Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Hier moet de babykamer ook nog gestuct worden, plinten en kozijnen nog geverfd en gordijnen nog kopen/bestellen/uitzoeken.
    Ach, ik maak me er eerlijk gezegd niet meer druk om. Ik heb al tegen mijn man gezegd (teleurgesteld) dat ik denk dat de baby er is voordat het kamertje klaar is, maar ja, de meubeltjes staan er wel al, dus mocht onze kleine meid te vroeg komen, kan ze evengoed in haar kamertje liggen, alleen is het dan nog niet zo mooi als het eigenelijk had moeten zijn.

Ik heb echt een zwaar vermoeden dat de baby hier te vroeg komt.
    Ik heb best wel vaak last van een soort harde buik waarbij ik ook kramp ofzoiets krijg in m'n rug. Soms heel pijnlijk, soms alleen wat irritant. Had ik ook altijd als ik ongesteld moest worden. Dus een soort menstruatiepijn.
    Ik heb dit verteld aan mn vk, en ze zegt dat het oefenweeën zijn, en als ze niet een uur lang om de 5 minuten komen betekent het niks en hoef ik haar nog niet te bellen. Het is wel weer een teken dat ik het rustiger aan moet doen (het zal eens niet zo zijn. Ik ben nu toch rustig?!).
    Ik doe het nu echt rustiger aan en toch heb ik die oefenweeën best vaak. Gisteren had ik ze 3 kwartier om de 5 minuten. Ik stond echt al op het punt om te gaan bellen, maar toen werd het minder.
    Nu, op dit moment zit ik voor de pc met ongeveer om de 15 minuten zo'n oefenwee. Maar wat ik me afvraag: Hoe weet je het verschil tussen oefenweeën en echte weeën? Ik ben echt bang dat ik er te laat achter kom dat het echt begonnen is ofzo.
    De verloskundige verteld wel vanalles en op de zwangerschapsgym vertellen ze vanalles, maar toch . . . Ik ben zo bang dat ik onvoldoende voorbereid die bevalling inga.

2. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    Voor degene die foto's van ons wondertje willen zien, hierbij de link naar mijn hyves.
    http://natalie-1980.hyves.nl/album/1587 ... nden/b9CL/
    Oh ja je moet dan wel even vrienden met me worden, anders kan je ze niet zien. Maar om ze nou allemaal te verkleinen vind ik ook zo'n gedoe.

3. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    diana: don't worry! het gaat zoals het gaat, je moet toch mee met de flow...ik ben zelf groot voorstander van goed ingelicht zijn en weten waar je recht op hebt en weten wat er kan, gewoon goed advies inwinnen, dan voel je je sterk en ben je relaxed...je hoeft geen pijnbestrijding,maar als je weet dat het ziekenhuis het heeft, ben ja daardoor rustiger bijvoorbeeld, hetzelfde geld voor thuis bevallen, heb het erover met je VK, vraag haar de oren van haar hoofd! dan ben je zometeen super chilled en goed voorbereid!

rebbel: hier ook een ziekenhuis bevalling, gewoon polyklinisch...vind ik met mijn leeftijd en mijn gewicht toch veiliger, ik voel me dan rustiger en dat helpt natuurlijk! bovendien hebben we een gehorig huis en twee honden en twee katten en een au-pair...dan ga ik echt niet liggen krijsen midden in de zomer! en krijsen dat doe ik!

aykietje: hier ook een bekkenband gekregen, hij was 89 euro en hij werd niet vergoed door de CZ, hij is erg groot en dik en warm en errug sexy! NOT! maar als het maar helpt toch?

binnabinna: carpaccio...mmmmm! ik heb een groot glas martini met ijs en citroen besteld en een sushi buffet! dan de volgende dag verse bolletjes met osseworst en zacht gekookte eitjes en een boterham met filet americain! in de avond graag een carpaccio vooraf en een bloederige steak als hoofdgerecht met een crema catalana als toetje! YES!

austin: wat zeiden ze bij baby dump? of zijn ze nu gesloten na jouw telefoontje?

rebecca: gewoon doen wat jij wilt rebecca! tis jouw lijf...voel je je er niet prettig bij, bij een draaing, doe het dan niet en vertel dat aan het personeel...misschien valt het allemaal wel mee? jij bent de baas ok?

naat: leuk dat je pretecho goed gelukt was! hoe doe je dat op de hyves dan? zoek je elkaar gewoon op of zit je op de augustus mama hyves?

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hier weer iemand die verlof heeft.

