Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @my angel gecondeleerd meis

2. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    gecondoleerd my angel

ik heb alles weer beetje bij gelezen en morgen ga ik dan maar weer reageren k ben kapot van alles schoonmaken hier in huis. Rechtop zitten gaat voor geen meter nu doet zo zeer me ribben volgens mij zijn die helemaal blauw getrapt.
    maar welterusten meisjes !

3. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Naat en my angel, gecondoleerd,

Het is al moeilijk iemand te verliezen maar in deze tijd... Vorige week is een lieve oude vriend van mij overleden. Hij was al geruime tijd ziek, en was in april weer voor de dood weggehaald, hij leefde nog op medicijnen, hij wou mijn bruiloft zo graag meemaken en de baby. Het eerste wat hij zei toen ik vertelde dat ik zwanger was, was dan wordt ik toch weer een beetje opa. Mijn huwelijk zelf kon hij niet, hij moest die dag ook nog naar t ziekenhuis en dat zou teveel zijn, maar het feest twee dagen later heeft hij nog meegemaakt, een week later is hij opgenomen in het ziekenhuis en weer een week later is hij helaas overleden.... voor hem was het beter, hij was helemaal op.
    Ik zelf was best van slag ook door allerlei omstandigheden om zijn overlijden heen, toen heb ik de kleine een paar dagen bijna niet gevoeld. Ik ben me toen rustig gaan houden en heb me van alles afgesloten ook niet naar de crematie geweest met zijn vreselijke familie (niet allemaal hoor). Toen ik weer tot rust kwam begon de kleine ook weer flink tekeer te gaan, dus meiden tip van mij:
    Probeer hoe moeilijk het ook is tijd voor jezelf te nemen jezelf een beetje voor alles af te sluiten en met kleine beetjes tegelijk verdrietig te zijn... als je begrijpt wat ik bedoel, ik heb veel afleiding gezocht en af en toe neem ik mijn rust en de tijd om even stil te staan bij zijn dood en dan zoek ik weer afleiding (baby is een prima afleiding). Het was heel griezelig om te merken dat mijn emoties zoveel invloed hebben op de kleine en die is nu het allerbelangrijkste. STERKTE!

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    whahahahaaaa als je in een weeenstorm ligt dan heb je zowieso al een rood hoofd, en de geluiden die je maakt oefffffff

5. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Verder meiden met mijlpalen, huwelijken Gefeliciteerd.

En gewoon allemaal je beebs bij je houden hoor, het zou toch mooi zijn als we allemaal de 37/ 38 weken halen, en onze kindjes gezond en wel meteen mee kunnen nemen naar huis.

Morgen 32 weken :D volgende week vrijdag heb ik vakantie en dan gaat twee weken later mijn verlof in jippie... hopen dat ik het volhoud mijn bekken gaat nu echt heel slecht, maar als ik me ziekmeld gaan die twee weken vakantie over in zw.verlof en dat zou jammer zijn. Gelukkig word ik gesteund door mijn collega's en nemen ze me heel veel uit handen.

groetjes maxi

6. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    My Angel: gecondoleerd en sterkte de komende dagen.

Ook ik word de hele dag al getrapt etc. Heb helemaal een beurs gevoel van binnen :(

Wat me opvalt aan wat er vandaag geschreven is is dat we al zo ver zijn! We maken ons druk om beebjes die niet meer in onze buik lijken te passen en onze ribben e.d. als stootkussen gebruiken, geboortekaartjes, vluchtkoffers, laatste dingen die nog geregeld moeten worden en wie er als eerste gaat bevallen. Las ook over de thee die de bevalling beter zou laten verlopen. Het gaat nu echt snel allemaal! Voor we het weten zitten we met z'n allen in het augustusmama's topic! 8)

Fijne avond allemaal!

