Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van me heeft het laten doen bij 35 of 36 weken geloof ik. Het deed helemaal geen pijn (maar het was ook niet gelukt). Met 33 weken is het misschien nog wel veel makkelijker draaien! En als ze eenmaal ondersteboven liggen, vinden ze dat misschien ook wel best en draaien ze niet meer terug. *duim duim* voor je dat het werkt!
@daisy een hele dikke digitale knuffel voor je! @willielien welkom en hoe meer zielen hoe meer vreugd natuurlijk! @chantico eerlijk gezegd geen idee of het weer helemaal over kan gaan. Probeer me zo rustig mogelijk te houden, maar bij laatste controle was mn bloeddruk toch weer iets gestegen Ik moet 's middags sowieso verplicht 3 uur rusten en verder doe ik dus niet zo veel en hopen we heel hard dat het niet op volledige bedrust uitdraait. Enne, ik heb het aan uk doorgegeven hoor, dat omgekeerd beter ligt, hihi. @nair ook van harte welkom! @rebbel sterkte meis en hopelijk blijft de kleine nog even zitten @cynthia welkom terug Sterkte met je draaipoging morgen. Ben heel benieuwd naar je ervaring... Als ik een draaipoging wil en nog nodig heb, doen ze die bij mij geloof ik bij 36 weken. Voor wie ik vergeten ben: sorry!
Rebbel sterkte, ik hoop dat je kleintje nog ff blijft zitten, na het verlies van de prop kan het nog wel twee weken duren voor je bevalt.... ik hoop het voor je
Ja, ik hoop ook dat het makkelijker is nu het nog maar 33 weken is, al is het risico dat ze terugdraait dan ook groter. Maar ik ga het gewoon heel gezellig en warm maken voor haar hoofdje daar beneden...
@sjudith: ik snap heel goed hoe je je voelt. Ben ook erg emo; sowieso van die zwangerschapsvergiftiging en dan ook nog eens dat de kleine in stuit is gedraaid (hij heeft tot de 31/32ste week goed gelegen). Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik voor een draaipoging ga. Ben er nog niet helemaal 100 % over uit, maar ik neig nu meer naar het niet doen. Hoor inderdaad dat het of heel vaak niet lukt of dat ze toch weer terugdraaien of dat het misgaat. Heb op internet ook wat dingen nagelezen en er zijn ook best een aantal gyneacologen die het afraden. Daarnaast is er natuurlijk ook nog best een kans dat ie zelf nog gaat draaien. Hoor je ook best vaak dat ze toch op het laatste moment nog draaien. En tenslotte heb ik zoiets van dat ie niet voor niks in stuit is gaan liggen. Weet niet helemaal hoe ik het moet uitleggen, maar ukkie zal er wel een reden voor hebben gehad (denk ik, maar weet onderhand ook niet meer wat ik moet denken).
Hebben ze bij jou het gewicht van je baby al geschat? Want bij mij wilden ze het snel doen, omdat ze al groot is (2500 gram vorige week).
Mijn gynaecoloog zei juist dat er geen nadelen aan vast zitten dus ik heb zoiets van: waarom niet, baat het niet dan schaadt het niet. Wat heb jij gehoord dan?
@ Moniekie ik neig ook naar NIET hoor...maar ja wat dan...ga ik gewoon bevallen? Of juist een ks en welke verdoving? Ik denk een ks en dan ruggeprik (al vind ik dat dooooood eng)
@cynthia Hij lag bij de echo vorige week wel 2 weken voor op schema, maar weet zo het gewicht en de lengte niet meer.....
ik zal even kijken of ik het stukje nog kan vinden op internet (kon nog wel eens een gezoek worden, maar doe mn best!).
Ah, fijn cynthia, eindelijk weer een berichtje! Ja, net wat Chantico zegt: wie weet lukt het lekker vroeg en vindt beeb het wel best ondersteboven. Onze kleine ligt al vanaf een wk of 28 onderste boven, als het niet lekker zou liggen, zou ze toch allang weer stuit zijn gaan liggen lijkt mij... Spannend hoor. We duimen!
sowieso wil ik dan eerst een gesprek met een gyn. En het hangt er dan ook nog van af of ie in volledige stuit ligt ja of nee. Dat lag ie wel, maar ondertussen kan ie natuurlijk wel weer iets anders zijn gaan liggen. Dus tja, ben daar nog niet over uit. Heb wel al een heleboel gelezen, maar soms vind ik de dingen op internet ook zo lekker tegenstrijdig.
www.stuitlig.nl geeft ook vrij veel info (ook over stuitbevalling versus keizersnee), maar ben nog op zoek naar die stukjes van de gyneacologen. Zal vanavond wel even op mn pc in de geschiedenis zoeken of ik het nog kan vinden...
lees net dat ze bij hoge bloeddruk geen draaipoging doen... Zal woensdag even aan mn vlos vragen en anders scheelt me dat weer denkwerk....
