Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Hoi!

Rebbel: sterkte meis en we hopen snel wat van je te horen! Beebje nog even volhouden in mama's buik!

Aan de nieuwe mama's: welkom hier!

Over stuitliggingen weet ik niets, gelukkig ligt ons mannetje netjes naar beneden met z'n hoofdje. Hopelijk draaien alle "dwarse" beebjes zelf nog voor ze zich aandienen!

Over mannen: die van mij is ook zo'n schatje! (gelukkig leest hij hier niet mee, anders gaat hij naast zijn schoenen lopen!) Hij doet braaf zijn best om mij het zo makkelijk mogelijk te maken. Soms niet helemaal zoals ik het graag wil, maar dat kan ook niet. Ja, ik heb het getroffen met hem! :D

Gisteren hadden we een lekker rustig dagje, heerlijk! Lekker films gekeken en lekkere hapjes gemaakt. Ik kon alleen niet stil zitten :( Zo irritant, dus dan loop ik maar weer even door de kamer en ga dan weer zitten, pfff. En vandaag is beebje erg druk, hij heeft weer een groeistoot ofzo, hij is aan het draaien en in mijn zij aan het trappen :confused: Ik heb dus ook weer erg last van maagzuur vandaag, bah!

Fijne middag!

Liefs, Puck

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

hahahahaaaaaa debbie, nu je het zegt, dat heeft hij gepresteerd, achterstevoren de luier aan doen. vind het nog knap want probeer het maar eens.
    maar dat is wat ik ook fijn vind dat ik savonds of in de weekenden werk, dan is hij alleen met de kinderen, zonder dat ik zeg van laat maar ik doe het wel weer. en ik merk dat dat heel goed werkt.
    laat ze lekker zelf tutten, en voor jezelf is het ook goed om even je eigen ding te doen, al is het maar boodschappen of even naar de kapper

consultatiebureau was weer goed, hij krijgt voor het slapen nog een fles, echt een rustmomentje voor het slapen gaan en ritueel. dat mocht er wel af, maar ik laat het lekker zo. gelukkig heb ik geen zeurmens bij het cb. dat hoor je ook nog wel eens. over een paar maandjes moeten we hier allemaal naar het consultatiebureau

over stuitbabys, ik kan me best voorstellen dat ze zo blijven liggen. moet je je voorstellen dat je een paar weken op de kop hangt met je hoofd klem..... :(

eh wie zei er nu van zeep in bed? wat moet ik me hierbij voorstellen?

ik heb me van de week geschoren, maar moet zeggen dat mijn onderkant ook gegroeid lijkt hoor.

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey mama's!

Het is weer veel te veel om bij te lezen sinds mijn laatste bezoek hier! Nog 2 weekjes werken en dan kan ik alles wat beter bijhouden :D

Ik las wel op deze pagina over stuit-baby's, meiden hopelijk draaien ze nog en anders laat je inderdaad goed adviseren door de gyn of vk en niet door negatieve verhalen van derden en het internet. Maar ze hebben nog even om goed te gaan liggen dus we blijven positief!

Hier is net de kraamzorg geweest voor het intake gesprek! Wat een hoop info! Ik heb recht op 49 uur kraamzorg waarvan ze er 40 kunnen garanderen ivm de vakantieperiode maar de uren mogen 2 x verhoogd worden als de vk aangeeft dat dat nodig is dus ik zit gebakken :D volgende week mag ik de klossen en de po ophalen :( dat gaat hard ineens zeg!

Ik vind nu nog echt dat de tijd vliegt en ben bang dat niet alles voor elkaar is als de kleine komt... De verbouwing van de keuken schiet nog voor geen meter op nl.... Maar ja, gewoon blijven ademen en de kraamzorg zei zolang er maar water uit de kraan komt is het voor ons goed! Ben ik weer een beetje rustiger, ook al wil ik natuurlijk alles klaar hebben voor mezelf en niet voor de kraamzorg :D

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

Oh ja, zeep in bed?! Waar is het goed voor, ik kan me er ook niets bij voorstellen nl.?

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Esprit, het is idd indalings weeen zoiets ;) Die had ik vanmorgen ook en baby is volgens zwangere VK en stagaire diep ingedaald dat het daarom pijn doet want ik had ook zo'n gevoel dat baby's hoofd naar beneden drukte, ja dat is indalen ;) en bloeddruk was 110/60 beetje laag, maar komt in orde omdat als ik ga liggen zie ik sterretjes dus moet vaker op zij liggen (doe ik al maar was bij Fysio daarom is de reden)

Niks aan de hand, fijn hoor, VK en Stagaire lekker in me buik drukken wie gelijk hebben waar kont was enzovoort, lachen! Hahaha! Maar toen ik opstond AUW! deed zeer bij banden, ja ze hebben zo hard gedrukt, lekker hoor! Haha!

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Rebbel, hopelijk blijft baby in je buik!

