hoi meiden! @petra: fijne vakantie meid! ik ben wel een beetje jaloers! wij zouden ook nog lekker een week weg gaan met zn tweetjes, maar helaas is dat helemaal in het water gevallen nu! @linka: gefeliciteerd met je 30 weken! @austin: wat spannend meid, maar nog even wachten he! @daisy: gefeliciteerd met je 33 weken! hier gaat het wel goed! vanmiddag op controle, maar ik ga ervan uit dat ik nu wel naar huis mag! donderdag heb ik het intake gesprek van de kraamzorg, ik ben benieuwd, want ik hoor dat ze flink aan het korten zijn op de uren die je krijgt! en vrijdag gaan we naar het kinderdagverblijf! we zijn hier nog niet geweest omdat ik daar de eerste 4 maanden beter weg kon blijven omdat ik geen antistoffen tegen rode hond had aangemaakt en daarna begon de ellende met de vroege weeën! verder zijn de geboortekaartjes geregeld! en kan ik aan de gang om de enveloppen te schrijven, dus heb wel even wat te doen! liefs rebbel
Goedemorgen allemaal (nog net..) Ik wil iedereen een fijne dag wensen (vooral de vakantieganger onder ons! Jaloers!). Las trouwens ook iets over fleece dekens. Ik dacht dat deze sterk werden afgeraden bij pasgeborenen omdat deze de warmte teveel vasthouden en geen lucht doorlaten? (maar je leest wel meer... dus ik weet het niet zeker) Bij mij helpt wrijven inderdaad ook... Ben ik trouwens een van de weinige die echt geen idee heeft wat het gaat worden? Doeg, Elle
schatje wat een schrik zeg, en natuurlijk ook voor je moeder zeg. maar zoals al gezegd hier, die kleintjes kunnen gelukkig heel veel hebben. linka joepie weer een mijlpaal. myangel bedankt voor de namen! elleny het klopt dat fleece dekentjes worden afgeraden. het ligt geloof ik ook aan het soort fleece, maar aangeraden word een katoenen dekentje oh hier ook een kleintje wat af en toe spagaat doet en dat voel je als zo`n scherp hakje of iets langs je binnenkant gaat. brr gister maagzuur gehad, niet normaal, had ook wel erg vet gegeten, dus dat maar niet meer doen petra fijne vakantie daisy joepie 33 weken rebbel leuk op controle vanmiddag, en je hebt nog van alles te doen lees ik queen bee gefeliciteerd hihi denice dat slijm als je opstaat dat schijnt zich op te hopen in je onderkantje omdat alles daar nu wat veranderd en op gaat zetten enzo. als je dan gaat staan dan verlies je wel eens wat. ik heb ooit eens gedacht dat het vruchtwater was, maar dat is mij toen zo uitgelegd bumba wat leuk een bedrijfje in bedankjes enzo dat geknak heb ik al vaker gehoord dat dat kan. lijkt me wel raar hoor haha navelstreng uit het stopcontact trekken haha bemy wat leuk om je kleintje weer te zien. nou ben hier druk geweest met de bovenverdieping en de halve douche is gedaan. straks even afmaken. vanmiddag met mijn dochter naar de orthodontist. en morgen de groeiecho, vind het wel spannend maar denk dat de kleine wel gegroeid is, aan de hand van mijn maagzuur en ik voel de beentjes en kontje hoger zitten. toch wel gegroeid denk ik zo
@ Bemy..Dank je voor het plaatsen op de lijst! @ Linka...gefeliciteerd Ik ben vandaag 32 weken, nog een weekje werken yeaaaah @ Debbie...ook ik heb enorm veel afscheiding, vind het wel smerig maar ach zal er ook wel bij horen Nou ik heb gisteren ook wat gehad doordat ik enorm moest lachen...heb ik in mijn broek gepiest! Kon het niet binnen houden lekker hoor Hoop niet dat het vaker gaat gebeuren! Mijn ukkie schopt ook enorm...en ik kan er nog geen wijs uit waar wat zit Hoe kan je nu het beste voelen waar wat zit? Iets wat heel hard is? Is dat nu het hoofdje of juist de billetjes : Heb namelijk het idee dat mijn dame nog niet met haar hoofd beneden zit. Vanaf wanneer moet dat? Ik slaap dus nog steeds beroerd...oa omdat ukkie zo schopt Heb nu ook sinds kort steken in mijn lies, dat is geloof ik van het indalen. De vk zegt ook dat het niet erg is...maar wel vervelend Nou dat was het weer even
