Grappige theorie van mn collega's (was even bijbeppen): Ik zei dat beebje wel laat zal komen, omdat ikzelf ook alles relaxed aanpak en het vast in dr genen zit. Nou, volgens mn collega's had beebje weinig van mijn genen overgenomen, want ik was uiterlijk amper veranderd. als een beeb veel van jou eigenschappen heeft, dan "consumeert" dat je, en verandert je gezicht. DUS, beebje gaat op pappie lijken zei ze. Niks mis mee, pappie heeft een lekker bekkie hoor! EN, "het is vast een jongetje, want als het een meisje was, zou je continu ruzie hebben gehad met je man". Hahaha, nou, tis een meissie hoor (niet gezegd, hoef niet de hele wereld te weten), maar ik ben dol op mn man en knuffel hem helemaal kaal. Oh oooh, of zou het dan toch een jongetje zijn? hihihi
@ Debbie hahaha Ik heb steeds jeuk op mijn buik en dan zeggen mijn Marokaanse collega's dat ze veel haar heeft
ha meiden! ik lees heel trouw mee... Maar ben de laatste tijd absoluut niet trouw in het beantwoorden of reageren op het forum... ben namelijk errug moe! doe namelijk weer wat meer, maar dat gaat echt ten koste van andere dingen! dus vandaar... ik vindhet wel heerlijk om mee te lezen en om te lezen hoe het jullie vergaat! maar tis elke keer zoveel, dat als ik klaar ben geen zin meer heb om te reageren... :S uitgeput.... misschien dat ik over een weekje of zo weer wat trouwer wordt... dan gaat mn verlof in! Kijk ik echt naar uit... toch wel! hoewel ik nu ook al weinig werk! Groetjes en veel plezier hier op het forum en jullie horen vast nog wel een keer wat van me hoor!
Nou helaas, ik ben een beetje van de chocolade afgestapt. Al meer als een jaar gelden denk ik. Ik heb behoorlijk last van puistjes altijd, en merkte dat als ik geen chocolade at, er echt minder last van had. Dus ik had mezelf verboden om chocolade te eten. Tijdens de zwangerschap heb ik wel af en toe chocolade gegeten omdat ik toch weer meer last van puistjes kreeg, maar veel is het niet. Hier dus geen vrolijke baby door chocolade (maar misschien erft ze de vrolijkheid van mijn man?). Onze dochter krijgt maar één naam, en gelukkig zijn we het er over eens, want het heeft heel wat discussies gekost, moet ik zeggen. Jongensnamen was geen probleem, maar een meisjesnaam . . . pfoeh. Maar we hebben er één! Zal ik hem verklappen? Nee, want er is een vriendin die af en toe leest wat ik hier post, en die mag het nog niet weten. De naam heeft als betekenis: Hemels. Hier is er eindelijk een begin gemaakt aan het stucwerk van de babykamer. Ik zal blij zijn als het zover klaar is. Gisteren zijn ook de gordijntjes besteld. Dan alleen nog de plinten en kozijnen verven, meubeltjes erin en schilderijtjes ophangen. En over het oerwoud . . . Ik zou me best wel schamen als het tijdens de bevalling niet netjes is bijgewerkt, dus laat ik mijn man af en toe even wat bijscheren. Maar waar ik me nog meer voor zou schamen is voor m'n aambeien. Daar heb ik me toch last van de laatste twee weken. Ik had de huisarts erover gebeld en heb er zalf voor gekregen. Deze werkt niet echt dus had ik weer gebeld. Tja, er is verder weinig aan te doen. Ze kunnen wel weggehaald worden, maar niet tijdens een zwangerschap. Jeetje, heb ik weer! Ik dacht dat dat juist meer voorkwam bij vrouwen NA de bevalling. Nog maar 3 dagen werken! En dan verlof, Yihaaaaa! (BEDANKT UWV!)
Leuk he die speculaties over wat het zal worden. Tja 50% kans. Ben zelf ook ontzettend nieuwsgierig wat het gaat worden, maar moet nog even een paar weekjes wachten zucht. Soms zou je toch echt even binnen willen kijken. Ik ga lekker uit van het zoontje van mijn vriendin (2,5 jaar). Die was heel stellig dat het een meisje zou worden. Tja en kinderen spreken de waarheid toch?
hallo, Nou ben ik even heel erg ego Kom net terug van de vk en nadat de kleine vorige keer al mooi in het bekken lag, blijkt ze nu waarschijnlijk in een stuit te liggen Dat had ik totaal niet verwacht, dus het valt een beetje tegen Het is niet 100 % zeker, het zou kunnen dat ze een klein rond kontje heeft (niet van mij dan ha ha ha) en dat het hoofdje zover is ingedaald dat de vk het niet meer kon voelen. Maar het lijkt verdacht veel op een onvolkomen stuit, omdat ze boven links en rechts voetjes kon voelen. Woensdag heb ik een liggingsecho, dus dan weten we het zeker. En maar hopen dat ze zich nog bedenkt en weer omdraait. @binna: het ligt er ook aan of je thuis gaat bevallen, ik kan het me niet herinneren wat je van plan was.
