@Esprit ja das fijner ik heb hem dadelijk alleen maar in de leuke momenten. Ja me andere 2 kids waren ook heel klein maar ze verwachten dat deze nog klein beetje kleiner zal zijn. Komt wel goed allemaal. Jee zout eten en vochtvast houden is geen goede combi nee. Ms moet je is een lekkere soep maken met veel selderie(is vocht afdrijvend) erin en wat meer maggie erin ms helpt dat wel 2 vliegen in een klap dan. Hahahah heb je niet met je voetjes gestampt dat je dat moet hebben ?
Hoi allemaal, ik ben door een kapotte computer en weinig tijd even niet geweest en moet nu veel bijlezen, maar wilde toch vast op iets reageren (als iemand anders dat niet al heeft gedaan): Dit is nl volgens mij niet waar. Je hebt recht op 16 weken. Je mag vanaf 6 weken met verlof, maar je moet vanaf 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Na je bevalling heb je hoe dan ook recht op 10 weken verlof. Als je 4 weken voor je uitgerekende datum met verlof bent gegaan en 2 weken te laat bevallen, heb je 6 weken verlof opgemaakt en nog 10 weken over. Voldoet aan de wet en dus geen extra verlof. Als je 6 weken voor je datum met verlof bent gegaan en 2 weken te laat bevallen, heb je 8 weken verlof gehad. Dan heb je van de 16 weken nog 8 weken over, maar omdat je dus recht hebt op minstens 10 krijg je er weer 2 bij. Zo heb ik het tenminste altijd begrepen.
@ Chantico. Ik heb het even opgezocht: http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm Je hebt ALTIJD recht op 10 weken na de bevalling, dus ook als je te laat bent bevallen
nee hoor als je gekozen hebt voor 4 weken van tevoren dan krijg je volgens mij 12 weken na de bevalling . dus als je overtijd loopt krijg je volgens mij altijd gewoon die weken erbij
Esprit, ik begrijp je heel goed over je mannetje, hier geen zin in om te koken maar toch gedaan omdat hij toch niet eten wilde halen enzovoort, hoezo mannen !
Inderdaad: als je kiest voor 4 voor en je bevalt stipt op tijd, dan krijg je 12 na. Maar beval je 2 weken te laat, dan heb je nog altijd 10 weken over en dat is het wettelijk minimum en krijg je er dus niets meer bij (4 voor + 2 overtijd + 10 na = 16)
Hoi dames, Voor degene met kramp s'nachts. Ik heb een tip van iemand gekregen en moest daar erg om lachen. Maar het gekke is ......Het werkt wel. Een stuk zeep in je bed leggen bij je benen. De 3 x dat ik nog maar kramp heb gehad was ik mijn zeepje kwijt en lag deze naast het bed. En ik had het 5 x per nacht. Niet slecht dan toch? OOOH JA EN VANDAAG 33 WEKEN! Hoop dat jullie hier wat aan hebben. Zijn er hier ook mensen met een te hoge bloeddruk? Bumba.
Hi meiden, Wil jullie even een fijne avond wensen, ik voel me helaas niet goed, sinds vrijdag. Ik heb veel last van harde buiken, pijn in mn onderbuik, en kan haast niet staan of lopen van de hoofdpijn en duizeligheid, heb ook de neiging tot flauwvallen. Als dit zo aanhoud ga ik toch maar naar het ziekenhuis straks, want vertrouw het niet zo Ik ga maar weer liggen. Van harte voor allen die een week verder zijn! Succes!
goedenavond dames, Nou weekend was geslaagd. Ben alleen wel brak van die k... bedden daar ach ja het is nooit zoals thuis Betreft zwangerschapsverlof, je hebt alleen meer weken als je 6 wk van te voren neemt en 2 weken over tijd gaat anders heb je gewoon max 16 wk. Verder heb ik niet veel gelezen. groetjes
@ my angel...let je wel op jezelf? En idd gewoon vk bellen als je twijfelt! Ik heb al heel de dag een zeeeeer gespannen buik, wie herkent dit?