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    leuke gordijnen judith?

naat rustig aan meis, sterkte met de crematie en condoleance

bumba ik vind het superschattige flesjes, en kreeg spontaan zin in die snoepjes

rebbel fijn dat alles goed was en de kleine is ingedaald! geeft dit je nu wat meer ruimte bij je ribben?

binna lief dat je mannetje kookt, smakelijk eten

lieve myangel, gecondoleerd met je oppasmoeder, en veel sterkte!

joepie austin laatste vakje!

denice doe lekker rustig aan. en jij ook al last van je ribben.
    ik heb dat nog nooit gehad, best gek, want ik ben maar 1.58 dus je zou denken dat ze dan snel tegen je ribben aan zitten. maar iedereen met zere ribben veel sterkte

maxi jij ook gecondoleerd en veel sterkte met verwerken.

nou nou wat die clysma wel niet te weeg brengt haha
    en framboosbladthee, ik weet wel mensen die het gebruikten maar die gingen allemaal over datum en hadden niet zo`n fijne bevalling.
    maar mischien was het anders nog erger geweest.

perineum olie ook al zo iets. had er nog nooit van gehoord, maar dat kan je dus halen om het gebiedje tussen vagina en anus mee in te masseren zodat dit soepel word. dan heb jeminder kans op uitscheuren.
    leuk he, al deze middeltjes?
    volgens mij is dit echt wat van de laatste jaren.

de klassieke "middeltjes"
    ananashart
    bitter lemon
    sex
    wie weet er nog meer? nu we toch bezig zijn ;)

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ My Angel, sterkte de komende tijd!

@ Noura dat van die olie heb ik ook gehoor!
    Ik haal gewoon alles in huis :)
    Ananashart
    Tonic
    Framboosbladthee
    Olie
    En de sex :p maar het schijt dat in de sperma een stofje zit he :D dus moet je man het maar achterlaten :)

Wij gaan gokken op 8-8 ipv 11-8 :rolleyes:
    Ja tenzij onze meid wat anders denkt :)

9. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @ My Angel; Jeetje, heftig zeg! Heel veel sterkte toegewenst!

@ Iedereen; bedankt voor de felicitaties! Alleen jammer dat ik nu weer in mijn uppie zit... mannetje is weer aan het werk in ons huis, volgens hem zitten we er over 3 weken in! En dat terwijl hij eerst zei dat het nooit zou lukken voor mijn verlof, hihi! Maar alles gaat ook heel snel, dus dat scheelt!

Heb vandaag een *piep*dag achter de rug... wel een leuke dag gehad, maar de hele dag last van mijn rug. Ik wist niet hoe ik moest zitten, staan of lopen, zo'n last had ik ervan. Gelukkig is het nu wat afgezakt en zit het nu alleen nog maar rechts onderin mijn rug in plaats van mijn gehele onderrug, maar handig was het niet!

Nou, ga lekker bankhangen, voor zover mijn rug dat toelaat tenminste, morgen weer aan het werk. Nog 8 daagjes werken! Jippie! Enne, morgen 33 weken alweer! Schiet ook al op!

Fijne avond verder!
    Xx

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ queenbee
    vond het toch te ver fietsen voor die taart :)

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lekker toch queen bee als alles af is

haha judith, ik ga niets in huis halen, het zijn allemaal bakerpraatjes. en tonic kan ook nog gevaarlijk zijn als je te veel drinkt, heb ik eens gehoord.
    plus dat je van ananashart en tonic zulke krampen kan krijgen dat je lekker de bevalling ingaat... not....
    haha ja dat stofje heb ik ook gehoord, en klaarkomen in combinatie.
    oh ja gefrunnik aan tepels :oops: whoooohaaa

mijn zoontje was 10 dagen te vroeg, dus ben benieuwd wat het deze keer gaat worden. verloskundige die zijn bevalling deed hoopte erop dat ik voor haar vakantie ging bevallen.

men ik heb maagzuur weer.

12. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    my angel, gecondoleerd!

Alle dames met verlof, lekker genieten!

Hier ook weer bijgekomen van Sam's verjaardag! Was een gezellig drukke dag. Sam vond het geweldig en was de hele dag tevreden. Ze is super verwend, ongelooflijk weer.

Ga nu lekker op de bank hangen!

13. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Sjudith; Dacht al, waar blijft ze nou? :) Heb nog 3 vruchtenschelpjes in de koelkast staan! Hmm, kan er eigenlijk nu ook wel eentje pakken vind ik! ;)

@Noura; Ja is ook lekker hoor! Kunnen we straks mooi alles verhuizen, en zit ik in mijn verlof in ons nieuwe huisje! En maar hopen dat ons huidige huisje snel verkocht wordt....

Xx

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    My Angel, gecondoleerd!

15. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    myangel gecondoleerd

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Je moet wel minstens een uur aan je tepels frunniken :)

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @My Angel: gecondoleerd meid.

