Rebecca: gewoon op je strepen gaan staan als je het niet wilt. Je bent baas over je eigen lijf. Ik wil wel een ruggeprik, anders wordt je wakker en heb je opeens een baby. Dat lijkt me zo raar idee. Onder narcose krijg je er echt helemaal niks van mee. Een ruggeprik lijkt me ook niet echt fijn, maar ja. Je moet wat he?
Ja idd! Via het forum! Heb heel veel van het forum op mijn hyves staan, hihi! @Naat; 11 dagen is ook al bijna! Nog eventjes! "Mooi" dat het afscheid van je oma zo 'mooi' is verlopen, helpt altijd beter met verwerken vind ik zelf. Enne, veel plezier bij je pretecho! Beebje houdt hier ook altijd een polonaise in mijn buik.. En over dat laten draaien van de beeb, zou ik, indien dat nodig zou zijn, ook niet laten doen denk ik. Dan maar een KS, zo is Jamie uiteindelijk ook geboren.
Oja, bij Jamie heb ik ook een ruggeprik gehad. Ikzelf voelde niks van de prik, en toen-ie eenmaal werkte voelde ik helemaal niks meer en kon ik voor mijn gevoel de hele wereld aan!
naat: ik hoop dat me dat lukt want meestal laat ik me om praten, als ik dan het gevaar van de navelstreng aan kaart en ze zeggen bijv nee dta is niet waar dan ben ik alweer omgepraat ben ik bang, durf nooit zo goed terug te praten, ik hoop dat mijn man mee kan dan die durft dat beter. maar ik hoop dat het allemaal niet nodig is dat kleintje nog vanzelf draait maar ik heb het idee als die al zo lang met hoofdje boven ligt dat dat zo blijft hoor ik weet niet ,is een gevoel.
naat80 trouwens succes straks bij de pretecho, veel kijkplezier en zal voor de duimen dat baby gedraaid is, laat je het ons gauw weten?
Naat, mijn complimenten hoe je hebt gedaan voor je schoonouders enzovoort tijdens je zwangerschap! En succes en veel plezier bij echo!
op mijn werk reageerden ze goed hoor, maar ik werkte ook nog maar 4 uur per week, verder had ik vakantie dagen. ik moet nu vanmiddag voor ctg, en dan om de 2 a 3 dagen. volle agenda. queen bee lekker he die vakantiedagen, ik hadnog 10 weken staan. 5 maak ik op en die andere 5 staan er nog na het verlof. leuk vooruitzicht. doe rustig aan met je rug ik lees hier wat over een draaipoging, ik zou het ook niet durven. maar heb ook eens een verhaal gehoord waardoor ik het niet zou durven. maar het word bij veel mensen wel met succes gedaan. en als het je eigen lichaam en kindje betrefd mag je volgens mij altijd weigeren. naat veel plezier bij de echo en klint als een mooi afscheid heb vanacht eens lekker geslapen, maar 1x wakker om te plassen. goh was dat niet meer gewend. ga nu maar eens onder de douche, en dan rustig de strijk doen. straks naar de ctg.
Hoi Maxi, ik weet niet in welke sector je werkt (onderwijs is weer anders dan de rest), maar kun je niet juist beter eerst je verlof in laten gaan (6 weken van te voren) en dan na afloop van je verlof 2 weken vakantie nemen? Als je dan over je uitgerekende datum gaat, krijg je dat bij je verlof opgeteld en hou je dus vakantiedagen over. Als je 4 weken voor de datum met verlof gaat, is 'over datum gaan' op eigen kosten.
