Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    hey diana jij was toch een weekendje in limburg he ? was heb ik de verkeerde voor me ....
    limburg is mooi he hihi

2. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Hallo dames,

Ben vanochtend naar de vk geweest voor controle, maar ben toch wel behoorlijk verrast.

Mijn baby is een stuk groter dan normaal, ze zou me op 36 weken schatten, én ze ligt in stuit, waar ze door haar grootte wellicht niet meer uit komt. Dus moet ik morgen naar de gynaecoloog om de mogelijkheid van een keizersnee te bespreken... Daar baal ik echt van, en vraag me ook af hoe het toch kan dat het kindje zo groot is....

Ook moet ik op zwangerschapssuiker gaan prikken deze week, dus ik ben weer lekker zoet met ziekenhuisbezoeken. Zucht...ben even niet zo blij vandaag.

K ga zo even teruglezen, nog niet aan toegekomen...sorry.

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    he bah meissie

maar ja dat betekend wel dat de kleine over ruim vijf weken bij je is

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ CynthiaB, zo te horen is het een hele teleurstelling voor je! Bah! Misschien valt het nog wel mee, ze kunnen ook helemaal verkeerd gemeten hebben! En anders is het inderdaad zoals Mik zegt :D

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @cynthia
    draaipoging is niet eens genoemd? is nl. in de helft van de gevallen succesvol en kun je alsnog natuurlijk bevallen.
    ff doorbijten schijnt soms, zo'n draaipoging, maar ja, ks is ook geen peuleschil

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ben weer thuis, en de baby loopt nog wat meer achter dan vorige keer. eerst was het ruim een week,nu 2 weken. over 2 weken terugkomen, en om de 2 a 3 dagen een ctg maken. doppler test was eerst iets niet helemaal optimaal, maar daarna nog wat gemeten en toen was het wel goed. mag nog wel bij de vk blijven, maar over 2 weken bekijken ze of dat nog kan. moet zeggen dat ik wel wat verslagen was, want ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht, zeker omdat ik ook flink was geminderd met werken. de 3 uurtjes die ik nu nog werk mogen nu ook niet meer.
    ik weet niet of het de hormonen zijn, maar begon daar bijna te huilen.
    he ik had het echt niet verwacht en ben echt stil ervan

7. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Debbie, een draaipoging heeft ze wel genoemd, maar de vk zei dat ze weinig grip op de baby kon krijgen, en dat ze waarschijnlijk niet kon draaien. Maar ze sloot niet uit dat de gynae het wel zou proberen. Ik hoop het, ik wil graag 'gewoon' bevallen, lijkt me zo klinisch, zo'n keizersnee...

8. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ja, dat is fijn, maar ik zit nu nog met een onafgebouwd huis, dus eerlijk gezegd hoop ik niet dat ze eerder komt, al ben ik wel heel benieuwd natuurlijk.

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Noura, wat klote zeg :( ik hoop dat mijn ukkie ook gegroeid is :(

@ Cynthia, jeetje een enorme baby dus als je 4 weken voor ligt :O is het wel goed gemeten?

10. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Tja, dat is afwachten tot morgen, maar ik vrees van wel...

11. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @cynthia
    o gelukkig, ze kijken er dus wel naar. nou ja, als het niet lukt dan lukt het niet, maar dan heb je het tenminste geprobeerd.
    kan me voorstellen dat dit nieuws een beetje koud op je dak valt...
    maar krijg je naast die suikertest nog onderzoeken of zo; misschien valt die grootte van je beebje hardstikke mee. vergeet nooit meer dat de gyn bij 24wk zei dat ik wel 28 wk zwanger leek en moest rekening houden met een groot kind en een keizersnee - nu zegt ze niks meer in die richting! had de vk een echo gedaan of zo?

@noura
    he jeetje meid, das inderdaad niet leuk om te horen. kan me helemaal voorstellen dat je sip bent, drie keer balen dit!
    maar geen grote paniek toch? je bent nog niet doorgestuurd met loeiende sirene hoor, ze houden je beebje en jou nu gewoon lekker goed in de gaten.
    ga een lekkere milkshake maken of zo, is ook goed tegen je maagzuur klachten (heb ik nu mega zin in, zit weer met maagzuur hier joh... blugh)

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb het al wat van me afgepraat met een vriendin. zal straks even langs het werk gaan om het door te geven.

debbie je hebt ook gelijk, en een milkshake klinkt lekker, maar heb er de ingredienten niet voor.
    ga straks wel een taartje eten want mijn neefje is jarig

judith ik hoop ook voor jou dat het kleintje bij jou goed gegroeid is. wanneer heb je de echo?

cynthia lees net dat het bij jou in een stuit ligt en een groot kindje is. ben benieuwd wat ze je morgen kunnen vertellen.

de gyn heeft overigens het geslacht nog wel even gecheckt en dat is hetzelfde

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Noura, ik moet vrijdag!
    Enne vorige kee rheb ik het ook nog eens gevraagd, ik had ineens zoiets...wat nu als het een jongen is...nui heb ik jurkjes hahaha, paniek! Maar tis nog steeds een meid :p

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik vind het zo stom om te vragen, maar heb het toch gedaan. en ze heeft me heel mooi laten zien, was goed te zien.

15. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Noura wat vervelend voor je! Hopelijk ben je nu wat rustiger?

En ik las ff over baarkurk, nou ik vind verschrikkelijk hoor....... is mij ook niet gelukt en me moeder was erbij en zei tegen VK, doe dat maar weg! Ze ken mij zo goed, lijkt me ook heel logisch.

16. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Echt waar joh? Nou, ik hoop nog steeds dat ze zich gewoon vergissen.

Maar dat vind ik ook zo raar: de hele zwangerschap al vertelt iedereen me dat alles precies volgens het boekje gaat, alles perfect, enz. enz. En nu opeens is het kindje zo groot....vaag toch?
    Bij 27 weken heb ik een 3d-echo gehad waarbij ze gemeten hebben en toen liep ik precies goed. Drie weken later heb ik een groei echo en loop ik drie weken voor. Dat wil dus zeggen zes weken gegroeid in drie weken. Snap ik niet...

17. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ik heb even iets gemist denk ik. Noura, gaat alles goed?

18. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    @Cynthia: Wat lekker nog even werken en dan lekker verlof!
    Wat raar van je baby zeg. In 3 weken zo veel gegroeid. Nou hopelijk valt het allemaal mee morgen bij de Gyn.

@Miranda: Sterkte, vervelend dat je zo last hebt van de spanning, komt het door wat er met Lindy* gebeurd is?

@Pendrag: Had nog nooit van framboosbladthee gehoord. Maar ga het zeker halen. Baat het niet dan schaad het ook niet.

@Chantico: Ook al bijna verlof, lekker hoor.

@Binnabinna: Doe je wel voorzichtig, goed dat je gaat aangeven dat het tillen niet meer gaat!

@Austin: Wat leuk dat je poppetje al in het laatste vakje staat. Gaat echt hard bij jou! Morgen al weer 36 weken! Over een week mag je al bevallen!
    En nog gefeliciteerd met de dochter van je baas!

@Naat: Nog gecondoleerd. Hopelijk is het een mooi crematie geweest vandaag. En hebben jullie mooi afscheid kunnen nemen.
    Let je wel een beetje op jezelf.
    Succes morgen bij de echo, wat gaan ze doen als het niet gedraaid is?

@Rebbel: Fijn dat alles goed was. En dat er verder niks veranderd is. Want je moet de kleine nog wel even bij je houden hoor.
    Mooie foto's ook.

@My Angel: Jij ook gecondoleerd, is toch veel te jong he! Sterkte de komende tijd!

@Maxi: Jij ook nog gecondoleerd. Denk goed aan jezelf he!

@Bemy: Wat jammer dat de kleine met haar handen en voeten voor het gezichtje lag. Maar ja dan mag je nog wel een keer kijken naar de kleine!

@Babsie: Heerlijk een weekend weg. Geniet er lekker van!

@Kelly: Fijn dat het kamertje bijna klaar is. Gelukkig komen ze snel de verkeerder dingen omruilen!

@Sjudith: Lekker zeg, nog maar 4 dagen. Dan kan je lekker gaan genieten van je verlof!

@Daisy: Fijn dat alles goed is met de kleintjes. Ga ook voor je duimen dat de 28ste niks gebeurd. Maar daar gaan we niet van uit, want dat is wel veel te vroeg he!

@Diana: Hoe was je weekend?

@Noura: Wat vervelend dat de baby nog meer achter loopt. Nu echt rust gaan houden he, dan heb je nog kans dat het over twee weken mee valt!

Zo ik heb mijn best gedaan. Hopelijk ben ik niemand vergeten!

19. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Even iets anders.
    Ik heb sinds twee weken dat ik veel droom. Dat is heel normaal heb ik gelezen.

Maar ik heb in het verleden wat minder leuke dingen mee gemaakt. En ik dacht dus altijd dat ik dat goed verwerkt heb. Heb er ook met een psycholoog over gesproken enz.

Maar nu begin ik daar over te dromen en over na te denken. Doe ik anders eigenlijk nooit. Heb er helemaal geen moeite meer mee.
    Maar die dromen zijn echt niet leuk. Kan dat door de zwangerschap komen? Hebben misschien meer dames hier last van?

20. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Misschien dat je onderbewustzijn meer naar boven komt tijdens de zwangerschap? Of misschien dat je sowieso je leven wat meer gaat overdenken? Ik weet het eigenlijk niet. Ik denk ook dat het niet erg is om ergens mee bezig te zijn, zolang je er zelf maar niet door beïnvloed wordt.

Deel Deze Pagina