Over perineumolie: heb het de vorige keer 2 keer geprobeerd. Vond het zelf waardeloos. Gaf juist een rotgevoel dus ik heb het verder aan de kant gelegd. Maar heb ook veel meiden gehoord die het wel prettig vonden. Kwestie van proberen als je er voor openstaat.

En over ananashart/bitter lemon: je moet heel erg veel eten/drinken wil het effect hebben. En er wordt gezegd dat door de kinine (die dus de bevalling in gang zou kunnen zetten) je een verhoogde kans hebt dat je baby in het vruchtwater poept. Ik vind het zelf heel vies dus ik laat allebei staan. Bovendien ben ik van mening dat de baby komt als ze klaar is. Met Jarissa ben ik op 39+4 ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging. En Jarissa was duidelijk nog niet zover. Hopelijk komt brusje als ze zelf klaar is!

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    @My Angel, gecondoleerd met je oppasmoeder.

Bij Lianna braken mijn vliezen met 38+1 en met 38+3 is ze geboren. Ik had ergens gelezen dat je een brandende sigaret heel dicht langs je rechter kleine teentje moest houden (net niet aanraken). Mijn man heeft het geprobeerd en 's nachts braken m'n vliezen. Bij deze ga ik het weer uitproberen, kijken of het puur toeval is geweest.

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ben ik de enige met ziggo internet? ik zie dat jullie het hele weekend weer pagina's vol geschreven hebben, terwijl ons internet niets deed!
    ik word ook agressief van die reclame van ziggo 'we gaan het anders doen' BLIJF ER VAN AF! HET WAS PRIMA VOORDAT JULLIE IETS ANDERS GINGEN DOEN!
    en dan nog 'ik ga naar je luisteren'. nou niet via de klantenservice. de wachtrij is zo lang dat de verbinding gewoon verbroken wordt!
    maar goed. heb net na de gym heel snel bijgelezen.

@naat, myangel en maxi: gecondoleerd en sterkte meiden. denk goed aan jezelf en je kleintje idd

gefeliciteerd voor degene die gaat trouwen. sorry dat ik je naam niet meer weet.

verder nog gelezen over klysma's. zowel poepen tijdens de bevalling als een klysma lijkt me niets! maar als ik moet kiezen, toch maar 'gewoon' poepen dan.
    wat gaan jullie doen qua beharing? ik zie niets meer daar, je weet niet wanneer je bevalt en ik was ook niet van plan om iets heel drastisch te gaan doen. wil ook niet riskeren dat het tijdens de bevalling heel gevoelig is daar. iemand een oplossing voor bedacht?

@pendrag, bedankt voor de tip van de thee, ga ook eens kijken. al breng jij me weer aan het twijfelen noura.

ik heb geen zin om me van te voren vast te pinnen op pijnstilling. wat als het niet kan of een heel gedoe of gezeur wordt. misschien gaat het ook wel prima zonder en heb ik meer last van dat ik het idee heb dat ik het nodig heb. ik word daarom wel gespannen als het zo dringend aangeprezen wordt. zijn er meer meiden die dat lastig vinden of ben ik daar de enige in?

ik ga maar eens tukken. moe van de drukke dag en de gym.

o ja, petra, fijn verlof en fijne vakantie! (verder nog niemand verlof?) ik ben jaloers! ik moet nog 6! weken!

weltrusten!

20. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    @MY Angel - gecondoleerd meis, veel sterkte

@Naat - jij ook veel sterkte morgen.

@Maxi - jeetje, goed dat je op 'n gegeven moment toch even aan jezelf gedacht en je beepje gedacht hebt. Maar het is inderdaad vreselijk om mee te maken.

@Lauwie - ik heb vorige week mijn man m'n tuintje laten wieden! ik was wel zenuwachtig, maar hij heeft het goed gedaan. En wat wordt de nieuwe mode om te bevallen? helemaal kaal of toch nog een streepje ? of toch gewoon een oerwoud ? kan ik m'n man alvast leren model knippen! (hahaha)

Vanmiddag de pretecho gehad, en wat denk je . . . . . . . . ik moet een nieuwe afspraak maken. Ons meisje lag met beide voeten en handen voor haar gezicht ? En natuurlijk nog steeds met haar hoofdje naar boven. HOEZO EIGENWIJS !

Deel Deze Pagina