Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Nee was ik maar miljonair :(
    Mijn ex heeft nogal wat schulden gemaakt op mijn naam....en dat wil ik dus apart houden!

2. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    mik&sjudith: hier ook met huwelijkse voorwaarden getrouwd. beste wat je ooit kunt doen, geeft zoveel rust! naturlijk hadden wij ook persoonlijke redenen, maar al onze vrienden zijn zo getrouwd...zou het vreemd vinden als het niet zo was...maar ja, tis maar net hoe je leeft I suppose...

chantico: tis vandaag zaterdag 31 mei ok? hihihi! lekker pesten!

rebbel: rustig aan girl! uitbroeden die babe!

3. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    marleen83: die ouders denken natuurlijk dat hun kleien kindje dan meteen leerachterstand krijgen ofzo? op die leeftijd? ik heb er geen verstand van, jij wel gelukkig!

zijn er al meiden die hun naam voor de baby al hebben? ik vind het supermoeilijk, geen inspiratie, manlief al helemaal niet! arm klein jongetje in mijn buik!

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

ik heb vandaag eindelijk de wieg afgekregen. erg leuk zal een foto er van maken en dan in het album zetten. heb ook een wipper gekocht via mp voor me moeder ze vondt het echt supper mooi. en ook wat kleding bij die vrouw en later nog bij de prenatal echt verslavend.

@ austin gaaf een box zelf maken. ik wil straks (over een jaar of zo) ook een quieelt maken en dan van de kleertjes die ze aan heeft gehad.zodat je ze altijd bewaard op die manier.

@bemy ben echt benieuwt naar de muurschildering hoor.

@QueenBee het is hier ook lekker weer maar niet te warm.maar ben ik blij om omdat ze bij mijn de tuin aan het doen zijn

@noura en hoe was het bij thaiboksgala

@sjudith welkom en nee geen roterdam voor mijn mooi amsterdam

@schatje beter dat je morgen niet hoeft te werken

@sjudith ik ben net getrouwt maar bij ons koste het niet zo duur. waren 200 euro kwijt.voor het trouwen.

liefs sabrina

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Sabrina het trouwen is niet zo duur...het zijn de kosten van de notaris die zo duur zijn!

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @jennifer wij zijn ook onder huwlijkse voor waren getrouwd. maar ik snap het wel dat er mensen zijn die het niet doen.

zoals mijn oom en zijn vrouw.mijn oom heeft een helehoop geld en al jaren een eigen huis en zo. en ze vrouw heeft zeg maar niks dus dan ben je niet op een lijn en dan is het niet helemaal eerlijk om dat onder huwlijkse voor waren te trouwen.want je moet er altijd op terug kijken dat het ook fout kan gaan en wat je dan wilt.

Ik heb trouwens nog erg leuke dingen besteld bij koterkado.nl met de naam van ons meisje er op. een handoekponcho en een soort kleed voor op de grond met aan de ene kant zo'n plastic en de ander stof en daar ook haar naam op zo leuk. aleen waar moet je dat nu op bergen he niemand mag het zien.

liefs sabrina

ps heb nog een nieuw buikfoto geplaats.

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    zoals mijn oom en zijn vrouw.mijn oom heeft een helehoop geld en al jaren een eigen huis en zo. en ze vrouw heeft zeg maar niks dus dan ben je niet op een lijn en dan is het niet helemaal eerlijk om dat onder huwlijkse voor waren te trouwen.want je moet er altijd op terug kijken dat het ook fout kan gaan en wat je dan wilt.

dan lijkt mij het juist slim om WEL op huwelijkse voorwaarden te trouwen?

Ik ga ff je foto bekijken :D

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @sjudith hun zijn ook onder huwlijkse voor warden getrouwd

9. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ja lijkt mij ook. als het echt oneerlijk verdeeld is . dus de een heeft veel en de ander weinig dan moet je wel onder huwelijkse voorwaarden trouwen

maar wij hadden allebei hetzelde hij had een auto en ik had geld dus dat hefde elkaar op. wij zijn dan ook gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd. ik heb een eigen zaak maar zal nooit miljonair worden . en schulden hadden we niet want mijn man had die weggewerkt voor we gingenn samenwonen dat was mijn voorwaarde

gr kim

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    wij zou trouwens ook onder huwelijkse voorwarden getrouw

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    **Egobericht**

Net weer thuis en behoorlijk afgetakeld nu,kan bijna niet meer lopen,pfff.Wilden vanaaf een gipsafdruk van mn buik maken maar dat gaat me niet meer lukken :(
    We zijn aan het onderhandelen met het appartement,ik dnke wel dat het zo goed als verkocht is,wat een opluchting zeg,jippie! :)

Kamertje staat ook in elkaar,kleertjes al uitgezocht,alleen nog ff wassen,leuk leuk!

**einde Egobericht**

@Esprit,jeetje meissie,ja soms is het echt TE erg heh,al die stress,denk aan jezelf en aan jullie beebje...Knuffel van mij...

Meiden,sorry voor het niet reageren op iedereen maar moet er weer vandoor,ff koken,mmmm,hongerrrr!

