Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Wow, ik vind jullie wel allemaal (nou ja, allemaal?) wel heel vroeg met die vluchtkoffers (tas is koffer geworden, met overgewicht hahah). Maar als je graag wilt dat je kindje met 35 weken komt, dan snap ik het wel weer. 35 weken is wel echt te vroeg hoor! Heel veel kindjes moeten dan nog in de couveuse...

Oja, een bakerpraatje misschien maar diegene die wensen dat een kindje vroeg komt, gaan overtijd... (las ik ergens hier op het forum ;) )

Ik zet mijn geld op Austin om als eerste te bevallen. Dat hoop ik tenminste want dan zijn er geen vroeggeboortes onder de augustus mama's en is Austin lekker op tijd. Zelf hou ik 'gewoon' de 40 weken aan en ja, ik ben het ook wel een beetje zat aan het worden. Het slapen gaat een heel stuk minder maar heel nieuwsgierig ben ik nog niet. (Manlief wel) Gek hoe dat verschilt per persoon.

Nou ja, iedereen een heel fijne dag en vaderdag. Wij vieren het niet.. Aiden is in het buitenland aan het werk en dan heb je als papa gewoon pech (alhoewel er staat hier een heel mooi geknutseld kunstwerk van Chris voor hem MET een gedichtje!)

Elle

2. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    @sjudith bah bah meissie sterkte.

@lique80 gefeliciteerd met je dochter sam!

@bemy gefeliciteerd met je 31 weken

@esprit bah meis jammer dat het zo slecht gaat met je rug etc. maar ja we moeten er wat voor over hebben he voor dat kadootje ik heb ook al dingen gekocht voor de vluchttas maar zat ook al te kijken waar het in ...naam in zou passen. ik weet het niet hihih

@rebecca ik kreeg te horen dat als ik snachts zou bevallen ik de nacht alleen met beebje door moest brengen want kraamhulp komt 's ochtends pas. ik beval in het ziekenhui maar volgens mij als je thuis bevalt gaat de kraamhulp ook gewoon na de bevalling weg.

MEIDEN NIET OM VROEGGEBOORTES VRAGEN JE WILT NIET VOOR DE 37 WEKEN BEVALLEN WANT DAN MAG DE KLEINE NOG NIET NAAR HUIS. LEKKER BIJ MAMA BLIJVEN ZITTEN!

OH JA 33 WEKEN VANDAAG JOEPIE

gr kim

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Petra.....begint nu spannend te worden!

Oja.......ik heb geen buddy...wie wil :)

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    o en @ Mik jij ook gefeliciteerd meid :D

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ach, het komt goed hoor, ik moet nog inpakken, bijna klaar ;)

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Goedemorgen allemaal,

Lief van een aantal van jullie om te vragen naar mijn vader. Vrijdag was een erg goede dag, hij had geen pijn en kon weer wat verstaanbaar praten. Gisteren was het een stuk minder, de morfinepleister was te vroeg uitgewerkt. Vanmiddag ga ik met Lianna weer naar het ziekenhuis.

Verder heeft mijn man een vaderdagcadeautje gehad van Lianna, een steen met daarop 2 voetafdrukjes. Ik had al zo'n vermoeden, want een aantal weken geleden had ze gele verf tussen d'r teentjes toen ze terug kwam van het kdv.

Gefeliciteerd voor degenen die weer een weekje verder zijn.

7. Niet meer actief

petrabr schreef:
    @rebecca, dat wiebelen helpt toch alleen als je baby de verkeerde kant op kijkt, toch niet als het in stuit ligt? Bij mij ligt het nu ook in stuit bij de volgende controle (met 36 weken) moet het goed liggen anders gaan ze het draaien, maar ongeveer 80 % ligt rond de 34 weken in stuit en draait nog

wat bedoel je met als de baby de verkeerde kant op kijkt?
    de vk gaf me als tip mee dat ik op handen en knieen moest gaan zitten en wiebelen dat wil nog wel eens helpen dat de baby dan draait.maar ze heeft niks gezegd als ze de andere kant op kijken?
    ik wist niet dat 80% bij 34 wkn nog in stuit liggen, das best veel nog.

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Mik, nog gefeliciteerd, hihi!

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Over kraamhulp: als je 's avonds laat bevalt, ben je inderdaad de nacht alleen met je baby (en man/vriend indien van toepassing). Meeste kraamhulpen komen 's ochtends wel behoorlijk op tijd trouwens.

Over vroeg bevallen: kan me voorstellen dat sommigen het helemaal zat zijn en wil niet als betweterig overkomen maar sorry hoor, jullie weten echt niet waar je om vraagt! Bevallen met 35 weken is gewoon 5 weken te vroeg. Dat is voor je baby echt niet goed. Tuurlijk zijn er zat gezonde kindjes die met 35 weken worden geboren maar 37 is niet voor niets de grens. Je wilt toch niet dat je baby in een couveuze moet, langer in het ziekenhuis moet blijven, misschien nog niet zelfstandig kan drinken, veel moeite heeft met warm blijven, ademhaling die zoveel energie kost dat het groeien er bij in schiet?
    Lekker laten zitten tot minimaal 37 weken! Je zult nog wel meer moeten opofferen voor je baby de komende jaren en jaren.

