Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Ik ben alvast maar het een en ander aan het klaar zetten voor de vluchtkoffer! het is daarvoor misschien nog wat aan de vroege kant, maar het kan maar klaar staan denk ik dan!

ik ga maar weer eens verder met inpakken.

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Rebecca: flanellen luiers heb je helemaal niet nodig. Ik heb zelf ong. 20 hydrofiel luiers. Qua aantal heb ik die ook wel nodig. Afdrogen baby, spuugdoek, onder hoofdje in bedje en wandelwagen, tegen de zon. Je gebruikt ze echt overal voor. Hydrofiel washandjes heb ik wel maar gebruik ze nooit. Komt misschien ook omdat ik voor mezelf ook nooit een washandje gebruik.

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    goeimorgen meiden

wat is het weer heerlijk weer 8) echt lekker

@espirit heb je een open kast voor de kleertjes of een dichte kast.
    want als het een open kast is snap ik het wel dat het in folie ligt.

@sjorsje wat leuk twee kleine konijtjes.

@linka leker dat je goed heeft geslapen.

@muis heb je nog ouders? of schoon ouders dan kunnen die je helpen.
    bij mijn komt me moeder gewoon waneer de kraamhulp weg is. leuke he grijze zwarte werk kleding in de kinderopvang.

@puck leuke he het idee dat je kleintje straks die kleertjes aan heeft.en dat je dan nu moet kiezen is wel moeilijk he. wij hebben gekozen voor een stoer broekje met een roze shirtje en daar staat haar naam op.

@espirit bij mij thuis zijn we er ook klaar voor hoor. ik heb altijd een thema tafel en die is nu oranje.
    en op me werk is het ook helemaal oraje.en maandag gaan we ook oranje gekleed aan het werk. ik vindt het ook supper hoor ek en wk

@mik al vast gefeliciteerd. met je trouwdag

@puck wat lekker dat het weer wat beter met je gaat

@sjudith veel plezier

vraag je aan iedereen. hebben jullie ook zo last van je stuitje.bij mij doet het echt zeer.als ik te lang zit.

nou gaan zo de tuin af maken hoop echt dat het straks helemaal klaar is.

kuss

4. Niet meer actief

Goedemorgen,
    eindelijk mijn bedje uit, kon er niet uit komen, heb zoveel pijn in mijn rug echt niet normaal, vind het best eng, want de pijn komt en gaat :(
    en we wilden vandaag nog naar babydump.
    misschien als ik poosje rondloop dat het dan beter gaat, durf eigenlijk niet zo goed weg nu, heb een raar voorgevoel :(

5. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Goede morgen meiden,

Hier ben ik dan even, gisteren ontslagen uit de bajes,weer een behandeling achter de rug, mocht niet weg om dat de CTG een verhoogde hartslag van de baby aan gaf.....dacht ooh neeeeeeeeeeeeeee!
    Maar mocht na een poos toch wel naar huis. :)

Even een aantal dingen die ik heb oonthouden:

@Austin; ik ben aan de Gammaglobuline, moet elke week, 7 flessen van 200 ml krijgen, en hoe zwaarder ik word hoe hoger de dosering! pffffff dus ben MINIMAAL 8 uur aan het infuus!

@bemy: thanks nog 7 behandelingen!

@sjorsje, hoe is het met jou en je ouders? en hopelijk laat je ons gauw horen hoe het met rebbel is....

@mik: gecondoleerd meis.

En voor alle andere meiden , veel plezier en een fijn weekend allen!

Meiden ga even liggen, krijg weer zo een migraine aanval...bah....
    tot laters.

xxxx

6. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik wil jullie allemaal een heel fijn weekend wensen!

Vanaf volgende week zal ik weer proberen om wat meer te reageren hoor.
    Heb er nu even niet zoveel zin in. :oops:

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ben zo benieuwd of m'n banner vandaag weer een vakje is opgeschoven...

...

Nee dus. Ach, toch 31 weken!

8. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hey allemaal,

Ik wil ook iedereen een goed weekend wensen. Ik hoop dat het bij jullie beter weer is dan hier want her regent hier pijpestelen. Morgen geven ze toch beter weer.

In België heerst er geen EK drukte gezien die van "ons" niet meer kunnen winnen. Hoorde gisteren op de radio dat de Belgen massaal voor de Nederlanders gaan supporteren, dus jullie hebben er een aantal supporters bij. Gelukkig is mijn man niet geïntseresseerd in voetbal en kan het hier zijn gewone gangetje gaan. Ik volg het ook niet graag maar weet wel graag wat de uitslagen zijn. Ik lees ze dan wel via de nieuwssites. Ik kan maar een ding zeggen:

HUP HUP HUP HOLLAND

9. Chantico

Sympathiek Aykietje! Met al die extra support moet het zeker goed komen met Oranje!

Ik heb ook gedoe met Babydump gemeld hier (het bestelde kamertje is door verlate levering van de leverancier pas begin juli hier ipv half mei), maar ben wel tevreden over hoe ze daar mee om zijn gegaan. Er staat nu een reservekamertje dat we mogen houden, keurig op de afgesproken tijd bezorgd en in elkaar gezet door twee hele aardige mannen. En de box was ook al afgeleverd zonder dat we hoefden te betalen, terwijl dat eigenlijk wel had gemoeten (ik heb natuurlijk m'n mond dicht gehouden, vond het wel goed zo. Betalen komt straks bij de levering van het echte kamertje wel) Dus houd moed Muis, misschien komt het toch gewoon allemaal goed!

Oh en Mik inderdaad nog gecondoleerd... Ik vind het zulke enge dingen om over na te denken, merk dat ik de laatste tijd echt niet goed meer tegen zulke berichten kan. Heel eng als het zo dicht bij komt als bij jou, Mik.

En Rebbel, ik duim ook nog steeds voor jou!

10. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Rebbel, ik duim ook voor je dat het allemaal goed gaat. De kleine moet nog eventjes bij jou blijven.

Voor de rest ben ik alweer alles vergeten.
    Ben soms net een vergiet.

Ben de hele morgen al bezig met schoonmaken en opruimen.Zou dit nu nesteldrang zijn.
    In mijn hoofd wil ik vanalles doen, maar als ik te veel bezig ben en ga dan even zitten dan word ik toch moe. Alles voelt dan zwaar. Dan heb ik echt geen energie meer. Heel vervelend!

Voor iedereen met problemen bij baby dump, wat ontzettend balen zeg. Echt niet leuk voor jullie.
    Dat gestress is niet goed zo op het einde van de zwangerschap. Maar het komt zeker wel goed hoor dames!

Een fijn weekend

11. Chantico

Van Nu.nl:

Test voorspelt of baby te vroeg komt
    Uitgegeven: 7 juni 2008 12:42

BRUSSEL - In België wordt binnenkort gewerkt met een test die kan voorspellen of een vrouw te vroeg zal bevallen.
    Daardoor hoeven minder vrouwen weeënremmers te krijgen en zal het aantal ziekenhuisopnames kunnen dalen, schrijft de Vlaamse krant Het Belang van Limburg zaterdag.

Het ziekenhuis Oost-Limburg in Genk heeft de primeur in België voor deze test, die in de Verenigde Staten al veel gebruikt wordt.
    Bij het onderzoek wordt via een uitstrijkje gezocht naar de stof fibronectine, die duidt op een grote kans op een vroeggeboorte.

Volgens de Belgische onderzoekers betekent de afwezigheid van fibronectine met 99 procent zekerheid dat de vrouw de eerste twee weken na de test niet zal bevallen. De test kost 60 euro, een behandeling met weeënremmers kost 500 euro.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

hihi lopen jullie nu ook in het oranje in belgie?

rebbel ik hoop dat alles goed gaat en de beeb lekker nog even blijft zitten

judith fijn weekend!

aliekeleppink, mischien wel nesteldrang? maar anders moet je gewoon iedere dag iets doen.

wat verschrikkelijk al die verhalen van babydump.

