@passiepaard: Maar je hoeft jezelf toch niet te verwennen met chocolade of chips? Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kan mezelf ook heel blij maken met een bakje aardbeien of een flink stuk watermeloen. Oei, het water loopt me nu alweer in m'n mond. Zojuist nog bij de vk geweest. Alles is goed. Het wordt geen dikkertje, zei ze. Met andere woorden, ze is wat aan de kleine kant, maar niet té klein. Verder werd er weer gehamerd, dat ik het rustiger aan moet doen ivm m'n bekken. (Jahaa, weet ik).
hier ook weer een berichtje van mij. @austin, ik moest wel lachen met het verhaal van je collega. @rebbel, ik hoop echt dat je kindje lang genoeg blijft zitten, komt goed! morgen heb ik mn laatste werkdag, ik ben erg blij, ik heb 2 weken vakantie vooraf gepakt. is toch zwaar aan het worden. ik heb regelmatig harde buiken. vandaag liep ik in de pauze ff stukje de stad in en na een 100 meter of zo lijk het net of je onderin je buik ineens een harde bal hebt zitten en ga je ongemakkelijk lopen, hebben anderen dit ook? ik merk ook dat mn lichaam vaker erg onrustig is, net op de bank even in slaap gevallen en dan merk ik dat ik nog in mijn slaap lig te hyperventileren en helemaal opgefokt ben. echt niet fijn. vrijdag ga ik in elk geval aar de vk, en dan zal ik het eens neerleggen bij haar..
Dames die het ''zwaar'' hebben. We moeten nog even volhouden. Ikzelf heb vanochtend ook m'n moeder gebeld omdat ik dacht dat ik flauw ging vallen. Was best beangstigd moet ik zeggen. Verders kraakt heel m'n rug en m'n bekken als ik me omdraai in bed Maar verders gaat 't wel @Buddy Petra - ik heb je lijstje ook even overgenomen. Heel handig!
Aangezien ik binnen ons huishouden meestal alles regel, heb ik alleen de echte hoofdzakelijke dingen op het lijstje gezet. Andere zaken zoals ziekenfonds, kinderbijslag enz heb je een termijn van max 30 dgn voor dus is onnodig om je partner daarmee op te scheppen vlak na de geboorte en kan je zelf ook regelen na de kraamweek. * Naam drukkerij/website, telfoonnummer, klantnummer, adres van drukkerij en openingstijden. - doorgeven geboortedatum, gewicht, lengte en 'volledige namen'. * Aangifte bij de gemeente: adres gemeentehuis, openingstijden, telefoonnummer. meenemen - beide indentiteitsbewijzen (paspoort of ID kaart) - eventueel trouwboekje, of brief van erkenning - geboortebewijs ziekenhuis of verloskundige (thuisbevalling) - volledige namen (heb ik op een papiertje gezet, wat zenuwachtige mannen kunnen snel een fout maken..en naamswijziging is DUUR!) * Kraamzorg bellen, telefoonnummer, klantnummer. - doorgeven datum + tijdstip van thuiskomst (willen ze graag van te voren weten in verband met planning opmaken of oproepkracht bellen) * Boodschappen: beschuit, muisjes, koffie, thee, suiker en melk. (en eventueel dingen die je niet meer voldoende in huis heb zoals brood enz) * Versieringen ophangen. (ik heb een mandje gekocht en in de mijn nachtkastje gezet met alle versieringen)
Idd. Vergeet oudelijke gezag ook niet En kinderbijslag gaat automatisch als je aangifte bij gemeente hebt gedaan als ik goed heb?