Zo, oma heeft gesproken!

10. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

goede morgen dames,

@Petra: gefeliciteerd met je 34 weken! en idd ga nog lekker genieten van je verlof, hoe langer de baby zit hoe beter voor de longrijping ;)

@Mik25: gefeliciteerd met je 33 weken

@bemy:gefeliciteerd met je 31 weken.
    Hte zijn mn vaten die pijnlijk doen, omdat er toch doorheen geprikt is, ach voor vrijdag zal het wel over zijn, het blijft gewoon gevoelig.

@lique80 gefeliciteerd met je dochter.

@sjudith: meisje toch, doe je het rustig aan?

@Noura: meid ik begin er langzamerhand aan te wennen, elke keer prikt er iemand anders, en tja sommigen die hebben er gewoon geen feeling voor.
    Heb je nou al een naam?
    Anders heb ik er wel een paar voor je.... ;)

@esprit: gefeliciteerd ook jij met je 33 weken. en wat heerlijk dat je een oppas hebt gevonden, daar gaat toch een zorg van je schouder af.

@rebecca5: ook jij gefeliciteerd met je 32 weken, nog even volhouden meis.. hoop voor je dat je baby gaat draaien. bij jou is er nog in iedergeval nog een kans...
    En probeer een beetje te ontspannen meid, komt helemaal goed! ;)

Heeft iemand nog iets van REBBEL vernomen? hoop maar dat alles goed is.

ps: we hebben ook een kaartje uitgezocht, ook weer een zorg minder.
    De naam hebben we ook al.

Meiden fijne vaderdag verder, helaas geen weer om een terasje te pikken.

11. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Hey meis,

Fijn om wat van je te horen..
    Wat een leuke idee zeg met die voetafdrukjes :)

Veel sterkte vanmiddag bij je vader, en al die pleister te vroeg is uitgewerkt, moeten jullie om een hoge dosering vragen hoor!
    Want je hebt ze 25,50,75,en zelfs 100 microgram( neem aan dat het om Durogesic plesiters gaat)
    Het beinvloed helaas wel het reactievermogen, dus als hij traag reageert of duf is, kan het ook daardoor komen.

Denk aan je en een knuffel voor jou!

12. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    binnabinna ... yeps een beetje een dikke vest met een kapuchon :D we hebben de zelfde hihi wat leuk !

ja nou ik wens niet dat het al met 35 weken kom maar als dat eens kon he ik kan zo moeilijk slapen he. niks legt goed en als ik dan eindelijk lekker leg dan begint ze te schoppen en zo pijn in me rug en bekken dat is niet leuk meer.
    En ja ik ben beetje nieuwschierig maar vanmorgen. ik was naar de wc gegaan en toen veegde ik af zeg maar ( sorry voor de details) en toen was er klein beetje bloed. Echt heeeeeeel klein beetje maar toch echt duidelijk rood maar wel met beetje kleverig slijm. Toen had ik me broek weer aangedaan daarna ik denk misschien een adertje gesprongen ofzo vast niks aan de hand en toen kon ik meteen nieuwe broek aan doen was een beetje nat. maar stomme ike ik ben vergeten te kijken of het nou vruchtwater was. heb het meteen de wasmachine in gedaan. en ben gaan douche :S dus weet nou eigenlijk niet wat het was.
    moet maar eventjes in de gate houden.

ik ga er weer vandoor, nog een fijne dag allemaal en dan tot morgen weer he !

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Puck, wat fijn dat het loos alarm was. Kon je toch onbezorgd opspringen bij elk doelpunt van oranje!

Precies waar ik soms aan denk

Haha, ik zie het helemaal voor me! Ik heb ook maar iets anders oranjes aangetrokken dan normaal…

Over het ondergoed voor na de bevalling: zwangerschapsonderbroeken zijn ook vast wel oké, toch? Ik heb die van de Hema. Zijn dat de slips waar jij het over hebt, Noura?

Meiden die slecht slapen, wat een ramp hè?! Ik slaap over het algemeen goed, maar dit weekend één rotnacht gehad en was de hele dag gebroken en chagerijnig… Hoop dat jullie snel weer beter slapen, want dit hou je echt niet vol tot de bevalling… (Om over daarna nog maar niet te spreken…)

Sjudith, wat rot dat je in een mitella moet! Hoop dat je snel herstelt!

My Angel ook beterschap met je hand.

Goeie tip! Moet je daar dan de bon voor hebben, want die heb ik niet meer.

Over die slijmprop: is dat echt duidelijk herkenbaar, of kan het als ie in delen komt ook op gewone afscheiding lijken?

Sjorsje, dikke knuffel voor jou.

14. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Goedemiddag dames!

