Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

jeetje de meeste zijn zekker met verlof eerst was het nog een beetje bij te houden maar ik red dat nu niet meer hoor.

daisy bij ons zijn de riemen in mijn auto een twingo in mijn moeders auto een fort fiesta en mijn man ze auto (gezins auto) een fort focus station ook te klein. voor in bij die van mijn en me moeder zijn ze goed en bij me vriend ook maar die heeft airbag en mijn vader heeft een kia carens van 2008 en daar in past ie gewoon ook maar net in . het ligt dus echt aan de nieuw max cosi modelen. wij gaan nu voor zo'n easy base. maar ik was er ook kwaat over. maar die nieuw maxi cosi zijn groter als de oude. doe ze denk ik gewoon exspes kan je die dure easy base er bij kopen.

auto gordel verlegers worden afgeraden. omdat als je een ongeluk krijgt die los kunnen schieten. je kan wel nieuw riemen kopen die langer zijn.
    sorry voor het lange verhaal

nou met mijn gaat het niet veel beter nog steeds erge last van me stuitje en nog niks van me werk vernomen. heb vandaag gewoon gewerkt omdat ik zo iets had van oke ze kunnen niet in een dag een vervanger regelen maar donderdag ga ik niet tillen of buken of wat dan ook ze zoeken het maar uit. nou gaat maar eens aan me pitza beginen hmmm

kuss

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Cynthia, heej balen zeg :(
    Ik heb besloten geen draaipoging te doen.
    Maar meot eerst sowieso afwachten of pukkie draait of niet.

Enne juli-mamma...ach maakt niks uit toch ;)

3. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Kan helaas niet alles zo snel teruglezen en overal op reageren, maar wil iedereen veel succes wensen (las veel over harde buiken e.d. Zelf gelukkig niet zo vaak last van gehad).

Ben vandaag naar de VK geweest. Was blij dat alles goed was. Ik ben namelijk afgelopen donderdag achterop een vrachtwagen gereden met zo'n 40 km/uur (al remmend wel te verstaan). Er is toen wel iemand van de ambulance dienst bij mij wezen kijken, maar het is toch fijn als de vk ook zegt dat alles goed is (ben gelukkig zelf heel nuchter en kalmpjes ingesteld).
    Tja en dan moet je met het openbaar vervoer naar je werk. Snap nou ook waarom ik altijd met de auto ga, hoewel ik hier een straat achter kan instappen en twee straten bij mijn werk er weer uit. Jeetje wat een onbeschofte jeugd. Opstaan voor een zwangere vrouw of oudere dame/heer zit er niet meer in vandaag de dag (en dan woon ik nog geen eens in de Randstad).
    Bel net met de SNS bank waar wij zo'n 3 jaar geleden een betaalrekening voor de hypotheek hadden lopen (kregen vandaag in één keer een brief) om te vragen wat dit nou weer is en waarom die rekening nooit is opgeheven. Krijg je zo'n callcenter jochie aan de telefoon met de vraag of ik over internet beschik en dan kan ik daar mijn vraag intoetsen :evil: Hoezo ik bel toch om antwoord te krijgen. Kost me ook nog 10 minuten lokaal tarief :evil: .
    Nou straks lekker met 2 vriendinnen en hun honden een stuk wandelen in het bos. Kunnen we weer even lekker bijkletsen en het is ook wel even goed om de beentjes te strekken en mijn hond vind het natuurlijk super om even lekker te dollen.
    Dames succes en hopelijk kan ik gedurende mijn werkdag morgen de hele conversaties hier bijhouden.

4. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    @Cynthia: he das balen dat het niet gelukt is, en al best vroeg geprobeerd. Bij vriendin van mij hebben ze het met 35 en 37wk geprobeerd maar ook niet gelukt. Nou moet ik wel zeggen zij is van stuit in 7 uurtjes vaginaal bevallen zonder pijnstilling! Dus hou moed!

5. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Cynthia: dat is jammer zeg dat het niet gelukt is! Balen!

Wat een raar gedoe met de Maxi Cosi's en gordels! Straks toch maar eens even testen, dat hebben we namelijk nog steeds niet gedaan. In mijn Lupo zit wel zo'n Isofix systeem, daar kun je dan zo'n Easyfix systeem op monteren toch? Mijn man heeft een Volvo V40, daar zit dat niet in. We zullen eens kijken, ben benieuwd!

Pruts: gelukkig dat er niets aan de hand is met jou en de baby! Zal wel schrikken geweest zijn! Veel plezier met wandelen!

Fijne avond iedereen!

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    te korte gordels? shit moet ik ook maar naar kijken dan. had geen idee goed dat jullie het melden.

las wel dat die easyfix handig is maar dan moet je ook een maxi cosi fix hebben anders kan het niet volgens mij

@cyntia, jammer dat het draaien niet is gelukt volgende keer beter hoop ik.

wat gaat de tijd snel, mijn mannetje word al een beetje zenuwachtig en wil zo snel mogelijk nu alles klaar hebben voor de kleine dus de gaat weer hard werken dit weekend, kinderkamer is nog niet af hihi

ook maar de vluchttas in elkaar draaien binnekort

oh oh meiden echt spannend

liefs jenny

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    ik kan niet meer wachten...ook omdat ik die dikke buik erg zat ben :(

8. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Heb net even samen met manlief de maxi cosi gepast in de auto's die we hebben.
    En hij past zowel in de Ford Focus station en de Peugeot 106 achterin. Dus dat komt goed!

