hij blijft deel uitmaken van de selectie maar krijgt de vrijheid om het hotel te verlaten wanneer hij wil om naar zijn vrouw te gaan. ook zullen er dingen geregeld moeten worden. of hij in staat is om te spelen moet nog maar blijken, laat staan of van basten hem kan laten spelen. maar zolang zijn vrouw in het ziekenhuis moet blijven zal hij ongetwijfeld daar blijven, en dan is het denk ik wel goed dat die tussen vrienden/collegas is. en wie weet helpt het om met trainen af te reageren, want het verdriet zal hem ongetwijfeld verscheuren.
ja 20 weken is ook wel erg vroeg. das 4.5 maand ik denk dat ze 25 weken was ofzo maar ja is nog steeds niet levensvatbaar erg he? daisy ik ruk het niet uit zijn verband meis. als je mijn vorige berichtje kijkt zie je ook hihihihihih staan . dit was gewoon leuk bedoeld. je moet het woordje gehad gewoon niet zien als verleden tijd. maar als gekregen. je krijgt een kindje dus na de bevalling heb je een kindje gehad want de bevalling is voorbij snap je. ik hoop dat ik het zo goed uitleg. ik wil echt niemand voor zijn of haar kop stoten. dat is het veraderlijke aan geschreven woord. als je het iemand hoort uitspreken klinkt het al heel anders he? nou ja ik hoop dat het zo duidelijk is. het is inderdaad een beetje amsterdams dialect. (zo plat als een duppie) en rotterdam en utrecht doen daar ook aan. het is alleen jammer dat daar iemand pijn door krijgt. daisy ik weet hoeveel dit soort dingen je raken ivm merel. maar ik hoop dat je begrijpt dat ik dit niet zo bedoelde. dikke knuffel kim
Hoi Chantico (en de anderen) 'Overtijd dagen' krijg je er altijd bij, of je nu 4 of 6 weken van te voren met verlof gaat. Als je baby 2 weken te laat komt heb je recht op 18 weken zwangerschapsverlof. Houd er ook rekening mee voor je man, dat wanneer jij ligt te bevallen of in het ziekenhuis ligt, hij recht heeft op calamiteitenverlof en dit officieel niet afgehaald mag worden van zijn vaderschapsverlof van 2 dagen! Vaderschapsverlof gaat in princiepe pas in als jullie alle 3 veilig en wel thuis zijn.
hallo passiepaard, dat klopt helemaal. toevallig heb ik dat ook liggen uitzoeken mbt calamiteitenverlof want bij hem op het werk willen ze nogal eens sjoemelen met dat soort zaken en die hadden hem gezegd dat tijdens de bevalling al het vaderschapsverlof in gaat. niet netjes, maar er zullen nog meer bedrijven zijn die dat doen en niet volledig op de hoogte zijn van de wet. het kan zijn dat de werkgever zegt dat in de cao andere afspraken geregeld zijn, dat kan, maar cao afspraken zijn nooit slechter dan de wet dus het enige wat geregeld kan zijn is dat er extra vakantiedagen zijn..(fijn als je toch nog een juridische opleiding aan het afronden bent hahaha.)