Hoi allemaal, Ik heb ook alles weer bij gelezen zo na het weekend, was weer gezellig druk zo te lezen! Meiden die weer een weekje verder zijn: gefeliciteerd! Petra: Fijne vakantie, geniet ervan! Debbie: wat lief dat je beebje reageert op je aanrakingen. Voor ik naar bed ga 's avonds ga ik altijd onder de douche. Hoe druk de kleine ook is de hele dag, daarna is hij rustig net alsof hij weet dat we gaan slapen! 1 Keer niet gedaan en dat was die nacht dat we naar het ziekenhuis gingen met weeen, dus vanaf dat moment sla ik het niet meer over! Mar dat is meer bijgeloof van mij hoor Austin: spannend die voorweeen! Maar beebje: blijf nog maar even zitten! Bemy: veel plezier vanmiddag met de echo! Ik hoop dat ze zich weer goed heeft gedraaid! Bumba: wat een lieve bedankjes! Wij houden een baby-borrel na een aantal weken. Leuk idee om iets mee te geven, ga ik ook eens over na denken. Denice: heerlijk he als je buik verbouwd wordt! Ons beebje is ook vaak de boel aan het herinrichten Moet er wel om lachen, maar soms doet het ook goed pijn! Happy: ik hoop dat je snel de proefdruk krijgt! Rebbel: Fijn dat het wat beter met je gaat! Succes vanmiddag! Elle: volgens mij zijn er nog een aantal meiden die het niet weten wat het gaat worden, maar degene die het wel weten zijn wel in de meerderheid dacht ik. Ik vind het knap hoor dat je het niet wil weten, ik kan dat niet! 8) Hier gaat het wel goed. Gisteren visite gehad, was erg gezellig. Vannacht goed geslapen en pas om 9.00 uur opgestaan. Had ik dus wel even nodig. Verder heb ik geen nieuws, ik ga maar eens een broodje maken! Fijne dag! liefs, Puck
hier ook even lekker gegeten, even op de bank gelegen. en ga nu denk ik maar verder met de douche. zat net even op het juniforum te lezen, daar word het ook spannend. ik las ook dat sommigen daar een clysma willen gaan nemen. vraag me af of er hier ook mensen dat van plan zijn. ik in ieder geval niet.
Dit wordt de 2e pretecho 3d/4d. Kadootje van m'n moeder, die wilde het ook nog graag 'n keer zien. Ben benieuwd of het er helemaal oppast? ik laat het vanavond of morgen wel weten. En erg mooie bedankjes, Bumba! Van mij krijgen ze 'n soort flyer / kaart met 'n paar foto's van ons meisje erop met daarop de tekst bedankt. Dat is eigenlijk in ons dorp het gebruikelijke. @Debbie - ben benieuwd wat de gyn erover te zeggen heeft, wel even laten weten hoor. @Denicepino - hier rekenen ze er echt wel op dat ze een foto mee krijgen. Maar dat krijg je in een ''klein'' dorpje. Vind het zelf ook wel leuk. Beetje pronken met ons meisje! (hihi). @Noura & Elleny - Van die fleece-deken wist ik niks van . Maar waarom krijg je er eigenlijk dan een bij een kinderwagen kado ? ook raar dan? @Sjudith - hihi wat 'n kwaaltje's he! in je broek pissen. Ik heb als ik moet bukken dan verdwijnt er ineens lucht! als je begrijpt wat ik bedoel! Stond zondag in een winkel en liet een truitje vallen en prrrr . . . oeps! En vandaag alweer met bukken. Schandalig, maar ik kan het niet tegenhouden. gelukkig stonk het niet. \/
Dat is een vloeistof die je in je darmen in brengt, waardoor je leeg loopt zeg maar. Dan heb je er tijdens de bevalling geen last van. Dat je moet poepen. Ik ga dit zeker niet nemen.