Heb de foto's van mijn mislukte wiegje in mijn album staan Goed idee zo'n lijst mijn vriendje is ook nogal vergeetachtig
Ik heb even nog wat Dames nagetrokken. En ik haal er nog een paar van de lijst af. Iedereen die ''ongeveer'' langer als 2 maanden geen berichtje achterlaat, heb ik eraf gehaald. 1x in de 2 maanden even 'n berichtje moet toch wel kunnen? Wordt van de lijst afgehaald: *24-08-2008: # Galadrose laatste bericht aug.mammas: 03 mei /laatst online: 07 juni (geeft in haar laatste bericht aan dat ze niet meedoet met de lijst, maar af en toe meeleest) *03-08-2008: # MissyN laatste bericht aug.mammas: 01 maart / laatst online: 29 maart *16-08-2008: # Tammie26 laatste bericht aug.mammas: 10 april / laatst online: 22 mei *15-08-2008: # Boogschutter78 laatste bericht aug.mammas: 15 april / laatst online: 08 juni *17-08-2008: # Geaaaatje laatste bericht aug.mammas: 19 april / laatst online: 01 juni Dames die nagetrokken zijn: Als jullie nog steeds meelezen, laat even een klein berichtje achter. *11-08-2008: # Mariel77 laatste bericht aug.mammas: 01 mei / laatst online: 11 juni *30-07-2008: # Eimat - laatste bericht aug.mammas: 02 mei / laatst online: 28 mei *08-08-2008: # Rachel1984 laatste bericht aug.mammas: 6 mei / laatst online: 11 juni (laatste bericht: leest nog steeds mee, maar kan niet kan reageren) *14-08-2008: # Snelle laatste bericht aug.mammas: 14 mei / laatst online: 15 mei *20-08-2008: # Jekkia laatste bericht aug.mammas: 14 mei / laatst online: 09 Juni (schrijft bij de september mammas mee) Mochten ik per ongeluk iemand verkeerd eraf gehaald hebben, laat even weten dan zet ik je er gelijk weer terug op.
LIJST VOOR AUGUSTUS-MAMA'S 2008 **JULI** *16-07-2008: # Austin 25 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE *26-07-2008: # Janine 26 jaar / 1e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN *27-07-2008 # Petrabr 31 jaar / 1e kindje *Kalender: meisje/ Denkt zelf: ?????/ Wordt: is bekend bij de keukenla van petra *30-07-2008: # Eimat 23 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf:meisje/ Wordt: : *31-07-2008: # Miranda3xmama 30 jaar / 4e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE **AUGUSTUS** *01-08-2008: # Diana81 26 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE # Moniki 28 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : # Philly 31 jaar / 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE *02-08-2008: # Angelique(lique80) 28 jaar / 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *03-08-2008: # Mik25 25 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: Is bekend bij Mik # Esprit 29 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : # Noura 30 jaar / 4e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE *04-08-2008: # Natas1 40 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ??????/ Wordt: MEISJE # Daisy 32 jaar / 2e+3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisjes (verwacht een tweeling)/ Worden: MEISJES *05-08-2008: # QueenBee 26 jaar / 2e kindje * Kalender: meisje / Denkt zelf: ?????/ Wordt: : # Kiki 33 jaar /3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf:jongen / Wordt: JONGEN # Nickyz 21 jaar / 1e kindje/ Wordt: : *06-08-2008: # Joy72 35 jaar / 3e kindje *kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE # Delilah 25 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : # Duster2000 29 jaar / 1e kindje / * Kalender: ???? / Denkt zelf: ?????? / Wordt: : *07-08-2008: # Rebbel 24 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje Denkt zelf: meisje/ Wordt: Is bekend bij Rebbel # Aykietje 32 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ??????/ Wordt: JONGEN *08-08-2008: # Puck2008 29 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN # Rachel1984 23 jaar / 2e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN *09-08-2008: # Chantico 30 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *10-08-2008: # Bumba 30 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN # Duha 22 jaar / 1e kindje * kalender: ???????