Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Oh oke, maar is het niet zo, dat er ook een ander gyneacoloog de sectio kan doen?
    Bij ons in het ZH doen alle Gyneacologen de sectio´s!

Maar overal is het natuurlijk anders, en ook wel begrijpelijk dat je geopereerd wilt worden, door de gynaecoloog waar je al die tijd onder behandeling bent geweest.

2. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Ja helaas beginnen ze met de chemo na datie een beetje, op conditie is, omdat het veel bijwerkingen met zich mee brengt, en dat is wel het laatste wat je vader er nog eens bij moet krijgen!
    Van de prednison, kan die wat vocht vast houden, dus schrik daar niet zo van!
    heeft hij ook zuustof?
    Sterkte meis! denk aan je!

3. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Aangezien ik in België woon wordt erbij elke controle een echo gedaan en wordt gezien of alles ok is. Deze controle is in principe om de 4 weken. Aangezien de vorige keer mijn vliesje voor de baarmoeder al weg was, waar ik me geen zorgen om moest maken, diende ik vanaf nu om de drie weken te komen.

Ik had gehoopt dat ons ventje zich ondertussen al had gedraaid maar ik had er al weinig hoop naar omdat ik het hoofdje zo goed voel zitten (10 cm centraal onder mijn borsten) Ik had op de vorige infoavond (van kind en gezin) gehoord dat het kindje zich nog kon draaien tot 35 weken maar aangezien de beentjes naast het hoofdje zitten gaat ons manneke niet zoveel kracht hebben om zich te draaien. Wat betreft het niertje zegt de gyneacoloog dat we ons daar nog geen zorgen voor dienen te maken, zal alleen opgevolgd worden door de kinderarts als hij geboren wordt.

In de regio waar ik woon wordt elke stuitligging met keizersnede gehaald. Ik heb het er langs ene kant wel moeilijk mee dat ik geen normale bevalling zal hebben en dat de spanning weg is van wanneer ons mannetje zou komen. Nu als de gyneacoloog vind dat dit het beste is voor ons kindje dan moet het dan maar zo en dat de spanning weg is dat moeten we er maar bij nemen, het zij zo... De natuur beslist er zo over...

Ik heb het met mijn ventje samen besproken want hij zag ook liever een gewone bevalling. We gaan tegen niemand zeggen wanneer we onze keizersnede gaan hebben dus dan blijven zij toch nog in spanning. Mijn schoonouders komen 31 juli terug uit verlof dus die timing valt mee. De meter van ons kindje komt pas terug uit vakantie op 2 augustus dus die zal minder tevreden zijn. Ook de trouw van mijn zus komt nu een beetje in gedrang want dan is ons mannetje nog maar een week oud en dat gaat toch net iets te jong zijn om al een hele dag op visite te gaan. Ik weet dan ook nog niet of ik al volledig ga herstelt zijn van de keizersnede. Het is zowiezo al 6 dagen kliniek.

Verder zien we wel, nu kunnen we alles een beetje beter plannen en weet ik perfect wanneer ik in zwangerschapsverlof kan gaan.

Voila, het is er uit, ik heb er moeilijk mee maar we moeten het nu eenmaal aanvaarden dat het zo zal gebeuren.

Groetjes

PS proficiat aan het Nederlands elftal die de werledkampioenen even op hun plaats hebben gezet!

4. Niet meer actief

aykietje
    wat spannend zeg voor je! kan je baby niet meer goed draaien dan met hoofdje naar beneden?
    ik vraag me dit af omdat ik vorige week een 3d echo gehad heb en mijn kleintje ligt ook in een stuit hoofdje boven met zijn beentjes helemaal naar boven, 27 juni krijg ik een ligging echo en dan moet kleintje goed liggen als hij/zij dan niet gedraaid is zal dat ook niet meer gebeuren, ik had dan nog de hoop dat het een stuitbevalling zou kunnen worden, maar als ik jou verhaal zo lees dan kan het geen gewone bevalling worden, of begrijp ik het nou verkeerd?

5. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    In de regio waar ik woon kempen/België is een algemene afspraak tussen de klinieken dat elke stuitligging met keizersnede wordt gehaald. Stuitbevallingen gebeuren hier niet!

6. Niet meer actief

ik weet eigenlijk niet hoe het hier in nederland gesteld staat met stuitbevallingen, weet iemand het?of is het hier ook altijd keizersnede?

7. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Vergeef me, slecht een korte update van mijzelf en geen reacties....

Vandaag bij de gynaecoloog geweest: de gyn die tot nu toe bij mij de metingen had gedaan (ivm groeiachterstand) blijkt ziek, had nu een andere. Deze was redelijk positief: ja, wel kleine kindjes en groeiachterstand, maar ondanks het feit dat het een week later moeilijk meten is, toch groei bij de borstomvang (volgens haar het belangrijkste), goed vruchtwater, goede dopplermeting en zéér beweeglijke kindjes :)! Hoefde me zelfs geen zorgen te maken over opname over een week of drie :)! JOEPIE! Het blijft natuurlijk afwachten, maar volgende afspraak is gewoon over twee weken - ze zag niets waarover ze zich echt zorgen maakte! Heel fijn! Kennelijk doet wat meer rust en ruimte voor mezelf toch wonderen :)!

Tot zover weer, iedereen een heel goede nacht!

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    @sjorsje, ik schrik ervan dat het zo snel zo slecht met je vader ging! hoop dat hij weer snel wat opknapt en minder pijn heeft. vind het heel moeilijk voor jou (jullie) dat jullie dit (nu) meemaken. nogmaals heel veel sterkte! dikke knuffel! hou je ons op de hoogte hoe het gaat?

@rebecca, wat een spannende avond zeg! fijn dat het nu zo goed gaat!

@aykietje, dat is wel even wennen lijkt me, weten dat het een keizersnede wordt. ik hoop dat je snel aan het idee gewend bent (en misschien zelfs wat voordelen bedenkt!)

@lycris, goed nieuws dat het zo goed met je kleintjes gaat!

@de rest, sorry dat ik niet op jullie reageer...

slaap lekker allemaal (met de overwinning in jullie hoofd!)

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Goedemorgen... kan niet slapen door de warmte! Zijn er mee mensen die wakker liggen? pfffff :cry:

10. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    elleny: hier ook iemand die al vanaf 3am wakker is! ben al een hele poos aan het internetten, heb er erg lang over gedaan om alles bij te lezen! leuk dat chris zo goed gaat! hier ook een spaanse man en een engelstalige au-pair, goed om te weten dat ze het snel oppikken!

aykietje&rebecca: fijn dat er nu een datum is en jullie je kunnen voorbereiden! Hier in nederland lopen ze erg achter, zeker mbt bevallingen. heb zelf 12 jaar in het buitenland gewoond, waaronder 1 jaar in brussel, altijd met een arts samengewoond!

Hier in nederland proberen ze nog wel eens een baby in stuitligging te draaien, dit kan niet als de beentjes naast het hoofdje liggen geloof ik...weet ik niet zeker...dit doen ze door van buiten af op de buik te duwen, dit gaat er erg hard aan toe en is pijnlijk voor de moeder, een kennisje van mij is zo haar baby verloren omdat door dit brute draaien de navelstreng om het nekje kwam en hij stikte...

