Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nee ik hoef ook nog niet snel te bevallen ik geniet nog wel van het zwanger zijn. als ze eenmaal geboren zijn ben je voor je het weet moe van het zorgen, snachts opstaan (vooral als ze te vroeg geboren zijn en klein zijn) veel wasjes, en buikkrampjes.
    mijn zoontje kwam 10 dagen eerder, enik ben benieuwd wat deze doet.

joehoe vandaag 33 weken, en iedereen die ook een mijlpaal heeft gefeliciteerd

oeps jammer dat jeje versproken hebt happy, maar kan gebeuren
    en in de kinderwagen een lakentje, matrashoesje en dekentje

heb overigens vanacht heerlijk geslapen.

hihi babsie ook nog geen naam? gaat vast wel goed komen
    wij zijn ook nog zoekende, heb heeeeel veeeel leuke namen, maar ben nog niet overtuigd van de juiste naam. mischien maken we straks wel een lijstje met een paar namen en kijken dan na de geboorte wel wat echt past. een jongensnaam heb ik overigens wel haha
    beterschap

chantico ik heb gewone zwarte slips van de hema, er zitten er 3 van in een pakje en vorige week waren ze in de aanbieding. ik had ze 2 jaar geleden voor na de bevalling gekocht, want een kraamverband in een string wil niet echt. en ze zitten heerlijk. nu heb ik ze ook regelmatig aan.
    ze hebben mij niets gezegd over de bon bij etos, maar ik kom er regelmatig dus mischien dat dat scheelt.
    maar van die kleine luiers heb ik er toen veel nodig gehad, en de kraam was ook nogal ruim met de luiers.

slijmprop kan in delen naar buiten komen, iets bloederig slijm. maar ook als een grote prop of sliert (formaat vinger) maar hij kan ook verslijmen, in de tijd voor je bevallen gaat en dan merk je er niets van.
    overigens gebeurd het wel eens dat je een slijmprop verliest ruim voor de uitg.datum, maar dan maakt je lichaam weer een nieuwe aan is mij verteld

wie vertelde nu wat over die steen met die voetafdrukjes, zo lief zo`n cadeautje. ook iets wat je altijd kan blijven bewaren, daar kan niets wat je koopt in de winkel tegenop

my angel kom maar op met namen hoor, ik schrijf alles op ;)

ik ga straks lekker een quiche maken, voor mij en mijn man en de kinderen zijn daar niet gek op die krijgen wat anders
    pff ik heb wel last van maagzuur sinds gister

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ happy ik heb een fleesdekentje en daar onder een lakentje in de wagen.

3. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    En wat voor lakentje heb je dan nodig? Een voor in een wiegje?

Iedereen met een verweekdag, gefeliciteerd.

Over het slapen, ik slaap echt heerlijk. Het enige is dat ik niet goed in slaap kan komen soms. Maar dat is dan ook alles. Slaap zo 10 uur op een nacht hoor. Oke moet er dan wel 2 keer uit om te plassen, maar dat vind ik nog mee vallen!

4. Niet meer actief

petrabr,
    ik weet het dan ook niet , de vk gaf me die tip mee dus ik heb het maar geprobeerd maar het helpt echt niks, blijft lekker met hoofdje naar boven liggen, dus we wachten het gewoon af, nog tot 36 wkn de tijd om te draaien en lukt het niet dan zien we wel wat er gaat gebeuren ik kan me er nu echt niet al te druk om maken want verander er toch niks aan.

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    helemaal mee eens hoor

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    maar bij 38 weken verwacht ik wel wat hihihihihihih 40 weken vind ik toch wel erug lang hihihihihiih

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Die Mik, straks loop je tot 42 weken! Lijkt helemaal nog eindeloos maar kan maar zo. Weet je, als je er middenin zit, lijken 2 weken heel erg lang. Maar als je er nuchter bij nadenkt weet iedereen dat 2 weken op een heel leven, of op een totale zwangerschap helemaal niet zo veel is. Nu zijn we allemaal reuze nieuwsgierig naar onze baby. Straks missen we onze buik en alle bewegingen.

Over opmaken kinderwagen: je kunt dezelfde lakens/dekens als in de wieg gebruiken. Dit past heel goed. Meestal is er trouwens ook wel wat bijgeleverd bij je kinderwagen. Meestal zit er een dekbedje bij. Dit mag je wel gebruiken onder toezicht. Dus b.v. als je lekker een stuk gaat wanden. Ik ben zelf fan van de Bunker van Lodger. Staan wel foto's van in mn album dat Jarissa daarin in de wagen ligt. Ze past er nu nog in (tot 3 jaar ongeveer) en heb voor brusje al een nieuwe gehad van mn moeder.

Er was ook nog iemand die wat vroeg over dat wiebelen en verkeerd liggen. Ik weet zelf niet waar het wiebelen voor helpt. Maar je baby kan op 2 manieren 'verkeerd' liggen: hoofdje naar boven, billen onder, een stuitligging dus. Of hoofdje beneden, billen boven maar met gezichtje naar je buik ipv naar je rug. Dit heet een sterrekijkertje. Hiermee kun je wel bevallen maar het is minder ideaal dan met het gezichtj e naar je rug toe. Heeft met de vorm van het geboortekanaal te maken.

