoken. sjors, goed zo dat jullie hoop blijven houden en er voor vechten! je zou de eerste niet zijn waar ze iets fout hebben geconstateerd fijn dart alles goed wat bij de gyn, en ik hoop niet dat je zoontje als eerste met de billen bloot gaat, maar wie weet draait die nog my angel ik moest wel even slikken bij je verhaal, meid wat zwaar voor je! diana wat fijn dat jullie er uit zijn is vast een opluchting voor je jolanda wat een naar nieuws, ik begrijp je schrik. bij mij hebben ze 2 weken terug een uitstrijk gemaakt waar die bacterie is gevonden. en in januari, ik heb toen 2 weken in angst gezeten. ik had gelukkig pap1, en dat is een uitslag die niet af kan wijken ook niet in de zwangerschap. bij andere uitslagen kan dat wel. maar ze zullen alles bij jou nog wel goed gaan bekijken nu. wanneer moet je weer naar de arts? ik heb een aantal vriendinnen waarbij ze ook pap3 hebben gevonden maar dat is allemaal goed afgelopen. bij 2 vriendinnen is het nu helemaal weg en die hebben pap 1 weer. sterkte! en als je echt vragen hebt dan gewoon je arts bellen hoor! niet in angst blijven zitten veel plezier met de blije doos kelly, en gefeliciteerd met je 27 weken linka hiep hoi, jij ook gefeliciteerd straks lint gehaald voor de kaartjes, en we zijn eruit hoor! het lint moet nog bijgehaald worden en papier, maar dan is alles er klaar voor. (de kaartjes dan he) en de kraamzorg heeft intake gehouden, aardige vrouw, en we worden geindexeerd op 49 uur en we zijn ook nog verzekerd voor 20 uur extra kraam, dus totaal 69. maardan moet het wel beschikbaar zijn. maar die 49 gaat volgens haar wel lukken, mischien wel 2 verschillende kraamhulpen maar dat is dan maar zo. en als er tekort is dan vergoed vgz 20 euro per gemist uur. dus dat is dan ook mooi ik ga even de lijst opzoeken want moet morgen naar de vk voor die bacterie