Puck2008: Alles netjes bijhouden? Het enige waar ik nog fatsoenlijk bijkom zijn mijn oksels! Ach ja dan moet manlief me maar even helpen (hihi net of hij dat vervelend vindt...) Daisy1975: Veel succes met de CTG enne rustig aan doen hè!
Daisy: succes met de CTG! Bikinilijn bijhouden doe ik al weken niet meer zelf, daar heb ik mijn personal trimmer voor! Hahaha! Dat doet mijn lieve man voor mij! Alleen de eerste keer voelde ik even toen hij klaar was en vroeg waar mijn "streepje" was, was ik helemaal kaal! 2 dagen later werd ik opgenomen in het ziekenhuis Nu maakt hij netjes een driehoekje en ik blij want ik loop er lekker schoon en fris bij!
Hahaha, dat "bijhouden" Mn man doet het bij zichzelf heel netjes, dus ALS ik hem het vraag te doen, wordt het geen coupe carnaval hier hoor... @Pruts ja, mijn oksels krijgen ook een 5sterren-behandeling, gewoonweg omdat de rest niet meer lukt en ja dan toch een gevoel hebt dat je "iets" gedaan hebt. Heb me afgelopen weekend verdorie tot bloedens toe ge-epileerd bij mn bikinilijn: apparaat pakte wat huid mee. AU en LELIJK! (nou ja, ik zie het zelf toch niet...hahaha) Qua keizersnee, ruggeprik, pijnbestrijding,... ga ik het nog uitgebreid over hebben met mn man en de gyn. Over 2 weken bespreken we uitgebreid ons geboorteplan. Gelukkig begint mn man ondanks de zenuwen toch ook wel uit te kijken naar de grote dag. Gister zat ie ook gewoon weg te dromen, aaiend over mn buik, hij zei dat ie zo uitkijkt naar het moment dat we naar het ziekenhuis gaan en dan eindelijk ons kleintje in onze armen hebben... Lief he... snif
Arri.... DAAR heb ik al lang niets van gehoord... Weet iemand iets over haar? (hoop niet dat ik berichtjes over het hoofd heb gezien...)
Hi meis, Even in geval van een KEIZERSNEDE, en mijn ervaringen hiermee: helaas is het in de meeste gevallen, dat je WEL een ruggeprik krijgt met een keizersnede, omdat de voorkeur van een anetshesist daar naar uit gaat . de reden is dat het kindje dat niet veel narcose mee krijgt, en moeder ook goed en sneller bij is.! In acute situaties doen ze wel algeheel!. maar zelfs bij mij was het een acute situatie, en dan nog was het een RUGGE PRIK! Ik heb zelf niet de prik vervelend ervaren, maar gewoon het hele gebeuren, wat je voelt, en ruikt(je ruikt het heel sterk als de huid,met een laser opengebrand word )en voelde ook het hechten heel sterk! Maar goed hou me tengoede, dit zijn mijn ervaringen Maar mocht het zo ver komen, dan moet je gewoon een goed gesprek houden met de anesthesit, die zal je wel gerust stellen. Strekte
Jeetje zeg wat word er hier veel geschreven Nog een paar dagen werken en dan heb ik VERLOF! kan niet wachten Betreft het meeschrijven bij andere mama's, ik kan het me ook goed voorstellen want idd die 6 wk verschil is behoorlijk wat. Maar hier heeft iedereen gelukkig een eigen keuze in Zijn er nog dames die na de bevalling denken aan babymassage of babyzwemmen? Zelf denk ik beide te gaan doen, de vorige keer niet gedaan maar leek mij ook toen erg leuk. groetjes
Wat betreft de ruggeprik. Ik heb gelijk vanaf het begin geroepen dat ik dat niet wil, ondanks ontzettend veel pijn op het moment van de bevalling (hou me nog steeds voor dat ik een enorm hoge pijngrens heb, maar weet natuurlijk niet hoe het straks met de bevalling is ). Er is een minieme kans (echt heel miniem) dat het verkeerd gaat. Het is wel een hele broze/gevaarlijke plek waar ze prikken. Nee als ik echt 100% zeker van was dat het goed zou gaan zou ik er zo voor kiezen. Ben wel blij dat je hier in Nederland tenminste nog een keus hebt hierin. In het buitenland is het wel anders.
@pruts27, ruggeprik. Lijkt me helemaal niks maar ik kan je wel vertellen op het moment dat je gaat bevallen en ze vinden het nodig dan boeit het niet meer Ik denk er dus ook niet over na en laat het over aan de deskundigen wat wel of niet nodig is. Ik zou er persoonlijk zelf niet om vragen tijdens de bevalling.
