ik lees net je berichtje cynthiaB jammer dat het niet gelukt is!, hebben ze al iets gezegd dan wanneer ze van plan zijn om ev. KS te gaan doen?
er liggen er best nog veel baby's in een stuit vind ik! moeilijk hoor dat rustig aan doen, maar ja het is voor goed doel, ik moest eigenlijk nog 3 dagen werken maar dat is nu gelijk over, vanaf vandaag dus al verlof,ik ben wel blij dat alles zo goed als klaar is, kamertje enz. alleen mijn tas nog inpakken doe iedere keer een beetje op het gemakje. mij is wel verteld in het ziekenhuis dat ik er rekening mee moet houden dat ik in de laatste week van juli: week 30 of 31 een KS krijg ligt aan de ok planning, het kwam eerlijk gezegd niet als een verassing.maar toch schrok ik even, nog 4/5 wkn! of er moet nog een wonder gebeuren dat hij/zij alsnog draait maar het kan eigenlijk niet zeiden ze omdat hij met de billen vastligt.
Ik moet morgen naar de vk en dan bespreken we wat we gaan doen! Ik wil zeker geen draaipoging, lijkt me niks! En weet niet meer wie dat zei...maar ze zal wel niet voor niks zo liggen Enne ik denk dat ze prima zit hahaa, ze ligt al vanaf het begin zo! Die kopstoten doen wel zeer in je ribben :S maar ja ze wordt ook lekker groot Pfff ik vind het allemaal moeilijk hoor! En maak me steeds meer zorgen voor die bevalling en of ik alles wel heb etc etc :S @ Rebecca, ik moest ook officieel tm vrijdag nog werken maar besloten dat het vandaag maar in moest gaan
dat denk ik dus ook dat ze het gewoon fijner vinden om zo te liggen, kan toch? maar is toch moeilijk hé om een beslissing te nemen over wel draaipoging of niet
Omdat ik dus in het ziekenhuis kwam voor dat bloedverlies hebben ze een uitstrijkje gemaakt. Toen hebben ze meteen wat kweek afgenomen om te testen op Streptokokken B. En ik bleek die bacterie dus bij me te dragen. Ze testen dit niet standaard bij iedereen, dus ik heb eigenlijk 'geluk' dat ze het ontdekt hebben. (net als Puck) Moet je nagaan dat 1 op de 5 vrouwen deze bacterie bij zich draagt...
Heb even alles teruggelezen, maar ik reageer morgen wel ff. Ga nu eerst slapen....zzzzzzzzzzz........ hopen dat me een goede nachtrust gegund wordt... Xx
ben echt kapot. vanavond 4 vriendinnen te eten en keuken/tafel is nu ontploft terwijl ik niet meer kan staan en mijn ogen pijn doen van de vermoeidheid. zou graag reageren op veel dingen die ik lees zoals stuitliggingen, botsingen, arme honden en katten, poliepen, voorweeen, rustig aan moeten doen, maar het gaat me echt niet lukken. sterkte met alles meiden! lees ook dat veel van jullie al verlof hebben. ik moet nog 5 weken! vlak na de bevalling krijgen we waarschijnlijk de sleutel van ons nieuwe huis (nieuwbouw) dus ik wil ook graag mijn tijd achteraf hebben. (hoef met wat vakantie pas weer in december te werken.) ga nu wat opruimen (vriendlief had al alle boodschappen voor me gedaan) en dan heel snel mijn bed in! liefs, lauwie
Mariel, vervelend dat je nog steeds bloed. Maar als het goed is gaat dat snel over, toch?! Ik ga ook vragen of ze bij mijn uitstrijkje meteen willen testen op streptokokken en willen kijken of er misschien een poliep zit... Passiepaard, hoe is het nu? Al weer een beetje rustig in je buik? En voel je je ook weer wat geruster? Austin, 16 juli al! Dan word je toch echt een juli-mama Spannend! Cynthia, jammer dat het draaien niet gelukt is. Blijf duimen dat de kleine vanzelf nog draait, en anders kun je Austin gezelschap gaan houden bij de juli-mamas Pruts, oei een ongeluk! Gelukkig is alles goed met de kleine en ben je er zelf nuchter onder. Rebecca, ook weer een minder leuke dag. Hoop dat je buik nu wat rustiger is. Balen dat draaien niet meer kan
Over bevallen in juli: ik vind persoonlijk dat wij hier bij elkaar horen als clubje augustusmama's. En natuurlijk bevallen er een paar in juli. En vast ook nog wel een paar meiden in september. Maar dat vind ik geen reden om dan bij de mama's maar in een ander topic te gaan posten. Hier heb je elkaar leren kennen, die paar dagen verschil in geboorte maakt dan niet uit toch?
