hahahahhahah patty brard hihihihi was laatst nog op tv bij jensen samen met kelly. Ik heb me kapot gelachen! maar zeker weten dat ik dat niet gaat doen zo'n clysma alsjeblieft hey! als je moet poepen dan poep je die VK kijkt er niet van op zoals mij gezegt is en hierook gemeld is. En heb verhalen gehoort van mensen dat ze gepoept hadden tijdens de bevalling en dat ze er zelf en haar man het niet eens gemerkt hadden omdat het HUP HUP doek weg en er weer een schone onder werd gedaan voordat iemand het zag.Dus ik maak me geen zorgen . Had ook gehoort dat je als voorbereiding op de bevalling van te voren ook vaker naar de wc moet dat is wat de natuur geregeld zou hebben, agh ja ik zie het vanzelf wel.
wat lees ik allemaal over klysma haha bah, als het eruit floept floept het eruit toch! Er zijn wel ergere dingen, iedereen poept en plast en in het ziekenhuis of je verloskundige zal het wel gewend zijn. Zolang je babietje er maar goed en gezond uitkomt toch Vandaag 31 weken joepie! Dit weekend flink aan het strijken geweest op de babykleertjes wat schattig zijn ze toch. Heb nu nog een hele stapel hydrofiele luiers, ik had er nog van mijn zus gekregen en inmiddels heb ik er wel 20 ofzo Verder heb ik goed bekijks met mijn Oranje leeuw in mijn auto met belgisch kenteken haha hup holland hup ik blijf toch nederlands hoor! @ linka proficiat met je 30 weken, leuk he weg uit de 20-weken!
Fleecedekentjes heb je ook van katoen. Ik gebruik ze al sinds de geboorte van Jarissa. Heb nog nooit gehoord/gelezen dat dat niet zou mogen. Zolang ze dus maar van katoen zijn. Klysma ga ik zeker niet doen. Krijg je trouwens bij ons in het ziekenhuis ook helemaal niet aangeboden. Heb tijdens het wegzuchten van de persweeën (een uur lang) 6 keer gepoept. Dus de verpleegkundige was druk met mij. Douchen na de bevalling doe je zeker, verpleegkundige of kraamhulp helpt hierbij. Maar no way dat papa in die tijd je baby gaat wassen. Baby's worden bijna nooit op dag 1 gewassen. Beter om huidsmeer een dagje in te laten trekken. Bij ons heeft papa wel eerste badje gedaan maar daar wilde ik natuurlijk wel perse bij zijn. Zijn er hier nog dames die framboosbladthee gaan drinken? Ik heb het de vorige keer wel gedaan. En heb makkelijke bevalling en een heel snel herstel gehad. Ga het nu dus weer doen.
oh ja, heb dat nog nooit gehoord dat je dat aangeboden krijgt? ligt mischien ook aan het ziekenhuis. ik vind een klysma ook overdreven hoor. je lichaam regelt vaak vanzelfd dat ontlasting al voor een bevalling weg is. en soms word er iets gedrukt door het hoofdje, maar daar merk je zelf niets van en voor een vk is het niet raar. die zien wel meer naar buiten komen en de aanblik van daar beneden is volgens mij niet al te fris. trouwens als je met weeen ligt, dan kan het je niet veel schelen wat daar gebeurd, als het er maar uit is en de weeen ophouden. ik heb overigens 1x wel een wind moeten laten, heb nog wel sorry geroepen miranda wat fijn dat alles goed was, en dat je nu echt kan gaan aftellen, wat een gek idee. haha bemy tja dan gaat er ineens eentje.... oeps
framboosbladthee ? en dat is goed voor ? het herstel of is dat goed voor de bevalling voor rustig te blijven? wat is het doel daar van ik ben gek op thee dus ik wil wel eens proeven natuurlijk !waar kan je dat halen ?
@miranda3xmama kapot van de spanning? gelukkig niet zo lang meer en helemaal super dat alles zo goed gaat! daar moet je nog even verplicht van genieten hoor, hihi, tot het grote moment daar is!
hihi noura .... nou ik zou me daar een rood hoofd krijgen als ik een wind zou laten! maar ja kan jij er wat aan doen he
@denicepino Nou, je weet wat je dan moet doen, net als Noura "sorry" zeggen (wat onzettend beleefd trouwens!) hihi
Iiiiiiiiiieuw, het idee van een clysma alleen al.... idd van die Patty Brard beelden komen er nu binnen. Bij Leo is het ook genoemd door de verpleegkundige, maar dan als vraag: ben je al wezen poepen vandaag? Want morgen met de operatie is het wel handig als je endeldarm leeg is. Zo niet dan kun je vanavond nog wel een clysma krijgen... AAAAAAAh NEEEEE! Ik heb meteen een stapel tijdschriften gepakt en heb goed zitten ontspannen op het toilet, met het idee: ik ga hier niet weg voordat er een keuteltje in de pot ligt. is gelukt en ik hoop dat of desbetreffende verpleegkundige toevallig die dag vrij is, of dat het gewoon spontaan weer zelf komt. @Debbie: ik kreeg ook al visioenen van hoe je de arts onderspuugt omdat je spontaan misselijk wordt Groetjes van Kiki PS Al flink aan het waggelen met z'n allen
Is bij iedere natuurvoedingswinkel te koop. Smaakt redelijk zoet, ik vind het erg lekker. Zou helpen je bevalling wat vlotter te laten verlopen, minder bloedverlies te geven en een sneller herstel na die tijd (o.a. vlot krimpen van je baarmoeder). Je weet natuurlijk nooit wat er was gebeurd zonder die thee maar bij lijkt het goed te hebben gewerkt.