en hier is het overigens hoog zomer weer, heerlijk

over oranjekoors, jenny is volgens mij dicht bij het hol van de leeuw om het zo maar te zeggen, en als ik het goed onthouden heb

miranda jij ook een fijn weekend

fijn my angel dat je toch naar huis mocht. en doe rustig aan meis

joepie esprit, 32 weken alweer

binnabinna, succes met de tuin

ik heb trouwens wel flanellen luiers, maar die had ik nog, en die zijn ook fijn om onder het kindje te leggen, mocht er wat doorlekken.
    swinters zijn ze lekker warm

wow kim een jaar getrouwd, gefeliciteerd

vanmorgen hier nog een heel lief rompertje gehaald voor onder een overslagpakje, en een lief pakje zonder mouwtjes en korte beentjes, voor als het warm is.

hier staat de wieg nu, en de klamboe hangt, en nu goed.
    dus alles begint nu een beetje zijn uiteindelijke plek te krijgen
    alleen nog wassen maar daar wacht ik mee.
    het gaat gewoon de kast in, heb hiernog nooit in plastic gelegd.

nou fijn weekend!

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Bedankt voor jullie antwoorden Esprit en Rebecca!

Bemy, de hartslag zal idd wat lager zijn in rust maar 110 zit dus nog onder de marge.

14. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Oranje kleurt het hier net niet, hier en daar hangt wel een vlag van Holland buiten.

15. schatje1

schatje1 Niet meer actief

hoe voelen oefenweeën dan?
    Want heb het gevoel dat ik dat dus al drie keer gehad heb..

Ik doe de wasjes pas wanneer ik verlof heb.. dus op 3 juli ga ik daarmee beginnen! ;)

Groetjes

16. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Ik heb even voor je gegoogled, dan hoef ik het zelf niet te typen:)
    Hopelijk is het dan een beetje duidelijk!

In de tweede helft van je zwangerschap begint je baarmoeder te oefenen voor de bevalling. De spieren van je baarmoeder trekken zo nu en dan even samen en bereiden zich zo voor op de weeën. Tijdens deze oefenweeën voelt je buik strak en hard aan. Daarom worden deze samentrekkingen ook wel 'harde buiken' genoemd.

Tijdens de zesde maand kun je voor het eerst een echte harde buik krijgen. De spieren van je baarmoeder trekken dan korte tijd samen, alsof je kramp hebt. Dit doet geen pijn, maar het voelt ook niet erg prettig. Het begint boven aan je buik en trekt dan langzaam, als een korte, warme golf naar beneden. Na enige tijd voel je dat je baarmoeder zich weer ontspant.

Je kunt je eerste oefenweeën goed voelen, wanneer je tijdens een samentrekking je hand op je buik legt. Onder je hand wordt je baarmoeder dan zo hard als een leren voetbal. Later herken je het gevoel steeds beter. Je zult merken dat je later in je zwangerschap ook steeds vaker harde buiken krijgt. De golven tijdens zo’n harde buik worden heftiger en pijnlijker en lijken daardoor steeds meer op echte weeën.

Tijdens een harde buik blijven je baarmoederspieren gemiddeld dertig seconden gespannen. In die tijd kun je de ademhalingsoefeningen doen die je tijdens je zwangerschapscursus hebt geleerd. In de laatste weken van je zwangerschap kan het echter wat langer duren, voordat je buik zich weer ontspant. Soms blijven je spieren dan wel een paar minuten achter elkaar gespannen.

De oefenweeën die je tussen de achtste week en de vierde week voor de bevalling hebt, worden ook wel indalingsweeën genoemd. Deze weeën zorgen er dan ook voor dat je baby met zijn hoofdje helemaal onder in je baarmoeder komt te liggen, zodat hij klaar ligt voor de geboorte. Tijdens de indalingsweeën voel je, behalve de golvende beweging van je spieren, een pijnlijk, trekkend gevoel in je onderbuik.