Ik werkte al bijna niet meer maar nu heb ik echt verlof.
    Joepie!

Wat moest ik weer veel bijlezen zeg. :-s
    Ik heb gelezen over diefstal, te grote baby's en te kleine baby's, stuitliggingen en baby's die gelukkig wel goed liggen, mooie echo en goede controle bij de vk. :thumup:

Het belangrijkste verschil tussen oefenweeen en ECHTE weeen is dat oefenweeen niet steeds sterker worden en weer stoppen.
    De echte weeen gaan door.

Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, maar dan wel met medische indicatie.

Hier is nu echt alles helemaal klaar, we hebben zelfs al een pak met flesvoeding gekocht. :thumup:
    We schieten lekker op met z'n allen!

5. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    hoi meiden hier even een berichtje.
    Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie steun en lieve woorden. bedankt .
    Inmiddels is in de situatie nnog niet veel veranderd .
    mijn vriend woont nog bij zijn moeder en eerlijk gezegd wil ik ook niet meer dat hij terugkomt.
    Dan zou ik het alleen maar voor ons jochie doen en aan ruziemakende ouders heeft beeb ook niks.
    De verbouwing is bijna klaar. de schilder moet nog komen.
    Ben nog aan het werk met halve dagen en volgende week verlof omdat mijn medewerkster wegens omstandigheden niet op vakantie gaat.
    ben er ook wel aan toe nu .
    vanmorgen naar vk geweest .
    kindje is ingedaald maar ligt nog niet helemaal vast dus moest nog een stukje zei ze . ben benieuwd.
    verder he ik de kaartjes besteld maandag.
    zijn naam staat erop maar onder mijn naam.
    krijg maandag proefdruk.
    ik denk alleen dat ik hem niet bij de bevalling wil hebben want hij komt alleen in weekend en vraagt dan nog niet eens hoe het gaat, kijkt alleen maar hoe anderen zijn werk hebben gedaan met verbouwing en vertrekt dan weer.
    En dan nkrijg ik sms waarom ik zo nors deed, ja sorry maar kan het ook bijna niet opbrengen om nog normaal te doen.ik word behandeld als een soort handdoek ofzo.
    begin wel een michellinpoppetje te worden met vocht vasthouden.
    nou sorry dames maar heb ook nietalles bijgelezen moet 100 blz. lezen dan .
    maar vanaf nu ga ik weer iedere dag meelezen als het lukt wil alleen niet zeggen dat ik ook ieder dag reageer deede ik eerder ook niet.

veel liefs Janine

6. Niet meer actief

Naat80:
    wat goed dat je kleintje gedraaid is zeg!

7. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    **inbraak**

ha miranda lekker genieten van je verlof en jeetje het schiet nu echt op he

hele dikke knuffel voor jouw,je man en je meiden

veel liefs debby

**uitbraak**

8. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    janine: echt totaal niet tof waar je nu doorheen gaat...triest voor alle partijen...wel sterk van je dat je nu alleen doorgaat en het huis afmaakt en zometeen lekker verlof hebt. Ga nog even genieten van je tijd samen met je buik, dat is iets goeds!lekker met zijn tweetjes, jij en de beeb! vraag een beste vriendin of goede tante of moeder of ze bij de bevalling willen zijn? is ook heerlijk, een liefhebbende groep vrouwen om je heen! dat geeft je kracht en liefde! je komt er wel...enneh, hier ook een michelin poppetje trouwens!
    heel veel liefs meis!

9. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Naat; Wat fijn dat de echo zo goed gelukt is en dat je kindje lekker met 't hoofdje naar beneden ligt. We kunnen trouwens je foto's gewoon bekijken als we op jouw link klikken.

@Miranda; Eindelijk verlof, geniet ervan!

@Janine; Wat een rotsituatie, maar wel fijn dat je zelf een besluit hebt genomen. Zal je vast veel rust geven. Als ik jou was zou ik hem ook niet bij de bevalling willen; het is toch de bedoeling dat je dan enigszins ontspannen bent.

Groetjes Silvia

10. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ben er ook weer even :)

Vanochtend voor de laatste keer bij de vlos geweest en alles met de beeb ok, bloeddruk prima enz... Meneer is al wel een flinke zei ze, maar ik verwacht ook niet anders. Volgende week worden de controles weer door de gyn gedaan en dan kan ik weer vaker een echootje zien :) Tevens wordt er dan ook weer suiker geprikt om te kijken hoe ik er voor sta. Misschien dat er dan ook al een datum geprikt gaat worden voor de ks?