Veel liefs voor iedereen!
    Nog ff meiden,ik ben al echt aan het aftellen :)

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    rustig aan he buddy. ik ben ook aan het aftellen hoor

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    ik ben ook al aan het aftellen...komt snel dichtbij!

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik ben nog in etapes aan het aftelen was eerst voor de bruiloft aan het aftelen. en nu voor me verlof en dan voor mijn meisje

15. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hey allemaal,

Net terug van het feestje, was wel leuk, lekker gegeten en de familie nog eens gezien.

Voor de rest een beetje ongerust want ik heb het beebje nog niet echt gevoeld vandaag, toch niet zoals andere dagen, want maar heel lichtjes.

Daisy, ik hoop uit de grond van mijn hart dat het verkocht is.

groetjes.

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik had dat 2 weken geleden, 2 x in 1 week :)
    Gewoon je VK bellen als je het niet vertrowud :O
    Ik ben in het ziekenhuis geweest, en hartje geluisterd en echo gehad.
    Niks aan de hand gelukkig en wel 2 extra echo's gehad en naar ons meisje kunnen kijken :)

17. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meisjes

nog even een vraagje..
    vanaf wanneer gaan jullie beginnen met vluchttas inpakken en klaar zetten?

Groetjes

18. Niet meer actief

eindelijk weer eens online hier, is lang geleden en heb een heleboel bijgelezen, pffff wat is er weer veel geschreven, of ik ben te lang weggeweest ;)
    wat moet er eigenlijk allemaal in je vluchttas zitten voor het ZH?

19. schatje1

schatje1 Niet meer actief

Ik ga naar het ziekenhuis en neem mee...

Voor jou:

• Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, lenzenvloeistof etc)
    • Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen)
    • Make-up (mascara & lipstick, evt. Blusher)
    • 2 T-shirts/nachthemd om in te bevallen
    • Druivensuiker snoepjes voor extra energie
    • Nachtkleding
    • Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten)
    • Ondergoed (grote ‘oma’-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in)
    • Pantoffels/slippers
    • Badjas
    • Eventueel: reservebril
    • Eventueel een voedings-BH (koop deze twee cupmaten groter, je zal niet de eerste zijn die van B naar D gaat).
    • Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek of rok)
    • Eventueel wat tijdschriften of een boek (MP3-speler)

Voor je kindje:

• Maxicosi
    • Autostoeltje
    • Rompertjes
    • Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past.
    • Sokjes
    • 2 mutsjes
    • Speentje (evt. flesje)
    • Omslagdoekje
    • Deken voor over Maxi-cosi
    • Eventueel: warmwaterkruik
    • Eventueel: jasje

Voor je partner:

• Alle belangrijke papieren (verzekeringspapieren (van beide partners), papieren van de verloskundige (zeker als
    je bijvoorbeeld resusnegatief bent, identificatiepapieren)
    • Ponskaartje en ziekenfondspapieren (gegevens ziektekostenverzekering)
    • Telefoonlijst met alle belangrijke nummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie
    en vrienden)
    • Mobiele telefoon met oplader (check of je ‘m mag gebruiken in het ziekenhuis) anders muntgeld, telefoonkaart
    • Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader of extra rolletjes
    • Eventueel: videocamera
    • Eventueel: parkeergeld en geld voor de telefoon/telefoonkaart (als je je mobieltje niet mag gebruiken)
    • Eventueel: wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt

TIP!
    Het heeft weinig met het vluchtkoffertje te maken; maar rijd tegen de uitgerekende datum liever niet te lang door met
    een bijna lege tank. Je wilt tenslotte niet zonder benzine komen te staan op weg naar het ziekenhuis...

20. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou ik geloof dat je je vluchttas klaar moet hebben met 36 weken. maar ik zie bij de juli mama's ze een voor een bevallen dus ik doe het eerder/ zodra ik de kleertjes gewassen heb zet ik hem klaar dus dat zal wel met 34 weken zijn. en als ik toch eerder iets gebeurt stuur ik mijn moeder wel op pad.

dit lijstje heb ik van een ander topic vandaan misschien hebben jullie er wat aan::

Inhoud van de vluchtkoffer
    voor jezelf
    Toiletartikelen: bijvoorbeeld, tandenborstel, tandpasta, shampoo, douchegel, kam, bril, lenzen, lenzenvloeistof, deodorant, lippenbalsem, zoogcompressen
    voedingsbh
    schoon ondergoed
    schone en lekker zittende kleding
    Nachthemd
    Shirt om in te bevallen, dat nat mag worden.
    Dikke sokken
    Slippers/sloffen
    Ochtendjas.
    Druivensuikertabletten.
    Drinkflesje of bidon.
    voor de baby
    2 rompers
    2 broekjes
    2 truitjes
    sokjes
    mutsje
    jasje/omslagdoek
    maxicosi
    voor de papa
    deo
    schoon shirt
    overige
    horloge
    lees/puzzelvermaak
    kleingeld automaten
    Fototoestel.
    Extra batterijen.
    Extra lege memory stick voorje digitale camera.
    Fotorolletjes.
    Stickers ziekenhuis. ponskaart
    Verzekeringspapieren.
    Verloskundigen envelop met kaart erin en eventueel verdere medische gegevens.
    Telefoon of boekje waarin nummers van familie en vrienden staan.

Deel Deze Pagina