Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    @Rebbel - Gelukkig dat alles goed is. Nog even volhouden, voor je het weet is het augustus ofwel eind juli.

@Miranda3xmamma - wat een fijne gyn zeg!

@Austin - ik krijg het ook niet meer bijgehouden. En je bent bijna 37 weken. Wil je trouwens thuisbevallen of Zkh ?

@Sjudith - nog maar wat rustiger aan dan.

Hier staat de vluchttas als zo'n 2 weken klaar :oops: alleen moet ik het kraampakket nog open maken, dat staat nu al zo'n 2 weken dicht in huis :oops: Ga ik deze week eens werk van maken. Vorige week hebben we een filmcamera gekocht omdat als het een gewone bevalling wordt we het toch wel graag gefilmd willen hebben (alleen voor onszelf). Lijkt me voor mezelf super om naderhand alles terug te kijken. Zo ben ik toch wel elke week weer wat aan het afwerken wat gedaan of gekocht moet worden.

Vanmiddag weer even naar de vk :D

2. Niet meer actief

binnabinna:
    ik vind het niet zo geweldig om er steeds zo mee bezig te zijn maar ik heb nu nog de tijd om er over na te denken, als ik eenmaal in die draaimolen zit bij de gyn heb ik niet zo heel lang de tijd meer, (denk ik)
    heb steeds krampen die veel op menstruatiepijnen lijken,kom ik net van de wc verlies ik een hele sliert slijm.ga toch straks maar even vk bellen. :(

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Austin, succes met je laatste loodjes....!

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Goeiemorgen!

Hier een rustig nachtje achter de rug. Mn mannetje moest vanmorgen om kwart voor 5 al weg voor zijn werk, hij moet naar Houten... Morgen begint officieel mijn verlof, maar ik heb vandaag vrijgenomen!

\:D/ Oja, vandaag 34 weken! \:D/

@Sjudith; Vervelend is dat he, dan doe je zelf al zo weinig denk je dan, moet je het nog rustiger aan doen. In elk geval sterkte! En van harte met je 33 weken!

@Rebecca; Ben beniewd naar wat je VK hierover zegt! Hoeft natuurlijk nog niks te betekenen lees ik overal, maar bellen kan nooit kwaad!

@Binnabinna; Veel suc6 op je werk vandaag! En jezelf niet te veel belasten hoor!

@Bemy; Ik heb niet eens een vluchttas klaar... weet ook niet of dat nodig is, omdat ik hoe dan ook in het zkh moet bevallen... maar eerst gaan we nog verhuizen, dus ik zal als we verhuisd zijn wel een tasje klaarmaken denk ik... En veel plezier bij de VK!

@Austin; Suc6 bij de VK vandaag!

Denk dat ik vandaag alvast maar wat ga inpakken in verhuisdozen.. mannetje heeft gister met zijn vader maar besloten dat we in het weekend van 5 juli overgaan.... spannend!

Kom nog wel beetje bijlezen vandaag af en toe! Fijne dag iedereen en een knuff voor iedereen die het nodig heeft!

Xx

5. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Sjudith, doe het rustig aan!

Rebecca, inderdaad de vk bellen. Sterkte.

Chantico, ze zagen die poliep met een inwendige echo. Zodra ze er aan gingen zitten met een watje, begon hij al weer te bloeden. Vervelend dat jij ook bloedverlies hebt en ze niet weten waar het vandaan komt.

Ik ben het er helemaal mee eens. Ze moeten alle vrouwen testen op Streptokokken B! Dat kan echt heel gevaarlijk zijn voor je baby. Ik snap niet waarom ze dat niet doen.

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik heb vannacht heel erg met elleNY te doen gehad. Ik was om 4.00 uur klaar wakker, wat een ellende is dat. Ik ben blij dat ik verlof heb want heb echt slecht geslapen, geen pijntjes of andere kwalen, maar gewoon hartstikke wakker.