een zeer goede vriendin van mij die een vreselijke bevalling heeft gehad gaat nu kijken in belgie of ze daar kan bevallen, zij is het helemaal zat hiero! er is gewoon echt een Vkmaffia hier in nederland, zolang vrouwen niets doen of zeggen en alles maar gelaten over zich heen laten komen, veranderd er hier niets...jammer...als iedereen toch eens wist hoe goed het allemaal geregeld is in de landen om ons heen....knowledge is power girls! sorry, maar hier wordt ik echt altijd boos om, dat gezeul met vrouwen en dan onnodig pijnlijden en te lang wachten en te laat naar het ziekenhuis. nederland heeft het hoogste baby sterfte cijfer van heel europa! dit stond vorige week nog in trouw en 2 maanden terug in NRC...wake up and smell the coffee! zorg goed voor jezelf en heb je mondje klaar! laat niet met je sollen! zo, die zit! hormonen? of komt dit door slaaptekort? hihi! enneh...vergeet niet dat vanaf deze zomer eindelijk ELKE bevallende vrouw recht heeft op een ruggeprik als zij daarom vraagt! vraag anders naar Remifentanil (google) het tij is hopelijk aan het keren en nederland gaat 2008 in! better late than never I suppose...

11. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Almira: welkom meis! hier op het forum ook wat meiden met Bekkeninstabiliteit. hoe is het bij jou? ik heb net zo'n bekkenband gehad, vreselijk! heet en lelijk! heb jij die ook? zo ja, hoe vind je het?

sjudith: doe je wel rustig aan? die harde buiken van je klinken niet goed? en hoe gaat het met jouw bekken? slaap je ook zo slecht?

austin en puck: meis, I totally understand! zo sjit als je je zo sjit voelt! (?) hier hetzelfde, maagzuur, bekkenoijn, 120 kilo zwaar, heet, sjaggo, moe, depri, denk vaak aan de dood, zeer vreemd. ben al getest op vitamine tekort, maar het zit in mijn hoofd. en de vorige zwangerschap was een droom, zo zie je maar...ik denk aan je meis...blijf lekker meelezen en beppen, het helpt! je bent niet alleen ok?!

daisy: gefeliciteerd met de verhuizing! weer iets van je schouders af!

Licrys: fijn dat die andere Gynie zo positief was! ga ervoor!

diana81: wat ook heel trendy nu is zijn geboortekaartjes uit grootmoeders tijd! dat gaan wij doen, echt ouderwets! kan je ook makkelijk zelf maken, zijn nog weinig te vinden op internet denk ik...

duster: leuk dat jullie gaan trowuen op 30-06! sterkte met het geregel, boot lijkt mij ook leuk!

pendrag: jullie zijn echt een supermega verbouwing aan het doen! ik zou er helemaal kriegelig van worden! sterkte!

muis: mazzelaar met je klusvriend! hier alleen een rondhang, internet vriend, ben jaloers! ik denk aan je met je bekken!

Lique&elies: jammer dat derek ogilvie niet bij jou uitkwam, lijkt me toch wel spannend! leuk trouwens dat jij en elies ook 2 kindjes vlak op elkaar hebben! hier zit er zometeen 10 maanden tussen. fijn om te horen dat ze met elkaar spelen etc.!

12. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    heeft er iemand al klossen gehaald? wanneer moest dat ook alweer?

13. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    @Dustur - gefeliciteerd met je aankomend huwelijk.

@Rebecca - In nedl. doen ze wel stuitbevallingen maar volgens mij moeten ze dan wel zeker weten of je bekken breed genoeg zijn?

@Aykietje - Dat is in belgie goed geregeld. iedere keer een echo! ik snap dat het even tegenvalt dat je nu weet dat je een keizersnee krijgt. Maar ook wel fijn dat je nu weet wanneer de kleine komt.

@Austin - Mooie skippybal heb je daar. Ik ben ook benieuwd hoe ver ik nog uit zal groeien. op het laatst gaat het veel harder zeggen ze.

@Licrys - fijn dat weer alles goed was. en natuurlijk super dat je geen ziekenhuis opname hoeft.

@Jennifer - als ik het goed heb, moet je vanaf de 36 weken het bed op klossen hebben staan.

14. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Vandaag weer na de VK, ik ben benieuwd omdat ik ook voel dat de kleine ook met het hoofdje naar boven ligt? En bij de laatste 2 echo's lag ze ook met haar voeten bij het hoofdje.

Ikzelf zou het helemaal geen probleem vinden als het een keizersnee zou worden. Vroeger werden alle baby's van het koninklijk huis met een keizersnee geboren. Het lijkt me alleen voor jezelf even wat moeilijker, en je hebt langer nodig om te herstellen.

Verders belde ze gisteren om te zeggen dat mijn kraampakket teruggekomen was, omdat het beschadigd was? Nu word het opnieuw binnen 2 weken verstuurd.

Oja en wat betreft klossen, ons bed heeft 16 poten! Dus vind ik dat iets te veel om op klossen te zetten. Dus leg ik er een extra matras op. Dan zit ik ook aan de hoogte die het bed moet hebben.

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    goedemorgen allemaal,
    vandaag mijn laatste werkende dinsdag en begin het echt een beetje zat te worden, vooral met dikke voeten en handen.
    Gisteren de laatste yogales gehad en een huis vol voetbalvisite.
    Mijn vader en moeder gaan vandaag op vakantie dus wil ze even heel veel plezier wensen. (ze lezen hier altijd mee).

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    goeimorgen meiden

wat een top avond gisteren met onze jongens. ze hebben het goed gedaan.
    weet niet wie het allemaal kijken maar ik kijk zo wat alles.

heb wel alles gelzen.maar niet veel op geslagen.ben nog erg moe.
    ga vanaf weer even me best doen.
    met mijn gaat alles wel goed.maar het werk wordt wel zwaarder en daar door ben ik steeds zo moe.

liefs sabrina

17. Niet meer actief

ik zou het eigenlijk ook niet zo heel erg vinden als ik keizersnede zou krijgen, ja natuurlijk liever op de gewone manier maar als het niet anders kan, dan maar KS wel jammer dat je dan 1 week in zh moet blijven, ik moet straks naar vk zal er toch eens over beginnen, nu is mij wel al verteld dat ze tot 36 wkn kunnen draaien maar hij/zij ligt al vanaf 28 wkn met hoofd boven en is nog geen 1 keer gedraaid dus ik ben bang dat het ook zo blijft,
    als je een KS krijgt dan wordt een datum gepland ,wachten ze dan ook wel eens tot bijv 41 wkn om dat te doen of doen ze dat zo rond de 40 wkn of eerder?

18. Niet meer actief

bemy,hoelaat moet jij naar vk?
    ik 10 uur,
    succes!
    ik ben benieuwd of onze eigenwijsjes zo blijven liggen!
    vorige week bij de 3d echo lag hij/zij met tenen bijna in de oogjes, wel lief om te zien hoor.

19. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Wel even als aanvulling vermelden dat Nederland ook het laagste percentage prenataal ingrijpen kent (met andere woorden wij breken hier het minste aantal zwangerschappen voortijdig af). Dat maakt het verhaal wel wat completer. Ben het wel met je eens hoor dat je voor je rechten op moet komen!

Ik dacht dat geplande keizersnede altijd voor de 40e week worden uitgevoerd maar zeker weten doe ik dat niet. Let wel: het is en blijft een grote operatie!

20. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Rebecca; Gelukkig gaat alles goed met je vriendin en mat haar dochtertje. Ons kindje ligt waarschijnlijk ook nog in een stuit. Ik moet nu naar de verloskundige en zal het er ook eens over hebben. Ik wil liever geen keizersnede; de verdoving schijnt ook niet goed te zijn voor je kindje...

@Aykietje; Wat een dubbel gevoel moet dat zijn. Als je je rot voelt, moet je er maar aan denken dat je jullie kindje nu wel eerder in je handen kan houden.

Ik ga nu snel naar de verloskundige.

Groetjes

Deel Deze Pagina