Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

goedemorgen iedereen,

jeetje een sept mamma al bevallen, ga het zo even lezen.
    ze zijn vanochtend de gordijnen op komen hangen op de babykamer, maar nu ging ik net toen ze weg waren, nog even kijken en ik vind de plooien niet zo mooi hangen, moeten ze nog wat uithangen misschien?

2. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hallo!

Ik ben echt schandalig lang niet geweest.
    Heb nog even niets terug gelezen.
    Maar ik ga zo even mijn best doen om wat verhalen van jullie te lezen.

HIer gaat alles wel goed. Merk wel dat het iets zwaarder wordt en ik krijg stress als ik eraan denk wat ik nog moet regelen. AL valt dat best mee.
    Ik moet alleen nog kaartjes bestellen en gordijnen laten maken. De rest is allemaal klaar. Maar toch.

3. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Jeetje wat vroeg zeg. Gelukkig maken ze het goed allebei!

\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/
    32 weken vandaag
    \:D/ \:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D/\:D

De kleine ligt al een paar dagen vervelend (voor mij dan ha ha)
    Ik kom er maar niet uit hoe ze ligt, maar ik moet maandag naar de vk, dan zal ik het eens vragen. Voor me gevoel dwars, want bovenin is een heel gedeelte "leeg".

fijn weekend allemaal

liefs

Philly

4. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    ja meiden ik lees dat het voor jullie ook zwaarder begint te worden,
    maar we zijn nu al bij de aftelfase toch!

Wij zijn gisteren weer op controle geweest, de baby is nu wel gedraaid met het hoofdje naar beneden maar met het gezichtje naar de buikwand, dus dat was niet goed volgens de arts
    Hij schatte in dat het nog wel op tijd zou draaien, 2 weken terug lag het kindje nog met het hoofdje richting mijn hart.
    Mocht het niet draaien dan maar een keizersnede, ik wil geen onnodige risicos nemen.

Verder hebben ze nog 3 buisjes bloed afgenomen voor suiker, hemofilie en toxoplasmose.

EN de gynaecoloog zei tegen mijn man dat hij vanaf nu moet stofzuigen en dweilen haha
    Jullie hadden het gezicht van mijn man moeten zien : )

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hey meisjes

ik lees wel mee maar reageer even niet want gisteren is een vriend van mijn ouders overleden 55 jaar dus had mijn vader kunnen zijn. hartstilstand!

dus misschien kom ik vanavond nog even kletsen.

gr kim

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Monique, wel vervelend, hopelijk gaat ie wel goed doen voor de bevalling. Woehahaha, je man! Nou wat dacht je van mij terewijl ik niet zo leuk vind om te horen: je moet niet veel lijden :( :evil: Hebben wij ruzie erover gehad...... mannen zucht...

aliekeleppink: foei dat je niet meer kwam hihi! Kan gebeuren hoor meis

Philly: Gefeliciteerd met je mijlpaard!

Mik: Gecondoleerd, het is ook niet eerlijk idd zo jong!

7. Niet meer actief

ik hoorde vanochtend op de radio dat er tegenwoordig teveel onnodige keizersnedes uitgevoerd worden voor baby's die in een stuit liggen, ze pleiten ervoor dat er eerst altijd goed geprobeerd moet worden om ze uitwendig te draaien.

8. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ philly gefeli met je 32 weken!

@ kim gecondoleerd meid wat een verschrikkelijk nieuws!

@ daisy doe je lekker rustig aan meis?

@ miranda was super dat je 's nachts nog zo goed slaapt! ben jaloers!

gisteren langs mijn werk geweest, ze vonden allemaal dat ik er goed uitzag met het gevolg dat mijn collega vandaag belde om te vragen of ik weer aan 't werk wilde komen omdat hij naar China moet en dat meisje wat ik heb ingewerkt dan alleen zit....waar haalt hij het lef vandaan mijn man was woedend en zei dat als hij nog een x belde met zo'n vraag hij weleens zou terugbellen...de vk en gyn hebben niet voor niets gezegt dat ik thuis moest blijven! ik kan dan niet goed nee zeggen en zei dat als ze iets moest weten ze kon bellen...was zo overdondert! kreeg gisteren trouwens ook fijn te horen dat mijn vervanger blijft na mijn verlof "omdat ik nog niet in kon vullen hoe ik het zou doen na de bevalling" heb ze verdomme als 10x gezegt dat ik gewoon 4 dagen blijf werken ook omdat het financieel niet anders kan....SOMS! ! ! !

wat zouden jullie doen?

xxx

9. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Een septembermama geboren? :confused: Sorry, maar misschien ben ik iets te wakker :p . Je bedoelt bevallen ;)

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    OMG!

Ik zou echter niet pikken hoor, gewoon niet bellen en niet langsgaan en ze zoeken maar uit en je komt gewoon na 16 weken verlof terug en je gaat gewoon 4 dagen werken.... Als je nog aankan meis!