Verder in huize Kiki: verbouwing loopt, maar de kamer is nog niet af. Leo moet verhuizen naar onze kamer en de babykamer moet ontpeutert worden. Nog druk zat dus :)

Groetjes van Kiki

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Janine, heel knap dat je dit nu allemaal in je uppie doet hoor! Je lijkt er redelijk positief onder! Petje af :D

@ Diana, elke 15 min? Zou toch even bellen voor de zekerheid?

@ Debby, die bevalling lijkt mee heeeerlijk...roll: dat uitscheuren, en al die pijn...kan niet wachten :) ooo en mss zelfs wel inknippen dan is het compleet :)

@ Naat, wat een boel foto's! Leuk hoor je kleintje zien :D, heb je meteen toegevoegd :D

12. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Heey meiden,

@Miran,joehoe!
    Geniet van je verlof meissie!

@Linka,jij bent fanatiek vandaag zeg :thumup:

@Naat,mooi hoor de foto's!

@Austin,en hoe reageerde ze bij de babydump?

@Binna,ow ik krijg ook al helemaal zin in carpaccio als je het erover hebt,mmm,en filet american,jammie!
    Nog even!

@Janine,jeetje meis,het zal niet meevallen voor je,maar jij weet het beste wat goed voor je is en voor je kindje!
    Vind het toch heel knap van je hoor!
    Sterkte meis!

@Kiki,nog genoeg te doen daar bij jullie,leuk hoor!
    Komt allemaal goed,enne spannend hoor volgende week naar de gyn,ben benieuwd of je een datum krijgt?

Ik heb vandaag de hele dag op bed gelegen,zo heb ik me nog niet eerder gevoeld,slap,heel moe,zag sterretjes en supersloom,pffff....
    Nu toch maar aangekleed en beetje opgeruimd,vind het zo sneu voor mn schatje als die straks nog vanalles moet doen in het huishouden
    En de rest komt morgen wel weer!

Toedeloe!

13. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @daisy: let je wel op jezelf? heb je ook hoofdpijn? vooral dat sterretjes zien in de gaten houden hoor!

liefs rebbel

14. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Lief van je,ik let ook wel goed op mezelf..
    Ik heb geen hoofdpijn,alleen verschrikkelijk moe en sloom...
    Ga weer lekker op de bank..

Hoe gaat het met jou meis?

15. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Heb je toegevoegd, hihi!

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Daisy heb je geen hoge bloeddruk?

En Miranda, heerlijk verlof, nu genieten geblazen!

Janine, vervelend, maar doe dat gewoon wat jij prettig vindt, laat hem maar gaan en als je niet wil doe je dat ook niet meis! Sterkte!

17. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @ janine, Zolang je ex niet zoveel moeite doet zou ik hem ook niet bij de bevalling laten zijn. Spanning werkt alles alleen maar tegen. Ik vind zeker dat ook een vader het recht heeft er bij te zijn maar goed dan moeten ze er ook wel even moeite voor doen.

Ik dacht dat ik de laatste zou zijn die de babykamer nog niet af zou hebben :D Ik maar zeuren en zeuren tegen mijn mannentje :) . Maar ben dus niet de enige. Nou hebben wij ook al een babykamer klaar van onze zoon en slaapt de beeb in eerste instantie naast ons bed in een wiegje.

Iemand had het gevoel dat de baby wel eens vroeg kon komen, weet even niet meer wie. Herkenbaar van mijn vorige zwangerschap, werd toen 42 weken :( nu heb ik hetzelfde gevoel maar hoop toch niet dat het weer 42 weken word :)

Verder nog altijd ziekjes :(. Vanavond zwangerschapscursus. Leek me niet verkeerd om wel heen te gaan. Even frisse lucht, de deur uit.

18. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    oke, als je het maar goed in de gaten houdt! ;)

met mij gaat het best goed vandaag, ik had gister de hele dag het gevoel ongesteld te moeten worden, maar dat is nu weer weg! harde buiken vallen ook mee op moment! :D

liefs rebbel

19. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Nou ja, dat denk ik dus ook steeds, maar ik heb het er al met haar over gehad. Het zet niet door. Nu heb ik er bevoorbeeld al weer een paar uur geen last van gehad.
    Ze zei tegen mij dat ik kon bellen als ze een uur lang om de 5 minuten komen.
    Ik heb wel steeds de neiging om te bellen, maar dan denk ik " ik wacht nog heel eventjes af" en dan wordt het alweer minder.

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    hmm ik ken dat dat je niet belt :)

Maar ja als zij dat idd zegt?

Deel Deze Pagina