Goedenacht... jaja, het is weer zover.. slapen lukt gewoon niet. Rugpijn en ontzettende zuuraanvallen. Gek word ik ervan. Op deze manier kan ik ook echt niet meer werken. Zowiezo is die rug te erg voor woorden aan het worden en dan ook nog elke dag een slaapgebrek... Ik ben bang dat ik dit niet 2 laatstaan 4 weken ga volhouden. Bleh. Weet iemand hoe het zit als je tijdens je verlof nog wel een aantal uren werkt? Als ik me nu namelijk ziekmeld (en dat zit er aan te komen) dan moet ik 6 weken van te voren met verlof, terwijl ik 4 weken gepland had. In die laatste 2 weken staan een paar dingen die ik wil laten doorgaan. Die uren zou ik dan weer achter mijn verlof willen plakken. Maar misschien dat je niet verzekerd bent ofzo? Het is echt opvallen hoeveel babies er in een stuitliggen. Bij mij lag hij gisteren tijdens het bezoek aan de vk ook in een stuit maar dit kind kan nog alle kanten op (en dat merk ik ook!). Mijn moeder is overtuigd dat het eerder gaat komen (niet te vroeg maar voor 40 weken). Ik weet het niet, ik zie het allemaal wel Hopelijk slapen jullie wel allemaal lief vanavond! Elle
elleNY: I knew it! Ik lig al vanaf 02:30 wakker en moest meteen aan jou denken! too funny! nou ja, niet voor ons dan eh? weer een hele dag als een zombie rondlopen en geen energie hebben dus...ik hoef gelukkig niet te werken, jij wel..sterkte mies...ik snap niet hoe jij het nog volhoudt! voelt je buik nog wel ok? geen harde buiken? Cynthia: jeetje, juli al bevallen, wel heel spannend! ik zit nu nog steeds bij de september mama's van vorig jaar te kletsen, ook al was ik vet over tijd en in oktober bevallen, dus je mag gewoon blijven hoor! we willen niet meer zonder jou! daisy: echt balen van de maxi cosy, wij hebben de easy base erbij en hij past goed, gebruiken hem al sinds oktober 07, kan ik echt aanraden, klik en go! zeker als het regent of als je ergens langs een weg staat geparkeerd, erg handig dat de baby er snel uit is...ik hoop dat het allemaal past en dat jij en alle anderen eruit komen, het zijn allemaal zeer normale gangbare auto's waar hij dan niet in past, ook niet slim van de fabrikant...of juist wel? naat: geef tniet hoor! lees lekker mee, rustig aan! denk aan je buikkie! en als je verlof hebt en lekker relaxed bent klep je gewoon mee met ons! als je 2 dagen mist, moet je al 10 pagina's bijlezen, dus no worries! binnabinna: shit dat je stuitje zo'n zeer doet, doe je zittend werk? lijkt me helemaal rot...nog eventjes! pruts27: klinkt niet goed, tegen een vrachtwagen aangereden! dus je hebt echt nergens last van? ook geen spierpijn gehad? en nu de hele afhandeling met verzekeringen en garages etc? ook zo'n gedoe! de maatschappij wordt steeds individueler, nu al niet opstaan voor zwangere vrouwen...what is the world coming to!? schatje&nadje: vriendinnen die bevallen zijn! gefeliciterrd! fijn dat alels gezond en wel is! rebecca: jij ook echt super rustig aan doen eh? ik weet hoe het gaat, tegen mij zeggen ze ook altijd dat ik rustig aan moet doen, maar je loopt toch op te ruimen en dingen te doen... sjudith: laatste werkdag vandaag? jippie! lauwie: valt me op dat veel meiden op dit forum nog met verbouwingen bezig zijn en met werk en zwanger zijn tegelijk! en jij dan een nieuw huis in juli!hoe houden we het vol? ook heel druk zo'n etentje met vriendinnen! mijn ogen vallen ook vaak al dicht rond een uur of 8...wordt oud! was het wel gezellig?