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha jij maakt er ook gelijk een geslachtswijziging van ;)

oei oei oei dat klinkt pijnlijk van die poliep. gelukkig heb je het achter de rug

daisy balen zeg, ik hoor het wel vaker, maar als je de cabrio fix hebt, dan kan je de easybase erbij halen. daar zijn ze ook makkelijk op vast te klikken.
    goede tip trouwens voor iedereen om even te passen of het past. stel je voor dat je bij het ziekenhuis staat en de gordel past niet

petra je kan altijd op het laatst nog besluiten om naar het ziekenhuis te gaan

mik super dat het kamertje klaar is

jammer cynthia dat het niet gelukt is, maar ze zal er vast wel uitkomen ;) oei een juli mama, het is al bijna juli

lekker pruts dat ze niet voor je opstaan, ik heb het ook wel meegemaakt, maar dan niet met de jeugd maar juist met volwassen mensen. moest een keer staan in de trein en het zat zo vol dat ik in het midden staan moest. niemand die dacht dat het fijn was om te zitten of houvast te hebben. uiteindelijk kwam een donkere meneer vragen of ik zijn plek hebben wou, terwijl hij op was gestaan en paar meter had gelopen was er al een zakenmeneer gaan zitten, die donkere meneer heeft hem duidelijk gemaakt dat dat niet netjes was. hihi. maar ja het is wel treurig eigenlijk.
    fijn dat alles goed was bij de vk, zal zeker een opluchting zijn geweest na die aanrijding. wat een schrik

nou hier weer terug van ctg, en deze keer ging het hartje zo hard dat ik er van schrok. tot 2x toe ging het alarm ook nog af, maar dat was om dat het langer boven de lijn kwam. maar het was eigenlijk juist goed, omdat ze ook goed bewoog. dus ben wel blij, hopen dat het volgende keren ook zo blijft

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh zie dat er antwoord was op de easybase

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Happy welke maxi cosi hebben jullie
    want wij hebben de maxi cosi cabrio fix en die past achter in de fort focus staion niet met de gordels.

12. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hoi meiden,

@Rebbel, fijn dat je er weer bent en je beeb nog op zijn plek zit, wel schrikken elke keer he.... en je houd het spannend voor ons.

@austin.... meid wat ga je hard zeg... jemig wat spannend

@passiepaard: wat schrikken van je hondje, en op dr donder geven zou ik ook niet doen hoor, als er dan weer iets gebeurd moet ze niet bang zijn bij je te komen, ik had een hond die wegliep en als ik hem dan te pakken had was ik boos op hem, stom stom stom... beter uitgebreid lief kunnen zijn en aanhalen ipv mopperen, want de volgende keer komt ie dan misschien wel, want wie wil er nou naar een baasje waarbij het stoom uit de oren komt?
    Maar ja ik dwaal af, als je je zorgen maakt altijd bellen , die stress is niet goed voor jullie, als de vk je gerust kan stellen... Kraammand... ik doe er altijd baby dingen in maar ook verwennerij voor mams, lekkere bodylotion of masageolie voor paps ;) )

Vandaag controle gehad, beeb werd geschat op 2180 gram en lag qua groei op 34 weken, blij blij het is bijna 2 ons in de week aangekomen en ik mag rekenen op een 7 ponder. Ben ik zooooo blij mee bij mijn schoonfamilie ben ik de eerste de rest is allemaal boven de 9 pond.
    En het allermooiste.... ik had het niet verwacht maar hij lag keurig in mijn bekken met zijn hoofd, eergister nog lag ie dwars ik kon nl handen en voeten voelen aan beide zijkanten van mijn buik maar hij heeft zich gedraaid nu maar hopen dat het zo blijft. Wel raar gevoel bij plotselinge bewegingen, een druk op mijn blaas, meer plassen ho maar, zal met zijn hoofdje wel lekker op mijn blaas drukken.

Hier is de tas bijna klaar, de dingen voor t laatste moment nog maar ja ik heb nog geen kamer die zou volgende week moeten komen...

Enveloppen zijn bij mij ook klaar moeten nog postzegels op... mijn moeder vind dat ik me te druk maak en veel te vroeg alles klaar wil hebben... nou ik heb het graag zoals ik het wil en alles goedgeregeld als er wat eerder als gepland iets gebeurt zie ik het niet zitten dat manlief alles moet doen, die kan nu al niets vinden al heeft ie het zelf opgeruimd. Bovendien gaat het niet goed met mijn bekken BI nu kan ik het nog doen.
    Tip: bij Etos hebben ze van alles mini's, ik heb van alles wat gekocht voor de zekerheid je weet nooit of je wat langer moet blijven. Zo kon alles in de toilettas en is het een stuk minder zwaar.
    O ja weet niet of het al eerder is geschreven maar een shirt en deo voor je man in de tas is ook wel lekker als het lang duurt kan hij zich ook opfrissen.