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    austin wat ik zou doen? helemaal niets meer, geen bezoekjes want het levert je alleen maar stress op.
    laat je niet gek maken he!

jemig al een septembermama bevallen, ik hoop dat het daar allemaal goed blijft gaan.

hihi monique moet lachen om jouw stukje.
    en beebje even toespreken dat die moet omdraaien

gister hier ook een aanval van schoonmaakwoede. de ramen achter binnen en buiten gedaan, en de ophaalgordijnen eraf. en dat is me toch een werk, maar ze hangen weer.
    mannetje gaat de voorkant eraf halen, want daar kan ik niet bij.

oh ja, ik mijn man de opdracht gegeven om een haak op te hangen voor de klamboe, hang ik vandaag de klamboe op, valt die met haak en al naar beneden, die krijgt vanavond dus op zijn donder!

oh jee, vergeet ik helemaal op het bericht van rebbel te reageren, he bah wat een nieuws, dat de beeb maar lekker blijft zitten, want daarbinnen is het vooralsnog veel beter dan er buiten

13. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Nadje78: Ik vind het idd ook best zwaar worden; heb regelmatig harde buiken en daarbij pijnlijke steken. Ik hoop maar dat het minder wordt nu ik in de ziektewet zit

@Philly: Gefeliciteerd met je 32 weken.Ik heb ook geen idee hoe ons kindje ligt, al ben ik bang voor een stuitligging. Ik moet dinsdag naar de verloskundige en ben best zenuwachtig. Succes komende maandag!

@Kim; Gecondoleerd met dit verlies.

Ik ben nog op zoek naar een buddy, dus als er nog iemand is die er geen heeft dan hoor ik het graag.

Iedereen een prettig weekend

Groetjes Silvia

14. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    @ austin
    inderdaad niet meer gaan en straks gewoon je 4 dagen gaan werken zijn ze gek geworden pas op jezelf en je gezondheid!

@ nora haha jouw man is wel een goede klusser dus
    ik zeg gisteren dus tegen mijn man schat pak je de stofzuiger maar hij ging wijselijk op de bank liggen met een deken over zijn hoofd onder het mom, ik heb nachtdienst ik moet slapen...

Gisteren heb ik ook de ramen gedaan er zat van dat vieze sahara zand op dus heb ik lekker gezeemd
    toen nog het bed verschoond de badkamer en toilet gepoetst en overal gestofzuigd/gedweild
    ik dacht nu ik toch bezig ben
    Scheelt me weer werk in het weekend

Ik wil in het weekend het bedje gaan poetsen zodat we die binnenkort in huis kunnen zetten, en ikg a een babywasje draaien bij mijn moeder

Nog 2 uurtjes 'werken' heb al sinds 11 uur geen zin meer bleh :oops:

15. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @monikeenitra
    prima toch, met koppie naar beneden. je kunt je beebje nog best beinvloeden hoor, vooral als hij/zij alleen maar op de as hoeft te draaien. Als je op je handen en knieen gaat zitten hangt je buik vrij los. wanneer je dan een beetje naar voor en achter beweegt zakt vrij vaak het zwaardere ruggetje van je beeb richting jouw buikwand door de zwaartekracht.

@philly
    vervelend dat beeb dwars ligt. ik heb het ook wel es, dat beneemt zoveel van je bewegingsvrijheid. soms doe ik dezelfde oefening als hierboven, en helpt dan echt, ligt ze soms zo weer in de lengte.

@rebecca
    ja, las het ook over keizersnedes bij stuit. en dat terwijl ongeveer de helft van de draaipogingen effectief is!

Hier alles ok. Bezoek aan de vk was weer positief, alles was prima.
    Ik word alleen wel snel moe. Gister uit eten en om half 12 pas in bed, half zeven er weer uit, en hele dagen werken, ik ben kapot en kan niet fatsoenlijk meer nadenken.
    kGing net bij wijze van break even naar de supermarkt. nou, ik heb het image van zwangere vrouwen weer lekker hooggehouden hoor: een of andere reklame-doos probeerde me wat aan te smeren:
    Zij: "Goedemiddag mevrouw, mag ik u.... "
    Ik: "NEE, dank je wel, volgende keer misschien!"
    Oooooh, ERG HE!?

En moet die hele babykamer nog...
    We hebben al een babybedje van iemand overgenomen, alleen die kleine van hun ligt er nog in omdat zij "geen tijd hebben gehad" nog om het nieuwe bed voor die 2jarige uk in mekaar te zetten. Ze heeft al 3 wk geleden beloofd echt binnen een paar dagen te bellen zodat we dat bedje kunnen ophalen. Begint nu toch wel een beetje vervelend te worden, helemaal omdat een matrasje regelen en lakentjes hier en project is, dat wordt hier niet verkocht in die maat en moet gemaakt worden.