Hoe weet je nu of je echte weeën hebt (en de bevalling dus is begonnen) of dat het alleen maar oefenweeën zijn? Voorweeën komen veel minder regelmatig dan echte weeën. Bovendien zit er veel meer tijdj tussen twee harde buiken. Zolang de weeën dus onregelmatig komen, met grote tussenpozen, zijn het waarschijnlijk nog oefenweeën en geen ontsluitingsweeën.

Je baby heeft overigens geen last van de samentrekkingen van je baarmoeder. Ze voelen voor hem ongeveer als een warme omhelzing. Je spieren trekken ruim om je kindje samen, waardoor er nog genoeg ruimte voor hem overblijft. Je baby komt dus ook niet klem te zitten en de bewegingen van je spieren doen hem zeker geen pijn.

De eerste harde buiken lijken vanzelf te ontstaan. Het zijn dan ook reflexen van je baarmoederspieren. Later kun je ontdekken dat ze soms ook ontstaan in reactie op een bepaalde gebeurtenis. Zo kun je een harde buik krijgen, omdat je baby tegen de baarmoederwand schopt of wanneer iemand je buik aanraakt.

Pas als je regelmatig harde buiken hebt, die bovendien erg pijnlijk zijn, is het verstandig om contact op te nemen met je huisarts of verloskundige. Waarschijnlijk zal hij je adviseren om wat meer te rusten. Harde buiken ontstaan namelijk ook wanneer je veel beweegt. Alsof je lichaam te kennen geeft dat je eigenlijk te actief bent.

Net als de echte weeën tijdens de bevalling, kun je de oefenweeën tijdens de zwangerschap maar het beste gewoon over je heen laten komen. Hoewel ze niet sterk genoeg zijn om de bevalling zelf in gang te zetten, zorgen de samentrekkingen er wel voor dat je baarmoeder en je baby straks klaar zijn voor de bevalling. Beschouw het maar als een vorm van fitness, speciaal gericht op je baarmoederspieren!

17. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Als ik dit allemaal lees dan denk ik dat ik af en toe een harde buik heb. Het leek me alsof de kleine verkeert lag of hij met zijn rugje tegen mijn buik aan het duwen was, maar dit zullen waarschijnlijk wel harde buiken geweest zijn.

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik vind het wel grappig dat de een de harde buiken heel goed voelt en een ander niet. het is zowieso wel grappig al die verschillen in zwangerschappen.

19. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    volgens mij heb ik geen harde buiken hoor
    !

die \kleine van min zit inderdaad ook wel eens dwars maar volgens mij heb ik echt geen harde buiken gehad

20. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    hoi girlies!

Ik had de vorige zwangerschap ( 8 maanden geleden) totaal geen harde buiken, dus sommige krijgen ze wel en sommige niet denk ik?

Ik sluit me aan bij pendrag wat betreft hydrofiel luiers! Ik gebruik ze nu nog elke dag! ze zijn goedkoop en handig en overal voor te gebruiken, gewoon zo'n goedkoop pak van de hema! je kunt ook nooit genoeg slabbetjes en spuugdoekjes in huis hebben trouwens!

Bij de hema hebben ze een uitzetlijst liggen die je mee kan nemen, hij ligt bij d ebaby kleertjes in die hoek! Bij mijn intake voor kraamhulp vorug jaar hebben ze nergens naar gekeken, alleen alles uitgelegd en of we nog vragen hadden...

wanneer most het bed uiterlijk op klossen staan? kan me niet meer herinneren....

Sjudith: Hier ook megamaagzuur, slik rennies en heb vla in huis, schijnt te helpen. vervelend gevoel is het eh?!

Austin: sterkte met je werk...ze missen je inderdaad wel!

Natas: ben je nu ok? is het hartje weer sneller gaan kloppen?

Esprit: rustig aan met je rug! take it easy girl!

My angel: weer de bajes overleefd gelukkig? nog 7 x en dan ben je er vanaf! sterkte meis!

Debbie: bied aan om zelf even te komen helpen met het in elkaar zetten anders? niet dat je het dan doet ofcourse! mention the nesteldrang! anders hadden ze het niet aan moeten bieden...

H

Deel Deze Pagina