Guus was gaaf gisteren, de kleine was echt superstil. Die heeft vast ook genoten. Ging alleen op de terugweg in de auto niet zo lekker liggen in mijn buik. Dus heb het even een duw gegeven, toen lag het prettiger! Feesten zat er alleen niet zo zeer in, dat is dan wel weer jammer, moest wel regelmatig even zitten. En vandaag doe ik niets haha.
    Ben pas een uurtje uit mijn bed. Heerlijk!

Ik hoop toch echt dat mijn kleine nog een tijd blijft zitten. Ik wil nog genieten van het schoppen en straks genieten van mijn verlof. Maar het duurt nog 4 weken voor ik dat krijg. En ik wil thuis bevallen en de kleine heerlijk bij me blijven en mijn zus trouwt nog op 1 augustus en daar wil ik ook bij zijn.
    dus de opdracht aan de kleine is toch echt dat ie blijft zitten tot 39 weken minimaal!

Verder wel bijgeleze, maar al weer veel vergeten.
    Een fijne dag dames!

15. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @chantico, ondergoed na de bevalling? heb niet alles gelezen, maar ehm ik heb de eerste 2 weken niks anders aan gehad dan de netjes die ze in het kraampakket leveren :( :)
    Bij mij was de slijmprop duidelijk herkenbaar. gewoon dikke drap :) met een beetje bloed er door. Deze raakte ik alleen wel een paar dagen voor de bevalling kwijt en is dus geen garantie voor een snel begin van de bevalling

@denicepino, Ik zou het wel even in de gaten houden. Als je nu weer wat verliest even naar kijken en ruiken. En nu heb je alle ongemakken maar dadelijk na de bevalling wil het niet zeggen dat je dan opeens overal van af bent, hoop het voor een ieder van wel maar niet realistisch.

@noura, ik lees iets over een naam? Jullie hebben nog geen naam? Wij namelijk ook niet :( Wel al ideeen maar eigenlijk nog niks vastgelegd voor ons zelf. Ik vind het nu zoooo ontzettend lastig.

Vroeggeboorte :thumbdown: Haha dat was mijn mening.

Hier zowel zoonlief als ik ziek. Onze zoon is voor het eerst ziek en heeft een lichte oorontsteking. :( Zelf heb ik last van een keelontsteking en beide natuurlijk verkouden, dus we snotteren wat af :( :)

16. Niet meer actief

welke seamless onderbroekjes bedoelen jullie van de hema die zo goed zitten, want ik zit net op de hema site te kijken maar er staan verschillende op.

Ja tuurlijk is het beter dat kleintje tot 37 wkn minimaal nog blijft zitten maar soms heb je het helemaal gehad,en zo'n dagje hebben we allemaal wel eens denk ik, vooral als alles pijn doet ,niet kunnen slapen enz enz.
    tenminste ik wel en ik wordt ook heel erg nieuwsgierig hoor hoe alles zal gaan ;)

17. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Zo daar ben ik weer eens. Heb wel alles bijgelezen, maar niet veel onthouden.

Dus even een echo berichtje van mij!

Hier gaat alles eigenlijk goed gelukkig. Voel de kleine goed bewegen.
    Gisteren ben ik zo dom geweest om me te verspreken. Dus nu weten mijn schoonvader en vriendin wat het wordt. Echt zo dom. Maar ja kan gebeuren he!

Verder nog even een vraagje. Wat moet ik kopen voor in de kinderwagen? Lakentjes of iets anders. Weet het echt niet.

18. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Ik weet niet meer wie er achter vroeg, maar er vroeg iemand wat suikerbonen zijn. Jullie als Nederlanders hebben de traditie om beschuit met muisjes te eten wanneer er een kindje geboren wordt. In België is het een traditie om suikerbonen te geven aan de mensen die op visite komen. Betreft een suikeromhulsel met daarin chocolade. Deze suikerbonen zitten dan ergens in, meestal een doosje dewelke je in alle maten en kleuren hebt. Suikerbonen worden ook wel eens "kinnekeskak" genoemd ;).

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik mag verbeterd worden als ik het mis heb!
    Volgens mij helpt dat wiebelen op handen en knieen alleen om het ruggetje (het zwaarste) richting jouw buik te krijgen (baby kijkt met gezicht richting rug) en niet om helemaal om te draaien (hoofd richting vagina ipv richting borsten)

20. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Wat zijn er toch weer veel meiden die een week verder zijn;

@Bemy; Gefeliciteerd met je 31weken

@Denicepino; Gefeliciteerd met je 32weken

@Rebecca5: Gefeliciteerd met je 32weken en veel sterkte met je baaldag

@Esprit; Gefeliciteerd met je 33weken en wat fijn dat je een goede oppas hebt gevonden

@Mik; Gefeliciteerd met je 33weken

@Petrabr; Gefeliciteerd met je 34weken

@Sjudith; ik heb ook nog geen buddy. Als je nog niemand hebt kan je me wel een PB sturen

Groetjes Silvia

Deel Deze Pagina