/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : # Denicepino 21 jaar / 1e kindje *kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE # Rebecca5 22 jaar / 1e kindje Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *11-08-2008: # Aliekeleppink 25 jaar / 1e kindje *kalender:jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : verassing voor ons allemaal! # Mariel77 30 jaar / 1e kindje *Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: JONGEN # Debbie2007 30 jaar / 1e kindje/ Wordt: MEISJE # Arri 21 jaar / 1e kindje/ Wordt: : # Sjudith: 29 jaar/ 1e kindje/ Denkt zelf: meisje / Wordt: MEISJE *12-08-2008: # Pendrag 36 jaar / 2e(6e) kindje/ Wordt: MEISJE # Maxi 28 jaar / 1e kindje *kalender:meisje / Denkt zelf:????/ Wordt: JONGEN # CynthiaB 26 jaar / 1e kindje *kalender:jongen / Denkt zelf:meisje/ Wordt: MEISJE # Nadje78 29 jaar / 1e kindje *kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE *13-08-2008: # Passiepaard 30 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE # Schatje1 20 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN # Marleen83 24 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ????/ Wordt: : *14-08-2008: # Snelle 38 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: ????/ Wordt: : # Naat80 27 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE # Jolanda1979 28 jaar / 1e kindje *Kalender: meisje Denkt zelf ???????/ Wordt: : # Myangel 33jaar / 2e kindje *Kalender: ......../ Denkt zelf:........../Wordt: : *15-08-2008: # Licrys 33 jaar / 1e+2e kindjes (Verwacht een tweeling)/ Denkt zelf: jongen en meisje/ Worden: : een verrassing # Happy1980 27 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: Is bekend bij Happy *17-08-2008: # Bemy 25 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE # Jennifer70 37 jaar / 2e kindje/ Wordt: JONGEN # Kimh 25 jaar / 2e kindje/ Wordt: : *18-08-2008: # Moniquekenitra 28 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : # Pruts27 27 jaar/ 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *20-08-2008: # Babsie 27 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf:meisje/ Wordt: MEISJE # JennyS 27 jaar / 1e kindje/ Wordt: JONGEN # Jekkia 32 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf:meisje (kz in week 38 )/ Wordt: : # ElleNY jaar / 1e kindje * Kalender: jongen / denkt zelf ?????/ Wordt: : *21-08-2007: # Sjorsje 28 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: JONGEN # Kimm1988 20 jaar / 2e kindje *kalender:????/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE *23-08-2008: # Muis80 27 jaar /1e kindje/ Wordt: MEISJE # Lauwie 34 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ?????/ Wordt: MEISJE # Naannaan 28 jaar / 1e kindje/ Wordt: : *25-08-2008: # Linka76 31 jaar / 2e kindje Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE *26-08-2008: # Elies 30 jaar / 3e kindje * Kalender: ????/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *27-08-2008: # Binnabinna 24 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE *28-08-2008: # Kelly83 24 jaar / 1e kindje/ Wordt: MEISJE **SEPTEMBER** *01-09-2008: # Loutje83 25 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt:JONGEN * ER ZIJN 66 AUGUSTUS-MAMA'S* MEISJES: 23 JONGENS: 11 GEHEIM/VERRASSING: 6 ONBEKEND: 26 : Wie gaat er als eerste bevallen? : * .............................? * .............................? * .............................? Buddy's: * Mik <-----> Daisy * Austin <-----> Miranda * Bemy <-----> Petrabr * Linka76 <-----> Esprit * QueenBee <----->Delilah * Diana <----->Happy * JennyS <-----> Naat80 * Janineenevie <-----> Kiki * Passiepaard <-----> Aliekeleppink * Rebbel<----->Sjorsje * Schatje<----->Maxi * Babsie<----->Jolanda * Binnabinna<----->Debbie * Philly<----->Puck * Kelly83 <-----> Babsie * jennifer70 <-----> joy72
