Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nadje78

nadje78 Actief lid

27 nov 2007
    130
    0
    0
    Hoi Kim,

Euthanasie vind ik een beetje ver gaan. wij zijn anderhalf jaar geleden onze rode mimi gaan halen in rotterdam (vanuit limburg, je hebt wat over voor een dier) en toen we daar aankwamen was ze ook ontzetten angstig. toch wilde ik haar meenemen en nu anderhalf jaar later is het een scheetje, ze heeft nog steeds haar angstmomenten maar bij ons en mijn ouders die ze regelmatig ziet gaat het nu helemaal goed. gewoon de tijd geven en aan het huis laten wennen. het heeft bij ons ook maanden geduurd eer ze bij ons in de buurt durfde te komen maar als ze je beebje vanaf begin af aan leert kennen zal het goed komen.

2. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    Pendrag beterschap. Wat vervelend zeg. Ik heb deze hele week hetzelfde, snipverkouden, hoest zoveel dat mijn ribben er zelfs zeer van den. Het begint nu iets beter te gaan gelukkig!
    Ik hop dat de verbetering bij jou ook snel komt!

3. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    goedemorgen meiden !

jeetje er is weer zoveel bij geschreven ik kan het eventjes niet bijhouden.

er was een vraag wie er in het ziekenhuis gaat bevallen? ik ga in ieder geval in het ziekenhuis bevallen al kijk ik daar erg tegenop. Ik ken echt niet tegen ziekenhuizen en word al misselijk als ik de hal in loopt van de lucht die daar hangt. Met de echo's in het ziekenhuis draaide me maag ook helemaal om ik denk niet dat het erg ontspannend word zeg maar. het is niets medisch ofzo dat ik naar ziekenhuis ga. Maar ze hadden liever niet dat ik thuis ging bevallen van de VK. in verband met 3 verdiepingen hoog. Me moeder maakte meteen een opmerking dat als er iets niet goed gaat dat er meteen hulp is. En me vriend was daar helemaal mee eens die zegt dat hij liever wil dat ik in het ziekenhuis gaat bevallen.
    geluidsoverlast ben ik ook erg bang voor dan met de buren om me heen je hoort ze nu al praten door de muur heen dus laat staan als ik thuis ga bevallen en je hoort mij. Niet prettig denk ik voor hun vooral als het tegen de avond loopt of snachts of s'ochtends vroeg is. dus het word ziekenhuis of ik nou wil of niet.

mijn kleine meid zit eigenlijk nooit stil hebben jullie dat ook? voel constant duwen en schoppen en slaan. Me hele buik lijkt wel een stuk klei die ze aan het kneden is. Grote schoonmaak vanbinnen met een opruiming.

ik ga denk vanavond eventjes nog naar prenatal voor draakje rompertje, sokjes,broekje,shirtje en badcape. Vind dat er zo schattig uit zien een mutsje heb ik al toen gehaald van de kortingsbon in mijn blije doos. :D

sorry dat ik geen persoonlijke berichten maak is zo moeilijk om alles bij te houden maar ik ga het vanmiddag toch eens proberen weer kijke of ik alles kan onthouden en misschien dat ik dan even een blaadjes erbij moet houden voor de namen te onthouden :D

Pfff gister brief van de belasting of ik zorgtoeslag van dit jaar kon terug betalen ik heb WEER teveel gekregen terwijl ik het 4 keer heb afgezegt de zorgtoeslag is het iedere keer toch door gaan lopen. Dus of ik maar even tegen de 400 euro wil betalen ... stelletje *****... (sorry)

IK las dat iemand een keizersnee HEERLIJK ! zou vinden :S uhhmmm ja het is wat je lekker noemt he .. ik heb geen ervaring ermee. maar heb het er niet zo op die ruggenprik en omnou onder narcose te gaan dan zie je later pas je kindje. Ben je ineens moeder is toch raar. En om van links naar recht je buik open te hebben gehad lijkt mij ook niet lekker... :S weet niet wat ik zou doen als het echt nodig is een keizersnee. Ruggenprik moeten ze me denk eerst wat geven om rustig te blijven want alleen het idee al een naald in je rug en dan zo bah nee hoor.. brrrr ......
    *zucht* wat een gedoe .. maak me beetje druk. heb weer een harde buik en ik zit hier alleen maar achter de laptop gisteravond ook al steeds harde buik.

4. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    owh mensen sorry voor dat lange verhaal sorry sorry sorry

5. nadje78

nadje78 Actief lid

27 nov 2007
    130
    0
    0
    gisteren ben ik trouwens naar de tandarts gewest, eerst moest ik naar de mondhygiëniste... VRESELIJK. tandsteen weghalen heeft me nog nooit zo'n pijn gedaan. ze deed natuurlijk iedere tand heel zorgvuldig en ik bloedde maar en werd steeds misselijker, ik d8 als dit nog 2 minuten duurt ga ik hier overgeven. daarna naar de tandarts, gaf hem maar meteen de waarschuwing dat als ie iets zou vinden ik wel terugkom want ik kon het gieren niet meer aan. mijn god, hoe moet je de bevalling doorkomen?

ik begin me de laatste tijd ook niet meer lekker te voelen, iedere dag ben ik wel misselijk, eergisteren nacht werd ik wakker, net als of een mes van boven naar beneden sneed in mn buik, zouden dat die voorweeën zin? ze duurden ff en kwamen een paar keer terug, en na een uurtje ben ik gelukkig weer in slaap gevallen. gisterenavond had ik een serieus emo-moment, vreselijk aan het huilen bij mn vriend, hij zegt natuurlijk heel lief, schatje nog een paar weekje en dan is het voorbij, ik nog meer aan het huilen, daar gaat het niet om maar ik zie op tegen die bevalling. hebben jullie ook wel eens die gedachten dat je denkt het niet te overleven?

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @ElleNY: heb een beetje hetzelfde eerlijk gezegd. Kamer is hier nog lang niet klaar. Sterker nog: komende week gaat er een hele wand uit en die moet dan nog door vriendlief hersteld worden. Hoop dat mn moeder dan nog een paar dagen komt schilderen. Over 2 weken (als ons nieuwe dak erop zit) ga ik babyspulletjes eens opzoeken en uitwassen. Eerst nog maar eens een poosje zwanger zijn!

Mn griepje gaat redelijk. 's Avonds heb ik altijd het minste last. Vanochtend weer paracetamol genomen en zit nu lekker zwetend achter de pc terwijl Jarissa de grootste lol heeft met haar blokken. Zo leuk, ze is heerlijk zelf aan het spelen en schatert het dan uit.

7. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    Hi Chantico,

Ik heb eigenlijk vanaf het begin ( 12 weken ) last van mijn bekken. Via een vriendin terecht gekomen bij een fysio die de boel helemaal losmasseert en na 4 weken behandelen was het weer goed te doen. Helaas werd het een maand geleden i neens weer heel erg, dus gebeld. 4 behandelingen later gaat alles weer ok, dus bij helpt het.... tijdelijk maar het helpt :)

8. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    @ Nadje - niet teveel aan de bevalling denken, kom op! denk: I'm a survivor, i'm gonna make it.
    (vind ik nog steeds een liedje van destiny's child om kippeval van te krijgen)

9. nadje78

nadje78 Actief lid

27 nov 2007
    130
    0
    0
    thanks bemy, die ga ik op mn ipodje zetten!

10. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    Hi meiden,

Hier nog iemand waarvan het kamertje niet af is. babydump aaarrrghhhhh zou het 2 weken geleden leveren maar dat ging toen niet. Nog ruim een week wachten en dan komt het.

Vorige week voor een groei-echo geweest en alles is goed. Ons meisje weegt nu 1,5kilo en ligt goed in de groeicurve. Fijn om dat te horen.

Voor de mensen die zich beroerd voelen of harde buiken voorweeen hebben, wat vervelend! Sterkte. Ik heb er denk ik nog geen gehad dus ik kan moeilijk meepraten.

elle ik hoop dat je lekker hebt doorgeslapen vannacht. Het breekt je anders zo op.

Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, maar heb er nog geen kijkje genomen. Moet daar eigenlijk eens voor bellen. Ook vluchtkoffertjes e.d. heb ik niet geregeld.

Mik zo'n katje kan toch veel met je doen he. Ik heb er zelf 3 en kan me ook vreselijk ongerust over ze maken. Mijn vriend had 1 kat die altijd wegkroop en zich nooit liet zien, echt geestelijk niet in orde, trauma van vroeger. Toen mijn kat bij hem in huis kwam, was dat zo mooi om te zien. maar, veel speelsere, kat zcht zijn kat steeds op en liet hem niet met rust. het klikte enorm goed en ze slapen nu zelfs lepeltje lepeltje. Oppakken gaat nu goed. Hij komt bij je liggen, tegen je aan, alleeen nooit op je. ik hoop dat die gedragtherapeut iets voor je kan betenen.

Ik ga eens nadenken of ik wel of niet ga werken morgen?

Groetjes Marije

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ha Jennifer, heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij de fysio, denk dat dat toch wel handig is. Mag die inschatten hoe erg ik er aan toe ben ;) en wat ik kan doen om het zo goed mogelijk te houden of weer te krijgen. Vind het wel spannend: stel je voor dat ze heel erg schrikt en zegt dat ik véél eerder had moeten komen... Naja, beter nu dan nooit.
    Die bekkenbodemspier-oefeningen doe ik ook af en toe, maar ik vergeet het vooral vaak... Moet er toch echt beter m'n best voor doen als dat de klachten kan verminderen...

He Nadje, ik denk niet dat ik het niet ga overleven, maar soms word ik wel een beetje bang dat ik er vanalles aan over hou. Bekkenklachten, ander sexleven, dat soort dingen. Ik probeer zulke gedachten te verdringen, maar soms... Kop op hè meid! We moeten proberen te vertrouwen op onze lichamen, die doen hartstikke hun best op prachtige wondertjes en wij blijven maar pessimistisch en doemdenkerig!

@ Elle, kun je overdag misschien wat bijslapen? Het is echt slopend om moe te zijn...

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ denicepino, Als het zo gehorig is dat je elkaar kan horen praten zou ik me thuis ook niet op mijn gemak voelen inderdaad. Gelukkig hebben wij daar geen last van. Ik hoor onze buren nooit!

Onze beeb is inderdaad ook nog erg druk over de hele dag, hoe verder ik in de zwangerschap kom hoe duidelijker ik alles kan voelen terwijl ik juist dacht dat het minder zou worden maar waarschijnlijk vindt hij/zij het niet leuk dat er nog maar zo weinig ruimte is :D

Misschien was mijn vorige bericht niet duidelijk of heb je het verkeerd begrepen maar ik zou een keizersnede niet HEERLIJK vinden. Het heeft me altijd ideaal geleken maar nu je zwanger bent en er over nadenkt is het toch een ander verhaal! Maar aangezien er zeker wel dames zijn die er een krijgen: het sneetje wat je overhoudt aan een keizersnede valt best mee hoor! Jij zegt van links naar rechts je buik open, dat schrikt wel erg af! Mijn schoonzusje heeft uiteindelijk ook een keizersnede gekregen bij haar 2e kindje en toen ze in haar bikini liep zag je sowieso niets en wat ze eraan over heeft gehouden valt echt heel erg mee, het is maar een heel klein littekentje!

@ bemy dat is nog eens een nummer om tijdens de bevalling op te zetten inderdaad :D

@ nadje, volgens mij kun je zo'n bevalling nergens mee vergelijken dus probeer je er geen zorgen om te maken!

@ muis, hopelijk komt het kamertje snel! Ook voor alle andere die wachten.... Ik hoor weinig goeds van babydump als het gaat over de levering van kamertjes!

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik mag vanmiddag naar het ziekenhuis voor een echo om de placenta te localiseren. Hoop dat ik nog wat meer vragen kan stellen aan de echoscopist, bijvoorbeeld of die even naar m'n schaambeen / bekken kan kijken. Ze zullen het wel druk hebben, maar ik ga het toch proberen. Anders zit ik daarna weer thuis te denken 'hàd ik maar...' :D

14. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Ik heb alles gelezen.