Meiden ik heb geprobeerd, een beetje op recentelijke pagina´s te reageren, dus neem me niet kwalijk als ik iemand ben vergeten... @Puck2008: het is afhankelijk van de situatie op dat moment, bij mn vorige bevalling kreeg ik een spoedkeizersnede, met RUGGEPRIK. dit had toen te maken met het stollingsprobleem. @Philly: wel lief van je meid, er word hier idd lekker snel geklets, het probleem is dat ik natuurlijk de vrijdag, en bijna het hele weekend afwezig ben, waardoor ik niet kan reageren. Maar leef wel altijd met iedereen mee. @aykietje. Succes vanavond, mischien komen onze data´s wel overeen, Op 10 juli krijg ik de datum van de keizersnede te horen! @sjudith: meid prachtige foto´s! Heerlijk dat je nu verlof hebt, geniet er lekker van! @debbie2007: dank je wel meissie, hou er wel de moed in hoor, maar je voelt je wel gesteund als je ziet dat men naar je vraagt toch? Jij ook succes! @Chantico: dank je meid, het is gewoon fijn als je elkaar door alle momenten heem sleept, kijk ik snap dat niet iedereen op mijn complicaties, en daarbij behorende verhalen zit te wachten, maar soms ben je het zo zat, dat je denkt, nou even losbarsten...we zijn er voor elkaar toch..? @Daisy1975: succes meid. @babsie: meid straks heerlijk genieten van je verlof! Heb zo een bewondering voor de dames die nog aan het werk zijn, ik mocht al bij 18 weken niet meer werken Mis het werk wel hoor, ja klinkt even raar dames, omdat jullie al blij zijn dat je met verlof gaat.... Heb het gevoel dat ik zo veel gemist heb..... Nog iemand wat van sjorsje gehoord? ze zou een weekje op vakantie gaan. ben beniewd hoe het met haar en haar vader gaat. @Rebbel, trek je het nog een beetje meid? @Noura, ben je al uit de naam? @duster en delilah: gefeliciteerd met een weekje verder.
wat betreft Arri: heb 'r gespot hoor... laatst bij ons gepost begin juni, maar verder post ze regelmatig in het rond op zw.pagina...
*** EGO bericht *** De kogel is door de kerk... Ik heb me voor 50% ziekgemeld ivm mijn rug en het slecht slapen. Wel heel lastig want nu heb ik ipv 144 uur nog maar 32 uur om een aantal dingen af te krijgen... maar goed, het moet maar want dit werkt niet. Gelukkig reageren mijn collega's begripvol. Ik voel me wel een beetje opgelucht want dit schiet echt niet op. Ik moet natuurlijk nog wel wat doen maar kan nu met goed fatsoen overdag ook even gaan slapen (dan voel ik mijn rug tenminste even niet) of als het mooi weer is, gaan zwemmen (goed voor de rug). Ik hoop dat ik nog een beetje energie overhou voor de bevalling.... Sorry voor het eenzijdige bericht... Aan de ene kant ben ik blij dat ik een besluit heb genomen.. aan de andere kant vind ik het ook maar helemaal niets... Mijn verlof gaat nu op 11 juli in... (ipv 23 juli) toch wel een fijn idee * EINDE *
Daar zijn we inderdaad voor! Elle, goed dat je voor jezelf, je lichaam en je kindje hebt gekozen. Da's op de langere termijn vast voor iedereen beter! Ik vind het ook jammer dat mijn verlof al 6 weken van tevoren ingaat (omdat ik dat een paar weken geleden heb aangegeven toen ik meer last van m'n bekken en bloedverlies had dan nu). Ik zou best nog twee weken kunnen werken, maar vind het eigenlijk ook wel heerlijk dat ik niet meer aan m'n werk hoef te denken. Juist die afronding kost best veel energie, merk ik. Soms lag ik er in bed aan te denken. Niet fijn. Vrijdag laatste werkdag. Ik ga er gewoon van genieten!
hoi meiden! ik weet nog niets zeker over de oppasmoeder, ze moet nog even navragen of een ander kindje doorgaat, ik hoor het nu maandag pas... vanmiddag hebben we nog een rondleiding op een ander kdv, maar die gaven al wel aan dat de dinsdag een populaire dag is, ze weet vanmiddag of er plek is... ik hoop het zo! verder gaat het hier zn gangetje, regelematig harde buiken die soms weer doortrekken naar mn rug, maar ik wacht het nu rustig af en ga pas naar het ziekenhuis als ik echt flinke weeën heb, anders blijf ik aan de gang. ze houden het toch niet meer tegen. een vraagje, ik heb sinds gister ontzettend veel pijn helemaal onderin, mijn botten daar zijn echt helemaal beurs! ik voel het ook echt als ik er zachtjes op duw, maar het ergste is dat ik niet fatsoenlijk kan lopen! gaan zitten doet pijn en als ik even gezeten heb krijg ik echt mijn rechter been niet mee van de pijn... als ik dan even loop is het goed. ik denk zelf dat dit van het indalen is? herkent iemand dit?
Ooh meid, herken het wat, bij is het al weken aan de gang, omdat de baby al zeker sinds 25 weken met het hoofdje flink beneden ligt! probeer idd een beetje heen en weer te lopen, en met je heupen een beetje heen en weer te bewegen. Sterkte!
oke, dank je! ik dacht al dat het met het indalen te maken heeft! maar tjeesus wat doet dat zeer! liefs rebbel
jeetje mina ben ik bad geweest en was voor het eerst weer eens echt ontspanen en had geen pijn heerlijk. aleen toen dacht ik ik ga er even voor zitten om op iedereen te reageren zijn er gewoon al weer 5 pagina's bij hoe moet dat nou met de meiden die nog werken ik ret het niet hoor. nou straks in me verlof vast wel weer. ga nu de was op hangen en bootschapen doen. kus
Na de bevallingen wordt het meestal eerst juist wat stiller. Iedereen is dan veel te druk met voeden, verschonen, verzorgen en vooral ook iedere minuut slaap pakken die je pakken kan. Later in verlof wordt het meestal weer wat drukker alhoewel ook niet iedereen blijft posten.
@ Rebbel Nou ik ben beurs van boven bij mijn ribben Mss omdat mijn ukkie in een stuit ligt? En mijn banden trekken enorm @ My Angel, we vinden je heus wel lief hoor