Ik ben emo, ook dat nog :cry: Zou toch zo gaan janken om dat bedje...
    volgens mij ben ik dus gewoon echt moe.
    Deze week ook al uitgevallen tegen mn lief: die had het over een vriendin die ie tegen kwam bij fitness. Ze is zwanger en ze zei dat ze dr vorige zwangerschap niks had gedaan aan beweging en niet fit genoeg was naar dr zin voor de (tegengevallen) bevalling. Dus zei ie tegen mij: je moet wel blijven fitnessen hoor, dan gaat het vast beter, de bevalling!
    Ik kwaad: die trut is verdorie 15 weken zwanger, riep ik, toen sprong ik ook nog vrolijk rond. Ik zit over de 30 weken en heb overal pijn als ik nog maar 20 minuten wandel! Denk je dat ik voor de lol geen reet uitvoer!
    ... terwijl ie het echt wel goed bedoelde, maar het misschien gewoon niet altijd snapt of zo... :oops: het is zo'n schat...

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ austin heel vervelend voor je dat het nu zo moet gaan met je werk. Ik kan me herinneren dat je er altijd met onwijs veel plezier werkte (als ik het goed heb) en ik neem aan dat je dat ook na je verlof weer wilt. Ik zou niet te hard van stapel lopen en misschien kun je je collega nog even terugbellen om te zeggen dat je er misschien wel goed uitziet maar je niet zo voelt en dat je het heel moeilijk vind om " nee " te zeggen en hij je dus in een lastig parket heeft gebracht.

debbie2007 misschien begrijp ik het verkeerd hoor :oops: , maar als je op handen en knieen zit en het zwaardere ruggetje volgt de zwaartekracht dan zakt hij toch naar je rug ipv richting buikwand?
    enne ik zou ook wel kunnen huilen als het even allemaal tegenzit, bel je kennisen toch op en zeg dat je last hebt van je hormonen en nesteldrang, zij is ook zwanger geweest zij zou toch moeten weten dat je alles graag klaar wilt hebben.

monique nog maar 1,5 uur \:D/ \:D/ \:D/

Met mij gaat alles op wat vermoeidheid na eigenlijk wel prima gelukkig. Ik hoef nog maar 1 week te werken, dat betekend nog 1 x maandag, nog 1 x dinsdag etc hihi, hoe bedoel je aftellen. Merk alleen dat ik alles uitschuif naar mijn verlof. Wil nog met jan en alleman afspreken (hebben jullie dat ook?)

bemy alweer een beetje uitgeslapen?

17. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    @ Kim, gecondoleerd meid! Wat naar

@ debbie, oh ja dat fitnessen. Ik ben al niet meer geweest sinds ik zwanger ben.
    En bewegen, ja doe ik eigenlijk ook onvoldoende. Maar oke, het gaat allemaal niet zo heel soepeltjes meer

@ Austin, niet meer naar je werk gaan joh!
    Laat ze het mooi even bekijken, belachelijk hoe ze doen!

@ Monique, die van mij ligt ook verkeerd om hoor!
    Met het hoofdje naar boven. Maak me nog geen zorgen. He tkan nog wel draaien. Maar ondertussen voel ik het de hele tijd beneden trappen. Hoger dan mijn navel wordt er nooit getrapt
    Ach ja, ik krijg ook een ontzettend eigenwijs kind volgens mij. Dus zal me niets verbazen als ie in stuit gaat liggen!

18. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    :confused: Hoe zit jij dan op handen en knieen?
    Als je op zn hondjes zit :)lol: ) wordt je buik als het ware een hangmatje voor je beebje waar ie dus lekker op zn ruggetje in kan liggen. De houding waarin je zit zorgt ervoor dat je buik lekker ontspant, en dat geeft beebje wat ruimt om om zn as te draaien.

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Austin, niet meer gaan meid! Je hebt recht op je dagen en je vk zegt toch dat het niet mag :O
    Laat ze lekker de pest krijgen jij en je beebje gaan voor :)

Vandaag heeft Sjors (dank je!) mijn nijntjes op gehaald. Fijn hoor die hormonen :(
    Lekker janken uiteraard :(

20. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Nou meiden ik ga jullie voor 2 weken verlaten en ik wil als ik terug kom alleen maar leuk geklets/nieuws lezen ok? beloofd? mooi haha

@noura, ja mannen ik had een mooie plafondlamp, dacht ik tot hij hem er op ging zetten en uit zijn klauwen liet vallen. kapot natuurlijk GRRR. ik huilen om een lamp tja kon er ook niets aan doen haha

@austin, inderdaad niet meer gaan en niet druk om maken. je moet het zo zien, je werk moet natuurlijk opgevangen worden en ze krijgen centjes voor jou. alleen weet ik niet of je een vast contract hebt of tijdelijk daarin zit natuurlijk wel een verschil. je moet niet het gevoel hebben dat je je baan kan verliezen hierdoor natuurlijk. dat zou niet tof zijn. maar belangrijkste is dat je cool blijft ;)

verder weet ik het niet meer. ik ga vakantie houden. misschien dat ik vanavond nog wat lees, moet pakken.

xjes

Deel Deze Pagina