Hihi heb gelezen over de mannen, nou die van mij heeft nog nooit een baby vast gehouden hehehe, hij kan niet tegen kritiek en vind het vreselijk om erop gewezen te worden al er iets niet goed gaat, dus dat beloofd wat, als iemand hem een baby wil geven zegt ie nee hoor geef maar aan mijn vrouw die vindt dat helemaal geweldig en dan tegen mij... ik vind dat niks dan gaan ze allemaal kijken hoe ik het doe, ik oefen straks wel met die van ons. OOOO en ik krijg het straks moeilijk om mijn mond te houden, als hij het in mijn ogen niet goed doe... maar ja we zullen allebei moeten leren. Hij is wel drie weken vrij als de baby komt dus hij kan mooi leren van de kraamhulp

@Daisy: easy base (of zoiets) is wel duur grapje met twee maar ook een stuk sneller, stel dat het regen en je bent in je up met twee dan klik het zo vast ipv dat gedoe met gordels.

13. nair

nair Actief lid

20 feb 2007
    154
    0
    0
    gitaarlerares
    bodegraven
    Wauw, wat een goed advies van jou binnabinna.......om een tweede maal te openen, zodat ik meteen kan reageren. Zat hier al met een kladblokje, maar ben nu pas op blz. 944, dus dat zou een heel karwei zijn :confused:

Esprit: Wat een gezeur joh, gelukkig is de koop nu wel helemaal rond. Wat zei je makelaar erover?

Mariël: Maar goed dat ze dat poliep gevonden hebben. Hoe hebben ze die bacterie ontdekt?

Diana:Ik heb mijn bed ook nog niet verhoogd. Ik denk ook niet dat dat hoeft. Hij is al vrij hoog. Heb ook nog geen plastic onder mijn hoes, vind dat zo ververvelend.

Sjudith: Doe maar rustig aan hoor, erg vervelend hoor.

Bemy: Ook mijn vluchttas heb ik nog niet klaar, oeps :oops: Maar vind het nog zo vroeg.
    Hoe was het bij de verloskundige?

queenbee: 5 juli is een goede datum :D that's my birthday, 33 alweer. Gefeliciteerd met je 34 weken.

petrabr: Ook ik lig vaak 's nachts wakker en net als jou heb ik dan nergens last van, gewoon wakker :( Ik ga dan meestal een appel eten, daarna val ik wel weer in slaap.

delilah: Hier ook veel jeuk, kan er soms erg gek van worden. Had na de geboorte van mijn dochtertje warmte uitslag, niets hielp, echt vreselijk :cry: Heb nu gehoord dat azijn helpt. Hopelijk niet nodig deze keer.
    Super handig, dat lijstje voor de vluchttas.

Elleny: Goed om te weten, ik zal vrijdag toch even aangeven bij de verloskundige dat ik echt overal jeuk kan hebben, benen, armen, rug, wordt er soms zo chagerijnig van.

hopefull: Heel veel succes en geniet ervan!

Nou, ik ben tot pagina 948 gekomen, ga nu echt even wat anders doen, hihihihihi.

Lees gauw weer meer............

14. nadje78

nadje78 Actief lid

27 nov 2007
    130
    0
    0
    mijn beste vriendinnetje uit frankrijk is zojuist bevallen.
    ff ego bericht.
    het was haar goed afgegaan...

15. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meiden

collega van mijn liep 4 weken op mij voor met zwangerschap.. vrijdag was haar laatste werkdag(4wk van te voren) en zaterdag ochtend om half acht is ze bevallen van een gezonde dochter!
    Ze heeft nog niet eens kunnen genieten van haar verlof haha.. moest wel lachen hoor

Voor de rest gaat het wel goed hier alleen beetje moe

Groetjes

16. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    wow ik teken ervoor hoor! met 36 weken bevallen. neeeeeeeeeeeeeeee toch liever 37 weken maar wel lekker vroeg

17. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Wij hebben ook de Maxi Cosi cabriofix. Zie album.
    Wij hebben trouwens wel een redelijk nieuwe focus uit 2006 denk ik!

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    ja van mij mag het al :p, maar voor beebje maar niet ;)

Zag dat een oktobermamma is bevallen :( helaas is haar kindje overleden :(, 22 weken!

19. Niet meer actief

ik heb vanmorgen de vk gebeld en kon langskomen, ze stuurde me gelijk door naar het ziekenhuis, omdat mijn buik steeds hard bleef en veel "onregelmatige"krampen had, ik heb daar bijna een uur aan het ctg gelegen en het blijkt dat het aan het rommelen is, ik mocht wel naar huis maar moet me heel rustig houden en als ik het niet vertrouw of de krampen worden erger en regelmatig moet ik gelijk bellen,
    o ja kleintje ligt nog steeds in een stuit en is met de billen ingedaald dus een ev.draaipoging zit er al niet meeer in.

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Rebecca welkom bij de club ;) van het rustig aan doen en beebje ligt in een stuit :p

Deel Deze Pagina