Framboosblad-thee Toepassingen: - zwangerschapstonicum (om weeen op te wekken) - voor een ontspannen bevalling - ontspant de baarmoeder - werkt bloedzuiverend - bevordert de spijsvertering - verkort de bevalingstijd - beschermd tegen geboortecomplicaties (inscheuren) Framboosblad is een traditioneel middel dat in de zwangerschaps wordt gebruikt als hulp bij de bevalling. Wanneer het gedurende de laatste twee maanden dagelijks wordt gebruikt helpt het om de spieren ie belangrijk zijn in het geboorteproces voor te bereiden op de bevalling. Daardoor kan het geboorteproces sneller en pijnlozer verlopen terwijl teven bij gebruik van framboseblad het aantal tang en vacuumverlossingen en keizersnedes kan dalen. Framboosblad word ook gebruikt om de melkproductie te stimuleren en wordt een bloedzuiverende werking aan toegeschreven. Bovenstaand vond ik nog. Normaal begin je met ong. week 34. Ik begin zelf pas met week 37 vanwege mn vroegtijdige weeën.
aha ok dankje wel voor de tip... volgens mij gaan we nu massaal naar de natuurwinkel voor framboosbladthee te halen hihi.... precies nog 2 weekjes wachten en dan kunnen we thee leute hihi.ik vind zelf frambozen heeeeeeeeeel erg lekker dus ben echt heeeel nieuwschierig naar hoe het smaakt.
Same here: ik heb vanaf 1 juli verlof en ik heb er vreselijke zin in! Zou eerst ook pas half juli gaan, maar heb het naar voren geschoven omdat ik merk dat het voor mn lichaam beter is als ik meer rust neem. Vooral het fietsen van en naar mn werk is eigenlijk te inspannend, helaas. Zou graag nog flink actief willen zijn, maar ja Ben je gespannen omdat je bang bent dat het mis kan gaan, of omdat je binnen niet al te lange tijd je kindje in je armen kan houden? En zijn die extra controles omdat ze zich zorgen maken of juist om jouw gerust te stellen? Ik straal je wat rust toe *straal straal*! Ik had het wel op mn lijstje staan van things to do als ik tegen de 40 weken loop. Ik heb vooralsnog geen last van te vroege weeën (afkloppen), dus misschien kan ik er al wel mee beginnen. Zit nu in m'n laatste twee maanden! Jep! Gisteren March of the Penguins gekeken (bizarre beesten!) en nu weet ik het zeker: ik loop als een pinguin. Voor mn gevoel waggel ik al maanden, maar een collega zei vorige week dat ik anders was gaan lopen. Ik hoop dat het door indaling komt (al heeft de vk daar niets over gezegd afgelopen vrijdag, maar ik geloof dat kindjes ook een aantal keer kunnen oefenen met indalen).
@ denicepino...ik weet het niet hoor...ik denk eerder daisy, miranda of een van de dames met een stuitligging... @ ik vond dat het net voelde als menstruatie krampen die een tijdje aanhielden en dan weer weg gingen. @ debbie wij hebben ook zo'n druk beepje maar geknak dat ken ik niet @ kim mijn vk zei dat het met 37 weken mocht komen...we zullen zien wel spannend hoor! @ petra veel plezier meis! @ daisy gefeli met je 33 weken! ja het komt nu steeds dichterbij kan niet meer wachten! @ linka goed om te lezen dat het beter met jullie gaat! @ bemy hihi ja dat hadden wij ook...nu kan ik helemaal niet meer wachten...hoe voel jij je? al wat minder moe? onwijs veel plezier bij de echo! @ happy veel plezier met het bezig zijn met de kaartjes! @ rebbel ja inderdaad nog even wachten. jij niet te hard gaan vliegen nu he meis, rustig aan doen hoor! @ noura ik ga voor je duimen voor morgen maar klinkt goed! @ sjudith hahahaha ja ik denk dat we allemaal of bijna of daadwerkelijk in onze broek hebben geplast! gefeli met je 32 weken! @ cynthia en debby hahaha ja dat heb ik ook herinner me bij kelly dat er iets van steentjes uitkwamen ofzo...erg freaky! @ miranda moet eerlijk zeggen dat ik dat met je deel meis....maar kan me voorstellen dat jullie helemaal staan te springen! nog heel eventjes meis en dan hebben jullie er een prachtige dochter bij! @ monique gefeli met je 31 weken! xxx