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Die van mij vroeg zich van de week af of hij al vader was. Ik vond van wel: er is duidelijk al een kindje, ook al zit het nog verborgen. En waar een kindje is, daar zijn een vader en een moeder.

Helemaal mee eens! Ik heb me voorgenomen m'n vriend veel de ruimte te geven om ook te leren hoe het moet, net als dat ik het moet leren. Een vriendin zei tegen me dat als je als vrouw na de bevalling veel in bed moet rusten, je man alles leert van de kraamzorg. Dubbel handig: kan jij goed rusten en is hij straks deskundig en degene die jou weer kan uitleggen hoe het moet. Voelt raar, maar heel zinnig. En inderdaad: wat maakt het nou uit als hij het anders doet als jij. Het is ook zíjn kindje, dus voorzichtig en beschermend zal ie zeker zijn!

En over draaipogingen denk ik dat je vooral moet doen wat voor jou goed voelt. Als je het doet maar met tegenzin, kan ik me voorstellen dat je het als heel onprettig ervaart en misschien ook onbewust je spieren spant waardoor het minder goed gaat. Terwijl als je je er juist heel goed over voelt, het misschien wel heel goed gaat. Zolang de medische wetenschap verdeelt is, moeten we vooral ons eigen, individuele moederinstinct volgen!
    (Ik besef ook wel dat dat makkelijk is gezegd door iemand die er zelf waarschijnlijk niet over na hoeft te denken...)

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Linka, fijn dat er niks aan de hand is ;)

Nou ik heb geslapen en voel me nu rotter dan voor het slapen :(

9. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Thanks voor de info over stuitliggingen, ik ga het eens rustig nalezen!

10. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Jeemineee! Ik kan wel merken dat er al meer dames met verlof zijn.
    (alleen maar leuk natuurlijk) Maar ik kan het nu helemaal niet meer onthouden/bijlezen/reageren enz.

Sorry, :oops:

Dan maar een ego-berichtje!
    Ik ben zojuist terug van de Pretecho (3e poging). En jahoor ze liet wat meer van zich zien. Eerst lag ze nog op haar hand te zuigen maar naderhand konden we het mondje ook zien. Nu wil ik helemaal dat het al Augustus was!

Kom straks nog even kijken of er al nieuws van rebbel is.

Groetjes,

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    super hoor bemy! ben blijdat het gelukt is, en schattig om te zien hoor.

12. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Fijn hoor Bemy ;)

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Bemy :) echos zijn altijd leuk!

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Dank je! Dan had je niet moeten gaan slapen hoor, heb ik ook vaker dat je rotter voelt als je middagdutje hebt gedaan, daarom doe ik ook niet meer alleen als je heel erg moe ben.

15. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ben idd wel benieuwd hoe het met Rebbel is. Wie is haar buddy?

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik heb trouwens een nieuwe foto in mijn album, van mijn fotoshoot afgelopen weekend :D

@ Linka, ja wist ik niet van te voren :(

Ik ben ook benieuwd naar Rebbel :)

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    :whistle: \:D/ :whistle: \:D/ :whistle: \:D/
    wat leuk voor je! driemaal is scheepsrecht hè

@ sjudith prachtige foto's!

18. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Mooi hoor Judith!

Ik heb zaterdag een surprise baby shower gehad en mijn vriendin heeft mij ook een fotoshoot kado gedaan, maar ik ga 'm pas doen als de baby er is. Ik heb al veel buikfoto's vandaar...

19. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Ik ben ook weer bijgelezen.

Rebbel: maken ons allemaal zorgen om jou en je beebje. Dus ga ik maar een potje duimen dat het allemaal goed is en liefst nog even blijft zitten.

2 nieuwe meiden erbij, gezellig! Het zijn wel lekkere kwebbels hier hoor,..

Nog meer meiden met verlof, geniet er maar lekker van.

Ik las dat iemands huis verkocht verkochtw as aan ouders van een vriendin, heerlijk van die last ben je ook weer af! gefeliciteerd.

Allemaal weer een weekje erbij,w at wordt het spannend nu he meiden. En ik vind het zo leuk om hier alles te lezen en te zien hoe het met iedereen gaat. Ben heel blij met dit forum! ;):)

20. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

hier gelukkig een berichtje van mezelf! ;)
    ik was echt even bang dat het door ging zetten, maar ik ben net weer thuis uit het ziekenhuis gelukkig! het waren wel weeën, maar gelukkig valse weeën zoals ze dat in het zkh noemen. ze doen niks op mijn baarmoedermond! en op dit moment zijn het harde buiken die niet pijnlijk zijn. natuurlijk ben ik daar wel blij mee, maar ik kan je vertellen dat ik net wel ff een flink potje heb lopen brullen! :cry: de spanningen eruit denk ik, ik word er gewoon ff helemaal gek van... het is echt niet leuk op deze manier!

liefs rebbel

Deel Deze Pagina