was gisteravond bij de VK, baby was alles goed, had alleen hoge bloeddruk en wat eiwit in mijn urine...moest vanmiddag terug komen om de bloeddruk te checken en een plasje inleveren...ben alles wel totaal helemaal zat! heb het gevoel al 2 jaar zwanger te zijn! 40 kilo aangekomen, ken mijn eigen lijf niet meer...pffffff, even tegen jullie aanzeuren! moest wel even slikken toen ik hoorde dat er al een oktober mama bevallen was en dat de baby wa sgestorven...kan ik niet tegen dat soort verhalen, barst spontaan in huilen uit, mijn hart ligt open! hebben julie dat ook? fijne dag iedereen!
Goedemorgen dames! @ naat he meis, ik zit al weken thuis en ik krijg er ook steeds meer moeite mee om alles bij te houden, het gaat gewoon te snel nu! Doe jij wel een beetje rustig aan met je harde buiken! @ linka ja is wel sneu hoor, 't is zo'n mooie jongen om te zien en dan soms trekt hij bv streepjes met een print aan... @ daisy dat is shit! ik zal het vanmiddag ook eens gaan proberen dat is een hele goede van je! hoe is het allemaal met je? het is inderdaad wel apart dat hij in alle auto's niet past....wel super stom trouwens dat ze daar niet op hebben gelet bij maxi cosi! ben je bij van Asten geweest? @ kim dan willen we natuurlijk wel een foto zien he! ik zal vandaag ook eens foto's maken van het definitieve resultaat van het kamertje! @ cynthia jammer dat het niet gelukt is dan maar hopen dat ze het nog wil doen uit zichzelf...anders gezellig een juli mama erbij op het augustus forum hihi! @ binna als je nou niets van je werk hoort gewoon zelf aankaarten he meis, niet over je heen laten lopen he! @ pruts dat was schrikken! gelukkig is alles in orde met jou en beepje! ja soms zijn ze niet even efficient bij de bank...kan het weten heb er ook gewerkt! @ noura oh shit hahaha wat stom! ! ! gelukkig was de ctg helemaal goed! @ maxi ja ja vandaag nog 3 weekjes! mag nu weleens gebeuren hoor voordat ik geen ribben meer overheb hahaha! wat fijn dat jullie kleine is gedraaid! @ nadje gefeli met je vriendin! @ rebecca jij ook al een stuitligging, doe je rustig aan meis het is nu nog te vroeg hoor! @ lauwie doe jij het rustig aan meis! gewoon alles op z'n dooie gemakkie! @ chantico ja dat zou wel fijn zijn dan beval ik iig op mijn uitgerekende datum ( of ietsjes erna ) @ pendrag ik wist al van te voren dat ik in juli zou bevallen of ik nou twee weken overtijd zou lopen of niet, vind het hier gewoon gezellig! @ Elle ik heb ook een paar weken zo gezeten zoals jij nu maar dat is gelukkig nu wel beter! nu slaap ik weer minder omdat mijn ribben mikpunt zijn maar dat is een stuk minder erg dan eerst, hang in there! bij mij hebben ze mijn verlof ook op 6 weken van te voren gezet omdat ik in de ziektewet ging...ik ben bang dat dat normaal is en denk niet dat je sommige dagen weer terug kunt nemen maar misschien iets wat je kunt bespreken met je werkgever als een soort "good-will" van zijn kant? @ jennifer ja dat heb ik ook, mijn nichtje is met 25.5 weken geboren en wij hebben ook een hele tijd gedacht dat ze het niet zou halen, gelukkig is ze nu een super gezonde dame wat volgens de dokter een wonder is en elke keer als ik dit soort verhalen hoor denk ik aan haar en hoe we ons toen voelde...kan me niet voorstellen hoe pijnlijk het moet zijn voor de ouders en familie! goed nieuws trouwens dat alles weer goed was bij de vk! en het lijkt me heel normaal dat je je eigen lichaam niet meer kent na zo'n lange tijd zwanger te zijn, heb er ook moeite mee zit nu 27 kilo bij... Was hier ook al weer vroeg wakker maar heb nog geprobeerd mijn ogen te sluiten maar dat hielp helaas niet, heb nu wel mooi de kans gehad om weer eens goed bij te lezen! nu nog mijn vriendin in Hong Kong mailen, zij krijgt een keizersnee op 12 juli, ben benieuwd wie eerder is zij of ik hihi! xxx