Ohhh snap het, ik ga ook niet nemen, als je moet bevallen doe je dan gewoon, zo gaat het in natuur (vind wel overdreven hoor als iemand dat doet, is mijn mening)
@bemy laat het je weten over het geknak , moet donderdag naar de gyn clysma lijkt me ook niks hoor, dan maar oeps tijdens de bevalling. Zag er eerst wel tegenop, lijkt me zo genant, maar ja, schijnt dat alle vrouwen er bang voor zijn dat dat gebeurt, terwijl alle vk's roepen dat het heel normaal is en dat ze er echt niet van opkijken. Ach man, je ligt er al weinig elegant bij, dus ik ben me ook stukken minder zorgen gaan maken om dat soort dingen hoor. Kan me steeds minder schelen allemaal. En zal je zien, ben je helemaal leeg door dat clysma, kots je per ongeluk je dokter onder omdat je ineens bevangen wordt door misselijkheid Nou meiden, er is weer een klachtje bij hoor: pijn in mn ribben als ik zit. Heel handig bij een kantoorbaan. Gelukkig slaapt beebje even, want een half uur terug gaf ik het al bijna op en stond op het punt naar huis te gaan. Als ze aan het dansen is, kan ik echt niks uitvoeren hier. Schop, boink, au, draai, wurm, au, wokkel, au. Een rondje lopen doet wonderen! sssssst, ze slaapt
Haha Debbie toch! hahahaha! Ik was al bevallen van Myrna en wist ik niet dat zou het gebeuren maar schijnt het heel normaal en schaam er niet voor!
hihihihihihihihih slapen kleintje niet mama pesten hihihi ik ga ook geen klysma nemen. ik zie het allemaal wel lijkt me inderdaad wel verschrikkelijk als alles eruit komt met het persen maar inderdaad die vk zijn het wel gewend . nou ja en daarna mag je lekker douchen terwijl je man de kleine wast geloof ik dus................ dan maak ik mijzelf wel weer schoon. het is niet anders, ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat als je een klysma neemt je evengoed het laatste beetje kwijt kan raken tijdens het persen dus. \gr kim
Pfff klysmna is niks, krijg je krampen van en poepen tijdens de bevalling........lijkt me ook niks...maar ja een mens moet wat
Ik vind een klysma voor de bevalling inderdaad ook lichtelijk overdreven, bovendien kan ik een klysma nooit meer los zien van die stomme Patty Brard Ik heb vandaag op m'n werk aangegeven dat ik toch eerder met verlof wil, dus nu is 1 juli mijn laatste dag. Heerlijk, nog maar 11 dagen werken na vandaag! Ben er ook echt wel aan toe hoor.
@cynthia JA, Patty Brard! Hahaha. Was ook de eerste die mij te binnen schoot, hahaha. Maar zoiets was al jaren terug op TV in NL, dus ik dacht, laat ik mn mond maar houden, straks weet niemand waar ik het over heb, hahaha. (kijk al jaren geen NL tv meer he). Maar zoals zij dat liet zien op tv zeg, met dr commentaar, das een bevalling apart joh! Nee dank je wel!
Patty is de laatste aan wie ik denken wil met bevallen Misschien voor het bevallen wel aan Patty denken, dan kan ik beter poepen zonder klysma ....ben zeer flauw
Zo meiden, wat hebben jullie weer veel geschreven. Ik ben op het moment een beetje rustiger met schrijven. Ben een beetje gek aan het worden van de spanning, ik heb het bijna niet meer. Vanmorgen gelukkig weer voor controle geweest. De echo zag er weer super uit, nog steeds alles volgens schema. Dus dat is super! Daarna bij de gyn. geweest. We hebben nu afgesproken dat ik 1x per week voor controle kom. Ze gaan dan ook iedere keer een hartfilmpje maken, dat geeft een beter overzicht van de conditie van ons meisie dan met een echo. En dan ronde de 36/37 weken een datum plannen voor de geboorte. Zo komen we de laatste 4 WEKEN door! * Dus noteer mij ook maar bij één van de eersten die gaat bevallen. @ Iedereen die weer een week verder is: GEFELICITEERD! Oja, volgens mij krijg je tijdens een bevalling in het ziekenhuis altijd een klysma aangeboden. Maar deze hoef je niet te nemen. Verder iedereen een dikke knuffel van mij.