Ondanks dat het bij velen flink aan het rommelen is vind ik het toch heel bijzonder dat wij van de augustus2008 mama's allemaal al minimaal zo goed als 31 weken zijn :thumup: Ik heb veel narigheid gelezen bij de andere mam's en ik denk dat we in ons handjes mogen knijpen bij zoveel geluk (ook al voelt het voor sommige niet zo gelukkig en hebben ze het zwaar, voorlopig is er hier geen extreem vroeg geboorte te bekennen)

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier word je standaard getest op StreptokokkenB, uit voorzorg, ergens tussen de 32e en 36e week. Ik krijg de test bij 36 wk.
    Goeie info over de bacterie vind je hier: http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... 2&letter=G

Ik lees hier dat meer meiden last hebben van de welbekende menstruatiekrampen. Raar he, ineens voel je weer die bekende rotpijn onder in je buik, die krampen waar je zo lekker labiel van wordt :(
    Zal ongetwijfeld te maken hebben met de fase waar we in zitten. Misschien toch het indalen: baby zakt naar beneden en de boel gaat oprekken of zo?

Ik heb vanacht zooooooooo lekker geslapen. Had mn man meegenomen naar bed :) :rolleyes: ;) Werkt erg goed!
    Moet wel zeggen dat ik het de laatste 2 weken een beetje eng vind, de harde buiken die ik ervan krijg. Maar ja, als ik het niet "live" doe, dan droom ik erover, en heb ik alsnog een harde buik... ;)

De kleine gaat zo enorm te keer, mn buik gaat alle kanten op en neemt allerlei extreme vormen aan. Zo erg zelfs dat ik ons kleintje soms even met beide handen in het gareel moet houden anders gaan er dingen kapot hoor! :confused:

8. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hihihi... Leuk he zo'n dansende buik :D ik kan er nog altijd van genieten! Ik heb minder lekker geslapen maar volgens mij moet ik daar aan gaan wennen. Heb sinds kort echt giga-jeuk door het rekken van mijn huid! Ik hoop ergens nog dat het een fase is maar hoorde gister van mijn schoonzus dat haar buurvrouw het de laatste 6 weken van de zwangerschap heeft gehouden :confused: ach ja... Als dat het ergste is! Ik heb tot nu toe een superzwangerschap dus ga niet zeuren over jeuk! Bovendien kon ik nog even genieten van ons beebje toen ik afg. nacht wakker lag want ook 'snachts gaan de bewegingen gewoon door alleen merkte ik daar voorheen niks van, moest ik het maar aannemen van manlief!

Ik heb ook nog geen vluchttas en klossen... Ik wil nog zoveel doen voor de bevalling dat ik soms gewoon vergeet dat het allemaal al zo dichtbij is! Bovendien denk ik zo'n tas heb je zo ingepakt als je naar het ziekenhuis moet, voor alsnog wil ik graag thuis bevallen. Gister was de kraamzorg hier voor het intake gesprek en mag de klossen over 2 weken gaan halen... Vind het allemaal veel te snel gaan!

@ Alle dames die vandaag weer een mijlpaal hebben gehaald :whistle: van harte gefeliciteerd!

9. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Hmmm...klossen, vluchttas, babykamer....ik heb er zo'n zin in, maar ik kan het nog niet regelen. eerst dat huis af! De keuken zit er bijna helemaal in, nu de badkamer nog. En deze week gaan we in ieder geval de plafonds witten en hopelijk ook de slaapkamer verven...Het voelt nu echt wel als een race tegen de klok hoor!

Straks naar het ziekenhuis....oehhhh, spannend!

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @iedereen :p

In overleg met mijn werk....is per vandaag mijn verlof ingegaan :), dus dat is 1 voordeel na alles!

Verder redelijk geslapen en durf me nu haast niet meer te bewegen :)

Ik heb net even doorgelezen maar ben alles weer vergeten :oops:

Mijn vriendin Patricia (juli-mamma) is vannacht bevallen van een gezonde zoon :D hij heet Nilo, is 2730 gram en 46 cm....hij is iets te vroeg gekomen :D Maar maakt het prima!

11. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    succes cynthia!
    we duimen!

ik heb ook nog geen vluchttas klaar hoor. we hebben nog niet eens een babybedje... of eigenlijk: die hele babykamer is nog zo leeg als wat!

12. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Goedemorgen,

Hier nog iemand die lekker geslapen heeft ondanks de klachten van gisteren. Mijn buik is nu ook wat rustiger gelukkig.

Judith: kalm aan doen nu dan hoor! Ja en dat toucheren is idd niet fijn!

Mariel: ja ik krijg ook tijdens de bevalling antibiotica ivm streptokokken B. Vind het ook raar dat dat niet standaard onderzocht wordt. Als wij dus niet in het ziekenhuis terecht waren gekomen hadden wij het nooit geweten en het is voor de baby best gevaarlijk! :(

Austin: nog even volhouden meis! *knuffel*

Hier staat de vluchttas na de onverwachte ziekenhuisbezoekjes al een paar weekjes klaar. Zo hoef ik alleen de toiletartikelen nog te pakken als we weer gaan. Tas met kleertjes e.d. voor baby staat ook klaar.

En die bewegende buik, het is hier af en toe net een freakshow! :confused: Vind het soms zelfs een beetje eng om naar te kijken hahaha!

Fijne dag iedereen!

Liefs, Puck

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ CynthiaB, waarvoor moet je naar het ziekenhuis? Sorry :oops: kan het allemaal moeilijk volgen hier... In ieder geval succes!

@ sjudith, gefeliciteerd met de kleine van je vriendin! En super dat je verlof hebt!

@ Puck, freakshow, whahahaha.... Ja wel raar dat je buik een heel eigen leven gaat leiden :D

Zo te horen ben ik niet de enige die tegen de klok aan het racen is om de boel klaar te krijgen! Succes allemaal!

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Die vluchttas is nog steeds niet helemaal klaar :(
    Kleertjes voor ukkie zitten er in...maar verder niks. Heb geen idee wat er in moet :p

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

Daar zijn van die leuke lijstjes voor, heb ff gegoogled:

2 stel schoon ondergoed, inclusief voedingsbeha's of (bij flesvoeding) stevige beha's zonder beugels;
    2 pyama's;
    makkelijk shirt voor tijdens de bevalling;
    schone kleding voor als je naar huis gaat;
    2 pakjes voor de baby;
    2 rompertjes voor de baby;
    mutsje;
    sokken voor de baby;
    warm jasje of omslagdoek voor de baby voor als jullie weer naar huis mogen;
    telefoonlijst (om familie en vrienden te bellen na de bevalling);
    telefoonkaart (voor de telefooncel);
    fototoestel of filmcamera;
    iets te lezen;
    je dagboek;
    toiletartikelen voor jezelf;
    ponsplaatje van het ziekenhuis of, indien niet in bezit, verzekeringspapieren;
    indien in je bezit, kopie van de zwangerschapskaart van de verloskundige
    iets om de baby in te vervoeren voor als jullie weer naar huis gaan.

16. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Trouwens, voor de dames die verder zijn dan ik: de laatste dagen voel ik vrijwel alleen beweging helemaal onderin, bij mijn achterkant en voorkant. Maar bovenin is het echt opvallend rustig. Hebben jullie dat ook of niet?

17. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Judith; Hallo Buddy, dat was even schrikken. Gelukkig is je verlof eerder ingegaan. Doe het rustig aan, zodat je er de laatste weekjes ook nog van kan genieten.

Van harte gefeliciteerd met je vriendin! :D

Groetjes Silvia

18. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Meen je dat nou :confused: ?

19. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

ik ben ook erg blij dat het valse weeën waren, maar ik zat er ff helemaal doorheen, ik kan op deze manier gewoon niet genieten van de zwangerschap en alle spanningen kwamer er gister even uit denk ik...
    maar vandaag weer vol goede moed verder! :D we wachten gewoon af!

@sjudith: succes met rust houden meid! lekker verlof! :D

@austin: succes bij de vk meid! knuffel!

hier gaat mijn buik ook flink heen en weer! :)

liefs rebbel

20. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @cynthia
    deze hier ligt ondersteboven maar ik voel zowel boven als onderin vanalles. Vanonder vooral gewurm en gedraai. En als ik zit krijg ik protesten onderin. De voetjes schoppen vaak in mn zij. en het kont drukt vaak even naar buiten, net onder mn ribben.

Deel Deze Pagina