Dank voor de tip, ga het vanavond proberen Ik heb hier ook al een paar weken het idee dat er een bepaald ritme in het slapen en wakker zijn van de baby is. 's avonds is de baby echt erg druk zodat er soms halve lichaamsdelen uit mijn buik steken die ik met mijn hand een beetje terugduw, waardoor vriendlief denkt dat de bevalling is begonnen Hij is al de liefste van de wereld maar nu helemaal. Als hij de deur uitgaat roept hij elke keer plechtig dat hij zijn telefoon bij hem heeft en ik heb een verbod met op stoelen staan en wasmanden dragen enz. Ik vind hem niet zo heel gestresst, maar ik hoorde hem laatst tegen vrienden zeggen dat hij zijn zorgen niet allemaal tegen mij zegt om mij niet onzeker te maken. Wat de bevalling betrefd ben ik me er nog steeds niet druk om aan het maken, heb echt zoiets van het komt zoals het komt. Wel gek want ik heb de hele tijd het idee dat het nog heel lang gaat duren maar dat is natuurlijk niet helemaal waar. Ik maak me meer druk om hoe mijn leven eruit zal zien met een baby en of ik dat wel allemaal kan. Hoe gaat het met jullie mannen?
Hallo iedereen! @Chantico; Gelukkig dat alles goed was. Ben je zelf ook weer geruster! @Pendrag; Hoe gaat het nu met je slaapkamer? @Linka; Doe je wel rustig aan? @Sjudithje; Rot dat je zo slecht geslapen hebt, hopenlijk slaap je vanavond beter. En je huis al anderhalf jaar te koop? Ik vond ons huis al lang te koop staan, vanaf november vorig jaar, maar dan mag ik niet klagen. Hoop dat jullie huis ook gauw verkocht wordt! @Esprit; Misschien is het wel indaling geweest. Ik had gister ook uit het niets ineens erge pijnen, mijn man dacht dat het misschien de beeb was die zich uitstrekte ofzo, maar ik voelde niet de beeb, maar echt pijn die ik zo'n beetje weg moest puffen... @Esprit&Moniki; Lekker he verlof! Heb ik nu ook, officieel vanaf woensdag, maar ik heb dinsdag vrij genomen en op maandag werk ik sowieso nooit! @Noura; Suc6 bij het CB straks! @Debbie2007; Misschien nesteldrang? Hihi! Hoop dat je vanavond beter slaapt! @Diana81; Lekker zo'n rustdag! Neem het ervan! En inderdaad... mannen soms.... @Iedereen; bedankt voor de felicitaties! Het is echt niet te geloven wat voor een last er van je schouders valt zeg! Heerlijk! Hier even het verhaal; Donderdagavond hebben we kijkers voor ons huis gehad. Ze belden ons zelf op of ze konden komen kijken. Het zijn de ouders van mijn schoonzusje, dus we kennen ze. Ze waren hier tegen half 8 en gingen pas tegen 10en weer naar huis, ze waren erg enthousiast, vooral haar vader! Die zag alles al voor zich, had zelfs een meetlint bij zich, en begon al over dat hij alle kozijnen wilde vervangen door kunststof en dat er achterin de kamer een schuifpui zou komen. Dus dat klonk erg goed. Vrijdags belde de makelaar dat er voor vanmiddag kijkers waren ingepland om 13.30u. Oké, zo heb je maanden geen kijkers en zo 2 stellen binnen een paar dagen! Kan raar lopen. Zaterdagavond belde mijn schoonzusje op waar ik was. Ik moest snel naar huis gaan zei ze, want haar ouders zouden ons bellen. Aangezien we bij vrienden waren om te BBQ en te kijken hoe Nederland afging met voetbal, heb ik haar maar gezegd dat ze ons wel mobiel konden bereiken. Zo gezegd, zo gedaan. Nog geen 5 minuutjes later belde haar vader met de vraag of hij onze avond nog wat mooier kon maken. 'Zeg de kijkers voor maandag maar af, want ik laat me jullie huis niet door mijn neus heen boren. We kopen hem!' Gisteravond zijn ze hier weer geweest en hebben we een aantal dingen op papier gezet, de verkoopprijs vastgesteld enzovoorts. We hebben net de makelaar gebeld dat ons huis verkocht is en dat hij de kijkers af kan zeggen, en hij was erg verbaasd hoe we dat nu gedaan hadden, hihi! Dus nu gaat de makelaar dinsdag naar hun toe en vrijdag komt hij hier om alles af te handelen. Er is nu echt een megalast van m'n schouders gevallen zeg! Nu kan ik rustig aan alles gaan inpakken en zodra wij eruit zijn, gaan zij alvast aan het werk hier, zodat zij als hun huis verkocht is hier direct in kunnen. Echt, mijn dag kan vandaag niet meer stuk! Zo zeg, lang verhaal geworden, hihi! Ga even een boodschappenlijstje maken en dan vanmiddag maar even boodschappen halen... Fijne dag verder! Xx