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Babsie en Noura, thanx voor jullie reacties. Ik ga ook maar eens bij de Hema langs!

Heeft iemand een idee waar ik op zondag iets gezonds te eten kan kopen? Ik ben vergeten eten voor vanavond in huis te halen en heb geen zin in patat, chinees of pizza. Maar wat dan...?

9. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

@noura, ook voor jou gefeliciteerd met je 33 weken, heb je helemaal over het hoofd gezien sorry :oops:

Nou de volgende namen:

Malak
    Ayah
    Dua
    Jouhara
    Amani
    Ihsan
    Imane
    Buthayna
    Hiba
    Noor Houda
    Hayar

ik zou zeggen leef je uit..heb er nog veel meer, maar dit is wel even genoeg....hihihi
    Nou ben benieuwd meid ;)

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Broodje gebakken ei, fruitsalade. Of heb je dat ook niet in huis?

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Pendrag, natuurlijk is 40 weken de beste, daar ben ik wel mee eens, Myrna was bij 36.6 weken zwangerschap geboren en toch was wel goed gegaan maar volgende dag nadat ze dagje thuis was moest ze alweer terug naar het ziekenhuis omdat haar suiker te laag was. Heb ik toch liever tot 39 a 40 weken dan vroeg geboortes. Maar klagen mag je toch wel dat je even zat bent ;) Van pijn enzovoort, kan ik me wel voorstellen hoor :)

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb inderdaad de fruitschaal maar geplunderd. Voelt wel gezond. Hopen alleen dat ik geen honger krijg later op de avond :D

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik ben net thuis van een dagjes eten :(
    En ik heb het idee dat ik plof :)
    Iedereen een fijne dag gehad?

14. Niet meer actief

wat is het hier stil, ligt iedereen al te slapen?

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik slaap niet hoor!
    :D

16. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    @aykietje - ik was degene die vroeg wat suikerbonen waren. Nu je het zegt, weet ik het wel. Maar volgens mij noemen ze het bij ons anders? kan nu alleen even niet op de naam komen?

@Happy - ik heb ook een lakentje met een fleece-dekentje voor in de kinderwagen. idd. voor in een wiegje is hetzelfde.

@Buddy-petra - jij zei als de baby straks nog in een stuit ligt gaan ze het draaien. Maar daar heb jij zelf het laatste woord over. Als je dat niet zou willen moet je dat niet laten doen. Maar we gaan er maar gewoon vanuit dat je beepje vanzelf draait :D

over kraamhulp en snachts bevallen:
    Mijn vriendin is snachts in het ziekenhuis bevallen en de kraamhulp kwam naar het ziekenhuis en heeft m'n vriendin en haar man naar thuis begeleid en is daar nog zo'n 2 uurtje's gebleven, zodat ze niet gelijk met 2 linkerhanden ervoor stonden.

over eerder bevallen
    Ik wil niet eerder dan 38 weken bevallen! mijn ouders hadden voordat ik zwanger was al een vakantie geboekt en komen 04 aug. terug :( En ik ben 17 augustus uitgerekend! Dus dat wordt nog spannend. Ik zou zelf liever de tijd een weekje of 7 vooruit willen zetten. (er zijn vast wel dames die mij daar bij zouden willen helpen, volgens mij)

17. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Heey dames!
    Wilde jullie nog even een goeienacht toewensen! Ik duik mijn bedje in, heb het lampje uit.. letterlijk en figuurlijk, haha! :)

Ben morgen 3 jaar met mijn mannetje getrouwd, dus dat wordt taart eten! He vervelend... NOT! Hihi!

Nou, slaap lekker allemaal en tot snel!

Xx

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Queenbee heel veel plezier morgen!
    En waar woon je? Kom ik ff taart halen :p :)

19. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meiden

ik heb even niks teruggelezen want ik ben helemaal kapot..

Vandaag beetje &%$@%! dag gehad.. ondanks dat het papa dag was :(

Ging vandaag met me vriend, me moeder en mijn oma naar een braderie op de terug weg ging ik achter in de auto zitten en mijn moeder wilde ook achter in gaan zitten.. en ze valt en ze valt dus met haar hand en haar gewicht op mijn buik.. :(
    ben heel erg geschrokken en begon heel hard te huilen omdat ik zo bang was dat er wat met mijn kleine mannetje zou zijn :( :( heb echt alleen maar gehuild en wist niets anders meer te doen dan over mijn buik te aaien :(

Mijn moeder was ook heel erg geschrokken.. en vroeg alleen maar of ik geen pijn had enz.. en ik kon alleen maar huilen..

later toen ik weer wat rustiger was voelde ik mijn kleine mannetje wel weer bewegen en heb meteen naar het hartje geluisterd.. en dat was allemaal goed..
    Mijn vriend was eigenlijk een beetje boos maar jah het was al gebeurt voor we het in de gaten hadden..

Voel de kleine wel goed bewegen dus neem aan dat dan alles goed is?

Groetjes

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Schatje,
    dat is ff schrikken ja!
    Ik neem aan dat als je de kleine voelt het goed is!
    En als je nu twijfelt bel je gewoon de vk, leg je alles uit :D
    Daar zijn ze voor ;)

Deel Deze Pagina