Alles wat niet "vanzelf" gaat bij bevallen en waar ingrepen aan te pas komen is natuurlijk spannend. Al dat soort ingrepen hebben hun statistieken en verhalen. Ik zit hier aan te hikken tegen een hoog percentage keizersnedes (bijna 50%). Hoop dus dat alles vlotjes gaat, anders ligt ik zo onder het mes. En wie ben ik om te weigeren? Wat is "echt nodig". Keizersnede is echt mn angst, maar moet proberen me er toch overheen te zetten omdat de kans best groot is vergeleken bij NL. ALS het moet, dan wil ik met ruggeprik, en ik wil dat ons kindje bij mn man is, tot ze klaar zijn met mij. Gelukkig staan ze daar wel voor open.
hiep hiep hoera voor diana! gefeliciteerd meid. jammer dat je wat weinig hulp had, heeft ook niemand van de gasten aangeboden je te helpen. doe maar rustig aan! oei rebbel, dat klinkt heel spannend. daisy wat vervelend, doe maar rustig aan. mannen, het is voor hunnatuurlijk ook moeilijk. ik ben zo verandelijk als het weer momenteel, en hij kan natuurlijk niet mijn gedachten lezen. maar ja, ik die van hem ook niet. wij hebben de baby in onze buik en zijn eigenlijk al 9 maanden moeder, voor hun begint het nu vaak een beetje echt werkelijk te worden. na de geboorte is er voor hun gevoel pas echt een baby. en dan hebben ze vaak nog de tijd nodig om vader te worden. en dan staan wij er vaak nog bij met onze "goede" raad, en hoe ze het moeten doen. haha judith een ruggeprik is ook doodeng, vind ik ook bij mijn eerste was ik ook de prop verloren, nou daarna gebeurde er niets, en het schijnt dat je lichaam ook de prop weer aan kan maken. maar dat is geloof ik niet meer zo als je op het laatst loopt. maar de combinatie harde buiken kan wel duiden op het echte werk natuurlijk. willielien welkom hier met je kleine knulletje, ons jongensteam groeit een beetje nair welkom! wat betrefd de stuitbabys, ik hoop dat ze draaien. en wat betrefd draaipogingen of angsten, praat er over met je gyn. en geef aan wat je angsten zijn. zoeken op internet is niet altijd verstandig. net als verhalen, want iedereen kent wel een via via via via via verhaal, maar er zijn maar weinig mensen die persoonlijk iemand kennen van zo`n verhaal. consultatiebureau was goed, dus dat hebben we ook weer gehad. linka hoe is het nu met je? en fijn dat je vk je laat langs komen als je wil
Ik zal proberen alles te lezen (heb ik straks tijd zat voor in mijn verlof, hihi). Ik moet deze week en volgende week alleen nog werken, dan verlof, heb het er nu ook wel aan toe. Betreft kramp: bij mij helpt zeepje in bed enorm goed, en twee glazen melk voor het slapengaan.
Eerste deel over mannen: wij kregen als advies bij de cursus: geef je man asjeblieft de tijd en ruimte om te leren met zijn kindje om te gaan. Laat hem lekker alleen met de kleine (dwz, ga de kamer uit als je je mond niet kan houden): hij doet dingen vast heel anders als jij, en jij met je moederinstincten gaat hem alleen maar corrigeren. In het ergste geval haakt de man af, voelt zich beschaamd etc. En wat maakt het nou eigenlijk uit, zei ze, of de luier een keer verkeerd om zit!? Tweede deel: Helemaal mee eens! Mn gyn weet al vanaf dag 1 dat ik echt niet happig ben op een keizersnede, en ze weet ook HOE ik het wil als het moet.
Noura: ik geef je groot gelijk, op internet staat veel, maar laat je niet gekmaken! hier helaas wel zeer dichtbij een geval van stuitligging geprobeerd te draaien, baby kreeg daardoor navelstreng om zijn nekje en is gestorven...laat je gewoon goed informeren... hoe was het op het CB? alles ok? QueenBee: gefeliciteerd met d everkoop van jullie huis! weer een enorme last van je schouders! Petrabr: hier ook onrustige benen, kan er niet van slapen 's nachts, dus wisselbaden of een stuk zeep in bed helpen? baat het niet, dan schaad het niet! debbie: jouw aankleed ritueel is erg herkenbaar! hier kan ik ook niet meer staand aankleden, ook als het regent en ik moet met de hondjes lopen, krijg ik mijn laarzen niet meer aan of uit, dus ik leef op teenslippers! lang leve havaianas! en zwarte voeten! willielien en nair: welkom bij de augustus mama's! er wordt hier wel heel veel gekletst! als je 2 dagen niet kijkt, kun je 10 pagina's bij lezen! rebbel: laat je ons weten hoe het ging in het ziekenhuis please? lijkt me zo eng voor je! hopen dat je beebje nog lekker mag blijven zitten! sterkte! bikinilijn: ik ben vorig jaar oktober bevallen van gwyneth. ik had toen eind september aan mijn man gevraagd of hij de boel even wilde bijwerken voor me, so funny! hij ging er echt voor zitten! scheerschuim, handdoekje, scheermesje, alles netjes bijgeknipt..hij had er een heel mooi landingsbaantje van gemaakt! het was wel lekker schoon en hygenisch voor de bevalling moet ik zeggen, had geen last met hechtingen etc. scheveningen: zaterdag was super in scheveningen, waren met 9 meiden in strandtent Peukie...ze hadden een groot scherm, heerlijk eten en tapas! de meiden de hele avond aan derose, iedereen super tipsie, en ik aan de smoothies en 7up...was blijven slapen, en het was weer net als vanouds...veel over piemels gepraat! hihi! kon wel de hele zondag verder op bed liggen met mijn zielige bekken, maar het was het waard! Philly&ElleNY: ik kom al bijna 13 jaar 3x per maand in de states, heb ook in NY gewerkt toen ik 20 was, bij de YMCA...ik snap helemaal wat jullie bedoelen met service...ben 5 jaar geleden weer in nederland komen wonen en kon er absoluut niet tegen...heb nu geleerd om het me niet zo aan te trekken, tis moeilijk, zeker als je zelf als customer service manager werkt...maar ja...misschien komt er ooit een dag dat het anders wordt...of misschien is het gewoon de cultuur hier...inderdaad, andere dingen zijn weer beter, en zo heeft elk land wel wat toch? ik heb zelf in Uk, belgie, frankrijk en barcelona gewoond, ben met een spanjaard getrouwd...en overal zijn er slechte en betere dingen, kan er een boek over schrijven!