@ Sjudith: werkse vandaag!

@ Mik: veel succes met je kat. Ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden samen met de gedragtherapeut.

@ Delilah: Werkse en ik hoop dat je nog wakker wordt vandaag!

@ Charissa: lekker dat je verlof hebt, lekker van genieten!

@ Denicepino: lekker shoppen bij Prenatal vanavond. Mijn mannetje is ook erg aanwezig in mijn buik. Hij draait en schopt, etc. het voelt ook niet ltijd even prettig, op sommige plekken heb ik echt een beurs gevoel van al dat bewegen!

@ Nadje78: Goed van je dat je nog naar de tandarts en mondhygiëniste bent gegaan, ik stel het even uit tot na de bevalling. Vervelend dat je zo misselijk bent elke dag. Dat emo zijn heb ik ook eens per week hoor, dan met ik even flink brullen, waarom weet ik dan ook niet, en dan is het weer goed. Bang voor de bevalling ben ik nog niet, gelukkig!

Aan de meiden die verkouden/grieperig zijn: beterschap!

Morgen weer naar de gynaecoloog voor controle. Vandaag 33 weken! :whistle: \:D/ :whistle: \:D/

Er zijn inderdaad een aantal meiden die ik mis hier, waar zijn jullie? Hopelijk gaat alles goed!

Fijne dag allemaal!

Liefs, Puck

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Puck :whistle: gefeliciteerd met je 33 wk!

16. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Dames ik heb een mooi gedichtje gevonden wat past bij een echo foto.
    Voor Emo-dames, de tranen springen nog steeds in m'n ogen als ik het lees. ZOOOO MOOOI.

hier komt het:

Mij precious little baby,
    I loved you from the start.
    You are a tiny miracle
    Laying close to my heart.

Each day I feel your presence,
    Each day you quickly grow,
    Each day your heart beats softly
    As only I could know

So ik keep this in a special place
    And remember each year through,
    Of this very special time
    The months that I carried you.

17. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    Hallo meiden,

Wat wordt er toch veel geschreven hier.
    Heb even geen zin om te reageren, als ik achter de computer zit krijg ik snel last van m'n buik, die zit niet zo lekker dan.:(

Verder gaat het allemaal wel goed. Van mij mag het nog wel even duren allemaal. Ik heb wel klachten en kwaaltjes af en toe, maar geniet toch erg van het zwanger zijn en de rust die ik nu nog heb (stilte voor de storm).
    Wie weet denk ik er over een paar weken anders over, maar ik hou het nog wel even vol.
    Kamertjes is ook nog lang niet af, koffer ook nog niet, kleertjes moet ik nog wassen. Ach, heb ik in ieder geval genoeg klusjes in de laatste weken.;)

succes allemaal en een fijne dag

Philly

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik heb nog geen last van emo-momenten maar krijg wel kippenvel van dit gedichtje! Heel mooi inderdaad! Ga 'm denk ik in mijn zwangerschapsboekje schrijven leuk om te onthouden!

19. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Gedichtje proberen te vertalen naar het Nederlands. Heb het proberen te rijmen, maar dat blijkt best moeilijk. Manlief begrijpt geen engels, dus vandaar.

Mijn kleine lieve baby
    ik hou van je vanaf de start
    je bent mijn kleine wondertje
    dicht liggend bij mijn hart

Elke dag voel ik jouw aanwezigheid
    elke dag dat je meer cm gaat meten
    elke dag dat je hartje zachtjes klopt
    zoals alleen ik kan weten

Dit bewaar ik op een speciale plek
    elk jaar zal een herrinnering zijn zo fijn
    van deze speciale tijd
    van de maanden dat je in mij mag zijn

Hoop dat het een beetje klinkt :oops:

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Jou ben ik heel erg dankbaar! Dank je wel meis, want ik ken helemaal GEEN engels, woordjes wel maar zoals dit gedicht, neej ;)

Fysio geweest, massage aan bil deed zo zeer AUW!

Deel Deze Pagina