Nou meiden ik zie er veel met een 'dipje' nog even volhouden dames het einde is in zicht tenminste het is nu aftellen in weekjes! dat is zeker handig zo een lijstje voor je partner maken! ik geloof niet dat het voor mn man nodig is dat lijstje raakt hij toch weer kwijt hij weet dat hij naar de gemeente moet en daar krijgt hij de uitleg en alle papieren die hij moet opsturen voor de kinderbijslag en voor de ziekenfonds verder moet hij dan nog naar het marokkaanse consulaat in antwerpen om ons kindje in te schrijven en thats it ik wil iedereen nog een hele fijne avond toewensen en doe lekker rustig aan geniet van deze laatste loodjes
@Daisy: morgen zijn we weer thuis maar zaterdag gaat de volgende klus beginnen, nieuw dak op het voorhuis. Duurt max 2 weken. @Maxi: zó'n verhoging is normaal bij de meeste KDV. En ja hoor, peuters zitten daar keurig stil hun eten op te eten. Zo gaat het bij Jarissa op het KDV. Maar als jij bij dit KDV geen goed gevoel hebt, moet je zeker verder zoeken! Over naamswijziging: zeker handig om de namen op papier mee te geven. Maar mocht er iets fout zijn gegaan, je krijgt alles op papier mee en hebt dan nog een paar dagen om het gratis te laten aanpassen als er een fout is gemaakt. Van de SVB krijg je vanzelf bericht over de kinderbijslag als je aangifte hebt gedaan. Je moet dan nog wel een formulier invullen en opsturen of dit via internet doen. En over bellen met de kraamzorg: er zijn ook ziekenhuizen die dit voor je doen. Maar wel handig om het nummer in ieder geval bij je te hebben. Ook als je thuis bevalt trouwens. Zo, ik ga weer naar mn hotelletje, laatste nacht alweer. Heb net thuis hondjes gevoerd. Die zullen ook blij zijn als ze niet meer hele dagen alleen zijn.
@Rebecca; ik ga zeker de oefeningen van jouw verloskundige proberen. @Naat; Hoe is je examen gegaan? Verder heb ik alles wel gelezen, maar ben 't allemaal weer vergeten. Ik heb vandaag nl. het halve land doorkruist om de geboorteaktes van mijn vriend en mij op te halen. Maar nu kunnen we morgen gelukkig wel in ondertrouw. Groetjes
duster2000, ik hoop dat het helpt,want ik wiebel me rot, hihihi , maar eigenwijsje ligt nog lekker boven hoor met hoofdje, volgens mij vind hij/zij het nog lekker ook,
Hoi Meiden, Ik zag dat ik van de lijst ben gehaalt maar zou er graag weer opstaan. Lees nog regelmatig mee maar kan de puf niet vinden om jullie allemaal bij te houden . Vandaag bij verloskundige geweest en ben best geschrokken,hij kon de grote niet goed voelen dus moet vrijdag voor een echo naar het ziekenhuis. Hoop dat alles met iedereen verder goed gaat,Nog even meiden en dan hebben we onze wondertjes in onze armen
@ rebbel, fijn dat je weer thuis bent met het kindje nog in je buik! @sjudith, wat is er mislukt aan je wiegje? ik vind m schattig! @sjorsje, hoe gaat het met je? hier ff een moppermomentje. net schoonouders op bezoek die wel drie keer vermeld hebben dat schoonzusje (ongeveer net zo ver) een grotere buik heeft, meer een punt buik heeft en alles naar voren draagt. ik ben normaal niet onzeker over de afmeting of vorm van mijn buik, maar vind het wel irritant als ik er bij vergelijkingen slechter vanaf kom. laat mijn buik toch lekker! toen zag mijn schoonvader ook nog het kaartje op de laptop. hij weet nu één van de namen (al ontkende mijn vriend). nou ja, anders hopen dat hij denkt dat het de eerste naam is... vannacht bijna 11 uur geslapen! dat was wel heerlijk en hard nodig. meiden, succes met de bekkenpijn, bloedneuzen en slechte humeuren! liefs, van een beetje sacho lauwie (ondanks dat de proefdruk van het kaartje heel leuk was!)
@ Lauwie Die stof is zooo lelijk erom En trek je er niks van aan met die buiken! Zolang ukkie goed gaat is het goed toch! Jammer dat hij de kaart heeft gezien Bij ons weet iedereen juist wel de 2e en 3e naam alleen de roepnaam niet
Wij hebben vandaag 2 proefdrukjes binnengekregen en die zijn zo leuk! We zijn helemaal blij. Eindelijk iets gevonden waar we vrolijk van worden. Even dit ego berichtje tussendoor...