ooo een ovolkomen stuit is dat dan toch? Die van mij ligt in een volkomen, in kleermakerszit! Ik snap die ukkies niet, ligt toch niet lekker zo
volgens wikipedia: Onvolkomen stuitligging: de baby ligt met de benen helemaal omhoog naast zijn of haar lichaam. Volkomen stuitligging: de baby heeft de bovenbenen langs het lichaam gestrekt en heeft de knieën gebogen zodat de voeten naast de billen liggen. De baby zit in een soort kleermakerszit. Half onvolkomen stuitligging: de baby ligt met een been gestrekt naar boven en met het andere been naar beneden zoals bij een volkomen stuitligging. Voetligging: de baby ligt met een of beide benen gestrekt naar beneden, zodat een of twee voetjes onder de billen liggen.
Philly, ik heb dat vorige week ook gehad.. beeb lag in de stuit en nu deze week niet weet het nu ook niet meer.... Ik was er ook best even overdonderd van..heb volgende week woensdag ook liggingecho. Dus ben ook ontzettend benieuwd, zou het kunnen dat de beeb al zo ver ingedaald is dat ze het hoofdje niet voelen? Mijn zusje is vannacht bevallen van een prachtige dochter Aymee. Echt een dotje en oh wat kriebelt het dan he, kan me ogen er niet vanaf houden zo klein is alles weer Wat gaan deze weken denk ik lang duren als je zoiets weer ziet!
@ Charissa wat leuk samen met je zus zwanger! En nu is haar kleintje er al! Super! Mijn zus wil geen kids
Gefeliciteerd met je nieuwe nichtje. Ik vond het heel bijzonder om tante te worden (beide keren!) Ja mijn vk zei dat het kan dat het hoofdje al zo ver is ingedaald dat ze het niet meer kan voelen. Ik had het ook niet zien aankomen, omdat ze eigenlijk de hele tijd al goed lag en ik al 35 weken ben vrijdag. Maar goed ik probeer maar af te wachten, misschien valt het mee en anders heb ik heel kort de tijd om na te denken over draaien, keizersnedes en stuitbevallingen
@ philly ik wil in het ziekhuis bevalen heb dus inderdaat minder nogdig dan bij een thuis bevaling. @noura ik moet een klein bedrag van het uur loon van de kraam hulp betalen maar moet iedereen dat niet dan?
Gave link! Is altijd goed om te weten dat chocolade toch nog ergens goed voor is! Komt het toch nog goed uit dat ik maandag net een megareep Milkachocolade heb gekocht! Zo zeg, ben me toch een partijtje moe.... heb net 1 deel van de kast in de achterkamer leeggehaald en in een doos ingepakt, maar merk wel dat het moeilijker wordt hoor... baal er zo van. Heb je zulke plannen om alvast in te gaan pakken, ben je binnen no-time moe en begint je buik weer te steken... Misschien vanavond dan maar even als Jamie op bed ligt het andere deel van de kast leeghalen... @Charissa; Gefeli met je nichtje! Zal even gaan nadenken over wat we moeten eten.. ben bang dat het nu weer van mij afhangt nu ik verlof heb... Xx
@ Philly (buddy ): wat een aparte houding voor een kleintje! Ligt toch niet lekker zou je denken Hopelijk laat de echo wat anders zien! Ligt het nu aan mij of zijn er hier veel baby's die in stuit liggen? ik weet niet wat normaal is hoor.... @ Sjudith: ik vind Giovanna ook een betere optie dan Jannigje Wij hebben ervoor gekozen om de opa's niet te vernoemen. In plaats daarvan vernoemen we onszelf in de 2e en 3e naam. Dat ik vernoemd wordt is puur toeval want ik vind die naam gewoon mooi! Zo slaan we 2 vliegen in 1 klap!
@binna, ja dan staat in mijn boekje van de vk hetzelfde wat Noura al opnoemde. Dus het valt dan wel mee. Volgens mij kun je bij de prenatal gewoon een kant en klaar pakket halen of bij de apotheek. http://www.prenatal.nl/Shop/Product.aspx?productid=49611 Of bij de thuiszorgwinkel.
Nee lijkt me ook geen succes, maar ik ben op het moment sowiezo niet zo flexibel ha ha ha. Met jou alles goed buddy? Nou ga ik naar het zomerfeest van de opvang tot later!