hey meiden heb wel gelzen maar is niet veel blijven hang. wel over Khalid en zijn vrouw. en dat is alsoluut schriken zeg en over dat hij gaat spelen zaterdag maar dat is niet bekend. want de hele opsteling is nog niet bekend. hij blijft alleen bij de selectie en blijft in de positie om opgesteld te worden. ook over het mis verstand van taal gebreuk. en qwa dat is het toch moeilijk dat we allemaal uit verschilden plaatsen komen. want ik snap het branbands en het belgies ook niet altijd meteen.maar als je het dan twee keer lees dan wel. en denk dat het indedaat wat stadser is want wij zeggen ook. zo van he die hebben een kindje gehad. nou gaat stoppen wat ga zo eten en moet dan weer naar me werk hebben vergadering. heb echt geen zin. heb trouwnes ook een afspraak gemaakt bij de arbo om minder te gaan werken. liefss sabrina
Dat is schijnbaar van heel vroeger. Mijn moeder zegt dat ze dat zeggen omdat een kindje best duur is met alles. voordat het kindje er is en daarna nog. Daarom koop je een kindje. Dus vraagje aan AUSTIN, wanneer ga jij je kindje kopen ? (grapje)
een kindje is in principe levensvatbaar vanaf 25 weken, dan behandelen ze het ook in het ziekenhuis, maar er zitten dan nog wel veel risico's aan natuurlijk... ik kan me er niets bij voorstellen dat khalid mee gaat spelen zaterdag, maar iedereen doet dat natuurlijk op zijn eigen manier. liefs rebbel
er is gezegd dat het meisje 4 maanden te vroeg is geboren, dan zou ze 22 weken ongeveer zijn. niet ieder ziekenhuis behandeld vanaf 25 weken, want is het behandelbaar? daar word ook naar gekeken. en mischien houden ze in lausanne wel een andere grens aan. nou ga ik even over een ander onderwerp, want word hier zo verdrietig van. joepie voor myrna, je zal wel trots zijn linka he wat goed dat ik dat weet over calamiteitenverlof en zwangerschapsverlof. dus als ik op donderdag beval, dan heeft mijn man de vrijdag en maandag ook vrij? en hoe zit het als je in de vakantie van je man bevalt, blijft het recht op die 2 dagen dan ook nog? want mijn man zou het navragen maar die vergeet dat steeds en wat ook fijn zou zijn, een site waar het zwart op wit staat. want werkgevers willen nog wel eens overtuigd zijn van hun "gelijk"
@ Noura: Wij zijn hier toevallig ook naar op zoek geweest. Deze site hebben wij gevonden. http://www.cnvbedrijvenbond.nl/werk-en- ... f-partner/
Levensvatbaar Alweer een belangrijke mijlpaal bereikt. Je baby is 28 weken oud en daarmee officieel levensvatbaar! ik vind dit overal op internet en heb dat ook van vk en gyn gehoord dat de mijlpaal van levensvatbaarheid met 28 weken is. maar ik geloof dat in nederland ze ook wel eens een baby van 22 weken in leven hebben gehouden dsu niets is onmogelijk. maar dit is wel echt een uitzondering. gr kim
he Kim, Waarom probeer je geen Feliway verdamper. Niet schadelijk voor zwangeren, ik heb hem ook. Maar het helpt katten te ontspannen, bij mij heeft het wel geholpen. Mijn schuchtere, eenzame poezen zijn nu veel aanhankelijker en springen, zij het zelden, op schoot,...Het is een soort luchtverfrisser die je in het stopcontact stopt en deze laat een, voor ons reukloze, fijne geur achter waar katten rustiger van worden.
Ik heb een hele studie P&O achter de rug. Ben nu Hoofd PZ, dus gelukkig wel op de hoogte van het wel en wee op dit gebied. Dus mochten er nog vragen zijn, die je niet op internet kunt vinden (of geen puf hebben om te zoeken) brand maar los hoor,... Dat cao afspraken nooit slechter zijn dan de wet, klopt niet helemaal. Uiteraard mag je niet tekort komen, maar vakantiedagen voor 50+ers worden vaak in cao vastgelegd en de wet is daarin heel anders hoor. En zo zijn er nog wel wat dingetjes waar je tussen de regels door net wat slechter van wordt omdat men met de cao de mazen van de wet in zwemt,... Even terug te komen op vakantie en bevallen. Ja, dan heeft je man recht op 2 dagen terug of extra te krijgen. Hij krijgt deze 2 dagen dus ten alle tijden ookal was hij al met vakantie (of ziek),...En zoals Nadje al zei, ook de aangifte valt onder calamiteitenverlof.
ik heb deze gevonden van het ministerie http://home.szw.nl/index.cfm?fuseaction ... ink7489100 dit stukje haalde ik van de cnv af die jij gaf miranda Tijdens het kraamverlof krijg je gewoon doorbetaald, en de verlofdagen gaan ook niet van je vakantiedagen af. Wel kan het zijn dat in je cao of in een regeling van de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging andere afspraken over loon en vakantiedagen zijn opgenomen. Vraag daarom altijd bij je werkgever na welke regels voor jou gelden hier staat dus toch weer dat je bedrijf het anders geregeld kan hebben. lastig hoor
Hey lieve meiden, Wens jullie allen sterkte toe, ik zal in of na het weekend weer probere te reageren. Morgen weer die klote bajesdag!(sorry voor mn taalgebruik!) Voor allen die een week verder zijn van harte! Ik ben vandaag alweer 32 weken. Fijne avond verder.