Voor de mensen met een stuitligging, ik heb dit gevonden en daar staat alles erg goed in uitgelegd. http://www.nvog.nl/files/stuitliggingdef.pdf
goeimorgen meiden @maxi jeejtje zeg dat is echt balen. en wat raar ook @jennifer leuke he dat BOB zijn. ik ook altijd. heb al een voorraat klaar als ik bevalen ben. we beginen na de bevalen met vcarpatcio en dan die avond een heerlijke malbu cola of safari cola met een leker plakje osseworst. hmmmmmmmmmmmmmmmm @bemy ik denk dat je in de war bent want mijn kleintje lig al heel lang goed.(er op na dat me ribben heel zeer doen) @austin duim voor je dat het binnen is. en het schiet het al erg op. @judith hoop voor je dat het niet zo is. @QueenBee veel plezier bij jou ouders. en suces metje rug @rebecca het ligt er heel erg aan hoe het in een stuit ligt of ze je gewoon laten bevalen. en voor je zelf is het heel zwaar en uitschuren is dan snel kans van. en over dat draaien dat is aan jou of je dat wilt mogen ze niet zomaar doen. @naat80 wat fijn dat de crematie zo mooi was.en dat je werdt bedankt. en dat je vandaag je kleintje weer even mag zien.is een mooi afleiden @rebecca gewoon met je man er al over hebben dat je het niet wilt en dat hij je daar ook bij steunt zo da tjehet weet. en anders moet je het gewoon nu al tegen je vk zeggen jeejte heb ik weer. moet ik vroeg me bed uit voor de nuon denk nou ga ik leker alles wassen. is ie er om half 9 en gewoon kwart over 9 al weg.dus heb nu alle tijd voor leuke dingen maar nu meot eerst de was af. ach het is een lux probleem. liefs
@ naat veel plezier met je pretecho meis! jippie 36 weken vandaag! ga nu ff babydump terroriseren hihi! xxx
@ Noura, doe lekker rustig aan meid, veel rusten met regelmaat kleine beetjes eten en proberen te relaxen. Misschien wat leuke ontspannende dingetjes gaan doen @ maxi (?) balen zeg dat die muur nu weer kapot is. hopelijk komen ze t snel maken! Ik had een vraagje, ik heb gisteren een paar keer last gehad van een lichte soort pijn die lijkt op menstruatie kramp. het was wel heel licht maar ik voelde het wel Kan het van de werkdruk zijn? ik zit nu alleen opde afdeling, we zitten met vakantiegangers en mensen die ziek zijn..... En kan dit kwaad? Mijn babietje beweegt nog wel goed hoor met regelmaat zoals normaal Gisteren ook de blije doos opgehaald vond hem erg leuk en goed gevuld er zat zo een lief tutje in met I love mama haha mijn man helemaal blij
@ Monique, ff rustig aan doen meid! Pfff kennen jullie dat? Dat je je ineens zorgen maakt om alles? Of alles wel goed komt? Qua tijd, financien etc etc
Goedemorgen dames! Hoe is het hier? Ik heb nog niet veel bijgelezen gaat ook niet lukken nu, heb zo werkoverleg en ik kom net pas op mijn werk, mocht vanmorgen weer naar de vk. Alles was goed. Mijn bloeddruk was weer prima het hartje van de kleine was luid en duidelijk aanwezig en hij/zij was zelfs al een beetje ingedaald. Nu mag ik over 2 weken alweer komen, tijd gaat hard! Dan moet mijn man mee want dan krijgen we info voor de bevalling en gaan ze vertellen wanneer ik straks moet bellen etc. spannenddddddddddd! Nu komt het allemaal wel erg dichtbij he! Nog even hebben we onze ukkies in de armen!
delilah fijn dat alles goed was en idd heel spannend ja monique die menstruatiepijntjes heb ik ook al wel eens gevoeld. doe maar lekker rustig aan judith die zorgen horen er ook bij. maar alles gaat vast goed komen hoor monique, ik heb gister geloof ik anderhalve zak m&m`s opgegeten, plus nog lekker een stuk taart bij de verjaardag van mijn neefje. maar ik ga zeker alles wat rustiger doen austin succes met de babydump en 36 weken alweer gefeli balen zeg maxi binna veel plezier met de was ik zit hier lekker met mijn zoontje aan de druifjes