Dames, hallo! Volgens mij krijg je ook gewoon de dagen dat je overtijd bent na de bevalling erbij. Je behoudt gewoon je weken die je normaal ook na de bevalling zou krijgen. Dus maakt niet uit of je 4 of 6 weken van te voren met verlof gaat. Zo is het tenminste bij mij bekend. Ik heb last van mijn rug. Kan niet lekker zitten, constant een zeurende pijn. Liggen is ook niet lekker op de bank. Word er een beetje erg moe van. Bukken gaat ook niet meer zo handig. En ontharen nou dat kanik helemaal wel vergeten. Hoe doen jullie dat? Ik kan gewoon niet meer bukken om mijn benen te ontharen. Heel vervelend en ja bikinilijn is al helemaal niet te doen. Ja beetje op de tast met een scheermesje. Verschrikkelijk! Nou heb even genoeg geklaagd. Heb vandaag een depri bui. Ik kan gewoon wel janken om niets!
jenny, bij mij helpt het heel goed als ik niet mijn tenen naar me toe haal (wat iedereen altijd aanraad) maar mijn hiel naar beneden uitdruk, sinds ik deze tip heb gekregen heb ik de kramp er supersnel uit en ook geen last van megaspierpijn de dag erna. Ook als ik me 's morgens uitrek doe ik het tegenwoordig met mn hiel naar beneden. Misschien dat het jou ook helpt! Iemand raadde mij magnesium aan voor mijn onrustige benen, Ik gebruik elke avond wel 1 of 2 rennies (tegen maagzuur) en daar zit ook magnesium in, zou ik dan nog een magnesiumtekort kunnen hebben?
@Esprit; Ik heb vrijdag de proefafdruk van ons geboortekaartje opgehaald. Vond het ook erg goedkoop en slordig staan dat dit gewoon op 2 A4-tjes was afgedrukt. (Net een bouwpakketje). Dit blijkt hier echter de normale gang van zaken te zijn @Noura; Gefeliciteerd met je 34weken. Ik heb ondertussen al ergens anders een gipsafdruk besteld. @Bumba; Gefeliciteerd met je 33weken @MyAngel; Beterschap, doe het maar lekker rustig aan. Groetjes Silvia
En toch nog een keer over het verlof... Totaal heb je recht op 16 weken verlof. Met 4-6 weken voor de uitgetelde datum en dan nog 12-10 weken na de uitgetelde datum. Er zijn dan 4 situaties mogelijk: 1 Je bevalt precies op de juiste datum, dan heb je ook precies 16 weken totaal verlof. 2 Je bevalt eerder, maar wel in je verlofperiode, dan heb je na je bevalling verlof tot aan de uitgetelde datum + de 12-10 weken. totaal dus weer 16 weken want de peildatum is je uitgetelde datum. 3 Je bevalt na je uitgetelde datum, dan heb je na je bevalling nog 12-10 weken verlof, dus ook als je 2 weken overtijd hebt gelopen, totaal kun je dan 6 + 2 + 10 = 18 weken verlof hebben. 4 Je bevalt nog voor dat je verlof is in gegaan (meer dan 6 weken te vroeg) dan heb je officieel recht op 16 weken vanaf het moment van bevalling, en zou je dus eerder weer aan het werk moeten dan wanneer je in je verlofperiode zou zijn bevallen. Maar vaak is er dan wel een andere reden om nog niet aan het werk te gaan. Kortom: als je zo lang mogelijk thuis wilt zijn, kun je het beste maar overtijd bevallen... al zal ik het je niet aanraden als augustus mama (warme zomers, pffff) Groetjes van Kiki
@Kiki; bedankt voor de heldere uitleg over zwangerschapsverlof! Want mijn bazin dacht hier heel anders over... ik dus niet en onze afdeling personeelszaken ook niet, maar nu weet ik in ieder geval dat ik gelijk heb! Volgens haar zou ik als ik overtijd zou bevallen niet meer dan 16 weken verlof hebben. Haar woorden; "Als je later bevalt, bijvoorbeeld 1 week, dan heb je 7 week voor en 9 week na, is samen 16 weken!" Niet dus. haha! Niet dat ik van plan ben overtijd te lopen hoor, maar just in case! Ik ga zo wel slapen, maar wilde jullie nog even vertellen dat ons huis net verkocht is! \/ Zal morgen wel even een verslagje uitbrengen, ga eerst op bed! Slaap lekker allemaal, zal mij nu wel lukken denk ik! Xx
Fijn dat je huis verkocht is QueenBee! Vervelend dat jullie je zo slecht voelen, My Angel en ik dacht nog iemand, maar ik weet niet meer wie... Nog even over mijn check-up in het ziekenhuis ivm licht bloedverlies: alles zag er toch weer prima uit. CTG was goed, bloeddruk was goed, echo van de placenta was goed en inwendig onderzoekje leverde ook niets nieuws op. Krijg nog de uitslag van een kweekje en volgende week nog een keer terug voor een uitstrijkje. Wederom is de conclusie dat ik waarschijnlijk gewoon gemakkelijk een bloedvaatje scheur en het verder niets met de zwangerschap te maken heeft. Gelukkig maar. Ik voel me goed bij die conclusie, zo dacht ik het zelf ook.