Mijn man is echt een schat hoor. Hij durft volgens mij niet meer echt uit te gaan, want, zegt ie, dan vraag ik me steeds af of het wel goed gaat met jou. Veel liever zit ie hele avonden thuis (terwijl ik heel saai voor half tien op bed lig). Hij is wel zenuwachtig voor de bevalling volgens mij, soms stelt ie out of the blue vragen "wat als..."... ik ben er zelf ook wel rustig onder: het komt zoals het komt en het zal vast wel goed gaan allemaal. Maar ik wil natuurlijk dat hij ook gerust is, dus we praten er veel over. En ik leg zijn onzekerheden (open en bloot, of als "onze vraag") ook bij de dokter neer: wat als.., wij willen het graag zo..., etc. Tot nu toe is ie alle (saaie, mega snelle) check ups mee geweest, echt zooo lief. Verder laat ie me met mate mn gang gaan: aan de ene kant wil ie dat ik blijf bewegen (dus beetje klooien in huis en zo, en rondjes lopen buiten, zoals de dokter ook graag ziet), maar aan de andere kant kan ie echt heel kwaad worden als hij merkt dat iets zwaars in huis opeens op een andere plaats staat. Dus, hij is bezorgd, maar niet TE bezorgd. Het enige minpuntje: ik denk echt dat ie me meteen naar het ziekenhuis sleept bij de eerste wee. Ik probeer steeds weer uit te leggen dat het heel vaak vals alarm is, en dat we best even tijd hebben om thuis te wachten en te kijken of het echt begonnen is. Als hij me mee wil slepen, hahahah, dan heb ik daar weinig tegen in te brengen geloof ik... Nou ja, dan gaan we maar een keer voor niks hoor...
@ Queenbee, geef mij ook zulke ouders van een schoonzusje Super hoor! @ Petra, mijn vriend doet heel nuchter, zo van joh die bevalling is niks etc. maar ondertussen vind hij het heel eng en is hij bezorgd. Maar wil hij dat niet overbrengen (ken hem langer dan vandaag ) Ik zelf ben nu juist enorm bezig met die bevalling. Want wat als mijn kindje niet draait? Ga ik de stuitbevalling doen? Ga ik ks doen? En wil ik dan narcose of een ruggeprik etc etc....
Hallo meiden, @Linka,hey meid,relaxed heh! Is het al minder geworden? Enne proficiat met weer een week erbij! \/ \/ @Petra,erg lief van je dat je daaraan denkt,dank je wel.. Het wordt steeds moeilijker,niet gedacht maar ik merk aan mezelf en aan mn mannetje dat we op het moment niks kunnen hebben,ik denk toch spanningen.. Hoe gaat het verder met jou,vrolijke zwangere dame ? @QueenBee,gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Dat is echt een zorg minder heh,tenmiste bij ons wel,wij zijn er per 01-08 vanaf,gelukkig! En wanneer zu bij jullie de overdracht zijn? @Noura,succes bij het CB! @Esprit,wat belachelijk zeg,dan denk je aardig te zijn en hun vast te laten beginnen en dan maken ze daar gewoon misbruik van!GGGRRRR! Wat mannen betreft,gister ws hier ook een gezellige dag,ik vraag bijna niks ana manlief maar gister ff gras maaien en boven stofzuigen(bood hij btw zelf aan),toen we eindelijk zaten ging hij voetbal kijken as useal,maakt hij de achterdeur dicht terwijl ik het zoo benauwd heb,ik zeg trek dan een vest aan ofzo,ik zat al half in mn nakie,word hij toch een partij boos Ben maar naar bed gegaan,riep hij nog dat ik altijd m zin moet hebben Jee ik heb de halve nacht huilend op d ebank doorgebracht,en nog voel ik me klote! Het is wel weer goed maar toch. Mn mannetje belt nu net op dat hij naar huis komt,gelukkig! Vandaag 34 weken! \/ \/ Meiden een fijne dag allemaal!
Daisy, heerlijk hoor 34 weken! Hihi, ja ik ben nu 31 weken zo ver, ik ga eerst naar fysio en dan even naar de dorp (waterschoenen, topje als ik zin in heb en kado halen) en dan als het bijna half 3 is dan ga ik naar VK, die is vlakbij en ga ik vragen hoe dat zit enzovoort.
Hallo allemaal! Mag ik me nog bij jullie aansluiten? Ik ben uitgerekend op 20 augustus van een jongetje. Gaat allemaal redelijk goed, op de standaard kwaaltjes na, hihi.
