Subke, ik herken je gevoel precies. Ik dacht van te voren altijd: Als ik een positieve test heb dan ben ik door het dolle heen, ga shoppen etc. Maar die eerste dagen waren heel anders. Ik was vooral overdonderd en verbaasd. Ook durfde ik nog niet blij te zijn. Raar hè? Dat je daar een hele andere voorstelling van hebt. En het is je gevoel, dat kun je niet uitschakelen en niet van te voren voorspellen. Nu ga ik steeds meer genieten!
hey meiden noralien, heel veel sterkte meid.. Welkom voor de nieuwe zwangeren! Dat gevoel is idd moeilijk te beschrijven, zoveel onzekerheid komt er ineens bij kijken, het is af en te zo onwerkelijk... eng, beangstigend, maar ook wauw, spannend.... Ten alle tijde POSITIEF denken.. valt soms niet mee hoor, maar is echt belangrijk! Hier gaat het prima, heb bahalve wat buikkramp en vage rugpijn, nergens last van... groetjes
Hoi meiden, met mij gaat het even niet zo. Gisteravond heb ik wat bloederig weefsel verloren. Ik dacht meteen: daar gaat het vruchtje... Sindsdien niets meer verloren, ook geen bloed, maar toch... Ik voel ook nog steeds vrijwel geen zwangerschapskwaaltjes. Zit nu eigenlijk te wachten tot de krampen beginnen. M'n vriend denkt dat ik gewoon nog steeds zwanger ben, maar ik durf het bijna niet meer te hopen. Op zich denk ik ook wel weer: als er iets mis is met het vruchtje, is het beter als het zo eindigt. Maar ik begon net aan het idee te wennen dat ik zwanger was en dat ik, als alles goed zou gaan, een augustusmama zou worden. Ben toch wel verdrietig dus. (Alsof het een voorteken is, zie ik m'n banner ook niet meer...)
Chantico, ik hoop voor je dat alles goed is en dat het bloed niets te betekenen heeft. Wanneer mag je voor een echo? Heel veel sterkte, meid! En ik zie mijn banner ook niet meer...
Oh nee Chantico dat zal toch niet waar zijn,... Houd moed hoor! En anders een echo vragen. Dikke knuffel
Chantico, je weet ondertussen mijn verhaaltje ook wel... Ik heb ondanks alles afgelopen donderdag een goede echo gehad. Zo lang als het "schoon" bloedverlies is zal er niets aan de hand zijn... Verder zullen we natuurlijk allemaal duimen! ( ik ben voor mezelf ook nog niet 1000% overtuigd maar het is zeker wel een positief teken )
@ Chantico: Sterkte meissie, ik hoop dat het meevalt en dat het niets ernstigs is! @ Noralien: Wat ontzettend jammer dat je weer negatief getest hebt! Sterkte! @ alle nieuwe zwangeren: Welkom en gefeliciteerd! Hier alles ok voor zover. Morgen komt MvM en dan doe ik voor het eerst weer een test sinds ik er 2 weken geleden 2 keer positief testte! Heel spannend! straks is ie negatief....Ik vind het maar eng! Fijne avond! Liefs, Puck
Ach meis, wat shit zeg! Maar nu niks meer verloren is toch wel een goed teken? Houdt moed hoor! En die banner was ik ook kwijt en ik heb een andere geplaatst...Heb je al gebeld met de huisartsenpost? Misschien kunnen zij wat verder kijken en wat zorgen wegnemen? Dikke knuffel
@ Chantico: succes meid... laat je niet gekmaken hoor! Ik ga voor je duimen dat het hierbij blijft. En mocht je twijfelen, gewoon bellen voor een echo meid! Hier neemt ook de onzekerheid toe... zie al helemaal voor me dat ik woensdag negatief test als MvM komt....