Misschien handig voor iedereen om te weten! Een kinderautozitje dient goedgekeurd te zijn volgens de Europese veiligheidsnorm ECE R44/03, richtlijn 77/541/EEG of een latere aanpassing daarvan. Na 9 mei 2008 is het verboden om kinderautozitjes te gebruiken of te verkopen, die niet aan deze richtlijn voldoen. Check daarom het oranje etiket op je kinderautozitje, waar het toelatingsnummer vermeld staat. In de praktijk betekent dit, dat autozitjes met keurmerk ECE R44/03 of nog beter ECE R44/04 in orde zijn. Heb je een autozitje met toelatingsnummer ECE R44/02 of zelfs ECE R44/01, dan is het verboden deze nog langer te gebruiken. Hetzelfde geldt ook voor autozitjes die volgens een nationaal instituut zijn goedgekeurd in plaats van door de Europese Commissie. Deze autozitjes zijn te sterk verouderd en bieden daardoor niet voldoende bescherming meer. In het belang van de veiligheid van je kind is het goed even je autozitje te checken!
@ Ellen, Geen idee hoe dat zit als je nog werkt terwijl je met verlof bent? Bel de Arbo even? @ Jennifer, 40 kg aangekomen? Dacht dat ik enorm was met 26 En mijn verlof is sinds gisteren Ik ben weer lekker vroeg wakker Pijn in mijn handen....en duik zo in bad
VANDAAG 34WEKEN! Wat heb ik toch weer slecht geslapen. Maar ik heb nu iig wel tijd gehad om even bij te lezen.... @Cynthia: Wat jammer dat het draaien niet gelukt is. En ze zeggen nog wel hoe vroeger in de zwangerschap, hoe makkelijker dat gaat! Moet je nu een KS of kan je ook kiezen voor een stuitbevalling? @Pruts; Wat zal jij geschrokken zijn van die aanrijding. Ik heb een aanrijding gehad toen ik +/-15weken was en rijd nu echt niet meer zo graag en mijn auto. @Rebecca5: Wat balen dat de baby niet meer zal draaien. Wel fijn dat je geen keuze meer hoeft te maken over een evt. draaipoging. @Judith: Succes bij de VK! @Austin; Wat 'n handig bericht; Ik heb een 2dehands maxi cosi, dus ik ga vandaag meteen kijken of deze wel goed is. : Ik heb heel veel last van kramp in mijn rechterhand. Het is net alsof mijn duim de hele dag slaapt en als ik dan iets wil pakken oid dan krijg gaat het over in kramp. De verloskundige zegt dat het 'tzelfde verschijnsel is als kramp in je kuiten, maar dat het minder vaak voorkomt. Weet iemand misschien hoe je deze klachten kunt verminderen? Iedereen een prettige (werk)dag! Groetjes Silvia
Betreft dat verlof: volgens mij ligt het eraan hoe je werkgever je registreerd. Als hij je vanaf 34 weken volledig 'ziek' meldt (zo gaat dat bij verlof bij ons) dan maakt het niet uit of je nog werkt daarna. Dit wordt dan niet als werken geregistreerd. Dit kan alleen als je werkgever je voor zoveel % 'ziek' meldt. Dan kan het wel. Ik rond over een uurtje mijn managementopleiding van drie jaar af, EINDELIJK! Ben zo blij, en ook een beetje zenuwachtig.... Ik denk dat ik ook maar zo'n easybase aanschaf, het klinkt allemaal een stuk makkelijker en veiliger. Ik moet nu nog 6 daagjes werken, volgende week vrijdag is de laatste dag. Heb wel zin in mijn verlof. Na de presentatie van straks ga ik een lijstje makan met wat er allemaal nog gedaan moet worden (nesteldrang?). Dan weet manlief ook een beetje wat ik nog van hem verlang, hihi.