@Daisy; De overdracht is 1 oktober, dus tot dan hebben wij nog dubbele kosten en vanaf 1 oktober zij dan, als hun eigen huis nog niet verkocht is, maar dat vonden ze zelf geen probleem. Ze weten dat wij tot maximaal oktober konden, dus vanaf daar nemen zij het over. Van harte met je 34 weken!
welkom willelien, leuk dat je erbij komt en uitgerekend op een prachtige dag 20-08-2008 (en tevens mijn verjaardag, hihi) veel plezier hier enne eerst alle pagina's teruglezen hè! 8)
@willielien: welkom en natuurlijk mag je aansluiten. leuk zelfde datum als ik en ook van een jongetje kramp: helaas met tenen naar mijn toehalen lukt het niet alleen op de grove manier. flexen en naar je toehalen dan schiet het er bij beiden in. GRR maar vanacht niets gehad dus ben helemaal blij en moet zeggen dat ik het niet meer dan 1 keer heb, maar wel soms in bedien tegelijkertijd en dat is echt gemeen haha mijn beeb ligt eigenlijk van het begin al af naar beneden gelukkig en dat vind toe blijkbaar prettig dus hoop dat het zo blijft. maar hoorde dat bij stuit vaak snel besloten word tot keizersnede en dat dat vaak helemaal niet nodig is. tegenwoordig doen ze te snel een keizersnede sowieso hoorde ik en dan genees je gewoon veel langzamer. Stuitbevalling zijn goed te doen zeggen ze, maar ja heb ik nooit meegemaakt natuurlijk dus pin me er niet op vast haha werkse of hangse nog vandaag
@Queenbee; Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis @Monica; Geniet maar lekker van je verlof @Debbie; Wat herkenbaar. Mijn vriend is net zo'n schatje! @Noura; Succes bij het CB @Linka; Succes bij de VK @Judith: Hallo Buddy, doe het maar lekker rustig aan vandaag. En maak je vooral nog niet te druk over de stuitligging. Straks draait ze nog en dan zijn alle zorgen voor niks geweest. Groetjes Silvia
Heerlijk hoor, verlof! Dames die het al hebben: geniet er van! Ik mag nog één weekje werken en dan ben ik ook vrij! Ik ben een leek, maar ik vind het klinken als indalen! Oei Moniki, lichte vorm van zwangerschapsvergiftiging! Kun je met veel rust het tij keren? Inderdaad! Het gaat opeens heel hard! Superleuk, maar ook wel spannend: afscheid nemen van m'n oude leventje en binnenkort ontdekken hoe ik zal zijn als moeder Nog gefeli Diana en rust lekker uit! En aan alle stuitbabies: omgekeerd ligt het écht veel beter, probeer maar!
@QueenBee: gefeliciteerd, fijn dat jullie huis verkocht is. Scheelt weer een hoop zorgen! @Linka: is Myrna al zenuwachtig voor woensdag? succes bij de vk. @Daisy: ik zat ook aan je te denken, jullie zullen een moeilijke week hebben. Ik kan met voorstellen dat jullie niet veel kunnen hebben nu. Dikke knuffel en veel sterkte meid! @ esprit: wat zijn sommige mensen raar dan he, doe je iets aardigs en wordt er meteen misbruik van gemaakt, jammer hoor. Probeer je er niet al te druk over te maken, verspilde energie. @MyAngel: ik hoop dat je je snel weer beter voelt. In ieder geval nog maar 5 bajesdagen te gaan, het einde is in zicht. Doe verder rustig aan he! @ElleNY: ik had het pas met m'n vriendin over dingen die we missen uit de US. En inderdaad dat je 24 uur per dag overal terecht kan is fijn en dat mensen net wat extra moeite doen voor je. En bagels en vitamine water mmmm. zo kan ik nog wel even doorgaan... Net nog even naar de tandarts geweest. Niet mijn hobby. Maar ik heb een nieuwe tandarts en hij was erg aardig en voorzichtig, is dus 100 % meegevallen gelukkig! Over mannen...ik heb echt nis te klagen. De mijne is een schatje, maar altijd al hoor. Hij neemt me bijna alles uit handen en zorgt dat ik voldoende aan m'n rust kan toekomen als hij thuis is. Ik mag ook altijd uitslapen, dan geeft hij de kleine vast ontbijt. Dus hier geen klagen over mijn wederhelft (doe ik ook niet hoor) Verder heb ik wat spulletjes gehaald voor de babykamer, lamp en lakentjes enzo. Ledikantje en matras gaat m'n man van de week halen. Dus het wordt al wat ha ha ha. O en ondergoed voor de vluchttas heb ik ook, ben goed bezig he! fijne dag allemaal liefs Philly