@ chantico jeetje meis positief blijven hoor luisteren naar je man voor een keertje hihihih mijn banner is ook weg dus dat zegt niets. gr mik
Chantico, positief blijven denken. En het kan alles meevallen. Wat betreft twijfels, die sloegen hier vandaag ook toe. ik dacht :-k bijmezelf is het nou allemaal wel ECHT waar! Nu had ik nog een reserver-test liggen! En ja hoor het + (positief) kwam al tevoorschijn voordat de test streep erwas! Op een of andere manier ben ik nu toch meer geruster dan vorig weekend. 5 weken is wel kort. maar toch weer een week verder. Groetjes,
Even ter aanvulling op de lijst: volgens de kalender wordt het een jongen en ik zelf denk ook dat het een jongen zal worden ! (al ver voordat ik zwanger werd, had ik het gevoel al)Ben benieuwd... Alles gaat voor de rest prima. Ben afgelopen vrijdag naar HA geweest en die dacht dat ik nog 3 dagen verder was, maar zij ging uit van cyclus van28 dagen en ik van 31...Nu kan ik VK bellen voor een afspraak!
@chantico: moed houden meisje.. ga anders straks nog een test halen.. dan ben je zelf terug een beetje gerust. (ga ik ook doen, want heb gisteren een klein beetje oud bloed verloren en ben ook helemaal ongerust nu..) @de rest: mercikes voor de antwoorden.. fijn dat jullie 't allemaal ook zo aanvoelen.. Ben ook een controlefreakske en heb hier geen vat op. en vind 't ook gewoon allemaal doodeng.. maar begin er ook steeds meer van te genieten, dus..
LIJST VOOR AUGUSTUS 2008 *(21-07-2008): # Austin 25 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen *(28-07*2008): # Jeldou 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje *(31-07-2008): # Janine 26 jaar 1e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: meisje *01-08-2008: # Diana81 26 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Miranda3xmama 30 jaar 4e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje # Biancatje 30 jaar 1e kindje # roosje75 32 jaar ? *02-08-2008: # Philly 31 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Angelique 27 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje *03-08-2008: # Eimat 23 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf:meisje # Visjes 24 jaar 1e kindje # Mik25 25 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # Esprit 29 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Petrabr 31 jaar 1e kindje # MamavanLunu 24 jaar 2e kindje *04-08-2008: # MissyN 24 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen en meisje # Natas1 40 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ?????? # Mandje 21 jaar 1e kindje *05-08-2008: # Jordanne 28 jaar 3e kindje # QueenBee 26 jaar 2e kindje # Eliesja 34 jaar 3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje *06-08-2008: # Rebbel 24 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Littleme 25 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen *07-08-2008: # Tuti 32 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ????? # Zoe10 30 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje # Rachel1984 23 jaar 2e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # Daisy 32 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # RmD ? *08-08-2008: # Diaantjuh 23 jaar 1e kindje # Puck2008 29 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Zibelle 34 jaar 1e kindje # Charissa1979 28 jaar 1e kindje *09-08-2008: # Bojenna ...jaar 1e kindje *10-08-2008: # Misspiggle 25 jaar 1e kindje # Luckyone ...jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Aykietje 32 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ?????? # Passiepaard 30 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje # Bumba 30 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje *11-08-2008: # Aliekeleppink 25 jaar 1e kindje # Mariel77 30 jaar 1e kindje *Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # Almira 21 jaar 2de kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # debbie2007 30 jaar 1de kindje # Dootje24 ? jaar 1e kindje *Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen *12-08-2008: # Chantico 30 jaar 1e kindje * Kalender: jongen # Pendrag 36 jaar 2e(6e) kindje # Ppa 32 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen *13-08-2008: # Schatje1 20 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje # wwjc19 28 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje *14-08-2008: # Priscilla R 20 jaar 1e kindje # subke 28 jaar 1e kindje *kalender: meisje/ denkt zelf: jongen *15-08-2008: # Boogschutter 29 jaar 1e kindje *kalender: jongen denkt zelf: jongen *16-08-2008: # Happy1980 27 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ????? # Jelske1978 29 jaar 1e kindje *17-08-2008: # Bemy 25 jaar 1e kindje * Kalender: jongne/ Denkt zelf: meisje *18-08-2008: # Mijnkleineboa 21 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Jolanda1979 28 jaar 1e kindje *kalender: meisje denkt zelf ??????? *20-08-2008: # Noralien 29 jaar 1e kindje Nog zonder datum: # AmyLee 30 jaar 2e kindje # Babsie 27 jaar 2de kindje
Goeiemorgen, Gelukkig ben ik niet de enige die onzeker is... Wat zullen we blij zijn met zijn allen als de eerste 3 maandjes in ieder geval om zijn. Ik wel in ieder geval! Voor de tabel, kalender zegt een meisje zelf hebben we geen idee wat het gaat worden. Ik ga me klaarmaken voor het werk. Iedereen een fijne dag!