@ Naat, fijn dat het afscheid goed is geweest. @ Monique, kan het niet het indalen van het kindje zijn? Dat voelt geloof ik ook een beetje zo. Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik heb ook begrepen dat al die huismiddeltjes alleen het laatste zetje kunnen geven als je lichaam (je kindje dus) er toch al klaar voor was. Ik heb na veel informatie van allerlei kanten besloten dat ik me er niet druk om ga maken. Ik heb geen idee hoe ik me ga houden tijdens de bevalling (misschien ben ik een natuurtalent, misschien ben ik na drie oefenweeën al uitgeput) en je bent ook heel erg afhankelijk van wat de medische begeleiding (vk of anderen) je aan kan en wil bieden en verantwoord vindt. Ik heb ook nog geen angsten op basis van eerdere bevallingen, dus ik laat het maar gewoon over me heen komen en zie dan wel Beetje naïef misschien, maar ik voel me er wel bij Hihi Inderdaad: ik hou met het model ook wel een beetje rekening met dat er straks allemaal mensen naar gaan kijken Niet te vo, maar ook niet te bloot... @ Noura, heb je de tranen na je vk-bezoek gisteren goed laten lopen? Niet leuk, om je zorgen te maken om je kleintje. Ik vond jouw buik op de foto trouwens wel lijken op die van mij. Heb jij verschil gemerkt in de vorm van je buik toen je zwanger was van een jongetje of van een meisje? Ik draag, volgens het bakerpraatje, meer als een jongen, maar heb toch het gevoel dat het een meisje is @ Happy, ik ga ook meer dromen de laatste tijd, en levendig en met allerlei themas waar ik me zorgen om maak of bang of verdrietig wakker van wordt. Volgens mij is dromen een heel goed middel om emoties een plek te geven en er verder mee te komen, dus ik probeer het maar als iets positiefs te zien. Hoop dat het jou ook verder helpt, want leuk is anders. Ik voel mn schaambeen ook: een soort blauwe-plek-gevoel als ik te hard van iets af stap enzo. Maar dat is toch niet meteen bekkeninstabiliteit? Ik blijf mezelf maar voorhouden dat bekkenpijntjes ook bij een gezonde zwangerschap horen en niet meteen het ergste betekenen. (Is m'n vk het mee eens) Maar ik wil ook weer niet te lang doorlopen met iets waar ik wel hulp bij had moeten inschakelen. Vind het zo moeilijk om de goede afweging te maken
Dag schrijvertjes, Heb geprobeerd alles bij te lezen, maar wat is het veel... Reageren op iedereen zie ik echt niet zitten Hier alles goed, alleen gaat het lopen wat minder gezien de onderbuik stijf aanvoeld en ik pijn heb in de schaamstraak. Volgens de VK zou dit te maken hebben met het weker worden van de beenderen of bekkeninstabiliteit. Zou me zo een band moeten aankopen. Ga nog wachten tot woensdag volgende week en raad vragen aan de gyneacoloog. Bemy, kan je mij verplaatsen op de lijst van 7/8 naar 31/7 en 25/6 moet ik naar de gyneacoloog. Dank u groetjes
LIJST VOOR AUGUSTUS-MAMA'S 2008 **JULI** *16-07-2008: # Austin 25 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE *26-07-2008: # Janine 26 jaar / 1e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN *27-07-2008 # Petrabr 31 jaar / 1e kindje *Kalender: meisje/ Denkt zelf: ?????/ Wordt: is bekend bij de keukenla van petra *30-07-2008: # Eimat 23 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf:meisje/ Wordt: : *31-07-2008: # Miranda3xmama 30 jaar / 4e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE # Aykietje 32 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ??????/ Wordt: JONGEN **AUGUSTUS** *01-08-2008: # Diana81 26 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE # Moniki 28 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : # Philly 31 jaar / 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE *02-08-2008: # Angelique(lique80) 28 jaar / 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *03-08-2008: # Mik25 25 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: Is bekend bij Mik # Esprit 29 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : # Noura 30 jaar / 4e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE *04-08-2008: # Natas1 40 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ??????/ Wordt: MEISJE # Daisy 32 jaar / 2e+3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisjes (verwacht een tweeling)/ Worden: MEISJES *05-08-2008: # QueenBee 26 jaar / 2e kindje * Kalender: meisje / Denkt zelf: ?????/ Wordt: : # Kiki 33 jaar /3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf:jongen / Wordt: JONGEN # Nickyz 21 jaar / 1e kindje/ Wordt: : *06-08-2008: # Joy72 35 jaar / 3e kindje *kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE # Delilah 25 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : # Duster2000 29 jaar / 1e kindje / * Kalender: ???? / Denkt zelf: ?????? / Wordt: : *07-08-2008: # Rebbel 24 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje Denkt zelf: meisje/ Wordt: Is bekend bij Rebbel *08-08-2008: # Puck2008 29 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN # Rachel1984 23 jaar / 2e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN *09-08-2008: # Chantico 30 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *10-08-2008: # Bumba 30 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN # Duha 22 jaar / 1e kindje * kalender: ???????