Ben rond 22 augustus uitgerekend, maar wacht eerst op de echo. Maar laatste menstruatie is op 19 nov.
Oh meiden heej, wat een tempo. Is dit een wedstrijd met andere-maanden-mama's? De maand die de meeste pagina's volkletst krijg een jaar lang gratis luiers? Heb even door wat pagina's heengeploegd en hier wat opmerkingen van mijn kant: buikkrampen: ja, nog wel, al vanaf 1 week voor NOD, maar ze worden minder ongi-kramperig (kort en heftig), het voelt meer als bijv spierpijn in je buikspieren, vermoeide "krampen". En kennisgemaakt dit weekend met bandenpijn (denk ik) links onderin mn buik/ lies. Niet fijn zeg, die pijnscheuten, alsof er iets klemzit. (.)(.): mijn meelevende vriend kwam met een goeie oplossing voor mn (.)(.) die nog maar in 1 BH lekker passen (75F ). Gewoon krappe bh's blijven dragen, ander blijven ze groeien. Jaja, praktische jongen! hahaha Misselijkheid: niet heel erg, alleen als ik smiddags slaap. Komt meestal in de loop van de dag op. MAAR, ik heb dan OOK trek natuurlijk. Remedie: popcorn. Werkt als een tiet! Absoluut hoor! Ben er heel blij mee. Mn vriend is ineens ontzettend beschermend en bezorgd. Het komt vast hoor, bij jouw vriend, misschien moet hij gewoon meer wennen nog aan het idee. Jij voelt het al vanaf dag 1 aan je lijf, voor je vriend is het alleen dat streepje van de test, en jouw gekke gedrag @chantico: kan me je zorgen zooo voorstellen meid. Het is de angst van ons allemaal. We duimen voor je! D.
Ik moet zeggen dat je het heel leuk omschrijft maar ik heb hem er van het weekend is op gewezen of hij het echt wel leuk vind want het enige dat hij doet is mopperen als ik weer eens moe ben of misselijk. Hebben een eigen bedrijf dus dan komt er wat meer op hem aan. Maar het gaat nou ook wat beter en hij was er echt wel heeeeel blij mee zei hij dus... Dan hoop ik dat het goed komt op het moment dat hij de eerste echo mee maakt. Word het voor hem denk ik wat realistischer van
Goedemorgen! @noralien meid ik vind het echt super klote voor je! veel sterkte! @chantico positief blijven meid alles komt goed! @Mik he meis alles goed met je? ff een vraagje zou je mijn uitgerekende datum willen veranderen naar 16 juli? @alle nieuwe zwangeren GEFELICITEERD dames! @alle andere dames heb geprobeerd om zo goed mogelijk bij te lezen en las over veel kwaaltjes en onzekerheden, ik wens alle dames super veel plezier met zwanger zijn! hier verders alles goed, maak alleen wel veel ruzie met mijn mannetje en is echt raar, ik weet dat het super onredelijk is wat ik doe maar ondertussen kan ik me dan ook weer niet inhouden, lijk soms net zo'n stoomwals.... Dikke x
Als ik het goed begrepen heb heeft Noralien zich teruggetrokken uit het AugustusMama's forum... Durf het bijna niet te zeggen... maar moet de Augustus lijst niet ge-updated worden? Misschien moeten we anders zeggen dat vanaf Februari of zo (na de eerste 3 maanden) iedereen op de lijst blijft staan, no matter what, maar dat er in ieder geval is aangegeven dat het kleintje het niet heeft gehaald. Anders roepen we ineens een keer: joh, die noralien, die heeft ook niks te melden, heb al in geen weken meer van haar gehoord! Ik probeer het echt zo aardig mogelijk te brengen hoor, maar als we iedereen in de lijst laten staat met een bevallingsdatum erachter, is de lijst vrij nutteloos. D.