/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : # Denicepino 21 jaar / 1e kindje *kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE # Rebecca5 22 jaar / 1e kindje Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *11-08-2008: # Aliekeleppink 25 jaar / 1e kindje *kalender:jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : verassing voor ons allemaal! # Mariel77 30 jaar / 1e kindje *Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: JONGEN # Debbie2007 30 jaar / 1e kindje/ Wordt: MEISJE # Arri 21 jaar / 1e kindje/ Wordt: : # Sjudith: 29 jaar/ 1e kindje/ Denkt zelf: meisje / Wordt: MEISJE *12-08-2008: # Pendrag 36 jaar / 2e(6e) kindje/ Wordt: MEISJE # Maxi 28 jaar / 1e kindje *kalender:meisje / Denkt zelf:????/ Wordt: JONGEN # CynthiaB 26 jaar / 1e kindje *kalender:jongen / Denkt zelf:meisje/ Wordt: MEISJE # Nadje78 29 jaar / 1e kindje *kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE *13-08-2008: # Passiepaard 30 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE # Schatje1 20 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: JONGEN # Marleen83 24 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ????/ Wordt: : *14-08-2008: # Snelle 38 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: ????/ Wordt: : # Naat80 27 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE # Jolanda1979 28 jaar / 1e kindje *Kalender: meisje Denkt zelf ???????/ Wordt: : # Myangel 33jaar / 2e kindje *Kalender: ......../ Denkt zelf:........../Wordt: : *15-08-2008: # Licrys 33 jaar / 1e+2e kindjes (Verwacht een tweeling)/ Denkt zelf: jongen en meisje/ Worden: : een verrassing # Happy1980 27 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: Is bekend bij Happy *16-08-2008: # Tammie 26 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: JONGEN *17-08-2008: # Bemy 25 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE # Jennifer70 37 jaar / 2e kindje/ Wordt: JONGEN # Kimh 25 jaar / 2e kindje/ Wordt: : *18-08-2008: # Moniquekenitra 28 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: : # Pruts27 27 jaar/ 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *20-08-2008: # Babsie 27 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf:meisje/ Wordt: MEISJE # JennyS 27 jaar / 1e kindje/ Wordt: JONGEN # Jekkia 32 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf:meisje (kz in week 38 )/ Wordt: : # ElleNY jaar / 1e kindje * Kalender: jongen / denkt zelf ?????/ Wordt: : *21-08-2007: # Sjorsje 28 jaar / 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: JONGEN # Kimm1988 20 jaar / 2e kindje *kalender:????/ Denkt zelf: jongen/ Wordt: MEISJE *23-08-2008: # Muis80 27 jaar /1e kindje/ Wordt: MEISJE # Lauwie 34 jaar / 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ?????/ Wordt: MEISJE # Naannaan 28 jaar / 1e kindje/ Wordt: : *25-08-2008: # Linka76 31 jaar / 2e kindje Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE *26-08-2008: # Elies 30 jaar / 3e kindje * Kalender: ????/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: : *27-08-2008: # Binnabinna 24 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje/ Wordt: MEISJE *28-08-2008: # Kelly83 24 jaar / 1e kindje/ Wordt: MEISJE **SEPTEMBER** *01-09-2008: # Loutje83 25 jaar / 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen/ Wordt:JONGEN * ER ZIJN 67 AUGUSTUS-MAMA'S* MEISJES: 23 JONGENS: 12 GEHEIM/VERRASSING: 6 ONBEKEND: 26 : Wie gaat er als eerste bevallen? : * .............................? * .............................? * .............................? Buddy's: * Mik <-----> Daisy * Austin <-----> Miranda * Bemy <-----> Petrabr * Tammie<-----> Binnabinna * Linka76 <-----> Esprit * QueenBee <----->Delilah * Diana <----->Happy * JennyS <-----> Naat80 * Janineenevie <-----> Kiki * Passiepaard <-----> Aliekeleppink * Rebbel<----->Sjorsje * Schatje<----->Maxi * Babsie<----->Jolanda * Binnabinna<----->Debbie * Philly<----->Puck * Kelly83 <-----> Babsie * Duster2000 <-----> Sjudith * jennifer70 <-----> joy72